Huhtikuun Höpinät <3

Täällä on ollu vauva RV:ssä jo varmaan kolmen neuvola kerran ajan. Ja neuvolat on ollu noin. 3 viikon välein. Eli joku pari kuukautta pikkumuru on tuolla jo ollu pää alaspäin, toivottavasti ei keksi kääntyä enää :D tuskin kuiteskaan, tuntuu noin perin tuolla viihtyvän. Terkkari kun tunnusteli niin hyvin on pää kuulemma tuolla alhaalla, mutta ei vielä kiinnittyneenä kuitenkaan.

Neuvolassa oli muutenkin kaikki hyvin, hempatki oli noussu nyt 128 takasin. Vältyin siis rautakuurilta, jee :D Toisella oli hirmunen hikka kun sydänääniä kuunneltiin ja karkuun olis mieluummi menny kun antanu kuunnella, hyvät äänet kuitenkin lopulta saatiin kuulla <3
sf-mittaki oli nyt kasvanu maltillisesti 1 sentin, tosin sekin jo  cm 32, että ihan hyvä vaan :D

Nään nyt jatkuvasti synnytysunia, tai että oon synnyttäny. Ääk <3 synnytysjännityksen tilalla on joku hirmunen hinku päästä jo synnyttämään :D Viime yönä näin semmosta, että vauva päätti syntyä näillä viikoilla, pituutta oli 48 cm ja paino 1745 kg ja se oliki poika, tai aluksi mulle näytettiin koiranpentua, mutta sitten lopulta poikavauva tuotiin. Tyttöähän kätilö veikkailli rakenneultrassa, mistä lie tuo poika nyt uniin tullu.
 Olin siinä unessa kuitenkin just soittmassa äitille, että apua käy heti ostamassa pieniä vauvanvaatteita ja pojalle sopvia, kun itellä kaapit täynnä 56 vaatteita ja kaikki jotain pinkkiä ja vaaleanpunaista ja sitten heräsinkin.
  Viikonloppuna sitte näin unta, että meillä oli jostain syystä kaksi vauvaa, mutta vaan  yhdelle tarvikkeet.. :P 10 viikkoa enää <3 tai neuvolassahan veikkailivat, että jos tää syntyiski jo 38-39 viikoilla, kun laskettua ei siirretty missään vaiheessa vaikka oli pari viikkoa edellä ja sen taki tuo synnytystapa arviokin on jo 4 viikon päästä. Odotellaan vaan, tosin vähän malttamattomasti jo :P <3

 
Mulla oli neuvola kanssa tänään, kaikki oli ok, mutta itse jäin miettimään kun sf-mitta ei ollut kasvanut senttiäkään sitten viime käynnin! Sillon oli just ja tasan keskikäyrällä ja nyt sitten tipahdettiin alakäyrälle. Kumma miten sitten tollanen pieni asia alkaa vaivaamaan, vaikkei terkka edes siihen mitenkään kummemmin kommentoinu. Mulla viikkoja nyt 26 + 4 ja sf 20. Sama lukema noin kuukaus takaperin... no, seuraavaks onki lääkärineuvola ja se on jo ens viikon keskiviikolla, kun halusin sen vähän aiemmin tulossa olevan rankan työpäivän takia, että tarkistetaan ennen sitä kohdunsuun tilanne. Kun on tota paineen tunnetta ollu aina sillon tällön. Toivottavasti olis sit ens viikolla ees pikkusen kasvanu toi sf-lukema. kai ne muuten laittaa mut jossain vaiheessa lisätutkimuksiin.

Muuten tosiaan kaikki hyvin, pissa puhdas ja lisärautaakaan ei tarvii vielä alkaa popsimaan, ihme kyllä.

Lääkärineuvoloita meilläkin on tosiaan kolme, eka on sillon ekan ultran jälkeen, toka noin rv 28 ja kolmas noin rv 35. Mies on ollu tässä raskaudessa mukana vaan ultrissa ja ekassa neuvolassa, vähän niinkun esittäytymässä :D Muuten en oo nähny tarpeelliseks ottaa mukaan neuvolakäynneille, ekassa raskaudessa oli kyllä mukana joka kerta. Mut nyt kun ei noilla käynneillä silleen itelleenkään tuu mitään uutta ja mullistavaa, niin musta on parempi kun meen vaan itekseni tai ton esikoisen kanssa.

Mulla ei oikeestaan raskauksien takia oo kyllä kaverit kaikonnu, mut meillä onkin kaveripiirissä paljon samassa jamassa olevia, kaikki parhaat kaverit alettiin perheenperustamispuuhiin samoihin aikoihin. Ja muutkin on pysyneet matkassa ihan kivasti. Lisäks on tullu paljon uusia kavereita lapsen myötä. Eli en voi valittaa. Mutta ymmärrän kyllä, että siinä vaiheessa kun suurin osa kaveriporukasta elää vielä ns. menovaihetta, käy baareissa ja bilettää joka viikonloppu, niin väistämättä sitä lapsen myötä vähän erkaantuu tiet. Ellei sitten ole paljon muutakin yhteistä kuin vain ne biletykset. Mutta siis, tosiystävät kyllä erottuu tässä puuhassa.
 
PRKL PRKL PRKL....nyt minuuuuuuu niiin kiukuttaa TAAS....on siis sellanen päivä ollu että...huoh nyt jo pyydän ANTEEKS tätä tulevaa tekstiä..Mutta...jooh...tossa siis yhdellä sivustolla kävin kyselemässä...(Ei meijän fb sivusto mutta yks toinen fb.sivu) ni Kelan asioista...ni siellä siis ihan suoraan alettiin haukkumaan että miten voin olla "tyhmä,ja en osaa ottaa asioista selvää,ja mikä voi olla niin vaikeeta ym ym ym...."..ANTEEKS...mutta mun omasta mielestä noi Kelan lippulappu höpinät on vaan joskus niiiiiin hepreaa...ja sitte ku kysyin niistä ni ei oo kivaa tollanen haukkuminen...mutta ehkä oooon sitte vaan niin tyhmä...

AAARRRGGHH...ja siis täsäki että mä oon ekaa krt liikkeellä tällästen asioiden kanssa enkä oo IKINÄ ennen tehny KELALLE mittää tuollaisia kyseisiä hakemuksia tai hakenu nuita rahoja mitä sieltä on tulossa...ni hyvä se on sellasten sanoo joille ne on jo "arkipäivää"...PRKL....

ANTEEKSI en nyt tarkota pahalla..mut suomeks alkaa Vitt..uuttaa....joten ei vissii kannata olettaa et ihmiset vois olla joskus ystävällisii ja auttaa vaan kääntyy suoraan sinne KELAN suuntaan ja mennä jonottaan sinne SIIS...

SORRY..

PUUH...

Iloisempiin aiheisiin ja kuviin...Huomenna "rakenneultraus" numero kolme<3<3<3 päästään kurkkaamaan mitä kuuluu "toukkaRinsessalle"<3<3<3<3
 
Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki onneksi hyvin. Tosin tuli semmoinen olo, että olen turhanpäiväinen valittaja. Mulla on ollut kivuttomia supistuksia oikeestaan koko ajan nyt viime aikoina. Siis niin, että tulee sohvalla istuessakin. Kävely ym. liikkuminen aika epämiellyttävää ja toisinaan tulee myös painontunnetta alas. No, olin tietysti huolissani ja mietin, että mitenköhän työt tähän vaikuttaa ym. Kohdunsuu oli kuitenkin onneksi tiukasti kiinni, joten ei kai sitten mitään hätää. Kysyin lääkäriltä, että mitä jos jatkuvat vaan, mutta ei siis kai mitään, jos eivät kipeiksi muutu. Ovat vaan aika epämiellyttäviä... Selkäkivuista sanoin myös, mutta tähän oli kommentti, että pitäili jumpata ja käydä uimassa enemmän. Ja tämähän on todella mukavaa, kun kävely jo epämiellyttävää supistusten takia... ja auttaako noihin iskiastyyppisiin vaivoihin... Mutta ilmeisesti ei pidä antaa supistusten häiritä vaan mennä ja tehdä vaan. Miehen mielestä en ollut taas kertonut kaikkea kunnolla ja olisi pitänyt vaan sanoa, etten jaksa enää olla töissä. Mutta toisaalta kun oon siellä töissä kuitenkin vielä pärjännyt jokseenkin hyvin...Varmaan sitten, jos tulee oikeasti ihan täysin sellainen olo, että tätä ei vaan enää pysty, niin täytyy mennä suoraan sanomaan, että saisinko sairaslomaa. Joo, mutta ehkä siis vain valitan turhasta ja pitäisi mennä porottaa eteenpäin. Yritetään vaikka niin... tuli vaan jotenkin paha mieli ja tunnen itseni vähän höhläksi ja "huonoksi" kun en oikein jaksaisi. Mieskin ollut kotona ihan kiukkuinen ja mulla tunne, että johtuu musta. Onpas taas mieliala huipussaan. Mutta onneksi kaikki vauvalla hyvin! Potkiikin usein.

Ja äh, anteeksi tää valitusviesti, tiedän, että mulla kaikki hyvin ja paljon huonommin voisi olla. Jaksamista kaikille, joskushan tämä toivottavasti palkitaan :)
 
Milpuri: Kela-asiat on munkin mielestä aivan hepreaa... toivon vaan, että mun hakemukset meni oikein. Pitää varmaan soitella joskus sinne Kelaan. Ja mä teen näitä jo toista kertaa... viimeksi sain kyllä töistä enemmän apua, kun nyt tässä työpaikassa en paljoakaan. Toivottavasti saat lomakkeet täytettyä. Mun mielestä apua voi kysyä aina, eikä siitä pitäisi kenenkään mennä arvostelemaan.
 
Yhhyh... pyörryttää, kohta lähtee taju....

Meillä on rapussa ollu melkein koko tän raskaus ajan hissiremontti, jossa ne pistää koko rappukäytävän uusiks. Sillon tällöin tullu asuntoon asti nuo maalihöyryt, eikä kunnolla asunto tuuletu, vaikka kaikki ikkunat olisi auki.
Tänään (nyt illalla) sitten tosi vahvat maalihöyryt eteisessä. En uskalla lähteä asunnosta, kun pitäisi mennä sinne rappukäytävään, jossa meinaa tulla oksennus ja tuntuu että meinaa kuolla niihin myrkkyhöyryihin. Ja eivät muuten varmana käytä mitään vesiliukoisia aineita!
Nyt on taas kaikki ikkunat auki ja kotona pitää olla melkein talvitakki päällä. Pyörryttää ja oksettaa. Vessassa on vaikea käydä, kun se on juuri tuossa eteisessä, missä pahiten tietysti haisee. Siinä kun ei ole mitään ikkunaakaan, että pääsisi tuulettamaan...

Pitää vaan kestää ja toivoa, että tää ois kohta ohi. Aika valmiilta sieltä jo näyttää, en vaan tiedä kuinka monta kertaa ne meinaa tuolla maalata... Tällähetekellä istun viltin alla ison ikkunan vieressä, että sais happea... :(
 
Mek: mulla oli viime yönä samat oireet ja tulokset tuli.Mulla on virtsatietulehdus.Eli kaikki onneksi hyvin. Ja tuo painon tunne ja vihlonta voi tulla ihan vaan että on virtsatietulehdus.Mutta aina kannattaa kysyä ja tutkia.Mun mielestä mikään ei ole turhaa jos on kyse omasta lapsesta ja terveydestä.Kuitenkin joudun nyt lepäilemään ja pe tsekataan taas tilanne uudelleen.
 
Huomenia huomenia Masut ja niitten asukit=)=)=)

Jestamandeera ettäminuu voi JÄNNITTÄÄ....on sellai tutina päivä tänää tulossa...nyt aamusta heti menossa hammaslekurille..(ja voin sanoo et oon varmaan maailman hammaslääkäripelkoisin ihminen,pyörtyilen siellä ym vastaavaa;D)...huh huh...jo pelkkä haju etoo mua ihan hirveesti...pienenä mua on kuus hoitajaa ollu pitää kiinni ku on tarkistettu suu..ni tästä tainu jäädä joku "traumantynkä";D;D...mutta mennään eikä meinata....
mutta sen jälkee saaki taas jännittää...mutta toivottavasti hyvällä tavalla...meil on meinaan rakenneultraus numero kolme...toivoo niiin paljon että "toukkaPrinsessalla" on kaikki hyvin..<3<3<3<3 ja nyt näin untaki et se onki POIKA....jestas....ja meillä on kaikki tytölle sopivaa että jos on poika ni sepä poika käyttää tyttöjen vaatetta sitten;D;D;D

kattottaan ja toivotaan että kaik on hyvin myös rakeenteellisesti kun on mulla RISKIRASKAUS....

ja saan vielä "tuomion" tästä raskausmyrkytyksen suunnasta...eli SUURI päevä...huh huh...
 
Huomenia mammoille!

Ihanan aurinkoinen aamu ulkona, aika lämmintä tuossa auringonpaisteessa:) Aamu alkoi neuvolalla, josta tarkemmin neuvolakuulumisissa. Eilen illalla supisteli jälleen työpäivän jälkeen, alaselässä ja -vatsassa kipuilua. Lääkäri tänään totesi kaiken olevan hyvin. Mimmi on pää alaspäin asettautunut, painetta tuntuu kyllä:) Lääkäri määräsi viimeiset yöt ja pitkät päivät pois, sairaslomalle ei tarvetta koska supistukset eivät ole kypsyttäviä. Käski olemaan yhteydessä jos tulee muutoksia voinnissa. Tosin saa nähdä kuinka vuorot saadaan asettumaan, voi tulla pikkasen pitkää putkea töitä saa nähdä... Mek mulle tuli myös sellainen turhanpäiväinen valittaja olo tuolla neuvolassa, kun lääkäri tiukkana sairasloman suhteen. Täytyy vaan lepäillä työpäivien jälkeen ja vapaapäivinä. Itse en ole mikään sairasloman monkuja, hyvin, hyvin harvoin sairastan mitään ja jos on kipee niin vapaapäivinä tai lomalla, siis työnantajan ihanne:) Tän illan jälkeen kaksi vapaata, ystäviä helsingistä tulee tänne päin kyläilemään:) Lisäksi mies aloittaa alakerrassa remonttia isänsä kanssa. Tulee uutta maalipintaa ja listaa seinille:)
Hyvät loppuviikot!
 
No nyt on täälläkin käyty käyrillä. Kivut yltyivät niin pahoiksi ja supistuksia tuli niin tiheästi koko ajan levossakin, että pakko oli käydä tarkistuttamassa tilanne. Ensin piti vaan istua "omassa" päivystyksessä yli kolme tuntia, sitten pissojen jälkeen vielä tunti, sitten lekuri tsekkasi tilanteen ja laittoi lähetteen gynepäivystykseen. Tunnin ajomatka ja taas lisää odottelua.

Loppujen lopuksi saatiin tuomio, että kaikki on ok. :) Lääkäri arvioi, että kivuliaat supistustuntemukset saattavat osaltaan liittyä myös tuohon mun kannatinsärkyyn. Tuli käsky levätä ja tehdä oman voinnin mukaan sen mitä pystyy. Ja ottaa särkylääkettä.

Mulla oli ja on myös tuota painon tunnetta, mutta mä luulen, että meillä on ihan jopa eilisen aikana käännytty raivotarjontaan (jonka lekuri siis totesi), joten saattaa liittyä siihenkin.
 
Miksi musta tuntuu, että kaikki tietää miten päin se vauva on? Mulla oli viikolla 29 neuvola, eikä siellä mitään sanottu siitä miten päin se olisi... Pitääpä kysäistä, kun seuraava neuvola 4.5, jos eivät siellä meinaa sanoa...
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!
Täällä yks plussapallo saikuttelee ja eipä oo sit menossa enää töihin ennen vauvan syntymää.. mulla tuli supistuksia aina duunissa ja selkä, eikä jalat enää kestäny. sit ei enää kestä pää ku ei kerkee omia töitänsä tehä. jäin sitte pois ja pikku hiljaa alan hyväksyy tän homman ja lepäilen vaan :) meillä kun duunis hirvee kiire kokoajan, vedetään vajaalla miehityksellä ja korkeintaan kymmenen minuuttia ehti päivän aikana istuu (sillon ku hotkas ruuan naamaan).. ei enää tosiaa pysyny vauhdissa mukana ku rupes paikat prakailee.. lisäks fyysisesti raskasta nostelua ja kääntelyä ja vääntelyä, potilaat ajoittain aggressiivisia joiden kanssa piti painii ym ym ym. (viime vuonna sainki pahasti turpaan potilaalta..) on se vaan parempi pysytellä pois sieltä, ni saavat mun tilalle sijaisen joka pysyy vauhdissa mukana!

joku kyseli viisaudenhampaista ja täällä ainaki yks jolla puhjennu raskauden aikana viisaudenhammas ja tosiaan ikää on sen 30..

mies meillä ollu kaikissa muissa jutuissa mukana paitsi eilisessä lääkärineuvolassa. nii ja sokerirasituksessa tietty :D onneks siellä kaikki hyvin, paikat kiinni ja sokeriarvot hyvät ja paineet kohillaan. tosin vähän epäilen lääkärin mittaamaa sf-mittaa joka nyt oli pompsahtanu alakäyrille.. mutta enpä mä siitäkään nyt kovin huolissaan olis, eikä tohtorikaan siihen mitää tuumannu :) vatsa ainaki valtava siitä huolimatta :D ja hyvin liikuskelee masussa kaveri :)

varattiin nyt kuiteski sit vielä aika 4D-ultraan vaikka voiki olla jo pikkasen myöhästä, mutta kun mun rakas äippä sen lupas maksaa :) kovasti möyrii ja kääntelehtii masussa, et toivotaan et näkis kuitenki vielä kasvoja ym juttuja sielä.

uppunen: muistaakseni sinä taisit puhua vaatekaapeista joissa ei hyllyjä? meillä melkei kaikki kaapit rekkikaappeja ja aika turhia sen takia. löysinpä sitte ikeasta halvalla rungot ja korit ja sain vauvalle tehtyy omat vaatekaapit koreineen ja kaikki saa nyt kivasti sinne järjestykseen :) helpot oli kasata, enkä mä ainakaa kiinnittäny niitä mihinkää ja ovat tosiaan näppärät! http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19876454/ noita kaks päällekäin ja avot! ja hintaa yhteensä 38 euroo :)

kauheesti tarinaa taas, mutta jaksamisia kaikille olitte sitte vuodelevossa tai vaikkapa sitte ääripäänä "jumpasta sairaalaan"-mammoja tai ihan vaan siltä väliltä! kohta se kevät ja kesä oikeesti tulee ja pääsee nauttimaan oikee kunnolla :)







 
uppunen: meillä se lääkäri kirjoitti siihen yhteen kohtaan äitiyskorttia että "RT" eli mitä nyt itse jotain ymmärrän niin tarkoittaisi että raivotarjonta eli meilläkin muksu on jo pää alaspäin.
Katsotaan yli huomenna uudelleen kun on toinen lääkäri jossa kanssa tutkitaan ultralla :)
 
Uppunen: Mä olen miettinyt ihan samaa asiaa. Ei meilläkään neuvolassa olla tuota asentoa tsekattu. Itse kuitenkin huomasin, että viime viikkojen aikana vauvan potkut suuntautuivat tuonne alas eikä potkuja näkynyt juuri vatsan päältä. Nyt sitten eilen yhtäkkiä mojovia potkuja alkoi tulla ylävatsaan ja ne näkyivät selvästi. Tästä itse päättelin, että nyt ollaan raivotarjonnassa ja sitten päivystyksessä lääkärikin sen oli neuvolakorttiin kirjannut.
 
Putte, joo hei! Tollanenhan ois kätevä laittaa sinne kaappiin! Meillä on tosiaan kaappirivistössä viis kaappia, joista kaksi hyllyllisiä. Loput sitten sellasia, että alhaalla on hylly, ja ylhäällä on hylly, välissä tanko, että saa laitettua roikkumaan henkarista...
Yhteen kaappiin mahtuis varmaan yks tollanen, en usko, että menis enempää. Kiitos paljon vinkistä! Ne lipastot ei kuitenkaan mitään halpoja oo, jo putos kivi sydämeltä :D

Mulla ei lue äitiyskotissa tarjonnan kohdalla mitään. Oon jo monesti sitä katellu ja miettiny, miksi siihen ei mitään merkata. No, kysäsen ensi kerralla neuvolassa :)
 
neuvolassa käyty avautumassa näistä hoitokäytäntö eroista, onneksi saa purkaakin sen sinne mihin se kuuluu. vaikka neuvolassa onkin suhtauduttu koko ajan varman päälle, ja se on se sairaalan pää enempi missä joutuu puoliaan pitämään. nythän on enää 2 päivää kun alkaa vko: 30. joo. sehän se lämmittää tai lämmittäisi jos matkaa olisi lähi sairaalaan ja keskosteholle vajaa 10km. eilen kärvistelin aamun supistusten kanssa, jotka jatkoa ihan hyvin nukutulle yölle, ei siis rasitusta, ei rasitusta ole ollu päivisinkään. tänään mennään näköjään ihan samoilla mallin: kesti nippanappa neuvolakäynnin mutta kotimatkaa ei enää, eli aaltohan se siitä alkoi. vieläkään ei ole kunnolla helpannu vaikka aikaa mennytkin jo 1,5h. tää taitaa joutaa taas sairaalaan ja miksiköhän ajaksi makoileen, kotiinkaan kun supistuksestolääkitystä ei saa!!! nyt vituttaa. Uuno on vasta 1500g.
 
ja jotta nyt kukaan ei käsitä väärin. pointtini ei ole se että harmittais sairaalaan meno. mie vaan ihmettelen tätä ees taas ramppaamista ja sen rasitusta kun kuitenkaan tuo miun dg ei ole parantunut viime raskauksista. neuvolassa perus status ja labra perusarvot otettu kaikki ok. tiedän myös sen että kukaan ei voi täällä erämaassa taikoa minkälaista kehitystä nut supistelut tekee synnytyksen käynnistymisen suhteen..sitä ei tiedä kukaan.
 
Tänään vähän parempi päivä kuin eilen :) Töissä meni ihan ookoosti, vaikka supistuksia tuleekin koko ajan. Ei ne kipeitä oo onneksi, epämiellyttäviä lähinnä. Kävellessä pakko hidastaa, kun tulee alavatsalle niin kireä tunne. Mutta toisaalta kiva olla nyt töissä, kun sitten saa kohta olla paljon kotona. Vaikka aika hässäkkää meilläkin on välillä, että ylimääräisiä taukoja ei juuri pysty pitämään. Hooärrä: Mulla pissa oli puhdas, joten ei varmaan sitä vaivaa, mutta (tätä ei kukaan halua kuulla), toisenlainen vaiva mistä paine alapäässä voipi johtua on suonikohjut. Eivät vielä juuri ole muuten vaivanneet ja niille ei ilmeisesti mitään voi. Toivon todella, että häviävät raskauden jälkeen, ainakin viimeksi jaloista lähti, joten toivotaan parasta. Satulatuolilla pitää vaan aika paljon töissä istua, kun se on selälle niin paljon parempi, mutta nyt täytyy sitten aina välillä vaihtaa. Berliininmunkki: Itsekään en sairaslomia juuri pitele tai kysele, mutta olisin ollut huojentunut jos sellaista olisi ehdotettu. Mutta tänään siis tosiaan ihan hyvä päivä, että kai se tästä :) Tietty sekin auttoi, ettei stressaa niin paljon supistuksia, kun ei muutoksia kohdunkaulassa ollut. Ja töissä onneksi kuunnellaan, jos ei pysty ihan kaikkia juttuja tekemään, niin pääsee toiseen työpisteeseen. Perjantai mulla onkin vapaa ja viikonloppu, joten pieni paussi tulossa. Ollaan vielä menossa miehen kanssa kylpylään, joten innolla odotan yhteistä aikaa ja lepoa myös esikoisen hoidosta. :) (Vaikka se on kyllä aivan ihana poika!) On se kumma miten tää mielialavaihtelee ihan ääripäästä toiseen...
 

Heips!

Ultrassa käyty jälleen :) Pikkuinen nyt 1500g ja viikkoja tasan 30. Kuulemma keskikäyrällä kasvaa. Kaikki kystat hävinny ja vauvalla siis kaikki hyvin. Sain kuitenki vielä kuukautta ennen laskettua aikaa uuden ajan jossa katsotaan vielä istukan tilanne, mulla kun siis ilmeisesti on istukan kiinnittymis häiriö eli on mahdollista että joutuisin taas istukan käsin irrotukseen. 

Maha tuntuu tosi isolta ja kymmenen viikkoo olis vielä... Minkälaisia koko arvioita muut on saanut? Täälä oltiin kans jo raivotarjonnassa, vaikka vielä se ehtii kääntyilläkin. 

Paljon oli kaikkee kommentoitavaa mutten enää muista mitään :D 

 
Huhhuh.. pitkästä aikaa tälläinen yö. Nukkunu tosi huonosti koko yön ja sitten aamuyöllä uni loppuu kun seinään.

Kyljeltä toiselle kääntyminen ei oo mitään mukavaa hommaa tän vatsan kanssa. Joka kerta pitää olla hetki selälteen ennen toiselle kyljelle menoa, vatsaa kun rupee sattumaan heti kun kääntyy. Selälteen olisi mukavinta nukkua, mutta en saa unta siinä asennossa.
Eikä sitä kääntymistä helpota yhtään se, että pitää koko ajan varoa pientä koiraa, joka nukkuu mun jalkopäässä =/ Koko ajan huolissaan siitä, ettei se murskaannu sinne. Miehen puolellekaan sitä ei voi päästää, koska sinne tosiaan murskaantuu. Mies nukkuu niin sikeesti, ettei huomais, vaikka jalkopäässä nukkuisi kameli! Ja sitten se hyörii ja pyörii kun mikäkin väkkyrä, että saan pelätä kuoliaaksi pikku koirulin puolesta. Ei. Sen takia koira nukkuu minun puolella, koska en pystyisi huoleltani muuten nukkumaan yhtään.

Olisi kai pitänyt jossain vaiheessa opettaa koira nukkumaan omassa pedissä koko yö (nukkuu alkuyön omassa pedissä, jonka jälkeen hyppää peiton alle), mutta kun ei se ole ollut tähän asti mikään ongelma, niin eipä tuota tullut ajatelleeksi.

Tuntuu, että kaikenlaiset vaivat on kyllä nyt tullut ihan yhtäkkiä. Selkäkipua, vatsakipua (ei supistuksia), nivuskipuja, polvikipuja.... höh, ihan tyhmää :D mutta onneksi vielä lieviä!

Nyt vain odottelen, että kello löisi seitsemän, ja tuo ukko tuolta heräisi töihin, niin päästään koirun kanssa mukavasti sinne pötköttämään vierekkäin. Ei uskoisi, että parisängyssä voi tulla niin "ahdasta", vaikka koira on vain kaksi kiloinen otus :)
 
Takaisin
Top