Huhtikuun höpötykset

Täällä kans kärsitään öisistä krampeista pohkeissa. Nyt kyllä vähemmän kun aikaisemmin, aiemmin tuntu että joka yö herää siihen. Ja täällä on vähä samankuulosia vetoja kun jovalilla sisäreisissä, ehkä enemmänkin jopa nivusissa. Niitä siis ihan päivisin kävellessä, tosi kiva kun tekee mieli tarrata nivusista kiinni kun sattuu niin julmetusti mut sit jossain kaupungilla näyttää vähän vajaalta :D
 
Mulla auttoi tosi runsas veden juonti ja magnesiumin syönti noihin suonenvetoihin. Magnesium auttaa myös levottomiin jalkoihin, niin kannattaa kokeilla :) Villasukkien käyttökin kuulemma auttaa....

Meidän pieni apina tuolla masussa tykkää kauheasti liikutella jalkoja kyljessä, ja se sattuu aivan törkeesti. En tiedä puskeeko se myös vai mitä ne tuntemukset on, mutta nekään ei oo kivoja... Lääkäri sanoi, että paikat on pehmeet ja 1,5 cm lyhentynyt, mutta kiinni... Eli kai se pikkuinen sieltä joku päivä tulee :) Mun masu on sellanen koripallo... ei oo pitkään aikaan olut yhtä timmiä masua :D mutta ei istuminen jalat yhdessä oo siltikään kauheen mukavan tuntusta.

Odottavan aika on melkeinpä laittoman pitkä...
 
No mä juon vettä varmaan sen 5 litraa päivä koko ajan jano ... :) eli ei ainakaan vie mun suonenvetoja mihinkään... Mut kaippa nuo häviää sitte ku vauva on sylis...

Asiasta villasukkaan.. Löysin netissä mielenkiintoisen keskustelun missä väitetään että nännien hieronta edistää suppareita ja sillei saattaa käynnistää synnytyksen :O en oo ennen kuullukkaan... Yks joka teettää mulle suppareita on chilipähkinä mut ei niitä viitti jatkuvasti syyä...
 
Haha, mä jo viime viikolla testasin tota nännien hierontaa ja arvaa: se aiheutti suppareita, ja maitoakin tuli pari tippaa! Kuumassa suihkussa varmaan puol tuntia venkslasin. Eipä siitä mitään pidempiaikasta hyötyä ollu, mut no, ainakin tuli testattua :D
 
Toi nännien hieronta toudella auttaa! Kun synnytyssupparit alkaa niin ne kanssa pysyy kun nänsejä hieroo! TYKSissä tein sitä piilossa paidan alla :-D Hiukan nolon näköistä mutta todella on jokaisessa synnytyksessä ollut avuksi! Ja siihen lisätään vielä lantion pyöritys XD Siis mun työkaverit ovat nauraneet kyyneleet silmissä mun esitykselle synnytyksestä!
 
Eli ei muuta ku peppua heiluttamaan ja nännejä hieromaan jahka tuo laps tuolta tulis :D kyllä se aika hurjalta kuullostaa ... Miehelle lupasin et saa sit hieroo viikonloppuna nännejä jos vauva on viel mahas... Toinen jo niin innoissaan et haluais tulla ajosta kotiin.. Siinäpä silläkin jotain muuta ajateltavaa ku synnytystä koko ajan...

Tässä sitä oon valitellu ku oli niin rauhallista mahas mut en valita enään (nyt kyllä rauhoittunut) mutta viime yö oli oikee liskojen yö niin tuskallisen kipiä ett alko oikeesti pelottaan et nyt tuli lähtö mut niin ne vaan rauhoittui taas aamuks :) Eli ei tosi toimii päässy ihan vielkään...
 
Alkaa jo turhauttamaan välillä =) Eilen aamulla alkoi kunnolla lähtemään limatulppaa ja eilen illalla sitte tais tulla viimeinen palanen siitäki. No siinä alettiin jännittämään josko pääsis pian lähtemään, yöllä kyllä tuli supistuksia aika paljonki että sai valvoa.. MUTTA ylläri, aamulla ei mitään enään. Tuossa koiran kanssa kävin vähän kävelyllä josko saisi jotain aikaseksi mutta eipä ainakaan vielä tunnu missään.. Eilinenkin mentiin koko päivä ja touhuttin miehen kanssa. Pestiin ja puunattiin meidän auto oikein perusteellisesti ja minäki mahan kans kyykin pitkin lattioita imurin kanssa ja ulkoa päin pesin autoa :) Parisen tuntia me sitäki hinkattiin illasta ( KYLLÄ KIILTÄÄ=)) Sitte vielä illalla sauna päälle ja yli 80asteen löylyis istuttiin lähemmäs tuntia :) Päiväkin alotettiin jo niin kivasti että lähdettiin koiran kanssa mätsäreihin että josko sielä kun kävelee ja seisoo alkaisi jo tapahtua mutta eiiii... En tiedä tohtiiko sitä ottaa järeämmät aseet käyttöön :D Vähä arveluttaa kuitenki peittojen heilutus kun paikat kuitenkin auennu jo..? 
 
Mä en haluais masentaa sua Joval, mut mun edellinen synnytys käynnistyi vasta puolitoista viikkoa limatulpan lähdön jälkeen... Ja tosiaan sen 4-5vkoa oli supistellu about joka päivä säännöllisesti.  Se oli tuskallista aikaa odottaa heinäkuun helteellä.
 
Ja kyllä niitä peittoja ainakin kannattaa heiluttaa... mulla just seuraavana päivänä sit käynnisty synnytys kun oli peittoja heiluteltu ja olin ollu auki sen kuukauden jo.. ei aiheuttanu mitään harmia ainakaan :)
 
Nii ku ei tuosta tulpastakaa tiedä ikinä kuinka äkkiä siitä alkaa sitte tapahtumaan.. Täytyyki koittaa toi viimenen ässä ottaa käyttöön jos pääsis jo punnaamaan.. Koska mä en kyllä tahtoisi yhtää isommaksi tätä vauvaa enää tuola masussa.. :/ Lääkärikin totesi että sopivan kokonen synnytettävä olisi mulle nyt. Jos vaan mitenkää pitää paikkaansa edes noi mitä tietokone antaa painoarvioksi..
 
Ne voi heittää lähemmäs kilonkin. Just kuulin että kaverin kaveri oli synnyttäny alateitse jalat edellä 4,2kg vauvan ja 3,5kg kokoiseksi oli ultrattu.. Että sillee ;-)
 
Sulla joval nähtävästi siel kans ittepäinen tyttö tulossa niinku täälkin.. Lupailee tulla mut ei tuu. :D Haluaisin nyytin jo syliin et pääsisin pukee nää kaikki ihqut vaatteet jota sille ostanu.. Just tänään tuli velourhousut pinkit barbapapat ja hello kitty huppari... OLI KYL NIIIIIIIIN IHANAT !!!! mut mitäs teet ku asukas haluaa muuta ku minä :/
 
Hienoa täällä yksi joka sai issiaksen eilen ja on ihan ketun kipeä!!!!Sekin nyt tähän hätään ku on muutenkin hieman turvonnut olo ja ärsyttää tämä odotus jo :) Anteeksi on vain pakko purkaa johonkin tätä yleistä ketutusta.....
 
Ballo: Jaksamista sulle! Oon itsekin kärsinyt selkäkivuista yli puolet raskaudesta ja tiedän, ettei se mitenkään helpota tätä muutenkin melko raskasta oloa. Rajoittaa entisestään sitä, mitä pystyy tekemään.
Mulla on vihdoinkin maha vähän laskeutunut, nyt roikkuu tuollaisena mukavana reppuna tuolla nivusissa. Närästys hävis samalla melkein kokonaan, eikä maha-asukki potki niin kipeästi kylkiluihin. Nyt on jopa supistuksia tullut suunnilleen kerran päivässä. Edistystä!Mies on ihan huolissaan, kun en oo vieläkään pakannu sairaalakassia. Voi toista.
Ajattelin vielä ennen h-hetkeä hemmotella itteäni kunnolla. Tällä viikolla on kampaaja ja ens viikolla meen kasvo- ja jalkahoitoon. Aah ihanuutta!
 
Taitaa tosiaan olla aika kiusankappale tämä neiti. No jos isäänsä tulee nii osaa kyllä varautua :) Onneksi se varottelee ja valmistelee meitä synnytykseen kuitenki jo :) Vaikka välillä meinaa palaa käpy ku ensi tulee supistuksia jatkuvalla syötöllä ja sitte loppuu ku seinään.. Tää päivä onki ollu aika semmonen ettei tiedä tuleeko vaiko ei, mutta ainaki hirmusta jomotusta tuola alamahalla ollu ja tuli tuos kaupassa pari supistustaki kuitenki.. Josko jo pian.. Alkaa olemaan jo niin malttamaton!! Enimmäkseen mä odotan sitä minkä näkönen tämä on, onko periny isältänsä punapigmentin vai tuleeko muhun ja on tumma...:) Punatukkanen pisamanaama <3

Tekis kyllä niin hyvää päästä oikein rentoutumaan jonneki vielä ennen sitä synnytystä.. Mutta haaveeksi se taitaa jäädä, olis pitäny aikasemmin olla asialla.. Nyt ei enää uskalla :)
 
Täällä tekstejä lukiessani aloin miettiä mahani muotoa. Se on jotenkin "epämuodostuneen mallinen. On siis seistessä ihan "normaalin näköinen" pyöreä, mutta kun makaan puoli-istuvassa asennossa, niin vatsa on suurempi oikealta puolelta napaa. Saman huomaa parhaiten harjoitussuppareiden aikana, kun vatsa on oikealta hieman kovempi kuin vasemmalta.

Onko muilla tällaisi kummallisia maha malleja?
 
Numte, meil kans oikealle yleensä kenollaan kun viihtyy sillä tavalla pää alaspäin että selkä oikealla ja sitten muu välineistö tossa vasemmalla. Siellä venyttelee jalkoja niin maha on ihan kolmio oikealle. :) Söpö!
Mä vaan tahtoisin tyypin syliin... Vaikka alasti. :D Ehtii niitä vaatteita sitten. Vaikka sisko oli kuulemma ostanut kersalle jonkun poropuvun, missä on sarvet ja kaikki. Se pitää kyllä koklata heti. Oisko se hyvä kotiutumisasu? Hihi.
 
Numte: mun maha on jotenkin neliskanttinen... :D istuessa on suht pyöree, mut seistessä näyttää ihan siltä, ku mulla olis joku kuutio mahassa.

Johi82:n selkäsäryistä (ja omistanikin) tuli mieleen sitaatti Leijonakuninkaasta: "Anteeksi, jos en hypi ilosta. On selkäkipuja..." -Scar- 
Vähän huumoria tuostakin... emoticon
 

Pientä tilanne päivitystä meiltä päin..

Ensinmäinen viikko menty täysin sumussa. Vauva syntyi viikko sitten ma:na ja ke:na kotiuduimme. Perjantaina oli tarkastus Vaasassa varhaisen kotiutumisen takia. Siellä huomattiin et vauvan paino oli laskenut 3130g -> 2810g ja bilirubiiniarvot olivat 275. Vauva joutui sisälle vastasyntyneiden tehovalvontaosastolle ja sinivalon alle. Vauvaa on syötetty 3 tunnin välein et paino lähtis nousemaan ja la-su välisen yön hänellä oli nenämahaletku, että hän saisi painoa lisää. Näiden sairaalapäivien aikana hänen painonsa on saatu nousemaan vain 62g. Nyt mennään päivä kerrallaan eteenpäin ja odotamme, että saisimme pienen tuhisijamme pian kotiin takaisin. Onneksi hän on saamassa parasta mahdollista hoitoaemoticon

 
Takaisin
Top