Huhtikuun höpötykset

Kyllä tuntuu että lähtö on lähellä mutta ei malttais oottaa enää hetkeäkään :) Saas nähä ollaanko vielä vappupalloja viikonloppuna ;D Soittelin aamulla neuvolaan ja sainkin ajan jo täks päiväks ja käväsen puol 11 siellä.. Saan taas käsikopelo-arvioinnin painostakin, toivottavasti ei kauhian iso oo. Esikoinen oli 3640g että ei silleen mitään ongelmaa ja kaks viikkoa sitten käsin arviointi oli n. 3 kiloa.

Tänään aattelin ottaa ihan lunkisti, vähän rusketusta parvekkeella lukien jotain hyvää romaania!!! Alkaa muuten meijän pojatkin olla ihan tulisilla hiilillä tän vauvan odotuksen suhteen :) Varsinkin esikoinen! Odottaa hirmusesti <3

On se kyllä ihan hassua ajatella että ihan kohta on vauva sylissä.. Ihan outoa :D Nykyään mietin sitä vaan että minkänäkönen tyyppi tuolla asustelee :) Ja onko se tyttö vaiko poika..
 
JEE JEE JEE!!! Nyt tulee pyyhkiessä verensekaista limavuotoa, Jihuu!!! Tätä mä oon oottanut!!!! emoticon
 
JEE JEE JEE!!! Nyt tulee pyyhkiessä verensekaista limavuotoa, Jihuu!!! Tätä mä oon oottanut!!!! emoticon
 
Toivottavasti nyt on tosi kyseessä enkuli :)
Käytiin äsken pikkuisen kanssa ekaa kertaa ulkoilemassa. Noh, eihän tuo siitä mitään tiennyt, kun veteli koko matkan sikeitä vaunuissa. Mut kyllä teki hyvää, kun on viikon päivät lojunut 95% ajasta sisätiloissa.
 
Mä haluun kans hehkuttaa, mulla tuli äskön pala limatulpasta vessa käydessä!emoticon  ja parhaillaan supistelee ja kipristelee alavatsaa..... eikös 40+2 oo yleisin synnytyspäivä, mut ei vielä lähetä synnyttään, ei passaa iloita liika aikaste...

Kyllä Enkuli85 mekin vielä poksahetaan, toivottavasti pian, ollaankohan me ainoat huhtikuiset odottajat jäljellä?


 
Tsemppiä Enkuli85 ja Reetta80. Täällä peukut pystyssä että olisi nyt menoa teille emoticon !
Mä kävin tänään neuvolassa ja sain seuraavan ajan ens maanantaille. Terkka sanoi ettei usko minun lähtevän synnyttämään ennen sitä kun vauva ei ole laskeutunut. Blääh! Nyt vielä iski päänsärky päälle, olen varmaan saanut auringonpistoksen kun on tullut oltua ulkona ilman hattua koko päivä.
 
Täällä ainakin vielä yhdessä kasassa emoticon  No mutta eilen just sano neuvolassa että yleensä se on niin, et jos veristä vuotoa alkaa tulemaan, on se varma merkki että kohdunsuulla jotain tapahtuu ja yleensä synnytys kahden päivän sisällä. Oli kyl eilen superhyperpaljon kipeitä ja myös säännöllisiä supistuksia pari tuntia. Ja tänä aamuna taas muutama nyt puolen tunnin sisään :) Kyl tää tästä!!! Mitenkäs on Reetta80 laita? :)
 
Täällä luovuttu jo toivosta :) melkein ainakin... Välillä kyllä supistelee, ei mitenkään kipeästi, mutta napakasti ja siihen jää... ei merkkiäkään limatulpasta tai mistään muustakaan. Eilen illalla kaveri taas meuhkasi niin kovasti, että jo kipeää käy eikä puhettakaan, että voisi alkaa nukkumaan... no onneksi vauva voi hyvin, se on pääasia.

Tänään voisi pestä ikkunat loppuun ja käydä vaikka lenkillä... 

Toivottavasti enkuli85 pääset tositoimiin ja Reetta80 tieten jo poksunut...? ;)
 
Mä olin jo ihan varma enkuli85, että olet jo laitoksella. Niin lupaavalta kuulostaaemoticon

Itsellä ei mitään uutta, ei limatulppaa, ei supistuksia, ei lapsiveden tihkumisia, ei niin mitään, plaah!!! 
Mulla on tänään neuvola kahdelta, ja haluan saada jonkun arvion siitä, mikä on sitten se viimeinen päivä, jos mitään ei sitä ennen tapahdu itsekseen. Kun viimeksi terkkari sanoi, että voi olla sairaalaan yhteydessä vasta 41+5!!! Eikä ne varmaan vielä silloinkaan sitä käynnistä... 

Mies on ihan hermona kokoajan, kun odottaa kanssa jo kovasti. Joka päivä soittaa töistä monta kertaa ja kyselee, onko voinnissa mitään uutta ja aina joudun tuottamaan pettymyksen! 

Tänään ajattelin pestä ikkunat, kun aurinkokaan ei niin kovin paista!

Tsemppiä meille enkuli85, Reetta80 ja Kaisa79! Ja oliko täällä vielä muitakin??
 
Kyllä sulla enkuli kohta lähtö käy, usko pois! Tuskastuttavalta vaan kuulostaa tuo sun kropan "kiusailu". Koita jaksaa!
Annik@lle lämpimät onnittelut pojasta! Varmaan aikamoinen hurmuri teillä siellä ripsineenemoticon . Paljon voimia rankasta synnytyksestä toipumiseen tuoreelle äidille! Aikamoisesti vaihtelee nuo synnytyskertomukset. Ellieliinan tarinaa oli ihana lukea kun kaikki meni niin hyvin, taisi olla tosiaan aika ihanteellinen synnytys. Sen sijaan outi222:lle kanssa voimia synnytyksestä ja jälkitulehduksista toipumiseen.
Mul on semmoiset fiilikset että omalta osalta toukokuun puolelle mennään ja reippaasti... Päänsärky kiusaa jo toista päivää putkeen eikä mitään huvita tehdä. Taidan vaan rötvätä sohvalla tämän päivän...
 
Täällä myös kasassa ollaan, koko illan supisteli mutta kun kävin saunassa niin loppuivat taas kun seinään... mä en ainakaan usko tohon 3 s:n sillä mulla supistukset on loppunnu joka ilta sanomisella.

Kävin koiran kanssa reippaalla lenkillä ja imuroin koko talon äskön josko auttais? Koko aamun jomotellu selkää ja välillä menkkamaisia tunteita vatsan puolella sekä muutama supistus.

Auttaiskohan jos pitäisin kaverin 2kk tyttöä sylissä kun tulevat kohta kahvitteleen???

Jaksamisia kaikille!
 
Mä kyl luulen et ei täs paria päivää pitempään joudu enää kärvistelemään :) Eilisestä asti kuitenkin se vuoto jatkunut, nytkin oli tullut jopa pöksyihin asti rusehtavaa vuotoa. Eilen illalla se muuttu semmoseks, aluks oli ihan veren väristä :) Nyt vaan ootan niitä supistuksia, MITKÄ EI LOPU!!! :D Ja tsemiä teille muillekin odottaville :) On tää odottaminen aika pyllystä!

Ei oo mullakaan auttanu noi ässät, sit päätinkin et en yritä mitään ja lepäilen vaan. Ja aina kun tulee pari supparia ni sit on sillee et no ni, nyt mä siivoon ja teen kaikkee et vauhdittas. Mut eipä oo auttanu! :P
 
No niin, melkein kaikki ikkunat pesty... loput saa tältä päivältä jäädäkin, jos en iltapäivällä vielä uudestaan innostu. Mua on koko aamun v***tanu vaan älyttömänä, piti pistää kunnon angry-musat soimaan kun aloitin ikkunoiden pesun, hieman helpotti :) Koitin jopa "kontata" ja pestä parvekkeen lattiaa, mutta kun se tuntuu jo aika hankalalta... no enimmät liat sain kuitenkin pois. Huomiselle jos ottaisi tehtäväksi tuon pihan puhdistamisen loppuun... jonka (senkin) kuvittelin tekeväni, kun vauva nukkuu pihalla vaunuissa ;)

Ässät ei ole täälläkään auttaneet ja ehkä se paras keino olisi vain "unohtaa" koko odotus... se tulee kun on tullakseen. Melkein on jo huono omatunto, kun on niin kyllästynyt odottamiseen, että ei edes "kiinnosta" vauvan vaatteita hypistellä ja sairaalakassikin rötköttää samassa paikassa jo monetta viikkoa, mitähän sinnekin on tullut joskus aikoinaan pakattua... 
 
Onneks on itsella hyvä vointi niin eihän tässä ole mitää kummempaa kun oottaaemoticon  Kaikista kärsimättömin on mun kaksoissisko, se ei sitten jaksais millään enään oottaa ja siippa alkaa myös olla aika kärsimätön, itsellä ei ole mihinkään kiire. Oishan se ihan kiva jos se tuolta ulos putkahtais piahkoin.
 
Lueskelin noita synnytystarinoita taas.. Ehkä mun ois ollut parempi kirjoittaa se vasta kotona :D Sieltähän puuttuu kaikenlaista sellaista, mikä ei silloin tuntunut kovin merkitykselliseltä. Sain kyllä ainakin ponnistusvaiheen alussa jonkun tipan, kun omat verenpaineet putosivat ja meinasi taju lähteä koko ajan.. Osittain tuo johtui hyperventilaatiosta, osittain varmaan alkujaankin matalista paineista. Noh, en mä vieläkään tietäisi mistään kellonajoista mitään :) Kätilön mukaan oli kuitenkin "helppo" synnytys, eikä mieskään erityisesti järkyttynyt. En kuulemma edes huutanut, vaikka itse kuvittelin kyllä huutaneeni jonkin verran.
Nyt pystyy jo istumaankin - aika luksusta. Jälkivuotokin on nyt jo niin vähäistä, et selviäisi pelkällä pikkusiteellä. Sain kuitenkin jonkinlaista ihottumaa/hiertymää siteistä, joten nyt oon sitten käyttänyt noita kestovaippojen lisäimuja siteinä :D En oo noita muovisia siteitä joutunut käyttämään varmaan 7 vuoteen, en lainkaan muistanut miten hirvittävän hiostavia ne onkaan. Tissinsuojuksia saan kuitenkin pestä nyrkkipyykkinä joka päivä, joten nuo kestositeet menee siinä samalla vaivalla.
 
Oi kun ihanaa käydä lukemassa täällä uusista tulokkaista ja kaikesta muusta! <3

En oo aikoihin ehtinyt mitään kirjottelemaan, mutta täällä taustalla ollaan ja käväsen aina lueskelemassa kuulumiset.

Iso yhteishali kaikille vauvansa jo saaneille, suuresti onnea!
Ja niille, jotka vielä vikoja päiviä kärvistelevät vatsakummun kanssa: tsemppiä ja jaksamista! Kaiken järjen mukaan liitytte ihan pian jakautuneiden joukkoon. :)

Täällä Pätkä kasvaa ja kehittyy hienosti. Tänään mennään neuvolaan, tasan 4 viikkoa tulee syntymästä, vissiin jonkun rokotuksen vuoro on nyt, en muista.
Oma olo on ihana. Jälkivuotoa kesti vaan pari viikkoa ja raskauskiloja on jäljellä enää 4. Imetys sujuu ja yöheräilyt eivät ole mitenkään yllättäneet - hyvin ne jaksaa.

Haastavinta aikaa on illat: Pätkä on varsin tyytymätön oloonsa aina parin tunnin ajan (vähintään) joka ilta. Eli käytännössä katsoen keikutellaan sitä sylissä KOKO AJAN ja minä imetän vähän väliä - ainoa keino saada tytsi pysymään edes jotakuinkin tyytyväisenä. Koliikilta tuo ei suoranaisesti haiskahda, koska mistään suoraa huutoa kiljumisesta ei ole kyse. Taitaa olla vaan tuiki tavallista vauvoilla tuo iltalevottomuus. Toisaalta se sitten kyllä nukkuukin ekan pätkän yöunia yleensä vähän päälle 4h. <3

Ehkä siinä on mukana jotain vatsakipristelyä, mutta en kyllä ymmärrä että miksi se vaivaa vain iltaisin (jos se siis on vatsasta johtuvaa). Päivällä hereillä ollessaan Pätkä seurustelee ihan tyytyväisenä ja rentona. 

Noh, ei mitään ylitsepääsemätöntä, vaikka joinain iltoina onkin lähes epätoivoinen olo, kun se vaan kitisee ja kitisee, eikä keksi millään, että miksi ja mikä auttais... Semmosta se on. :)

Palaillaan taas!


Ps. Enkuli85: ja sinä olit meistä se, joka meinasi synnyttää ihan omia aikojaan jo vaikka miten monta viikkoa sitten. :D
Toivottavasti oot nyt vauvanhakureissulla! Jään mielenkiinnolla odottamaan, että saatteko pojille siskon vai veljen. :)
 
Cava: täällä kans oli tuota että itkeskeli pari tuntia aina iltaisin. ei auttanut mitkään konstit, tissillä vähän rauhoittui muttei kuitenkaan nälkäänsä huutanut... 
Sitten koitettiin ihan piruuttaan että mennään sänkyyn jo mammimaan ja siinä sit tissi suuhun niin sinne simahti eikä oo enää iltaisin itkeskelly ku vie tarpeeksi ajoissa sänkyyn syöttämään ja rauhottumaan. niin on ilta huudoilta vältytty...

Nyt oon huomannu meidän Paukusta että on paljon enempi hereillä päivisin, ei malta enää nukkua tai ei malta nukahtaa... joka kerta taistelee unta vastaan päivisin... sitten on  pari kertaa ollutyli väsynyt ja sen kanssa sitten joutuu takkuamaan..
Mutta sain pari päivää sitten Paukulta ensihymyn! :) voi se oli aivan ihana tunne <3 ja sitten heti perään tuli toinen hymy. ja illalla piti vielä isälle hymyillä ja sinä yönä heräsi 4 aikoihin hymyilemään ja toimitteli :D
Nyt meillä on alkanut kylppäri remppa jee :) ja pihaan tuotiin kasat hiekkaa jotta pitäis piha hiekoottaa ja ja matot pitäis saara pestyksi... vauvan nukkuessa pitää aina tilaisuus käyttää hyväksi :)
 
Täällä ainakin ollaan vielä kotona emoticon  Toivottavasti Enkuli85 ja Ninnukka ovat hakemassa omia emoticon
 
Takaisin
Top