Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänä iltana kyllä tulee olemaan sellaset seksisessiot et ei järkee, sen päätin nyt just! :D Pojatkin lähti mummoille ja ollaan ihan kahestaan sunnuntaihin asti kunnes toinen tulee kotiin ja ois niin hyvä sauma käydä pyöräyttämässä yks tyyppi tähän perheeseen lisää. Ahhhh, i can't wait!

enkuli85 emoticon

Arvaa onko kokeiltu... nahka jo rutikuiva saunomisesta, koti kiiltää kun siivoo hulluna ja seksiäkin ollut enemmän kuin koko 9kk aikana yhteensä. Ei vaan näytä käskemälläkään tulevan pois, senkun kasvaa vaan. Sulla ei onneks viikkojen puolesta vielä niin hoppu, mut tuo jatkuva suppailu on kurjaa. Lähetä tänne niistä supistuksista osa, tulis tarpeeseen! 

Se niistä sekseistä sitten. Mies päätti vetää aivan kamalat lärvit! Niinkin kamalat että aamulla yrjös eka eteiseen, vessaan (lavuaarin täyteen) ja kylppärin lavuaariin. Sit se haukku mut. Mä oon syy kaikkeen tietysti. Mä en ees muista millon oisin huutanu sille niin paljon kun tänä aamuna, tuli vaan mitta täyteen tota sen juomista. Ja kun se on humalassa, on se aivan kuin toinen ihminen.. Mä en jaksa enää.. Ihan loppu. Ja mä päätin että en ees ilmota sille kun synnytys alkaa, vaan hoidan tän ihan yksin. Siinäpähän on sitten! Tommosta kusipäätä halua sinne mun mukaan. Lähen kaverille täks päiväks grillailee ja saunomaan, potekoon rauhassa krapulansa. Paska fiilis, ei voi muuta sanoa! Nyt mua sattuu alaselkään ihan jumalattomasti, menkkamaisesti mutta kovemmin. Saikohan mun raivoominen tän aikaseks :/

Enkuli85: Otan todella osaa, mun siskolla on sama ongelma miehensä kanssa ja valitettavan hyvin tiedän mitä tuo voi pahimmillaan voi olla. 

.. mut jos sulla on auto, ota turvaistuin mukaasi kun lähdet synnärille, niin ei käy niin kuin siskolleni... Kun hän olis päässyt sairaalasta oli miehen kännykkä kadonnut ryyppyreissulla ja tämä nukkui kotona sohvalla krapulaansa. Kun edes taksilla ei pääse ilman turvaistuinta :( 
Hänen oli pakko soittaa appiukolle, joka kävi kesken työpäivänsä läksyttämässä poikansa ja tuli hakemaan siskoni ja vauvelin sairaalasta turvaistuimen kanssa kun mies ei ollut ajokunnossa :(  

Mä luulen mulla tuli tänään limatulppa. Tai ainakin kamalan paksua ja sitkeetä kellertävänvihertävää valkovuotoa kahden perättäisen wc reissun jälkeen. Ei ennen sitä eikä sen jälkeen...  Ehkä se tästä?  Ja olis jo aikakin! 
Lähden tässä kaverin kanssa Jumboon vauhdittamaan prosessia :)

Tsemppiä Enkuli85 emoticon tosi kurja tilanne teillä... Taisit joskus aiemminkin jo kirjotella että miehen alkon käyttö oli (jossain vaiheessa) turhan runsasta ja kärsit siitä? Nyt lähellä h-hetkeä olis syytä skarpata, mutta minkäs tekee jos toinen ei tajua.

Hienoa satuj, joskos se siitä lähtis etenemään!!

Mua korpee tää jatkuva kestosupistus (nyt jo reilun viikon kestänyt), maha on kova pallo ja tuntuu että kohtu repee kohta. On niin äärilleen pingottunut, nipistää, särkee. Oikein odotan että alkais kunnon supistukset (siis sellaiset joilla on alkku, loppu ja jonkinlainen kesto)
Positiivista on, että lonkkia ei enää kolota lainkaan, saan nukuttua tosi hyvin ja pitkiä unia.

Pidän siivouspäivän ja unohdan koko yliaikaisuuden/synnyttämiset ym. koska huomaan että mua alkaa oikeesti vtuttamaan tämä tilanne vaikka ymmärrän ettei sille minkään mahda. 

Tästäkin tuli omanapavalitus, jaan osan teille kun ukko on saanut valitettavasti jo oman osuutensa emoticon

Voi kurjuus Enkuli tuota sun tilannetta :( vielä tässä vaiheessa...
Kyl täällä itse kukin alkaa varmaan jo odotella synnytyksen alkamista.. Sain jotain muuta ajateltavaa hetkeksi, kun käytiin eilen tonttinaapurin kanssa ihmettelemässä kunnallistekniikoiden linjauksia. Tuli siinä sitten puheeksi (oho, miten sattuikaan..), että meillä laskettu aika on ens viikolla, toisella naapurilla pitäis tulla jälkikasvua kesäkuussa ja toisella on 7kk ikäinen kotona :) Aika sattumaa, kun tontti on kuitenkin haja-asutusalueella. Kiva tietää, et tällä on ainakin leikkikavereita sitten joskus, kun meillä on varaa rakentaa se talokin. Muutama vuos pitää vielä jaksaa tuota rivitaloelämää...
Mä oon nyt joka yö nähnyt unta synnytyksen alkamisesta.. On lähtenyt limatulpat sun muut ties miten moneen kertaan.. Vois jo alkaa tapahtua jotain päiväsaikaankin! Alavatsa on vain helkkarin kipeä koko ajan, ei mitään muuta. Aamulla tuli pari supistusta, mut siinä sekin sit oli. Äiti kyllä sanoi, että tää on sit varmaan yhtä säntillinen kuin minäkin olin ja syntyy tasan laskettuna päivänä.. Kunhan ei menisi paljoa yli...

Oma napa on se lähin napa tällä hetkellä... varmaan täällä jokaisella :)

Ihanaa oli herätä yöllä supistuksiin! :D Siis ihan niihin oikeisiin suppareihin. Mutta en alkanu kellottamaan niitä, kun sain kuitenkin nukuttua, eikä niitä tullu kun melko harvakseltaan. Ja oli ihana herätä siihen kun oma isä soitti ja kysy että "Vieläkö se poika mahassa pyörii?". Ja mun  isä soittelee mulle tosi harvoin, oli aika yllätys että se nyt soitti ja vieläpä kesken työpäivän. :D
Jospa tää alkais tästä pikkuhiljaa syntymään, kun on koko ajan enemmän ja enemmän oireita alkavasta synnytyksestä. Minäkin nään paljon nyt unia että ollaan menossa synnyttää, tai että meillä on jo vauva. :D Kerran näin unta että meidän vauva istui auton takapenkillä, kun oltiin tulossa sairaalasta kotiin, ja se sanoi ensimmäisen sanansa sillä reissulla, joka oli "hauki". :D Hehe. Välillä on kyllä ihan älyttömiä ne unet joita näen.
Ne joilla on menny jo yli lasketun ajan, niin onko ihmiset tullu kyselemään että "eikö se vieläkään oo syntyny?" Tai muuta vastaavaa? Ja jos on, niin ärsyttääkö se teitä? Ja varmaan on tultu kyselemään, vaikka ei oo laskettu aika vielä mennytkään?
Multa on tultu nyt viikon ajan kyselee joka päivä. Eikä se mitenkään kivalle tunnu. Äiti sanoi, että sillä oli sama juttu sillon ku se odotti mua. Koko ajan oli joku kyselemässä. Ja tämäkin kun on näin pieni kylä (2600 asukasta) niin AINA tulee joku tuttu vastaan.
Tänään vois pitää taas saunapäivän. Ja vaikka siivoillakin. :)

emoticon 

Harmillista Enkuli tuota miestäsi, nyt pitäisi kyllä olla tosiaan skarppina. Mun mieskin kysyy aina, että uskaltaisikohan sitä juoda pari olutta, mutta noita alkoholittomia se kyllä lipittelee sitten. Mun kaljoja juo!!   emoticon heh.
Mutta joo, mun exältä olis voinut kuvitellakin jotain tollasta, että ymmärrän hyvin nuo alkoholin käytön ongelmat ja niiden aiheuttaman vitutuksen.
Täällä ei sitten mitään ole tapahtunut. Aamulla lörähti taas jotain märkää jalkoväliin. Tulin sitten tulokseen, että se oli valkovuotoa, koska sitä ei sitten tullut lisää ja peittoon johon sitä myös lorahti, jäi kuivuttuaan valkoinen jälki. Yritin tuota haistellakin, mutta ei tuo oikein miltään haissut. Heh, on tää kivaa haistella omia eritteitään emoticon
Eli yliajalle tässä sitten lähdetään kun laskettuaika on huomenna.Miesparka on jo ihan hermona jokasiesta eritteestä, että joko tuli lähtö. Oon sitten yrittänyt sille selittää, että älä hermoile, kyllä mä sitten kerron jos musta tuntuu että on tosi kyseessä.
Eilen kasattiin pinnasänkykin makkariin. On se vaan iso kapistus. Mutta baby nukkuukin siinä kelan laatikossa aluksi siellä pinnasängyssä. Sitten keksin laittaa sen laatikon kannen siihen sängyn laitojen päälle, kun se just mahtuu siihen laatikon viereen ja siihen reunallisen hoitoalustan. Siinähän mulla on kanssa hoitotaso :) Mutta kattoo nyt missä niitä vaippoja vaihtelee. Meillä ei tosiaan ole hoitopöytää vaan se pelkkä alusta ja sitä sitten siirrellään tarpeen mukaan paikasta toiseen.
Tänään olis tarkoitus avata grillikausi, jos hiiret ei oo kakkinu grilliä täyteen. Niitä pirulaisia täällä vilisee kun asutaan täällä vähän kuin espoon maaseudulla :)
Tsemppiä kaikille odotukseen!! Yritetään kestää vielä ne muutamat viikot. Positiivista tässä on, että vauva kun on isompi, niin sitä on helpompi käsitellä, se syö todennäköiseti paremmin ja jaksaa imeä enemmän kerrallaan, jolloin syöttökertoja ehkä ei ole niin paljoa...näin minua on lohdutettu :)

Voi itku  enkuli85, Miulla on aivan samanlainen tilanne täällä menossa ja tätä tilannettahan on jatkunukkin tän kuukauden kokonaan. Eli ukko ryypiskelee ainakin kerran viikossa ja tällä viikollakin hää alotti juomisensa tiistaina ja lopettikin vasta torstai iltana.(eli pahemmaksi on vaan mennyt) :/ Tiijän kyllä todellakin miltä siis siusta tuntuu. Oon jo itekkin menettäny toivoni sen suhteen, että puoliso pääsis mukaan koko synnytykseen. emoticon  

Mutta yritetään pysyä vahvoina!! Asioilla on yleensä tapana järjestyä! emoticon

Sipriina: Meillä kans mies on ihna hermona.  Joka kerta kun pistän käteni mahan päälle tai lähden yöllä vessaan se kysyy "joko?" Ja viimeyönä ponnahti yhtäkkiä istumaan.. oli kuulemma nähnyt unta et vauva syntyi just!  Hassua et mä en ole nähnyt vauvaunia kuukausiin... En kyllä juuri mitään muistakaan unia, tai en ainakaan muista niitä. 

Ja Outi222: kyllä ne ihmiset kyselee.... En enää viitisisi soittaa kenellekään kun ensimmäinen kysymys on aina: Joko?  Nytkö?  Kumpi tuli?  Kun täällä ollaan jo viikko yliajalla niin onhan niitä kyselyitä ehtinyt tulla....
- Hassua et miehen työpuhelutkin tuntuvat alkavan samalla tavalla....  :)   Et osaa näköjään ne miehetkin....

4 tuntia Jumbossa, ja tuloksena muutama kivuton supistus.... Eli entiseen malliin mennään....  Ei tää vauva tule ulos ikinä! emoticon
Mut vatsa on selvästi laskeutunut, ravintola-annos mahtui vatsaan helposti.  
Eka kerta pitkään aikaan kun ei ollut ihan ähky emoticon

Kyllä kyselee. Txt-viestiä ja puhelua pukkaa, sähköpostia tulee töistä ja työn ulkopuolelta, fb:ssä jokapäivä pitäis raportoida yksärinä (seinällä ei oo vauvajuttua, tulee osalle ihan ylläripyllärinä) Tänään iltalenkillä yks puolituttu duunista huus pitkästä matkasta et "ai ei vieläkään!!!???" (No vttu miltäs näyttää?)  emoticon

Jaha, just joku soittaa miehelle ja tää vastaa et "ei vielä..." PUUH. Ei tää käskemällä (eikä siivoomalla, saunomalla, seksillä, 10km lenkillä, haravoinnilla, koiranruokasäkkiä kantamalla jne.jne.) ulos tule.

joo, täällä sama, kyselyjä tulee joka tuutista. Miehen kaverit kyselee, sen duunikaverit kyselee, mun kaverit ja duunikaverit kyselee, argh. Naapurit kyselee...kuka vielä. Onneksi koirat ei kysele emoticon 
Noh, saatiinpa avattua grillikausi rauhassa ja röyh kylläpä Golden Capin perry maistuikin hyvälle (alkoholiton tietty) nyt on maha repeämispisteessä. Mulla hiilihappo tekee sen tosi nopeesti. Limuistakin mä ravistan sen ensin pois ja sitten vasta juon :) 

Täälläkin on käynyt puhelin kuumana viimeiset kaksi viikkoa. :) Tosin melkein kaikki kyselyt ovat tulleet minun ja miehen äideiltä tai jommankumman kavereilta, muut sukulaiset ovat kyselleet yllättävän vähän. Tosin noita sukulaisia tuntien sanoisin kyllä että kyse on pikemminkin siitä, etteivät ne muista milloin minulla piti olla laskettu aika, eikä mistään hienotunteisuudesta. :D

Tänään tuli muuten lopultakin limatulppaa, mutta ainakaan vielä ei supistuksissa ole havaittavissa mitään muutosta. Huomenna aamulla lähdetään joka tapauksessa käynnistykseen, jollei tässä illan/yön aikana ala tapahtumaan. Olisin kyllä niin onnellinen jos tämä tästä vielä viime hetkellä itsestään lähtisi tulemaan, mutta vaikkei lähtisikään niin helpottaa tietää ettei tarvitse enää huomisaamua pidemmälle hermoilla. Toivotaan ettei sentään päivätolkulla kestäisi käynnistely, vaan olisi viimeistään maanantaina vauva kainalossa. emoticon

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen, toivon ettei kenenkään tarvitsisi ihan näin kauan kärvistellä. :D

Täällä vietetään yötä kaurapussin kanssa. Pari tuntia sitten heräsin supistukseen ja sen jälkeen on tullut lapsivettä ja supistellut vajaan 10 min välein. Makuulla ei pysty enää olemaan, supparit tuntuu niin inhottavilta siellä. Ainoa hyvä asento on selkä suorassa oleminen, joko istuen tai seisoen. Yhtään jos kumarrun eteenpäin supistuksen aikana, niin vaan pahenee. Aika mielenkiintoinen juttu.
No, tästä se sitten lähtee, viimeistään klo 13 pitää mennä sairaalaan sitten tänään. Toivottavasti nyt supparit ei lopu, koska sitten joudutaan käynnistämään. Luonnollisesti olis parempi. Näin se vaan sitten yhtäkkiä voi alkaa, ilman mitään etukäteissupistuksia. Tarkka poika :)
Miestä en vielä raaski herättää, tuolla se kuorsaa. Levätköön nyt niin siitä on sitten enemmän apua kun on virkeä synnytyksessä :)

Tsemppiä Mesorelle!! Täällä voi hyvinkin vielä viikko vierähtää...

Ihanaa Sipriina - siellä on säntillinen poika tuloillaan emoticon Onnea matkaan!

Eilen illalla oli tämän jatkuvan kestomahakovetuksen lisäksi jotain muita juilintoja, jotka jatkui pitkin iltaa muttei mitenkään törkeän kivuliaina. Luulen, että paikat "kypsyy" ja poikanen alkaa pikkuhiljaa kiinnittymään.  Yön aikana sitten helpotti, mutta tosi huonosti tuli kaikenkaikkiaan nukuttua. Sen lisäks että vauva liikku tosi paljon; ukko kuorsasi ja koira oksensi aamulla lattialle. On saanut pomppia pystyssä vessareissujen lisäksi liki tunnin välein.

Tsemppiä Mesorelle ja Sipriinalle loppurutistukseen! Virvon varvon voimia teille!
Omalla kohdalla ei mitään suurempia tuntemuksia ole ollut vaikka oon hääränny menemään sisällä ja ulkona. Tänään vaaliuurnille ja anoppilaan ja huomiseksi järjestin vielä "treffit" miehen kanssa. Mennään syömään hyvin ja sitten vielä leffaan. Kotonakin rupeaa olemaan kaikki Ipanaa vaille valmista.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Voi olispa meilläkin yhtä säntillinen pikku ihminen kun Sipriinalla! Tänään kans LA. mutta eipä vain lasta kuulu eikä näy.. no viimestään 27 päivä on käynnistys jota jo nyt siis kauhulla odottelen... mielummin saisi tulla ihan itse kun käynnistyksellä.. Toisaalta hyvä jos vain menee ylitte niin ehtii pieni vielä kasvamaan viimeksi neuvolassa käsikopelolla annettu painoarvio oli 2800g eli kovin on pikkuruinen..

tuli tossa mieleen että mulle ei oo kertaakaan tehty neuvolassa eikä lääkärissä tota sisätutkimusta.. emoticon

Kyllä odottavan aika on pitkä..

Kiitos tsempeistä, niitä tosiaan tarvitaan. Käytiin laitoksellakäyrillä ja pistivät takas kotiin. Kohdunsuu auki vaan sormenpäälle, prk.Eikä ne mun supistukset ees piirtynyt niiden käyrälle, argh.  Supparit on nyt säännöllisesti 7 min välein ja häthätää olen pystynyt torkahtamaan siinä välissä, mutta ihan pönttö sekasin kun en oo nukkunut 1.30 jälkeen yhtään.
Illalla pitää mennä kasilta takas, jos sitä ennen olo ei muutu oleellisesti tai supparit ala tuleen jatkuvalla syötöllä. Aika pirullisia nuo ovat kyllä. Kävelemään kannattais kuulemma lähteä, mutta millä lähdet kun 7 minuutin välein pitää pysähtyä puhisemaan....

Sipriina: Tsemppiä kovasti supistusten kanssa sinnittelyyn!  Viimeistään huomenna sulla on nyytti kainalossa :D 

Voi kun meitinkin pikkuinen olis ollut noin säntillinen, täällä senkun vain odotellaan jotain tapahtuvaksi!  Huomenna olis sitten aika äippäpkl KTG kontrolliin, tälläkertaa vain viikkojen takia.  Viimevkolla olivat kyllä sitä mieltä että vaavi olis maailmassa jo siihen mennessä kun kohdunsuu oli ihan pehmeä ja sormelle auki, mut katinkontit. Täällä mitään tapahdu! Ei ensimmäistäkään supistusta, siis kivuliasta sellaista, kohtu kyllä kovettuu usein, mut sitähän se on tenhyt viimeiset 22 vkoa ilman mitään vaikutusta :(

Ei ole edes kiinnittynyt vielä. Tai sit vaavin pää on niin pieni ettei kiinnitykään.  Iltaisin on selvästi pää lantiossa ja painaa rakkoa, mut yönaikana "valuu" takaisin vatsaonteloon....

Mesorelle myös hurjat tsempit! Täällä on peukalot pystyssä  et vaavisi tajuaa tulla itse ulos ennen huomista eikä käynnistystä tarvita!
Muakin vähän hirvittää ajatus et niinköhän tässä sitten käy? 

Takaisin