Huhtikuun höpötykset

pipatzu: Voi teidän pikkuista taistelijaa.. Toivotaan todella, et paino nousee pian ja saatte nahunaattorinne takaisin kotiin. emoticon
 
Pipazu:  Onnea pienestä! Toivottavasti saatte perheen kokoona taas nopeasti :)
Mä kävin tänään vyöhyketerapiassa näiden uniongelmien takia. Toivotaan, että auttaa! Ainakin sen session jälkeen nukuin kolmen tunnin päikkärit :) Auttoi muuten turvotukseen ja levottomiin jalkoihin.
Se nainen joka teki mulle hoitoa, on jonkinnäköinen vaihtoehtohoitaja ja se samalla sanoi, että poika syntyisi etuajassa ja synnytys menisi muuten hyvin, mutta mies ei kuulemma olisi siinä mukana :o Sanoi, että multa alkaisi maito nousta kohta ja että synnytys on lähellä, kannattaisi tehdä rästiin jääneet hommat nopeasti alta pois. Aikamoista! Jännää miten mieli toimii, mulla on nimittäin tänään tullut suppareita useammin kun normaalisti ja suihkussa tihkui vähän maitoa :D
Mun maha on tällänen "kokonaan vauvaa"-maha. Eli suunnilleen ääriviivat näkyy.. Se on jotenkin tosi pöljän näkönen, kun roikkuu tuolla suht alhaalla ja on ihan epämuodostuneen mallinen :D Aamusin varsinkin aina naureskelen sille. Eiks sitä oo sanottukkin, että päivä on hyvä aloittaa nauraen ;)
 
Täälä kans on maha välistä semmonen neliö ollut, mutta nyt neiti on pysytelly kyllä aika visusti tuos navan takana justiin että näyttää ihan suoraan eteenpäin menevältä mahalta mutta muuten se on levenny, alkaa ihan kyljistä mutta tulee eteenpäin kuitenkin. Kauempaa kun katsoo niin ei välttämättä edestä huomaisi ollenkaa että on raskaana eikä takaa, mutta hahaaa kun kääntyy sivuttain erottuu hienosti pallo joka seki tuntuu roikkuvan polvis tällä hetkellä.. :D

Hyi, eilen illalla siinä alkoi TAAS kerran supistelemaan ja loppui parin tunnin päästä ku seinään. Istuskelin sohvallla siinä supistusten ajan ja keinuttelin itteäni, nousin siitä hissukseen sitten seisomaan niin tuntui vaan semmonen hirveä rusahdus tuola alakerras..Sen jälkeen alkoikin liikkuminen olemaan yhtä tuskaa, vihloi ja kirveli ja niinku puukkoa olisi käännelty tuola alapääs, ei ollut edes samaa kipua kun se kun vauva liikuttaa päätään vaan 100 kertaa kovampi kipu..! Huoh... Meniköhän se neiti nyt viimeinkin vielä alemmas ja alkais ihan oikeasti pian jo tulemaan uloskin.. 

Kauhea olla näin aikasin jo hereillä kun piti mies viedä töihin että pääsen neuvolaan päivällä.. Mutta on täs positiivistaki! IHANAN VALOSAA klo 6.37 aamulla <3 KESÄ tuleee<3 
 
Täällä taas vallvottu koko yö supistusten kourissa mut nyt aamulla ei yhtään supparia.
Tänään ois muutenki hyvä päivä synnyttää,saisin maailman parhaan synttärilahjan :) ja onhanmulla tänään jo tasan 38 viikkoa täynnä.Iltapäivällä ois myös meno äippäpolille kattoon onko vauva kasvanu tarpeeksi.Painoi 2 viikkoa sitten 2.2kg...
Meiän Juho on ruvennut herättään tasan klo: 6 aamulla...

hauskaa päivää kaikille tasapuolisisti ja voimia loppu raskauteen ja onnea niille joiden käärö on jo kainalossa...

niiva ja typy rv38
 
Onko muilla tullu tällästä nännien arkuutta loppuraskaudessa? Mulla yht äkkiä tuntuu tosi inhalta :o
 
Nyt on pakko purkaa tätä omaa oloa tänne...
On kyllä ollut sitten muutama viime päivä ihan pirun vaikeita. Päänsärkyjä, jotka sitten eilen päätti iskeä oikeen kunnolla päälle. Kahdella panadolilla meni kyllä hiljalleen ohi. Tähän päälle oli eilen myös jonkin verran näön kanssa hankaluuksia. Oli kuin olisi ollut jossain sumussa välillä ja välillä oli taas suht normaalli olo. Selkä on välillä aivan tulessa tuolta alhaalta lantion seudulta ja sitten vähän ylempääkin. Harjoitussuppareita on jatkuvasti ja jotkin niistä aiheuttaa vihlovaa kipua tuolla alavatsassa. Sitten on vielä tuo alapään vihlonta. Aivan kuin joku vääntäisi puukkoa tuolla välillä.
Myös jatkuvat vessassa ramppaamiset ja täyden rakon- fiilikset rasittaa koko ajan. Viime yökin meni kahden tunnin välein vessassa juoksuun eikä meinannut myöskään hyvää nukkumis asentoa löytyä millään.. Koko ajan oli käännettävä kylkeä tai välillä yrittää olla selällään.

Voisko tää olo tila jo hiljalleen kohentua vai muuttuukohan vaan pahemmaksi? Soitin tuossa jo neuvolaankin tuon järkyn päänsäryn takia ja sain ajan huomiseksi, jotta tarkistetaan pissa ja verenpaine ja nuo sikiön sykkeet. Huomiseen on siis jännitettävä, että onhan kaikki kunnossa... emoticon
 
Mulla oli itsellä 3 viikkoa sitten todella huonot ajat, kuullosti aika samalta. Silloin luulin, että tästä se raskaus sitten alkaa ja on loppuun asti yhtä vaikea mutta mulla se kesti noin viikon pahana.
Mulla särki pää paljon, yötä päivää ja siksi myös oksetti (Panadol ei auttanu). Harjoitussupistuksetkin olivat yleisempiä kuin silloin aiemmin, tiheentynyt vessassa käynti, paine alapäässä, vihlonta ja lantiota kolotti. Silmissä ei ollut mitään.
Sitten olikin neuvolakäynti sopivasti kun kärsin viikon, varmaksi voi sanoa mutta ed. neuvolasta hemppa oli laskenut 12 ja oli siis 110 joten päättelin, että se voisi olla yksi syy noihin vaivoihini.

Toivotaan siis että Teillä on kaikki hyvin ja johtuu vain tästä ihanasta raskaudesta. emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 34+6
 
Toivotaan todellakin et olis vaan jotain raudan puutosta tai jotain muuta vastaavaa..

On muuten ollut myös noita sisäreisien "suonenvetojakin". Tulee nykyään vähän väliä ja ovat todella rasittavia kun iskevät. Ei pysty edes eteen päin kunnolla kävelemään kun koko ajan vaan muljaa tuolla sisäreisissä.
 
Heipähei mammat :)! Pitkään aikaan taas kirjotellu, mutta lukenu ahkerasti juttuja päivittäin. Ihanaa, kevät on täällä! Eilen oli inhottava päivä, tuntu olo niin isolta ja vastenmieliseltä eikä jaksanut tehdä mitään mutta tänään ollu puhtia senki edestä. Vauvahuone sun muut kaikki valmiina pikkusta varten : ) Ainut mikä puuttuu on vaunut ja tuntuu että en saa hankittua niitä sitten millään. Porvoon alueelta olen katellut mutta kai se on lähettävä pidemmälle ettiskelee.

Vaivat: NÄRÄSTYS! kärsiikö moni muukin tästä? ollut nyt muutamana peräkkäisenä iltana inhottavaa polttavaa tunnetta kurkussa ja välil nousee suuhun asti nestettä :S hyi. Kävin ostamassa rennietä jos se auttaisi.
Lisäksi levottomat jalat vaivaa öisin sekä on kuuma, hiki, jano, pissahätä, vilkas vauva eikä uni meinaa tulla. Kylmägeeli on aivan ihana apu levottomiin jalkoihin. hassultahan se kuulostaa mutta auttaa todella paljon ja pystyy nukahtaa. Vauva riehuu masussa minkä kerkee eikä taida tulla ihmisten ilmoille viellä pitkään aikaa.

Hurjan paljon onnea vauvautuneille!!! : ) Ja ihanaa odotusta muille. Ei tätä enään kauaa kestä : )
 
Numte, sinuna kävisin neuvolassa tsekkaamassa ettei ole raskausmyrkytystä, kuulemma päänsärkyyn ja näköhäiriöihin pitää suhtautua vakavasti. Se on niin pieni homma kun mittaavat verenpaineen ja katsovat pissan... Sori jos herätän paniikkia mutta kun neuvolantäti mainitsi nimenomaan tämän raskausmyrkytyksestä puhuttaessa.

Edit: No niin, luin sun viestin loppuun eli tsemppiä neuvolaan. :D Toiv kaikki on hyvin!
 
Mullakin noi mahahapot meinannut nousta kurkkuun. On tosi inhottava tunne :S Mä kokeilin rennietä, mutta siitä tuli vielä oudompi olo, niin oon vetänyt vaan maitohappobakteereja ja maitotaloustuotteita jos on närästänyt. Ne on auttanut vähän...

Ei enää joo kauaa kestä, kohta on TOUKOKUU!!!! 
 
Täällä on myös tuo närästys mennyt tosi pahaksi, jopa oksennus noussut muutamana yönä sen takia. Päänsärystä on vaikea sanoa mitään kun mulla nyt on aina särkenyt pää lähes päivittäin, mutta itse en nyt toistaiseksi ole huolissani myrkytyksestä kun kaikki ollut kumminkin ok/puhdasta.
 
Täällä myös närästystä ollut ilmassa, Rennie ei auta mutta maitotuotteet helpottaa hieman!
Annosten koko ja kun on syönyt niin yritän välttää kumartumista koska sen jälkeen ainakin olen huomannut että alkaa heti närästämään jos ahtaa liikaa ja sitten kumartuu esim laittaa astiat koneeseen.

Asiasta kolmanteen pakko purkautua miehistä. Meillä normaalisti vessan pesen minä mutta tänään kun tehdään vessa remppaa isäntä ajatteli pestä vessanpöntön taustan ja lattian. Hitto mikä valitus ja rutina, että haisee virtsa ja rätti on huono kun nukkaantuu ja hiuksia on joka paikassa jne. Toisaalta oli huono omatunto kun en auttanut mutta toisaalta ei. Tietää mitä mä joudun tekeen useesti mutta kyl sen verran v...tutti käytös et pitäisikö munkin ens kerral joka asiasta mitä teen niin valittaa samalla tavalla että toisellekin tulee pahamieli, kun se kuullosti niin syyllistävältä valitukselta.

RonjaM & "NaPPula" rv 34+6


 
Vielä pakko kirjoittaa tänne... lueskelin tässä maaliskuisten synnytystarinoita, ja oli tippa linssissä ja tuli niiiiin kateellinen olo... Mäkin haluun tän nyytin jo syliin!!!
 
Täällä närästys on ollu jo ties kuinka pitkään vaivana. Onneks mulla ainakin nuo renniet on auttanu siihen että saan sen osalta yöni nukuttua. Raskausmyrkytystä mulla on nyt tutkittu jo kahteen kertaan ja luojan kiitos arvot on sittemmin parantuneet aina parissa päivässä.

Tänään meillä olikin sitten viiminen neuvola. Neuvolan täti oli niin ihana tänään; kyseli mun tuntemuksia asiasta ja sitten vielä halaskin ennenku lähettiin. Onneks sentäs raskausaikana on neuvolan täti ollu mukava kun noista kätilöopiston lääkäreistä en oo tykänny yhtään.

Ens yön ehkä saan vielä jotenkin kutenkin nukuttua mutta ke-to välinen yö voi olla sellanen ettei tarvii unesta haaveilla. Torstaina siis aamulla kello 8:00 kättärille ja sieltä tullaankin sitten ulos kolmessa osassa. Hui että jännittää. Huomenna illalla varmaan itken koko illan kun alkaa pelottamaan että mitä se torstai tuo tullessaan. Ihan hyvä vaan että tulevat ulos kun alkaa itellä jo olemaan niin kamalan vaikea olo kokoajan. Ukon puolesta harmittaa kun joutuu kotona hoitamaan kaikki asiat ja sitten vielä paapomaan mua kun en jaksa/pysty kokoajan nousemaan sängystä.

Mutta minä palaan sitten pääsiäisen jälkeen jossain vaiheessa kertomaan kuulumiset tänne, huomenna nyt vielä ainakin lueskelen ja jos nyt saan mokkulan sairaalaan niin voi olla että jo pääsiäisenä tuun käymään.. :D

Vointeja kaikille mammoille tänne!!!
 
Hyvin se menee morkai! Aattelet vaan meitä jotka joudumme kärvistelemään määrittelemättömän ajan kun sinä taasen saat paapoa kahta pientä jo parin päivän päästä. :)
Mulla on tänään kaikkista stressaavin tentti, joten henkisesti tuntuu siltä, että loma alkaa huomenna, jee (ja alkaahan se ihan oikeastikin viideksi päiväksi, jee). Jatkuuhan koulu toki vielä kuten sanottu, ja tenttejäkin on muistaakseni vielä neljä ainakin, mutta jotenkin tuntuu, että voiton puolella ollaan ja ihan kivakin että on jotain tekemistä, kun kyllä nämä aiheet kuitenkin tietty kiinnostavat, että ihan oikeassa paikassa opiskelen. :D
On muuten hassua kun mies on poissa niin mullahan on täällä noi kaks karvakerää, joista toinen on yleensä "isin poika". No nythän ne kiehnää alkuhämmästyksen jälkeen molemmat mun kyljessä ja kun yritän tässä kirjoittaa niin toinen puskee kättä koko ajan. :D Mitenkähän sitten kun tenavakin on tässä vielä, täytyy hankkia joku lisäkäsi tai masiina rapsuttamaan noita. Saiskohan MLLltä kissanrapsutuspalvelua? Varmaan ainakin 4Hlta. Hih.
 
Morkai: Onnea matkaan ja hyvin se tosiaan menee, turha stressi pois vaan, olet osaavissa käsissä emoticonemoticon Sulle piti tähän tällätä kaksi vauvaa :)

Mulla ois tänään taas neuvola. Vähän jäi sit kuiteski harmittaan kun lekuri ei siellä TAYSissa katsonut sitä kohdunsuuntilannetta joten mä taidan kysäistä voisko toi oman terkan gyne sen kattoo että missä mennään. Kun en oo ihan varma, että oisko eilen tullu jopa palanen limatulppaa lenkin jälkeen... Neuvolat on nyt viikottain niin ja tämä mamma jäi VIHDOIN maannataina äikkärille. Mähän oon aika viimeisiä toukokuulaisia niin tuntuu että te muut ootte mua valovuosia edellä.

Numte: Toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä, kyllä oireet vahvasti viittaisivat siihen. Tsemppiä!

Kirjoittelen lisää neuvolan jälkeen, nyt suihkuun ja jotain aamiaista nassuun kiiruusti...
 
Huh..
Säikähdyksellä ilmeisesti selvittiin...
Oireet olivat todennäköisesti vain jonkinlaisen migreenin takia. Neuvolassa siis käyty ja siellä varmistu ainakin et virtsa oli puhdas ja verenpaine oli ok. Hieman ehkä alapaine koholla, mut oli kuitenkin niin lähellä mun alku arvoja, ettei syytä huoleen tunnu olevan.
Terkkari yritti tunnustella pään kiinnittyneisyyttä, mutta mun vatsa oli siitä eri mieltä ja jatkuvat harjotussupparit teki vatsan tunnustelun lähes mahdottomaks. :)
Mutta nyt edetään rauhallisin mielin ja toivotaan, että selvittiin vain säikähdyksellä. Nyt odotellan sitten seuraavaa käyntiä neuvolaan, joka onkin se lääkäri käynti ja synnytystapa-arviointi.
 
Hyvä juttu Numte että oli väärä hälytys. Meillä ei meinattu saada tänään sydänääniä kuuluviin kun poitsu oli päättäny että muahan et kuuntele. Ehkä viiden minsan jälkeen saatiin sen verran kiinni että sykkeeksi saatiin vähän päälle 140.
 
Takaisin
Top