Huhtikuun höpinät.

Oliko pakkaus millainen Mira88? 
Mä en oo siitä nähny edes kuvaa... Googlettamallahan se löytyys; mutta emoticon

valmennuksista Mä/me oltiin esikoista odottaessa kaikissa mahdollisissa mihin päästiin. Niistä jäi muutama kiva mammakaverikin; mutta sinällään valmennukset hmmm, miten sen ny sanois... no ne vois olla parempiakin, aina täälä päin.
Synnytysvalmennukseenkin mentiin ihan onnessa. Tai se oli niin ku perhevalmennuksen aiheena, mutta olin siihen niiin pettynyt. Siinä oli kaikkea miten normaali synnytys kuuluu mennä ja kauanko kestää jne.... Eikä sektioista sanaakaan... Niin oletetaan, että kaikki alakautta synnyttää....

Samoin sairaalassa mulla aivan ihana samanikäinen tyttö vieruskaverina ja edelleenkin me pidetään yhteyttä. emoticon

Mikä ihaninta, nyt on huhtikuu! 
Ei ole enään montaa kuukautta jäljellä. Uskomatonta miten nopeaa aika menee... tuntuu, että sais hidastaa tahtia; meillä voi olla jo vauva 3 kuukauden päästä! Mitä kaikkea pitääkään vielä tehdä.... emoticon
 
Niin se aika vain menee ja kesä alkaa häämöttää emoticon

Oli kyllä mammapakkausessa aika paljon nyt sellaisiakin vaatteita joita tulee itse kyllä varmana käytettyä vauvalle, muutama potkuasu ei oikein ollut makuuni :)

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

Vuoden 2010 paketin me saamme varmaankin jokainen, eli tuon minkä linkitin ylös.

Mä olen kans käynyt äitiysvalmennuksessa ja nyt viimeviikolla alkoi perhe/synnytysvalmennukset. On niissä mukava käydä vaikka aikapaljon sellaistakin asiaa mitkä oli mulla tuttuja juttuja, mutta kaikille ne ei ole joten pakko ne käydä läpi. Synnytys viedota ne ei enää näytä ollekkaan kun siitä oli joku herkkä valittanut, olisin itse kyllä halunnut nähdä. Muutenkin tykkään seurailla odotus/synnytys ohjelmia/dokumentteja :) Niissä on mukava käydä juurikin senkin takia että tutustuu uusiin ihmisiin ja saa uusia tuttavuuksia jotka saavat samanikäisen lapsen, josko niistä sitten tulisi leikkikavereita :)
 
Tää äiree lähtee huomenna sitten viettämään omaa aikaa hyvien ystävien luo... Ja tämä tulee aivan oikeaan aikaa, koska äiti on vähän väsy emoticon . Nähdään....
 
annel n-a-u-t-i !

Mekin mennäään miehen kanssa tänään kahdestaan elokuviin. Niin arvostettua aikaaa. Tosi harvoin missään ollaan kahdestaan oltu. Ihana päästä tuulettumaan ja irti hetkeksi tuosta meidän rakkaasta riiviöstä emoticon
 
Hauskaa varmasti mennä vähän omillekin menoille :) Varsinkin jos on jo vanhempikin lapsi.

Itselläni oli juuri siskon muksut hetken hoidossa, kylläpäs 2-vuotiaassa ja n. puoli vuotiaassa on hommaa varsinkin nytkun omakin maha painaa ja on tiellä :D

Päätettiin sitten lapsen isän kanssa että mennään sinne perhevalmennukseen. Itseäni se ei niin kiinnostaisi, mutta toi tuleva isä haluaa sinne mennä, mikä on kyllä ihan kiva :) Hän sanoi menevänsä itekseenkin jos en mukaan tule :D Mutta mennään nyt kattomaan mikä meno siellä on :) voihan se olla että siellä on ihan kivaakin ja jos tosissaan tutustuis vaikka uusiin ihmisiin :) Saisi puisto/leikki kavereita :)

Vaikka eilen oli aprillipäivä niin sain kuulla paljon kivoja, ihan oikeita, uutisia :D Serkkuni sai pikkisen tyttövauvan ja hyvä ystäväni on raskaana <3
 
Nyt se on testattu eli vuorokauden "loma" kestää sen vuorokauden. Seuraavaksi "anon" ainakin kaks vuorokautta! Aah...reissu tuli siis tehtyä ja aika meni todella nopeasti. Oli ihanaa nähdä omia hyviä ystäviä ja jutella järkeviä.

Esikoinen näytti sitten "kyntensä" kun kotiuduin...tinttailua ja vuoroin syliin oli pyrkimässä. Nii-i tätä se on! Nyt olo on ihan naatti vaikka ajanvietto oli vain juttelua ja syömistä. Onneksi lähdin, koska ei sitä koskaan tiedä koska se seuraava kerta meikäläiselle napsahtaa. Nyt vähän sohvalle pötkettelemään ja keräämään voimia emoticon .
 
aurorariel: Meillä on ollut ainakin yksi ns. "masuhikka" :D Sen yhden voin sanoa aika varmasti hikaksi mutta muutaman kerran on ehkä ollut hikkaa sen lisäksi :) On niin vaikee sanoo kun aina tuntuu jotain :D

Nyt on tosissaan viimisen viikon ajan tuntunu potkuja ihan selkeesti joka päivä, aiemmin oli vielä kohtuullisen hiljasta tai potkut kohdistuivat rakkoon. Nyt ne oikein näkyy mahan läpi :D
Tänään alkoi "aamu" (eli päivä) todella huonosti, sillä heräsin vasta 13.30 yöunilta emoticon  En oo pitkään aikaan saanu nukuttua öisin ja nukahtanut vasta joskus 1-3välillä... Onneksi tällä viikolla on neuvola niin pääsee puhumaan kaikesta..
 
Meillä on kanssa masussa hikkailtu. Paljon potkii myös ja osa näkyy jo ulospäin niin, että koko maha nykii. emoticon  Vauvalla on myös selvästi päiviä, jolloin potkii koko ajan samaa paikkaa. Yksi viikonloppu virtsarakko oli pommituksen kohteena ja se ei ollut äiskälle ollenkaan hauskaa. Eilen potki ilmeisesti suoraan alaspäin mikä tuntui kanssa aika oudolta siellä ulostulokohdassa. Ehkä se kolkutteli jo, että mistä pitää ulos tulla. Tänään on onneksi keskittynyt taas tuohon alavatsaan.
Neuvola on torstaina ja sitä odotan kovasti siinä mielessä, että vähän mietityttää miten sitä osaa itse arvioida kuinka paljon voi rehkiä. Harjoitussuppareita tulee välillä ja jaloista tuntuu katoavan voima välillä kesken kävelyn ihan kun olisi vetänyt rankankin jalkaprässitreenin punttiksella. Selkä on kanssa aika kipeä jo ja töissä istuminen tekee vaan pahemmaksi. Kipu tuntuu myös lonkissa aika ikävästi iltaisin. Josko sitä saisi jotain jumppavinkkejä tai vaikka pääsisi aikaisemmin mammalomalle.
Äitiyspakkausta odottelen kovasti jo. Kelalta tuli päätökset jo ja pakkauksen pitäisi tulla parin viikon sisällä. Viikonloppuna ostin myös ekat vauvanvaatteet kun ei millään malttanut enää. emoticon  Kohta aletaan myös sisustaa vauvan huonetta.
 
miiima: ai sulla on noin päin... minä taas nukahdan kyllä "normaaliin" aikaan eli siinä kymmenen yhentoista maissa, mutta toi pikku mellastaja tuolla mahassa alkaa herättelemään noin kolmeltaemoticon

Hipsuli82: heh mullekkin tuli tänään kelan päätös ja pakkauksen pitäis tulla kahen viikon sisään. Maltan tuskin oottaa...emoticon

Mulla on ollu lonkat tosi kipeät öisin, mutta olen huomannu että jos laitan tyynyn polvien väliin niin se auttaa... Potkut on muuten näkynneet päälle jo useamman viikon... en tiedä miksi, mutta toisaalta tunsin liikkeetkin jo viikolla 17 vaikka odotan ensimmäistä.... olisko mulla jotenkin ohut iho tai jotainemoticon
 
Täällä  myös masussa hikotellaan. :) Ja liikkeet näkyy päällepäin.

Vointi on nyt viime viikkoina ollut tosi hyvä, jalat tosin väsyy aika pienistä ponnisteluista mutta en oo antanut sen haitata. Ei millään vaan malttais hidastaa tahtia, taitaa aika pian kuitenkin olla pakko...
 
Täällä  myös masussa hikotellaan. :) Ja liikkeet näkyy päällepäin.

Vointi on nyt viime viikkoina ollut tosi hyvä, jalat tosin väsyy aika pienistä ponnisteluista mutta en oo antanut sen haitata. Ei millään vaan malttais hidastaa tahtia, taitaa aika pian kuitenkin olla pakko...
 
Täällä  myös masussa hikotellaan. :) Ja liikkeet näkyy päällepäin.

Vointi on nyt viime viikkoina ollut tosi hyvä, jalat tosin väsyy aika pienistä ponnisteluista mutta en oo antanut sen haitata. Ei millään vaan malttais hidastaa tahtia, taitaa aika pian kuitenkin olla pakko...
 
On täälläkin hikkaa jo ollut ja liikkeet näkynyt masun  päällä jo joitakin viikkoja, varsinkin kun menen makaamaan ni asukki alkaa venyttelemään emoticon  Välilla masussa on sellainenkin meno että tulee ajatus että voisko se hetken olla ja vaikka nukkua emoticon  Alapää oli pari pv. sitten todella kipeä siis ihan sattui sitä kesti 1-2h.ja sitten loppui, en tiedä mistä johtui. 

2vk. päästä on neuvola ja toinen nva. lääkärikäynti. Tänään oltii miekkosenkanssa perhe/synnytysvalmennuksessa kuuntelemassa psykologia,oli ihan mielenkiintoista vaikka olinkin epäileväinen sen suhteen .

 
On täälläkin hikkaa jo ollut ja liikkeet näkynyt masun  päällä jo joitakin viikkoja, varsinkin kun menen makaamaan ni asukki alkaa venyttelemään emoticon  Välilla masussa on sellainenkin meno että tulee ajatus että voisko se hetken olla ja vaikka nukkua emoticon  Alapää oli pari pv. sitten todella kipeä siis ihan sattui sitä kesti 1-2h.ja sitten loppui, en tiedä mistä johtui. 

2vk. päästä on neuvola ja toinen nva. lääkärikäynti. Tänään oltii miekkosenkanssa perhe/synnytysvalmennuksessa kuuntelemassa psykologia,oli ihan mielenkiintoista vaikka olinkin epäileväinen sen suhteen .

 
On täälläkin hikkaa jo ollut ja liikkeet näkynyt masun  päällä jo joitakin viikkoja, varsinkin kun menen makaamaan ni asukki alkaa venyttelemään emoticon  Välilla masussa on sellainenkin meno että tulee ajatus että voisko se hetken olla ja vaikka nukkua emoticon  Alapää oli pari pv. sitten todella kipeä siis ihan sattui sitä kesti 1-2h.ja sitten loppui, en tiedä mistä johtui. 

2vk. päästä on neuvola ja toinen nva. lääkärikäynti. Tänään oltii miekkosenkanssa perhe/synnytysvalmennuksessa kuuntelemassa psykologia,oli ihan mielenkiintoista vaikka olinkin epäileväinen sen suhteen .

 
On täälläkin hikkaa jo ollut ja liikkeet näkynyt masun  päällä jo joitakin viikkoja, varsinkin kun menen makaamaan ni asukki alkaa venyttelemään emoticon  Välilla masussa on sellainenkin meno että tulee ajatus että voisko se hetken olla ja vaikka nukkua emoticon  Alapää oli pari pv. sitten todella kipeä siis ihan sattui sitä kesti 1-2h.ja sitten loppui, en tiedä mistä johtui. 

2vk. päästä on neuvola ja toinen nva. lääkärikäynti. Tänään oltii miekkosenkanssa perhe/synnytysvalmennuksessa kuuntelemassa psykologia,oli ihan mielenkiintoista vaikka olinkin epäileväinen sen suhteen .

 
Takaisin
Top