Heippa hei taas kanssavatsailijat!
Mä tosiaan tuolla fb:ssä (siellä kun tulee aina laitettua kysymyksiä ja linkkejä ennemmän kuin täällä, eli pidettyä ryhmää kiireisenä) kyselinkin et missä menee raja mitä julkaisette julkisessa mediassa raskaudestanne ja aihe näkyy täälläkin käyvän kuumana.
Itsellä on tuttavapiirissä siellä monenlaista eläjää ja olijaa ni tulee monesti mietittyä mitä sinne uskaltaa milloinkin julkaista. Muutaman kuvan sinne olen lataillut raskaudestani ja päivityksiä sillon tällön raskaudesta tulee laitettua, harvemmin toki kuin esikoisen aikana.
Hirveesti en viitsi siellä valitella raskauden vaikaudesta tai vaivoista sillä läheiseen ystäväpiirini kuuluukin eräs joka on nyt yrittänyt avomiehensä kanssa lasta piakkoin 2 vuotta. Nyt sitten juurikin niiden kalliiden hoitojen kautta yrittävät ja toivon kyl vilpittömästi et onnistuisivat, ovat kuitenkin niin kauan yrittäneet. Ja näen kuinka jokainen epäonnistuminen satuttaa ystävääni kovasti.
Myönnän toki et on tullut välillä voivotettua huonoa oloa mut sekin on tainnut olla kertaluontoista. Enemmänkin tulee päiviteltyä esikoistytön kohelluksia ja touhuiluja. Silti aina välissä joku niistäkin osaa vetää herneen nenään vaikka ei tarkoittaisikaan mitään pahaa, yleensä jälkeenpäin onkin sitten tullut ihan selvitettyä asia sen toisen "asianomaisen" kanssa.
Itse kuitenkin kuulun tähän "herkästi" sikiävään ryhmään et hyvä ettei pelkästään kun sattuu samaan aikaan saunaan ukon kans ni jo on maha kohta pystyssä. No menihän meilläkin ekaa yrittäessä puoli vuotta (olin tosiaan syönyt pillereitä monta vuotta joten tämäkin vaikutti asiaan) mut nyt tää toinen saikin alkunsa heti samassa kuussa kun ns. päätettiin et nyt aletaan yrittämään. (ehkäisynä tässä välissä ollut siis ihan perinteinen kumi.)
Onhan se toki totta että joillakin on raskaus todella raskasta mutta kuten sanasta RASKAUS voikin päätellä että ei kyseessä ole mikään helppo prosessi. Toisilla taas raskaus menee "siinä" sivussa ja synnyttämässä käydään niinkuin ohimennen. Ja on se suloinen kympin nyytti kainalossa kotiin.
Tuttuihin kuuluu niin niitä äitejä jotka ovat kokeneet ennenaikaisen synnytyksen raskausmyrkytyksen takia, on syntynyt vammainen lapsi yhdelle, koliikkilapsen äidin tiedän ja tunnen ja tosiaankin nostan hattua näille äideille ja iseille. Niin ja tokkiinsa se lapsetonkin löytyy... Itselleni kävi niinkin ihanasti esikoisen kohdalla et syntyi rauhallinen ja hiljainen pikkuinen nyytti. Kaikki on myös mennyt hänen kanssaan niinkuin pitääkin.
Ollaan siis onnellisia et kaikki onkin mennyt tähän mennessä näinkin hyvin ja rauhallisesti ja voimia tosiaan teille jotka taistelette niiden hankaluuksien kanssa. Itse olen ollut niinkin etuoikeutettu et mulla vaivat on pysynyt kohtuuden rajoissa.
Ja tosiaan, mekin päästään tänään purkamaan äippäpakkausta, ihmettelen vaan mihin mä ne vaatteet saan mahtumaan kun kaappi on jo täynnä vaatteita nyytille. Näihin siis rahaa olen tän raskauden aikana sijoittanut 0€ :D
Kaverit ja tutut antaneet heidän vauvojensa vaatteet meille joten kaapit nyt tursuilee yltä ja päältä, samoin kun tuo Juttiksen vanhat on tullu kaivettua esille kaappien kätköistä.
Ja tosiaan meillä kaikilla heinäkuisilla onkin nyt alkanut raskauden viimeinen kolmannes, loppurutistus siis edessä. Onnea siis siitä koko sakille! :)