Huhtikuun höpötykset

Viimesen päivstysreissun jälkeen ainakin mun äiti lähetteli jatkuvasti viestejä joko mulle tai ukolle et mikä tilanne; ei millään meinannu uskoa kun sanottiin et ilmotetaan kyllä kun se lähtö tulee.. Nyt se on viimeinkin rauhottunu. Ukon vanhemmat ei onneks kokoajan soittele et missä mennään.. Äitee on myös jotain juttujakin kai tilaillu muksuille, niistä en onneks toistaseks sen enempää tiedä..
 
Zara: Sympatiat täältä sinne. Perätilassa täälläkin. Ai ne on yrittäneet jo kääntää? Mä kun ajattelin että ne ei vielä vähään aikaan yrittäis kääntää että menis sinne 37 viikon tietämille. Mahtaakohan ne yrittää mullakin käännöstä sit jo pikapuoliin. Huomenna on 34 viikkoa täys.
 

Mulla on ollut tänään aikamoinen päivä...Pakko tulla teillekin jakamaan.

Mulla oli tänään kampaaja-aika, jota en viitsinyt perua kun varattu jo 2kk sitten ja lääkärin lepokäskykin loppuis jo huomenna. Aattelin muutenkin, ettei se kampaajalla käynti mua mitenkään rasita. Eikä siis rasittanutkaan, ei sillä. Mutta kampaajan jälkeen käväisin kaupassa. Siellä joku tuntematon nuori mies lyöttäytyi mun seuraan(oikein siistin oloinen tyyppi) ja alkoi kysellä kaikkea vauvasta ja raskaudesta. Halus koskea mun mahaan. Vähän hämmentyneenä annoin koskea. Tän jälkeen mies lähti sit kävelemään mun rinnalla kun olin menossa kaupasta pois. Pyyteli kahville ja ois halunnu puhelinnumeron. Kun sanoin, ettei mun mies varmaan tykkäis hyvää  mistään kahvitteluista, niin tyyppi sanoin, ettei mun miehen tarvitse saada tietää.emoticon. Joku pervo siis ilmeisesti, tän jälkeen ois halunnu vielä uudestaan koskea mun mahaa, mutta lähdin aika vikkelään pois.emoticon

Ajelin siinä sitten kaupungista kotiinpäin, kun risteyksessä toinen auto ajoi mun perään. Aika tärähdys se oli ja takapuskuri meidän autosta halkesi, mutta maha ei onneksi osunut mihinkään. Saatiin asia toisen kuskin kanssa selviteltyä(oli siis sen toisen vika) ja soittelin sitten äippäpolille, että pitäiskö tulla käymään. Käskivät käyrille ja siellä istuskelin sit aika kauan anturit masulla. Meidän pieni järjästi aika shown ja potki ja mylläili niin kovaa, ettei ehjää käyrää meinattu saada. Ilmoitteli äitille, että kunnossa ollaanemoticon. Lääkäri vielä ultrasi, istukka, napavirtaukset jne. kaikki ok. Saatiin kuitenkin parin viikon päähän kontrolliaika, kun vauva on aika siro tapaus edelleen. 2kg saatiin nyt painoarvioksi. Ei kuulemma mitään huolehdittavaa, halutaan vaan tarkistaa, että vauva kasvaa sillä omalla käyrällään hyvin.

Aikamoista siis tänään täällä. Ihan kiva sinänsä, että ultrattiin ja sai ainakin tietää, että kaikki on hyvinemoticon.

Ja sitten noista isovanhemmista, niin meidän vauveli on kaikille ensimmäinen lapsenlapsi ja kovasti ovat innoissaan. Varsinkin meidän äiti on koko ajan ostelemassa jotain vauvalle. Kukaan ei onneksi vielä mitään tarkistussoittoja tee, kun en niin pitkälläkään vielä ole.

 
Meidän vauveli on mun vanhemmille viides lapsenlapsi ja miehen vanhemmille kolmas. Miehen äiti on intopiukkana tohkeissaan, mun vanhemmat tyynen rauhallisina mutta ihan kivoilla fiiliksin. Miehen isästä en tiiä kun en oo sen nähny sitä koko raskausaikana. Eikä yhtään kertaa oo kysyny mieheltäkään miten meillä menee.... Että tuskin nyt kauheen innokas sitten on.
 
Ai niin ja Sintura huh huh tota sun päivääs... Onneks ei sattunu mitään, pääsit pervosta eroon jne. Mahdoitko käpälöijästä ahdistuneena tehdä hieman normaalista poikkeavan jarrutuksen risteyksessä vai oliko totaalisesti toisen huolimattomuutta? Ei sillä että peräänajo ois missään nimessä sun syy mutta tuli vaan mieleen että olitko itse ihan kartalla moisen pöllön äijän jälkeen..? ;-)
 
Täällä tosiaan oli neuvolalääkäri tänään. Menin sinne tunnin aamu-unien jälkeen, yöllä en nukkunut yhtään. Olin hiukan horteessa. Eipä ne mitään nukahtamislääkettä sieltä antaneet. Neuvola olis varmaan määrännytkin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että nukun vaan aina kun mahdollista.. Pikkasen vaan rajoittaa sosiaalista elämää tämä. Ja oikeestaan ihan kaikkea muutakin elämää, koska oon päivät niin horroksessa etten saa mitään aikaseksi. 
Muuten täällä menee hyvin: vähän on ruvennut supistuksia tulemaan (sellasia vähän tujumpia) ja vatsa on ollut kipeänä. Ton neuvolakäynnin jälkeen varsinkin alavatsaan on sattunut. Maha on myös muuttunu ihan kovaks ja saan kivoja pikku suolistokramppeja päivittäin.
Kerroin muuten tuolla neuvolassa, kun mulle pari viikkoa sitten tuli ihme näköhäiriö ja kamala päänsärky, joka kesti parisen tuntia. Eilen oli myös toisessa silmässä vähän häikkää. Neuvola siihen sanoi, että noista kannattaa aika herkästi soittaa polille, ottavat sitten tarkistuksiin. Onko kellään muulla ollut tollasta? Multa siis huononi näkö lähes kelvottomaks toisesta silmästä, toisella näin ihan normaalisti.
 
Oho Sintura! Kaikenlaisia pervoja sitä maa päällään kantaa! :D Mullekin tossa helmikuussa laivalla kävi semmonen että baaritiskillä viereinen tyyppi ihasteli mun tissejä ja kehui seksikkääksi, mutta tämä tapaus ymmärsi ettei siitä sen pidemmälle kyllä ole menemistä. Häntä vaan niin kovin ahdisti kun oli tissejä joka puolella (ja mun kyllä kieltämättä oli siinä vähän framilla, mitäs piilottelemaan kun kerrankin on jotain näytettävää :D). Mut muutenkin kun *ttaa ihmiset jotka tulevat kyselemättä koskemaan mahaan niin vielä joku creepy tuntematon...
Mulla on kyllä niin ristiriitaiset tuntemukset kun toisaalta alkaa synnytyspaniikki nousta kun se on NIIN lähellä mut sit taas tuntuu että siihen on tuhat vuotta aikaa! Miten sama aika voi tuntua pitkältä ja lyhyeltä?
Tänään oli eka äitiyslomapäivä ja juhlistin sitä viettämällä 10 tuntia koulun penkillä. Huomenna on vaan sitten 8 ja torstaina 6, ens viikko samanlainen. Mut sit on pääsiäinen ja sen jälkeen loppuu onneksi nämä meneillään olevat kurssit niin että jää hiukan enempi aikaa ja ehdin vähän laskeutua äitiyteen ennen kuin tenava on maailmassa.
 

No yy ällö pervo... Mut hyvä, että kaikki on hyvin :)

Mulla on huomena loppuraskauden lääkärikäynti. Toivottavasti siellä on joku kiva lääkäri, eikä yksi ulkomaalainen, kuka ei puhu yhtään mitään... Peukut pystyyn ja sormet ristiin, että tuolla alapäässä on alkanut tapahtumaan jonkinnäköistä kypsymistä! En mitenkään jaksais leikkiä ryhävalasta vielä kuukautta :D Viikkoja kuitenkin 37 kasassa, niin vois kohta jo tulla toi kaveri ulos masusta....

Meidän masukki on meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi ja meidän molempien yhtien isovanhempien ensimmäienen lapsenlapsen lapsi... Miehen äiti ja siskot kyselee aina kun nähdään, että tarvitaanko vielä jotain... Ahdistaa sellaiset :D Onneksi mun vanhemmat ottaa vähän rennommin tän ja kyselee vaan sillon tällön mun ja masukin vointia.

 
No on sulla Sintura ollu aikamoinen päivä! Onneks ei kolarissa tapahtunu mitään vahinkoa sulle ja vauvalle. Peltiähän saa aina uutta.
Täällä on viime yö ja tämä päivä vietetty mahataudin kourissa. Aluksi olin ihan paniikissa, että miten tuo vauva mahassa pärjää. Mun vanhemmat kuitenkin lohdutti (äiti kätilö ja isä lääkäri), että kyllä se vaavi sieltä omansa ottaa. Paremmin voi kuulemma, ku mä itse. Nyt on onneksi jo parempi olo, koska huomenna olis neuvolassa viimeinen lääkäri. Voi kun jotain olis jo alkanut tapahtumaan, vaikka epäilen, että ei oo... 
 
Niin ja Sinturalle: huh mikä ukko! Varmasti suht hämmentävä tilanne :D Onneks ei tosiaan kolarissa mitään käynyt! Ite oon vältellyt autoilua raskauden aikana, oon turhan monessa kolarissa ollut mukana, ne on saanut vähän varovaiseksi.. 
Johille sellasta, että oon lueskellut, että suolen tyhjeneminen enteilis synnytystä aika monesti :) 
Soitinpa muuten synnärille sen neuvolan kehotuksesta tän näköhäiriöhomman takia, ja huomenna ottavat mut syyniin. Sanoivat, että tuskin näköhäiriö raskauteen liittyy, mutta tarkistavat kuitenkin, että vauvalla on kaikki ok ja lähettävät mut neurologille jos on tarvetta. Huisin hyvää palvelua! Saan sitten jo toisen ultran ja arviot kahden vuorokauden sisään :)
 
Onpas ollu Sinturalla päivä täynnä tapahtumaa,
onneks ei käyny kuinkaan kolarissa!
Niin ja toi perverssi, hyi helkkari.. mistä niitä oikein löytyy?

Täällä alkaa vatsassa tila loppuun kesken, tänään mitattiin maksimi-mitta neuvolassa, siis se mitä mulla on tähän mennessä ollut ennen synnytyksiä rv 38+ (ekasta ja tokasta) eli 33cm..
Kauhee paine tuntus nytkin olevan alakerrassa, saapa nähdä kauan vielä viihtyy tuolla yksiössään ;)
Eilen paino-arviona oli 2,6kg, eli melko sirpakka poika täälläkin on tulollaan <3
 

Minisanni: Jännä kun mun kaksi kaveria jotka sai vastikään lapset, niin heillä molemmilla oli ollut tuollaista samanlaista näköhäiriötä ja puheessakin kai oli ollut jotain häikkää. Toinen oli käynyt polilla sitten eikä ollut kun vaan laitettu migreenin syyksi (vaikkei aiemmin ole migreeniä ollut). Että sielläkin sanoivat ettei johtuisi raskaudesta. Ja sehän on kai yksi raskausmyrkytyksen oireista, sitäkään ei siis näissä tapauksissa ollut. Mutta luulisi sen jotenkin raskauteen liittyvän kun olet jo kolmas jolla kuulen tälläisiä oireita olleen.

Itsellä maanantaina viimeinen neuvolalääkäri, tänään oli eka äitiyslomapv. Nyt illalla tuntunut vähän kivuliaalta mahassa ja selässä ja supistellut. Toivottavasti nyt pysyisi vielä mahassa kun on kaikki valmistelut aika vaiheessa vielä!

 
Täällä ollaan viel ihan yhtenä kappaleena.. Supparit rauhoittui yöks en tainnu herätä ku parisen kertaa ku kramppas koko kroppa.. Nyt aamusta taas hieman omituinen olo ja paineentunnetta alavatsassa.. Onneks tänään on neuvola , jospa siel nyt sitten viisastuisi.. Tytön painoarvio oli viikolla 34+ niin 2,5 kg ja nyt ollaan viikossa 36+5 joten kaippa tuo alkaa oleen jo lähempänä tuota 3 kg jo.. Eli mun puolesta sais jo tulla.. Pelottaa meinaa sen verran et minkähän painonen se sit on jos sattuiskin meneen sen 3 viikkoo yli?? En uskalla edes kuvitella :/
Hyvin taas tuntuu ku tässä istuu ku typykkä tunkee ittensä alaspäin , alapäässä painetta ja vihlontaa ja tuntee myös missä kohin pää on ja jalat tietenkin kylkiluilla, ai ai ku tuntuu taas niin ihanalta :)

Saas nähdä tuleeko tyttö äitiinsä vai isäänsä.. Naurattaa ku ite painoin 3,7kg ja ollu 51,5cm, isukki taas 3,2kg ja 48cm.. Mut oon mä vielkin sen pari senttii pidempi ... Esikoinen  oli 3,3kg ja 50cm.. Harmi vaan kun ei ole tietoo missä viikoissa ite olen syntynyt.. mies on syntynyt rv39, esikoinen rv40+1 mut millonkohan ite on syntyny ei oo tietookaan
 
Yleensä sikiön kasvu hidastuu kun lasketuajan yli mennään. Meillä onneksi esikoinen tuli minuun eikä isäänsä :D isä ollut syntyessään (rv40+)4,2kg 56,5cm kun itse olen ollut(rv41) 51cm 3,4kg ja esikoinen meni viikon yli ja oli 52cm 3,480kg
 
Mua alkaa jo jännittään huominen äippäpolikäynti. Mut tosi kiva kuulla kohdunsuuntilanne ja painoarvio kanssa, tietty ensisijaisesti se trombosytopeniahässäkkä mut sit noi muut kanssa.

Eikä ne painoarviot muuten läheskään aina pidä paikkaansa eli vaikka isoksi arveltais niin ei kannata vielä anoppiaan siitä myydä... Joskus voi heittää kilonkin. emoticon
 
Huh, mikä päivä sulla on ollu Sintura! Onneks ei käyny kolarissa mitään.

Mullakin oli tossa pari viikkoo sitten noita näköhäiriöitä ja neuvolantäti huolestui, kun mulla oli muitakin raskausmyrkytykseen viittaavia oireita. Mut onneks ei ollu myrkytystä, sehän tästä olis vielä puuttunu. Eli kai niitä näköhäiriöitä voi olla sitten muutenkin.

Sellanen jännä juttu mulle on tässä raskauden aikana tapahtunu, että ääni on muuttunu ihan kokonaan. Huomasin jo alkuraskaudesta, että laulaessa rupes toi alarekisteri häviään. Ja muutenkin äänen tuottaminen oli yhtäkkiä vaikeempaa. Se on sitten vaan pahentunu pikkuhiljaa ja nykyään on sellasiakin päiviä, kun ääntä ei meinaa saada ollenkaan. Ja joinain päivinä kuulostan siltä, kun olisin vetäny heliumia. Tää kuulemma johtuu hormoneista. Ja silläkin voi olla vaikutusta, että pallealla ei oo enää yhtä paljon tilaa. Kovasti kyllä odotan, että saan taas oman ääneni takasin. Onko muilla ollu tällästä?
 
Tatjuska pidetään peukkuja pystyssä sen trombojutun kanssa!

Mulle neuvolalääkäri sanoi, että oman lapsen mitat on yleensä lähempänä enemmän äidin kuin isän syntymämittoja. Ihan hyvä, kun mies oli viis kilonen :D

Kävin tänään loppuraskauden lääkärintarkastuksessa ja se lääkäri oli taas joku ihan ihme :D Selitti koko ajan jotain enkä saanut oikein selvää, että mitä se selitti... Sen verran ymmärsin ja tarkistin vielä neuvolakortista, että kaikki on hyvin...
 
Lääkärissä käytiin ja eipä ollut sitten alakerrassa tapahtunut mitään siihen viittaavaa, että tuo joskus tuolta ulos tulisi. Ajattelin, että toi vuorokauden kestänyt mahatauti sais jotakin aikaiseksi. Mutta ei niin ei, turhauttavaa...
 
Kiitos tatjuska :) joo kyllä ne vaan yritti tosiaan kääntää ja sitten 37 viikolla päätetään sektiosta.
 
Takaisin
Top