Huhtikuun höpinät.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viirukhan: Varmasti rankkaa kun ei voi lasta nostella ja viettää hänen kanssa aikaa leikkien ja muuta.. Onneksi olette saaneet tuollaisen kotihoitajan :)

Me ei olla vielä saatu kelan papereita edes lähetettyä.. Viime viikolla kelassa istuttiin tunti että saatais kaikki paperi hommat kerralla kuntoon ja siellähän ne totes vaan että ei osata auttaa että varataan aika jollekin jonka kanssa voi sitten kaikki asiat hoitaa kerralla. Meillä oli siis muutaki asiaa kun noi lapseenliittyvät. Kyllä otti pannuun että eka istuu siellä tuskasena ja odottaa ja odottaa ja sitten lähetetään kotiin ilman mitään apua. Onneksi ens viikolla on sitten aika sinne Kelaan ni saa toivottavasti kaiken selväksi ja josko meillekin sitten tulisi se äitiyspakkas vihdoin ja viimein :)

Olen tässä mietiskellyt että mitä te mammat teette päivin, siis te jotka ette ole töissä? Tietysti jos on pieni kotona niin aikahan menee sen kanssa tai jos on vuodenlevossa niin mitäpä siinä sitten tekemään.. Itse olen ollut työttömänä jo jonkin aikaan ja tuntuu että nyt hajoaa tähän kotona istumiseen. Ei mitään tekemistä ikinä.. Joinain päivinä ei vaan yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään koska väsyttää tai särkee, mutta suurinosa päivästä on vaan ajantappoa ja mulla alkaa loppuu ideat että mitä puuhailis...

Täälä on äitiyspakkaus jo saatu, tuli viime viikolla emoticon .Aivan ihania vaatteita, mä tykkäsin pakkauksesta kovasti! Äippäloman aluksi ajattelin sitten pestä kaiken. Muutenkin meidän vauvan huone alkaa olemaan valmiina, sähky, hoitopöytä ja vaunut odottavat käyttäjää.
Muuten vointi on ihan hyvä, mitä nyt selkä edelleen kipeä mutta se on aika pientä kun olen lukenut monen muun vaivoista. Poika potkii kovasti ja herättää joskus yölläkin mutta eipä tuokaan ole vielä haitannut. Elämä siis hymyilee =)

Ihmettelen kotona ensimmäistä sairasloma päivää tuntemata itseäni mitenkään sairaaksi, hassua olla kotona kun olossa ei omien tuntemuksia mukaan ole mitään vikaa. Neuvolakuulumisiin kirjottelin lääkärin antaman tuomion, joten en sitä viitsi tähän erikseen kirjoitella.

Nyt on yllättäen ylimääräistä aikaa ja pitää keksiä itselle tekemistä, aamulenkkikin tuli jo tehtyä koirien kanssa. Ne oli ihan ihmeissään, kun tänään pääsi aamulenkille, normaalisti ovat muuton jälkeen aamulla ulkoilleet vaan pihassa ja sitten töiden jälkeen/illalla käyty kunnon lenkillä tai vähän treenailemassa agia päivästä riippuen. Mua tullaan vielä varmaan moneen kertaan mulkoilemaan pahasti, kun häiritsen koirien päiväunia...

Äippäpaketista ei täällä ole vielä tietoakaan, asutaan Vantaalla ja täällä taitaa noissa käsittelyissä olla pisimmät jonot...nice. Kunhan nyt saisi sen päätöksen, että on edes läpi mennyt. 2-3 vko sitten laitettu paperit Kelalle.

Me ei olla ostettu vielä oikein mitään, tutuilta tosin katsottu rattaat, sitteri, kylvetin, turvaistuin valmiiksi, ne saadaan sitten myöhemmin kun nyt ei tuota tilaakaan täällä tosiaan turhasti ole.
Ens viikonloppuna on messukeskuksessa isot lapsimessut, veikkaan että sieltä saattaa jotain tarttua matkaankin... :D katsoo nyt mitä siellä on. Yleensä ollaan se lapsiosio kierretty kaukaa (kauhea hulabaloo, muksut huutaa ja juoksee ja rasittuneen näköiset äiskät jyrää vaunuilla) ja keskitytty vaan eläinosioon (Petexpot samassa, mutta eri hallissa) mut tänä vuonna ajattelimme olla urheita ja rynnistää lapsipuolellekin! ;)

Mammat heippa pitkästä aikaa! emoticon

Meille kuuluu tänne hyvää! Oon nyt ottanut niiin levon kannalta, että siinä syy miksen ole tännekään käynyt kuulumisia kirjoittelemssa; ja ehkä vähän saamattomuuttakin. Turo-Eemilin kanssa aika vaan menee ja sitten kun toinen simahtaa, niin ihana nostaa hetkeksi jalat ylös ja vain o-l-l-a ! emoticon
Lääkärikäyntikin oli keskiviikkona ja täälä on tyttö jo rt ja kiinnittynyt. Paikat oli kuitenkin kiinni; joka on pääasia. Viikot on voiton puolella, joten voin jo hengähtää! Ja vaikka onkin jo kiinnittynyt, voihan olla että leidi pysyy masussa vielä rv 42 ! Se vaan nyt meitä säikyttelee. Mutta lääkärikin sanoi, että älä stressaa. Kaikki ok.  Lisää neuvola + lääkäri kuulumisia laittelen tuonne neuvola kuulumisiin sitten. emoticon

Hei vähän inhottavaa Jigglypuff kun toi rauta sulle noin temppuilee! 
Mullekin määrättiin viime neuvolassa, että täytyy ruveta nyt rautaa syömään; mutta oon senkin unohtanut ! Huoh. Ja sitten oon ihan naatti, kun väsyttää. Täälä on kyllä tämä ns. raskaus dementtia niiiin pahaemoticon Koko ajan unohtelen asioita ja kaikki hukassa.  Nooo, onneksi tämän kans pystyy elää.  emoticon  Niin ja vielä tuostaraudasta kyllä mulle ainakin neuvolasta tuli ohjeet, että joka päivä rautaa nassuun! ja sama oli viime raskaudessa; joka päivä piti ottaa, ja se "kuuri" kesti mulla joku kuuakuden päivät. Ja arvot nousi.  

Viirukhan Kiva että sieläkin on kaikki hyvin !  Onko paperit löytyny? emoticon 

Hei, tuli mieleen kun tässä samalla katon taas jotain vauva tulossa ohjelmaa ja tuossa tuo nainen kuuntelee koti doplerilla sydänääniä, niin ootteko te vielä käyttäneet dopleria, jotka olette sen hommanneet? Ja ihan mielenkiinnosta; niille joille poikaa/tyttöä luvattu  pitääkö ennustus sydänäänistä paikkaansa? emoticon 

Sinka<3 mulle sanottiin neuvolassa esikoista odottaessa; että jos on paljon turvotusta niin vettä ja lepoa! ei liikuntaa; turvottaa vielä enemmän.... 
En tiedä; mulla ei ole ollut turvotusta juuri ollenkaan, antoi vain vinkin jos tulee.

Yona tervetuloa mukaan ! Ihana uutinen teillä. emoticon  Vauvan oli nyt tarkoitus tulla teidän elämäänne. Niinhän se menee, että  silloin se tulee, kun sitä vähiten osaa odottaa. 

Tämäkin mamma oli sokerirasituksessa viime viikolla ja kaikki oli ok !  Halusin ite mennä; mä kun oon niiin vainoharhaanen; niin nyt on hyvä mieli kun kaikki oli ok. 
ei tyhmiä kysymyksiä olekkaan !

Mä olen pessyt ihan samoilla pesuaineilla vaavin vaatteet kun meidän muidenkin. Samoin tein esikoisen aikana. Syyt siihen on, että  niin tein esikoisen aikanakin, oon ihan hullunu ihaniin huuhteluaineiden tuksuihin, että voisin kaataa sitä kilon tuonne koneeseen! Ja se, että mun mielestä ei ole järkeä pestä esim vauvan vaatteita jollain allergia pesuaineilla; jos omat vaatteet pesee normi aineilla; kun se vauvahan on lähes koko ajan sylissä ja siinähän sen iho on pakosti kosketuksessa omiinkin vaatteisiin.... Ja kun mä en oo muutenkaan mitenkään neuroottinen tuossa asiassa.  Mutta eihän tuossakaan asiassa ole oikeeta eikä väärää tapaa toimia. Kukin tekee kun tekee. 

t t voi että, sielä ollu kurja olo! Ootko toennut ihan hyvin ?  Mä ainakin niin kovaa vihaan oksentamista, että ennemmin synnytän!

Viltsu; tervetuloa mukaan! Meillä on esikoinen syntynyt 7.7 [:

hen; wautsi!!! Aiva, voidaan hyvinkin olla huonetovereita! [: Ja kun täälä päin asustelet, niin olis kiva joskus kahvitella ! :) Masujen ja vauvojen kanssa!

Mull aoli esikoisen aikana aivan ihana huonekaveri, lähikunnalta ja hänen kanssaan edelleen ollaan tekemisissä [: Mammakaverit on niin mukavia!

Miehelle mä monestikkin käytän tuota raskaus valttikorttia! 8D

Shakira täälä kaikki on kunnossa!  :) samoin miiimalle; täälä kaikki loistavasti ! Tyttö masussa <3 

mullehan tulee ihan "huono omatunto" kun en oo käyny täälä pitkään aikaan kirjoittamassa kuulumisia. :D

Viirukhan; ihana säkin kun huolehdit! Täälä ollaan yhtenä palana! Mites sä voit? Ei ole nyt tullut käytyä tuola kesäkuisissa 2010; tänään otan senkin urakaksi.  :)

Jenni kiitos! :) Siltähän se kyllä tuntuu, että tämä tenava on vaan nyt päättänyt tulla ja sillä siisti. :D emoticon  Hyvä että sielläkin kaikki kunnossa, rennostihan se pitäisikin pystyä ottamaan, kerkii sitä sitten taas höseltää. :)

Saas nähdä tuosta munkin rautatilanteesta nyt torstaina, onko noussut vai ei. Oli viimeksi 121 Hb ja silloin sain ohjeen ottaa jotain MIETOA valmistetta, kun normaalisti mulla on turhankin korkea Hb. No oon ottanut nyt tuota raskausajan monivitskua, siinä se rauta mukana. Jos sillä pärjäilis. :) Muina vitskuina oon ottanut D:tä ja kalakapseleita, niin ja puolikkaan satsin kalkkia varuiksi.

Viirukhan onko sulla ollut nyt koko raskauden ajan noin lyhyt  kohdunkaulan pituus vai oliko supistusten "ansioista" lyhentynyt? Ookko kertonut täälä, onko mulla menny vaan ohi :D ?  Toivotaan ettei ainakaan lyhentynty!!  Ilmoita heti kuulumisia ! [:

Musta tuntuu että pikkuinen on kääntymässä, jalat tuntui ja potkuja näkyi masun päälle oikealle kyljelle. Muutenkin tänään ollu ihan kummatunne tuolla alapäässä,ottanut ihan kipeetä ja kun vauva liikkunu ni ihan pitäny kirkaisa "AUU" . Tiedä sitten mitä tuo prinssi tuola masussa hommaa emoticon Kummallisia kupliakin tuntunut, en kyllä tiedä niistäkään mitä ovat :D Ihanaa tämä esikoisen odotus kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. emoticon

Viirukhan, just meinasin ehdottaa että laita se hyvin esille johonkin...mutta jos ei se sulla ole auttanut, voi höh. Mulla on kahvinkeittimen vieressä noi kaikki purtelot, nään ne heti aamulla ja muistan siitä hyvin nappaa ne. :)

Mira, mä oon myös miettinyt että mitä tuolla mahassa oikein on meneillään, kun en ole mitään kunnon kääntymisiä mielestäni huomannut, paitsi eilen oli kyllä semmoiset isot muljahdukset moneen kertaan, että oisko se silloin kääntyillyt...tai tehnyt kuperkeikkoja. emoticon  Se tuntui kans aika oudolta, tuli semmoinen hui-fiilis ja piti masusta ottaa kiinni. :D Ois tosi kiva, jos lekuri huomenna osaisi jotain sanoa tuosta mahdollisesta asennosta. Itse veikkaan että on pää alaspäin, mutta ekakertalaisena vaikea sanoa...

Eilen illalla päätin kokeilla ottaa rautaa jokapäivä että saisin tän väsymyksen pois koska olen taas vaeltanut täällä kuin haamu pariviikkoa :D

Yona ; Juurikin sellaisia muljahduksia ja sitten tunsin jalat tossa sivulla, en sitten tiedä mitkä jumpat siellä menossa ..Kamala närästys alkoi yöllä ja mua ei oo närästäny ollenkaan paitsi ihan alkuraskaudessa.  Munkin veikkaus on että prinssi olisi masussa kääntynyt pää alaspäin mutta tiistaina sen varmaan saan sitten tietää. Joo ekakertalaisena on paha mennä sanomaan kun ei tiedä oikein mitä tapahtuu :D Mutta ensikerralla ollaan sitten mekin viisaampia emoticon

se muljahdus mikä tuntuu kun vauva masussa kääntyy on ainakin mun mielestä epämukava... Ei nyt varsinaisesti satu; muttei ole nautinnollistakaan. . .  Jokainen meistä kuitenkin tuntee sen eri tavalla...

Viirukhan voi paska! !  Kerro mitä sanottiin lääkärissä! Olikos sulla sama LA kun mulla? Ja kun sullakin sielä vielä kotona nosteltava kaveri! Koita ottaa iisisti aina kun voit, ja tiedän todella; se on helpommin sanottu kun tehty! voimahali!!

Tänne ei kummempia. Masu voi hyvin...
Ärsyttää vain suunnattomasti taas nämä "ihanat" kaksinaamaiset ihmiset.... argh...

Me ollaan nyt ruvetta oikein kunnolla miettimään meidän leidille sitä nimeä; ja nyt on päät ihan pyörällä; aluksi meillä jo oli nimi ja nyt  taas nolla pisteessä; onneksi on aikaa vielä. 

Joskos sitä kirjottelisi tännekin viimein. Olen ollut elokuisissa vaikka ekassa neuvolassa selvisi jo että LA on 30.7. Kovasti olen silti teidän juttuja ollut lukemassa. Eilen urakoin sokerirasitustestin ja tuli niin huonot olot siellä että teki mieli käydä makaamaan lattialle ja oksentaaemoticon  Tänää onneksi tuli kivoja uutisia kun kaikki arvot olivat oikein hyvät!

Mies soitti äsken että postista oli tullut lappu että äitiyspakkaus on saapunutemoticon  Toimitin Kelan paperit vasta pari viikkoa sitten työnantajalle ja tänään oli tosiaan Kelan kirje jo tullut kotiin! ja Vantaalla asun kun joku epäili pitkiä jonoja. Tosin onhan Vantaallakin monta Kelaa.

Jo joku kyseli kotidopplerista niin ostin sen alkuraskaudessa kun oli niin harvoin neuvolakäyntejä ja aloin tuntemaan liikkeet kovin myöhään. Enäähän se ei ole missään käytössä kun liikkeitä tuntee vähän väliä. Siinä mallissa ei ollut muuta toimintoa kun se että kuulee sydänäänet. Neuvolassa kun on mitattu niin syke oli ekalla kerralla 140-150 ja seuraavalla 150-160 ja varma tieto että tyttö on tulossaemoticon

Taisi se sitten kääntyä eilen ympäri koska se muljahdus ei ollut mitää miellyttävää muttei myöskään kipeetä suoranaisesti tullut. 

Viirukhan : Toivottavasti ei olisi lyhentyny :/ Mulla oli viimeksi(n.1.5kk sitte)  2cm. tiistaina nva lääkäri niin saa siellä kuulla paljonko sitä on jäljellä. Pysyisi nyt mahdollisimman moni kyytillä edes vk.36 niin ollaan jo paljon turvallisemmalla puolella :)

Kyllä se varmaan sitten täälläkin kääntyi, koska oli tosi öllön tuntuista. :D ja silleen...miten sen sanoisi, voimakkaan tuntuista mutkuilua!

Mörkö, vai saitte te sen pakkauksen ja päätöksen jo, kiva! Mä tosiaan asun Vantaalla, ja veikkaisin että Korson Kela meiän anomuksen käsittelee. Ei ole mitään tosiaan kuulunut...ellei sitten vaan ole käynyt maailman paskin tuuri ja se hävinnyt jonnekin matkalla tms. :(  No, pitää ruveta kyselemään sen perään jossei nyt mitään kuulu vielä viikkoon pariinkaan.

Jenni, vai sielläkin nimipohdintaa. Täällä tuota pojan nimeä pohdittu niin että kerkes jo riitakin siitä syntyä...emoticon  Tytölle ois ollut niin helpot nimet kuin apteekin hyllyltä. :D Mutta kyllä tää tästä hahmottuu... Miksiköhän musta onkin pojalle ollut niin hankala miettiä kivaa nimeä?  Tai sitten miehelle ei ole kelvannut mun ehdotukset, eikä miehen ehdotelmat mulle - hyvä me. :P

Hieno juttu viirukhan että kohdunkaulaa vielä reilusti sinulla jäljellä emoticon  Toivotaan että pikkuinen kasvaisi, minkä kokoisia te olette? eikös sekin vaikuta? Minä olen 175cm. ja miekkonen 185cm. että meiltä ei voi odottaa kovin pikkuista vauvaa,ja ite syntyessäni olin 52 cm & 3800g ja miekkonen 51cm & 4200g ..saas nähdä mimmoisen pikkuherran pöyräytän emoticon

Musta tuntuu että meilläkin käännyttiin eilen ympäri.. tai ainakin ihan hirveä myllerrys ja töniminen ja möyriminen mahassa kävi ja tänään on potkut tuntunu ylävatsassa eikä alhaalla niinkun ennen.

Viirukhan: hienoja uutisia :) Kiva että saat taas tehdä ja pääset noihin sukulais juttuihinkin :) Toivottavasti teillä toi pieni rupee kasvaa ennenku siitä tarttee huolestua.. mutta jotkut kyllä ovat vaan pieniä :) Ei kaikki voida saada niitä 4-5kilosia :D Oliko poikasi kanssa sama juttu?

Mua vähän jänskäilee että minkä kokonen mukula mun pitäs pyöräyttää.. En vielä tiedä minkä kokonen toi lapsen iskä oli syntyessään kun ei se muista ikinä kysyä asiaa vanhemmiltaan, mutta itse olin vaan 48cm ja n. 2400g eli iiiihan pikkinen ja ihan täysaikanen :) Viimisimmässä lääkäriultrassa lekuri kyllä totesi että on tällä ihan kivasti kokoa. eli tuli pikkasen sellanen olo et onko sillä liikaa kokoa vai juuri sopivasti vai mitä...

Tänään on kyllä ollut ihan huippupäivä :) Näin piiiiitkästä aikaa vanhaa kaveria ja oli kyllä sellanen olo että ihankun ei olisi aikaa mennyt ohi ollenkaan :D Ja kun molemmat odotellaan vauvaa niin sai juteltuu raskausjuttui ja vauvajuttui ja kaikkee muutaki :)

Yona: joo mikähän kumma siinä on että juuri sille sukupuolelle olisi jo nimi joka ei ole tulossa emoticon Meillä kans olis pojalle niin ihana nimi; ja se tuli molemmilta kun apteekin hyllyltä, ja heti passas molemmille; toisin kun nyt tämän leidin kohdalla....

Viirukhan ihania uutisia! onnea JEEE ! 
Mun miehen serkku makasi tosiaan prenalla reilut 3kk viime vuonna ja  sille kätilö sanoi, että  kohdun kaulan pituus voi kasvaa siinä missä lyhentyykin.... Jos supistukset ja kivut hellittyvät  niin kohdunkaulan pituus palautuu. ?

"Ihanasti" meidän neiti punkaa pyllyään oikeasta kyljestä läpiemoticon
Mua on ihan ruvennut hirvittämään kun aika menee näin nopiaa! Pian taas oon synnärillä punnaamassa... Vaikkakin odotan innolla sitä elokuuta, että pääseen taas treenaamaan itteeni kuntoonemoticon

Heiiiii mä olen kans hengessä mukana koko ajan, mutta mulla ei oo niin paljon kerrottavaa tästä vattasta, ja tuskin teitä nyt hirveesti kiinnostaa kuinka mä olen saanut vaatehuoneen tyhjättyä tai kuinka eteisen kaapista löyty outoja kapistuksia...emoticon . Tuohon Jenni90 kommenttiin on kans pakko kuitata, että kuinka nopeesti aika menee siis sehän on just kun synnyttämään pitää mennä. Vatta vaan kasvaa törkeen nopeesti ja alkaa jo olla tiellä, saati kun lyllertää tuolla tiellä ja puhisee ku hirvi. Ainoo asia (tällä hetkellä), jonka toivoisin tämän synnytyksen jälkeen olevan toisenlainen on että olisin hyvässä vedossa ja olis sitä jaksamista. Esikoisesta oli ihan naatti monta viikkoa ja tietty sektio ei fyysistä olemista helpottanut.MUTTA koska tämä raskaus on ollut aivan erilainen niin myös se synnytyksen jälkeinenkin olo on toisenlainen, näin olen asian päättänyt! Doppleria täälläkään ei ole tarvinnu, kun pienet jalat potkii tuolla keuhkoissa ja kurkun päässä säännöllisin väliajoin.*ihan vaan kuiskaten: me lähetään kohta puoliin hoitelemaan MUUTTOasioita emoticon *

Heipsan, mulla sama että hengessä ollaan mukana vaikken hirveesti kirjoittele. Päivittäin mä kyllä täällä olen lukemassa, että mitä muille kuuluu. emoticon  Tänne kuuluu ihan hyvää, mitä nyt maha alkanut olemaan tiellä. Eilen olin yksin saunassa ja ajattelin että, nytpä kerrankin saan maata saunassa kun on tilaa niin hyvä että pääsin lauteilta ylös ku menin sinne makaamaan. emoticon Samoten kylkiluiden alueilla tuntuu välillä ihmeellistä kipua, liekkö ois jotenkin semmosessa asennossa vauva mahassa että johtuis siitä? Kovin on vilkasta ollut masussa, joten masuasukilla taitaa olla kaikki hyvin. emoticon Kelan papereita ois tänään tarkoitus alkaa hoitamaan. Neuvolasta sanottiin, että pitäis eka laittaa nuo laput työnantajalle, mutta ku mä työskentelen vuokratyöfirmassa, enkä siis ole vakituinen niin työpaikan palkanlaskija sanoi, että lappuja ei tarvitse käyttää Staffpointilla vaan sieltä pitää pyytää yksi lomake kelalle, jossa näkyvät mun tulot ja muut olennaiset. Periaatteessa näin ehkä parempi ja helpompi. Täällä tänään raskausviikkoja tasan 26 ja innolla odotan ens tiistain neuvolalääkäri aikaa. :)

Täällä kanssa alkaa maha olla jo vähän ahdistavastikin tiellä ja voi sitä puuskutuksen määrää! On tää jännä juttu, kun välillä on niiiin onnellinen mahastaan ja sitten seuraavassa hetkessä se ärsyttää ihan suunnattomasti. Mut hei plikat, enää kolmisen kuukautta eikä monilla sitäkään emoticon

Sen yhden viimeviikkoisen verenvuotoaamun jälkeen mulla ei kyllä oo ollut mitään erityisiä oireita, vaikka kyllähän sitä tietty nyt tarkkaillee kaikkea pienintäkin ihan erityisesti. Silloin käytin kyllä kotidoppleria ihan varmuuden vuoksi, vaikka kyllähän noita liikkeitä tuntuu ihan alvariinsa.

Mites muut, oletteko koittaneet ajaa pyörällä vielä? Me kaivettiin viikonloppuna polkupyörät varastosta ja huollettiin kesäkäyttöä varten. Käytiin sitten pienellä pyöräilyllä, mutta kyllä se aika hankalaa alkoi jo olemaan tän mahan kanssa. Mulla on melko perinteinen vanha maastopyörä, jossa asento on aika kumara, joten potkiin itteeni mahaan joka polkaisulla. Ei kiva. Mut pieniä matkoja aattelin silti pyöräillä, eilen esim. kävin yliopistolla (ehkä 5min pyörällä, 15min kävellen).

Mä siis "harrastan" opiskelua töiden ohella Treen yliopistossa, mut käytännössä oon käynyt lähinnä Avoimen yliopiston kursseja, kun ne sijoittuu sopivasti iltoihin ja viikonloppuihin. Tänään olis viimeinen luento tältä keväältä ja sitten vielä pari tenttiä ja pari esseetä ja suunnitellut kevään opinnot olis pulkassa. Hitsi että alkaa olla rankkaa mennä suoraan töistä yliopistolle ja istua siellä vielä melki yheksään saakka illalla. Ei vaan meinais enää millään jaksaa emoticon . Onneks tänään on viimeinen kerta!

Takaisin