Päivän hormoonihuurut: täyttelin neuvolassa niitä mieliala- ja voimavarakartoituslappuja, ja tajusin, että mulla meni rasti ruutuun joka kohdassa sen mukaan, että kaikki on hyvin. Siitähän mä sain sitten hirveän epäluulon, "nyt se terkkari ajattelee, että mä olen tosi välinpitämätön lastani kohtaan".
Ja vielä, kun isikin oli mukana ja hoiti pojan käsittelyn toimenpiteiden aikana ja mä keskityin höpöttämiseen, niin ajatukset saivat vain vettä myllyyn... Järki hoi!
Enkä siis vakavasti ottaen pidä itseäni välinpitämättömänä poikaa kohtaan, päinvastoin :) Jonkun verran kuitenkin huomaa, ettei oma identiteetti ole vielä tottunut äitinä olemiseen, en ole esimerkiksi nähnyt erityisemmin unia vauvasta, sitä ei tunnu unissani olevan vielä olemassa. Raskausaikana en nähnyt yhtään vauva/synnytysunia ja nyt jälkikäteen olen tainnut nähdä yhden synnytysunen, jossa tiedostin kyllä jollain tapaa, että hei entäs se vauva, joka meillä jo on... Ja kerran taisin nähdä jotain lomamatkajärjestelyihin liittyvää unta, missä vasta loppumetreillä aloin pohtimaan sitä, oliko vauvalle varattu matkaa ja miten se tapahtuisi. Poika itse ei ole kuitenkaan unissani esiintynyt, enkä ole (onneksi) nähnyt niitä kauhukuvauniakaan, missä sille tapahtuisi jotain.
Onko kenelläkään muulla tämmöisiä huuruja?