Huhtikuun höpötykset

Onnittelut tiina^:lle ja perheelle!
Aika hurja alku on teitin pikkuisella ollut, mut onneksi kaikki meni hyvin! 

Täällä sitä kukutaan klo 6 aamulla, kun ei saa unen päästä kiinni. Väsyttäis kyllä ihan pirusti. Nyt taas kaikki oireet poissa, eli eipä taida vaavi syntyä tänäänkään... :(  
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :) Itellä on nyt kax iltaa ollut jo jonkinlaisia tuntemuksia mut sitten ne supistelut loppuu ja voi mennä pitkäkin aika ettei tapahdu mitään emoticon
Kaikki ässätkin on käytetty emoticon  Mä oon ollut aina sitä mieltä et ei tämä yliaikaisex mene mut saa nyt nähdä.La olis 21.4.Esikoinen syntyi päivää ennen laskettua aikaa.No ei muutakuin taas pihalle kuoputtaan ja haravoimaan jos alkais jotain tapahtuaemoticon siel on niin nätti ilmakin taas.
 
Onnea Tiina^  pojasta! Hurja alku, mutta onneksi kaikki kuulostaa olevan nyt jo paremmin!

satuj, minäkin meinaan vaipua täällä jo epätoivoon...Illalla on suppareita ja lupaavia fiiliksiä jotka kaikkoaa yönaikana. Torstaina on vielä neuvola jonka jälkeen soitan ajan yliaikakontrolliin ja sit odotan että käynnistellään. Olen jo pikkuisen luopunut toivosta että tämä omia aikojaan osais pois tulla.
Tuntuu vähän kurjalta kun "kaikki muut" saa lapsensa ajallaan tai vähän ennen (tiedän, ihan naurettavaa edes ajatella noin) vaikka järki sanoo että näitä juttuja ei voi itse päättää.
Tänään siis RV41 ja poikanen potkii masussa aamupalaa saatuaan oikein tyytyväisenä!
 
Toi pihan haravointi on hyvä idea, kun tänään ei tuulekaan niin paljon :D
Pari viimepäivää ainakin meilläpäin on ollut sellainen myräkkä, ettei ole ollut toivoakaan haravoinnista, kaikki lehdet olis vaan lentäneet edestakaisin ja naapurien pihoille :( 

Annik@: Älähän vielä luovuta, sulla on vielä viikko armonaikaa! 
 
Täälläkin ootellaan vaan joka hetki synnytyksen käynnistymistä :D Viime päivien aikana tulleet supparit on ainakin muuttuneet kivuliaammiks ja pitempikestosiks ;) Sit jossain vaiheessa ne ei loppukkaan vaan jatkuu, jee!!

Onnea kaikille jotka on saanut vauvan syliin emoticon

Hanimami, mua pelottaa et itelleni käy just noin että meen synnärille ja sit ne sanoo et joo, voit ponnistaa ja hui.. Pelottavaa! :P Mut ei se mitää jos noin käy, pääasia että kerkeen sinne synnärille eikä tuu kotiin :D
 
enkuli85 kirjoitti:


Hanimami, mua pelottaa et itelleni käy just noin että meen synnärille ja sit ne sanoo et joo, voit ponnistaa ja hui.. Pelottavaa! :P Mut ei se mitää jos noin käy, pääasia että kerkeen sinne synnärille eikä tuu kotiin :D

Hassua... mäkun ajattelin et miten ideaalinen tilanne ;)   Kunhan siis sinne synnärille todella ehtii :D Kotona tai matkalla synnyttäminen ei olis yhtään niin mukava ajatus. 

Mut mua todella pelottaa se avautumisvaihe ja sen kivuliaisuus ilman kunnon mahdollisuutta kivunlievitykseen... Ja siks kai tää mahdollinen käynnistys on aikamoinen painajainen!  
Kun/jos kroppa ei ole edes synnytykseen vielä valmis ja se pakotetaan! Parilla kaverilla on ollut painajaismaiset 3 vrk:ta eikä kohdunsuulla ole lopulta tapahtunut riittävästi ja ovat molemmat menneet lopulta sektioon. Molemmat kivut, kiva!  

Mulla on siis jo 41+4 kasassa, eikä ensimmäistäkään kipeää supistusta! Eikä vauvan pää pysy laskeutuneena, se aina yöllä valuu takaisin vatsaan...  Alkaa epätoivo iskeä....

 
Nyt pitää vähän hehkuttaa... mulla oli viime yönä ensimmäiset kipeät supistukset ja samalla ensimmäinen yö joka tuli valvottua koko raskauden aikana.

Heräsin kahden maissa yöllä alaselän kovaan jomotukseen/polttoon tuntui siltä kuin alaselkään ois laitettu pullollinen icepoweria ja kipeään supistukseen. Supistukset tuntui navan alla reunalta keskelle päin voimistuvana vanteena joka painoi koko alavatsaa näitä tuli 10-15 min välein jotka kylläkin hiipuivat puol neljään mennessä jonka jälkeen supisteli miten sattuu välillä kipeemmin ja taas ei. Supistukset loppui oikeestaan kokonaan puol kuus jolloin sain taas unen päästä kunnolla kiinni.

Kävin tossa äskön reippaan 45 min kävelylenkin koiran kanssa josko lähtis kunnolla käyntiin
 
Taas koko aamun juiluttanut alavatsaa ja äsken lorahti jotain rusehtavaa vettä pöksyyn. Miten sitä haistelemalla sit erottaa et oliko lapsivettä vai jotain ihan muuta. Viimeks sunnuntaina tuli samanlainen väritön satsi ja illan testeissä se ei ollut kuitenkaan vettä. 
Ei o helppoa, pitää nyt seurata taas päivänmittaa et mikä on homman nimi. Tässä eritteiden ohessa ehtii hyvin pesemään täkit ja siivoomaan taas kotia. Ei oo meillä ollu varmaan ikuna näin puhdasta!!!

Mä kans toivon että saan kypsytellä kotona riittävän pitkään ja sit homma on max.8 tunnissa vaiheineen ohi emoticon Kipua en osaa pelätä vieläkään.
 
Meidän poika syntyi 19.4. klo 01:58. :) Kirjoitan lisää sitten kun päästään kotiin täältä. Ehkä perjantaina päästään. :)
 
Lämpimät onnittelut poikavauvan johdosta sekä Sistalle että outi222:lle!!! 

Toivotaan, että täältä päästäisiin pian perässä! Viime yönä taas meni jalkojen kanssa valvoessa, eli siis ns. levottamat jalat meinaa välillä vaivata. Se on pirullista särkyä, kun ei oikein mikään tahdo auttaa... pari kertaa ice poweria jouduin hieromaan ja panadolin nappaamaan ja vasta neljän jälkeen pääsin kunnolla uneen. No jospa se vaiva helpottaisi, kun vauveli on maailmassa!
 
Nyt niitä poikia tulee oikein urakallaemoticon ! Onnittelut Sipriinalle ja Sista81:lle perheineen. Sipriinan ja outi222:n pojut taisi syntyä melkeen samalla kellonlyömällä emoticon .
 
Huh huh, kylläpä kiristää nahkaa nyt ilkeästi. Maha sen kuin paisuu ja arpia on ruvennut ilmestymään koko ajan enemmänemoticon . Toivottavasti ei tarvitse enää montaa viikkoa vatsanahkaa venyttää ja arpia kerätä...
 
Ääh...
Oltiin tänään äpkl käymässä, oli marginaalisesti lapsivettä vähän. Sanoivat et voi johtua ihan vaan vauvan asennosta kohdussa, mut kun viikkoja on näin paljon niin käynnistävät Cytotecillä huomenna aamusta.  emoticon

Olisin niin toivonut et olis saanut käynnistyä omia aikojaan! 

No joo, mitäs tässä valittamaan 2 pvää myöhemmin olis käynnistys ollut edessä jokatapauksessa.   Mut aamulla mennään ja kotiin tullaan vain käärön kanssa! 
 
Tsemppiä satuj käynnistykseen!

Täällä laskettu aika 21.4. ja äsken klo 23 lorahti lapsivedet. Ja sitähän riittää edelleen! Täsmällinen lapsi. Nyt odottellaan supistuksia se max 12 h kotona ja viimestään klo 11 aamupäivästä Naistenklinikalle.

Tänään oli viimeinen äitiysjoogakin ja siellä opitulla kyykky-asennolla tais homma vähän vauhdittua ;) Ainakin henkisesti.. Suosittelen siis kokeilemaan sitä!
 
Voimia loppurutistukseen ellieliina emoticon !
Huhtikuisten puolella ei taida enää kovin montaa odottajaa olla. Minä vielä kitkuttelen eikä mitään suurempia merkkejä Ipanan ulostulosta ole ollut.
 
Takaisin
Top