Huhtikuun höpinät.

Joo tästä pian lähden ajelemaan hierojalle :) On kyllä ihanaa :)

Maidontulosta : Mullakin tulee maitoa että on paita ihan märkä välillä, olen ostanut liivinsuojia kun ei kiva olla kaupassa ja yhtäkkiä huomata että OHHOH paita rinnuksista märkä ja kun ei tuolla ilmalla tule takkia pidettyä päällä :) Mutta en siitä ole stressiä vetänyt kun kumminki maidon nousu ja tulo on normaalia raskausaikana, kunhan ei nyt ala tulemaan kuin seulaa :) 
Peukkuja Miima huomiseen, toivottavasti saat selvyyden ja sopivan hoidon. Kaikkea sitä vain voikin raskausaikana olla, kurjaa kun tästä kumminki haluaisi nauttia .
 
Tsemppiä miiimalle, toivottavasti ei oo vakavaa! Tuo syömättäoleminen on kyllä rasittavaa...
Mä olin viikko sitten siellä sokerirasituksessa, mutten oo vieläkään saanut aikaiseksi soittaa neuvolaan niitä tuloksia emoticon. Tosin, neuvolatäti kyllä sanoi, että soittelevat sieltäkin päin, jos niissä jotain erityistä on, joten oon vähän luottanut sitten siihen. No, torstaiaamuna on lääkärineuvola, joten eiköhän sen sitten viimeistään kuule, jos jotain ihmeellistä niissä sokeriarvoissa olis ollut.

Mä olin viikonloppuna mammamuskarissa. emoticon
Oli kyllä ihan hauskaa. Harjoiteltiin mm. synnytyslaulua (missä ei siis käytännössä varsinaisesti lauleta, mutta rentoudutaan äänen (aa, oo, uu, mm) avulla. Ja tietty leikittiin ja laulettin ja soitetiin vauvalle. Hih. Varmaan mennään sitten vauvan kanssa vauvamuskariinkin jossain vaiheessa, tosin siellä on ryhmä 3-12kk ikäisille, joka alkaa syyskuun alusta, eikä me ihan vielä silloin olla kyllä 3 kuukautta. Mutta saa sinne kuulemma mennä jo nuorempanakin katselemaan, kunhan ymmärtää, ettei niin pienen kanssa vielä voi ihan kaikkea tehdä, eikä niin pieni välttämättä vielä oikein jaksakaan.
 
Joo jaksamista vaan miiimalle. Ja oikeastaan kaikille meille, kyllä odottaminen on välissä aika ikävää...emoticon

Täällä ollaan muuten hyvässä kunnossa, mutta olin viikonloppuna tyhmä ja nukuin ikkuna auki joten nyt on sitten inhottava yskä.... No tyhmyydestä sakotetaan emoticon Nyt sitten katselen kaunista kevät säätä ikkunasta ja haaveilen pyörälenkeistä, grillaamisesta ja pihan laitosta... Yskä on muuten sitten inhottava juttu just nyt. Mulla kun on lisäksi astma ja vauva alkaa painaa keuhkoja niin on jo aika vaikea hengittää... Puhumattakaan siitä että jos vaan on pissahätä kun yskin niin tulee varmasti housuun... Mahtavaa emoticon

No kohtahan tämä on jo ohi ja sitten sitä ajattellaan kaiholla ja unohdetaan kaikki ikävät puolet eikös juuemoticon 

Tulipas tästä nyt positiivinen kirjoitus.... Taitaa johtua ihan tästä yskästä....
 
aurorariel toi on kyllä ihan totta, että kun vauva on syntynyt niin ei kauaa mee kun kaikki raskauden ikävät puolet on unohtunu. :) miiimalle tsempit täältäkin. :)
 
annel: voin vain kuvitella sun tuntees siinä vaiheessa kun esikoisen kanssa olet kärvistellyt sairaalan sängyssä !  Ekana kun luin sun juttuas niin tuli mieleen, että kyllähän sen tuntee, jos vauva kääntyy, varsin täysiaikaisena,  kun se jo sattuukin; mutta kun otin järjen käteen; että kun supistelee, niiin kok kroppa on niiin turta, ettei paljo jos mukula masussa muljuu suuntaan tai toiseen... 

Ehkä vähän samaan aihe piiriin liittyy se, että mua raivostuttaa, kun jotkut jaksaa ruikuttaa " en halua epiduraalia sen takia kun se sattuu" mulle laitettiin tai yritettiin laittaa epiduraalia, tuloksetta. Kyllä mä jonkin sortin piikin tunsin ja tuntui kun joku olisi puukolla selän vetäny auki; mutta supistukset vei voiton; ei siis mitään hajua miltä se tuntui; vai tuntuiko oikeesti miltään. Ehkä eniten sattui se kun piti olla liikkumatta sen aikana kun sitä laitettiin koska se oli sula mahdottomuus kun sattui niin paljon ne supistukset....

Mutta nyt mä jo odotan innolla synnytystä. Siinä mielessä, että saisin kärvistellä "rauhassa" haluaisin kokeilla ammetta ym muita kivunlievityksiä, ja ettei kaikki menisi niin nopeaa kun viimeksi. HAluaisin kunnon muistikuvankin synnytyksestä. 

miiima mitäs sinne kuuluu ? Kerro heti kun tulokset on tullu... 

Tänne ei kummempia. Maitoa tulee kun hanasta; lääkäri sanoi, että seurataan tilannetta rintatulehduksen vaara on suuri.  Istukka kuitenkin ok. 

Närästys meinaa viedä voiton 6-0 ! Tuntuu, että päivä päivältä närästää enempi ja enempi. 

Minkäs laisia pääsiäis suunnitelmia mammoilla on ? 
 
Jenni90 mulla tosiaan on itselläni pieni epäilys koska tää esikoinen käänty siihen väärään asentoon ja silloin sen todellakin tunsi, mutta se oli tovi ennen kuin synnytys oli alkanut...

Jaa, että pääsiäissuunnitelmia...no meillä VIHDOINKIN muutetaan, pitkänäperjantaina pitää kiikuttaa kaikki tavarat toiseen kotiin!

Mulla ei nyt oikeen närästys ole vaivannut, mutta jos syön hieman enemmän olo on todella tukala; sydän hakkaa, hengitys ei kulje jne.

Mulla olis tänään viimein ja vihdoin neuvolakin...viime viikolla piti olla, mutta neuvolan osalta peruttiin ja tänään on uusi yritys. Tuskin siellä mitään ihmeellistä tulee esille, mutta pääsenpä höpöttämään. Hengisssä tää kakara ainakin on kun tunnen joka päivä liikkeet ja se oikeesta riittää mulle.
 
Tsemppiä annel muuttoon! On muuten hieno hetki sitten kun on saanut kamat about paikalleen, mä oon aina sanonut siinä vaiheessa, että nyt kannattaa katsoa tarkasti, näin puhdas tää talo ei tule koskaan olemaan emoticon  kuin juuri muuton jäljiltä, kun on puunattuun paikkaan kantanut kalusteet paikalleen.

Jenni90 kaameeta toi närästys emoticon , täällä on onneks pahemmilta vältytty.

Huomenaamulla olis sitten lääkärineuvola, jippii! Nyt odotan kyllä innolla, että mikä on tuon kohdunkaulan tilanne, kun oli sitä veristä vuotoakin silloin kerran pari viikkoa sitten.

Pääsiäisohjelmana meille tulee itse asiassa tänä iltana kaksi slovenialaista tanssijaa, jotka opettavat pääsiäisleirillä. Me ollan aiempina vuosina ite järjestetty tuota leiriä, ja on ollut kaameat tohinat, mutta tällä kertaa sen järjestää ihan muut, ja me voidaan vaan chillailla ja kuoria rusinat pullista (=käydä iltabileissä ja treffata kivoja kavereita) ilman huolen häivää leirin sujumisesta. Huippua. emoticon . Tosin bileet alkaa yleensä about klo21 aikoihin, niin eihän meikäläinen siellä jaksa kovinkaan kauaa olla. Eikä tuo tanssiminenkaan enää suju kovinkaan kaksisesti, kun ei tän mahan kanssa oikein jaksa. Mut pääseepähän vähän tuulettumaan ja tapaamaan kavereita, se kait on tärkeintä. Niin ja se, että saa olla paljon miehen kanssa emoticon , ollaan molemmat jo huominen lomilla ja mä oon vielä tiistainkin. Tulee kyllä loma tosiaan tarpeeseen tässä vaiheessa.
 
Me ollaan menossa miehen kans pääsiäiseksi kotipaikkakunnalle sukuloimaan... En oikein odota innolla kun miehen sukulaiset on tottuneet valvomaan aina niin hirveän myöhään enkä ite oikein jaksais. Eikä ne tunnut tajuavan että olen vaan väsynny vaan ajattelee että teen sen jotenkin ilkeyttäni. Kivaa....

Mutta toisaalta jos kattoo säätiedotuksia niin ainakin säät suosii emoticon  Joten yritän nauttia kauniista ilmasta ja ajatella että ehkä jo ensi viikolla pääsen haravoimaan meidän pihaa kesäkuntoon emoticon
 
Mies on tänään viimeisen päivän töissä jonka jälkeen sillä alkaa 5päivän loma , me lähdetään mökille huomenna koirienkanssa. Sielläkin lumet varmaan jo sulanut niin saa katsoa paikat kesäkuntoon emoticon Auton perä on täynnä multasäkkejä ja kukkia ym. mökille vietäväksi, koirat saavat matkustaa koirakärryssä kun ei nyt autoon mahdu :)  

Lauantai vietetään sisarustenkanssa, grillausta,saunomista,paljuilua sekä kokon polttoa.

Hyvää pääsiäistä kaikille emoticon
 
Kivoja pääsiäissuunnitelmia kaikilla! Ja pitkiä vapaita. Itse olen koko pääsiäisen töissä. Ei sillä, et valittaisin, kun itse sitä toivoin. Pitää tienata vielä viime hetken rahoja, kun se on vielä mahdollista saada lisätienestiä pyhistä. Kohta se rahamäärä minkä saa on aina vaan se sama. Ja sillä pitäis tulla toimeen.

Tuleeko muuten sen kelan päätöksen kanssa myös se summa minkä ne maksaa sit äitiyslomanajalta? Itse vasta tänään lähetän ne paperit eteen päin..

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE! Nauttikaa vapaista!
 
Tänään on ollu jotekin ällö olo koko aamupäivän, eilisen illan vaivas närästys. Onneksi tajusin illalla ennen nukkumaan menoa otta närästyslääkettä, niin sain unta. Pitkästä aikaa nukuin yön poikkeuksellisen hyvin ja pitkään. Oon huomannu, etten pysty nukkumaan oikealla kyljellä jostakin syystä. Hetken aikaa sillä voi olla, mut sit rupee ahistamaan ja pakko vaihtaa asentoa.

Pääsiäis suunnitelmiakin on, tosin tällä erää ollaan miehen kanssa jakauduttu osittain eri suuntiin. Itse lähten koirien kera huomen aamusta sukuloimaan, ohjelmassa mm. kummitytön ja kaverien treffausta, tädin 70v. synttärit ja todennäköisesti myös vaunujen haku (ostan käytetyt kaverin kaverilta). Mies puolestaan aikoo tehdä puita ens talvea ajatellen, harventaa takapihan pusikkoa ja aloitella terassin tekoa jos ehtii. Todennäköisesti kotiudun lauantaina reissusta, sunnuntaina ois miehen sisko tulossa käymään. Yhdessä suunniteltiin aloittaa grillikausi, jossain välissä.

Edelleen odotuksissa pääsiäisen jälkeinen tiistai, jolloin äpkl arpovat mitä geenivirheeni suhteen tekevät. Elättelen toiveita, josko samalla myös ultraisivat ja saisin varmuuden sukupuolelle.
 
kiitos vaan kaikille :)

Tänään jonottelin sitten 15min että saan neuvolahoitajan kiinni. Ne maksa ja sappi arvot oli normaalit eli ei ole sitä hepatoosia emoticon  Hemoglobiini oli tippunu nyt kahessa viikossa 126:sta 111:sta eli rautaa pitää alkaa ottaa.. Toivoin niin välttyväni tolta lisäraudalta mutta en nyt sitten välttynytkään.

Kutinalle ei nyt löytynyt selitystä. Neuvolahoitaja sanoi että jos se jatkuu niin sitten lääkärille aikaa ja sit ruvetaan tutkimalla tutkimaan että mistä se kutina nyt sitten vois johtuu. Mulla on kyllä atooppinen iho, että ihottumaa tulee herkästi muttakun ei mulla oo mitään ihottumaa eikä kuiva iho nyt ja kaikki sellaset mitkä yleensä auttaa kutisevaan ihoon ei auta nytten. kuulemma 1%:sta hydrokortisoonia voin laittaa niihin mistä eniten kutittaa.

Huomenna olis sitten aamulla kelan tapaaminen ja iltapäivällä yleislääkäri. On tullut kauhea masennus päälle (siis niin hirvee etten ees uskalla ääneen todeta aina mitä mieltä oon koko raskaudesta) ja se on välillä tosi pelottavaa. :( Mulla on joskus vuosia sitten todettu vaikeamasennus ja luulin et se ois menny jo pois, mutta ilmeisesti se tuli nyt takasin... huomenna sitten hakee uutta lääkettä.. en ois halunnu masennuslääkkeitä raskaanaollessani, mutta uskon sen nyt olevan jo oikeesti tarpeellista..

Mutta näillä menoilla on hyvä alottaa pääsiäismenot ja siitä tuleekin kiva kun yks vanha kaveri tulee vklopuks mun luo :) Rairuoho on jo kasvanut pitkäksi ja ehkä pääsiäispupu/-kukko/-mikä nyt kenelläkin käy, tulis tuomaan jotain kivaa :D

Onnea annel uuteen kotiin, ja älä kanna laatikoita muuttopäivänä. Odottavan äidin tehtävä muutossa on vaan määräillä mihin kaikki tavarat menee emoticon

Ja kaikki mökille menevät mammatkin, ja tietty muutkin, ottaa sit rennosti vaan, eiks niin :)
 
XeeenaZ minä olen saannut jo Kelan paperit takas ja ensimmäinen rahaerä tulee päivää ennnen laskettua aikaa...
 
annel sen jälkeen saat huokaista helpotuksesta! Sitten on muutto ohi! Onhan siinä vielä se tavaroiden järjestely ym. mutta hissun kissun.. Meinasin tähän hyvän hymiön laittaa muttei kone ollu taaskaan yhtää yhteistyö kykyinen. . .

Jigglypuff kuulostaapa mukavalta ! [:
Kertoileppa sitten heti lekuri kuulumiset !

aurorariel koitahan jakselle miehen sukulaisten kanssa ! [: Toivotaan ,että ne ymmärtäisivät...

Me saadaan mammakaveri perheineen Lahden seudulta meille pääsiäiseksi! Tosi  ihanaa. Heillä tyttö syntynyt muutamaa päivää ennen kun meidän Turo-Eemil ! Sitten maanantaina vielä mennään mun porukoilleni syömään. [:
Nyt on kyllä ollut ihan taivaalliset ilmat! Tänään täälä sataa; ja näyttää, että meinaa sataa koko päivän, muttei se ny niin haittaa. Sain aika hyvin eilen pihaa siivottuakin jo.  Mutta urakkaa todellakin on vielä jäljellä.

Mira88  nonni. Ei muutaku hauskaa reissua ! 

Koitahan jaksaa töissä XeeenaZ !

Hei t t mulla on sama juttu! En pysty nukkumaan oikealla kyljellä ollenkaan. HEti alkaa sattumaan alakertaan. Sen vuoksi joka ikinen yö nukun vasemmalla kyljellä, rupee jo puuduttamaan sama asento. Mahalla ei voi nukkua ja selällä ei saa nukkua;  niin ei paljon ole vaihtoehtoja.


miiima hip hip hurraaa! 8]
Mahtavia uutisia!
Voi että. Koitahan jaksaa masennuksesta huolimatta. Ja
toivotaan, että lääkkeet auttaa piristymään. <3

Meidän arkeen ei oikeestaan sen kummempia. Normaalia oleskelua nyt vain...
Oon huomannut, että joinakin päivinä liikkeitä tuntuu koko ajan, mutta  nytkin taas päivä, että saan koko ajan olla tökkimässä mahaani, että koitas nyt ilmoittaa taas itsestäs.... Tekee siis ihan selvästi kiusaa jo nyt mahassa; mitä se onkaan kun on masun tällä puolella :D
 
Kiitos kaikille tzemeistä! Joo, mä taidan olla vain se hyvä delegoija tässä hässäkässä. Hitsi meinas ihan jännittää, kun meillä meni näköjään nettiyhteys tänään poikki kun sinne uuteen kotiin se siirrettiin.Onneksi mulla on näitä mokkula pokkula härpäkkeitä jemmassa, joten pääsen päivittämään mun tilaa emoticon ...

Jännä muuten, että jotkut ei pysty nukkumaan oikealla kyljellä. Mä melkeinpä nukun pelkästää oikealla kyljellä, nukun kyllä vasemmalla kyljellä kans, mut se on sellaista käymistä vaan.

Juttelin tänään terkan  kanssa tästä tulevasta vauvasta ja siitä kun meinaa olla melkeinpä huono omatunto siitä kun en ole "huomioinut" häntä yhtä paljon kuin tätä esikoista...joo tiedän et on normaalia tokan kanssa, mutta vähän pitää lastia keventää. Mitään uutta ei tälle olla hommattu paitsi ostettiin varuuksi tutteja, ei siis huonosti vai mitä?? Nyt tarttee lopetalla tällä erää kun meillä on vaan yksi kone käytössä tämän "pimennon" vuoksi.
 
Sulla on annel aivan samanlaiset ajatukset kun mulla. 
Justiin oon miettiny, että oon niin onnellinen kun saadaan tyttö; niin tulee ostettua toisellekin kaikki uutena. Vaatteet ym. Ei olis ollu kiva, että toinen olis saanu KAIKKI Turo-Eemilin vanhat vaatteet ym... 
Toinen odotus on niiiin erilainen kun esikoisen. Esikoista odottaessa se maha oli kaiken huomion keskipiste mutta on edelleen se esikoinen huomion keskipiste ja maha menee vähä siinä sivussa ja kulkee mukana ja kohta HUPS oon synnyttämässä...
 
Mä oon varmaan sitten vähän outo ensiodottaja, kun en sen kummemmin vouhota tän mahan kanssa. Siinä se on vaan ja möllöttää ja vauvan liikkeetkin on nykyään sellanen juttu, etten sitä aina noteeraa kummemmin. Se kun on liikkunut niin varhaisesta vaiheesta asti melkein koko ajan. emoticon

Usein lähinnä ärsyttää jos mahan takia ei pysty jotain tekemään! Pyrin kuitenkin elämään niin normaalisti kuin mahdollista kun en halua tehdä raskaudesta mitään estettä elämääni, ellei siitä sellainen sitten terveydellisistä syistä tule. Jotkut mammat tuntuu (en siis tarkoita ketään täällä) olevan hirveän hysteerisiä raskautensa kanssa ja käyttävät sitä tekosyynä kaikkeen plus hakevat huomiota muilta tyyliin "kato kun en tän raskauteni takia voi.." Höh. Raskaushan on luonnollinen olotila ja suurin osa maailman naisista jatkaa normaalia työskentelyä ja olemista aina loppuraskauteen asti (sitten ei kukaan enää voi toimia normaalisti..:D ). Eri asia, jos tulee jotain ongelmia tai vaivoja, sitten kuuluukin vetäytyä sohvalle makoilemaan!

Muutenkin on sellanen kumman rauhallinen olo. Että ei tässä mitään, vauva on jo osa meidän perhettä ja kohta lähdenkin sitä synnyttämään. Ei jännitä, ei pelota, ei mitään. Odotan vaan, että se tulis jo pihalle niin pääsee näkemään millanen tyyppi sieltä tulee.
 
En mäkään tota masua kokoajan seuraa ja hössötä masusta. Se tulee mukava ja kasvaa, kaveri siellä potkii ja ilmoittelee olemassa olostaa. Kaikki teen normaalisti kuten tähänkin asti niin pitkälle kuin selkä/kivut antaa myöden. Välillä ärsyttää kun kaverit ym- kyselee miten poju/masu jaksaa melkein joka pv. ite siihen vain että maha kasvaa ja poika potkii,hyvin menee emoticon

Muakaan ei jännitä synnytys,lapsen syntymän jälkeinen elämä yms. Olen niin paljon ollut lastenkanssa tekemisissä ja hoitanut niitä että uskon ja tiedän pärjääväni senkanssa,vauva kasvattaa ja opettaa vanhemman hyväksi vanhemmaksi. Se kyllä sitten ilmoittaa jos jokin on vialla ja kaikki olemme hyviä vanhempia omalla tavallamme.  Ex-aviomiehelläni oli tytär joka asui meillä vuoroviikoin iän 0.5-6w. joten senkin kautta hyvin kokemus karttunut. Onhan se ihana saada esikoinen jne. mutta en minä sitä turhaa vouhota, elämä jatkuu normaaliin tapaan. Pian me vain olemme virallinen perhe ja meille on suotu ihana lapsi emoticon 
 
Onpa helpottavaa kuulla Jenni 90 että muidenkin masuasukeilla on hiljaisia päiviä. Tässä just toissapäivänä aloin ilalla tönimään että mikäs nyt on kun mitään ei oo kuulunnu koko päivänä...

Tänään on muuten ainakin täällä Lapissa ihana sää, joten lähden nyt nauttimaan siitäemoticon
Oikein hyvää juhann...vap... pääsiäistä vaan kaikille!
 
toi "mitä vauvalle/masulle kuuluu" kysymys on kyllä tosi ärsyttävä. Mitä siihen voi vastata. "tossahan toi on". Eipä nää masu asiat just mikskään muutu vaikka kuinka kyseltäs. Ois kiva jos vaihteeks jonkun eka kysymys olis et mitä mulle kuuluu, ei aina et mitä mahalle kuuluu.
Itekään en jaksa oikein innostua tosta mahasta kauheesti, siinähän se on ja kasvaa. Välillä tietty on hauskaa jos vauva myllertää jotenkin näkyvästi ja tuntuvasti, mutta mitä muuta siitä voi oikein sanoa. Mulla myös elämässäni ollut aina lapsia ympärillä niin en oikeestaan odota mitään uutta ja yllättävää. Onhan se tietysti aina eriasia kun on oma kyseessä mutta en usko että tässä mitään kauhean yllättäviä asioita esille tulee :)

Tänään oli kela tapaaminen ja nyt on kaikki asiat kondiksessa :) ja kävin lääkärilläkin. Nyt on lääkitykset kunnossa ja kaikki hoidossa ja täst ei taas mennä ku ylöspäin :)

Tää hartia/selkäkipu alkaa olla niin tuskallista et meinaa itku tulla iltasin kun sattuu niin kauheesti. Oon niin kateellinen teille joilla siel kotona on mies joka on valmis hieromaan edes välillä kipeitä ja hartioita. Antasin paljon siitä jos vaan voisin nostaa jalat jonkun syliin ja niit hierottas.. ku ei tässä oo varaa mihkää kauneushoitolaankaa mennä..
 
Takaisin
Top