Himot ja ällötykset

Kaikki kuuluu vaan ällötys kategoriaan :depressed: ja jos jotain syö niin toista kertaa ei saa enää alas..
En tiedä mitä mä kohta syön :arghh: klementtiini on ainut mikä ei ällötä, mutta eipä se nälkää pidä..
 
Joka päivä iskee joku mieliteko ja seuraavana päivänä kyseinen ruoka ei enää maistu. Ihan outoa, eikä yhtään tuttua kahdesta edellisestä raskaudesta. Tasaisin väliajoin on syötävä jotain, ettei iske pahoinvointi.
Mulla aivan sama, välillä jopa kesken syömisen alkaa riittää että ei sittenkään tätä.

Lisäksi mulla on kyllä kauhee himo syödä spagettia, siihen ei oo tullu ällötystä. Menny jo pari pakettia ihan lyhyessä ajassa :happy7
 
Tällä pahemman laatuinen sokeriaddikti kiertää karkkihyllyt kaupassa kaukaa, ei tulisi mieleenkään laittaa mitään karkkia tai suklaata suuhun.
Koko ajan ällöttää, mutta syödä täytyy vähintään kahden tunnin välein. Onneksi rahka maistuu, samoin marjoista mustikat ja puolukat. Lisäksi himoitsen suolaista, voisin elää pizzalla ja hampurilaisilla, mutta onneksi perinteinen kotiruoka ajaa asiansa myös. Vähän kerrallaan ja koko ajan tuntuu olevan avain siedettävään olotilaan... Riisikakut ja suolakeksit valtaa alaa niin työpöydältä kuin autosta, pakko olla jotain käden ulottuvilla.
 
Jäiset mansikat ja kaurapuuro on ollut tän päivän pelastus mulla.

Mulla ihan sama että se mitä himoitsin eilen etoo tänään. Jääkaappi on ihan täynnä ja silti mun silmin siellä ei ole mitään syötävää. Aika paljon oon syönyt tän takia ulkona että on tuoretta eikä pidä kahdesti enää syödä samaa.
 
Jatkuvan etovan olon vuoksi ei tee mieli syödä mitään mutta pakko koska muuten tulee vielä tuplasti kamalampi olo :hungover: Kahvi on ainut ehdoton ei tällä hetkellä. Himo appelsiinimehuun kesti päivän pari ja nyt sekin ällöttää. :shifty:
 
Täällä himot tulee ja menee. Jugurtti ja viili olleet nyt pidempään himoina. Nyt on alkanut roskaruoka hieman ällöttää jo.
 
Siis mistä tää tulee? Mulla ihan sama!

Mun tekee koko ajan mieli syödä jotain, mutta mä en saata syödä mitään. Kaikki vaan etoo ja kuvottaa ja inhottaa vaikkei paha olo oiskaan...haaveilen sulaneesta juustosta, roskaruuasta ja herkuista, vaikka todellisuudessa rakastan lähes raakavegaania ruokavaliotani...

Sanokaapa muuta! :hilarious:
Mulla on normaalisti hyvin terveellinen, kasvispainotteinen ruokavalio joka on nyt kääntynyt siihen että kuolaan Kotipizzan ikkunan takana ja kaikki epäterveellinen roska ja makea maistuisi ja ne myös lähes ainoat asiat mitkä saa oloa paremmaksi. Salaatti saa vaan yökkimään! :woot:
 
Aaa, Yksi terveellinen himotusruoka kyllä löytyy ja ne on tuoreet marjat :p Niitä onneksi on juuri nyt saatavillakin runsaasti joten niitä menee aamu ja iltapalalla reippaasti puuron ja kreikkalaisen jugurtin kanssa.
 
Tämä mielitekojen jatkuva vaihtuminen on kyllä ihan älytöntä! Ja jatkuva syöminen :grin ruoka mitä eilen tai tunti sitten teki mieli ei tuu kuuloonkaan enää hetken päästä..pitäis olla kaikkee mahollista saatavilla koko ajan, että joku kelpais syötäväksi..
Toivottavasti helppais nää olotilat viim. ekan kolmanneksen jälkeen! Mulla vasta 7+4 ja luulen, että pahimmat olot on vielä edessäpäin :wideyed::nailbiting:
 
Syömisestä on tullut vähän mörkö kun ei oikein mikään maistu ja sit taas pitäis pitää verensokerit tasaisena ja syödä maks parin tunnin välein. Elän maitorahkalla ja marjoilla käytännössä. Se on ainoo mikä maistuu kunnolla. Ja salaatti. Mut oikeestaan maitoproteiini on ainoo mikä menee. Tofu ja kala ja nää kans tökkii. Lihaa en edes syö. Juustot ja kaikki on pitänyt vaihtaa kevytversioihin koska rasvaiset jutut ällöttää. Mikä nyt ei sinänsä haittaa. Makeaa ei tee yhtään mieli ja ihmetyttää kuka jotain suklaapatukoita edes viitsii ostaa. Sama oli viimeks alkuraskaudessa. Ruoan hajut saa kuvotuksen nousemaan pintaan. Kalatiski on aika paha. Samoin sushiravintola ja jauhelihan haju. Roskikset myös haisee epämiellyttävälle.
 
Tämä mielitekojen jatkuva vaihtuminen on kyllä ihan älytöntä! Ja jatkuva syöminen :grin ruoka mitä eilen tai tunti sitten teki mieli ei tuu kuuloonkaan enää hetken päästä..pitäis olla kaikkee mahollista saatavilla koko ajan, että joku kelpais syötäväksi..
Toivottavasti helppais nää olotilat viim. ekan kolmanneksen jälkeen! Mulla vasta 7+4 ja luulen, että pahimmat olot on vielä edessäpäin :wideyed::nailbiting:
Sama juttu. Ja samaa ruokaa ei voi syödä kahta kertaa :yuck: mulla menossa 7+2 ja oon siinä toivossa että ei tämä enää pahemmaks tästä mene :woot: jostain luin että pahoinvointi on pahimmillaan 7-8 viikolla.
Mutta nyt tutkinkin asiaa uudestaan ja monessa paikassa luki että olisi pahimmillaan 9-11viikolla o_O
Noh, nämä on yksilöllisiä juttuja, toivon kyllä että alkais jo edes vähän helpottamaan, tai ettei ainakaan pahemmaksi menisi :depressed:
 
Himona ehdottomasti tällä hetkellä spagetti juustoraasteella ja ketsupilla :joyful:
 
Mun ei tekis mieli syödä oikein mitään :hungover:Viime raskaudessa meni paljon hedelmiä, mut nyt ehkä enemmän tekee mieli iltasella kasviksia, jäisiä marjoja ja suolaista. Sit nyt uutena tullu just tää että ensin tekee jotain mieli, eilen leipää suolakurkulla ja sit tuleeki puolessa välissä paha olo eikä voi syödä loppuun :dead: Roskaruuatkin välillä himottaa mut sama pahoinvointi iskee niistäki:oops: Nyt taidan tästä ketjusta inspiroituneena keittää spagettia:p
 
Mun tekee mieli vaan sellaisia lämpimiä kotona tehtyjä perusruokia, joissa on lihaa, esim. just joku makaroonilaatikko tai spagetti bolognese tms, yleensä en juurikaan edes syö lihaa :rolleyes:
 
Mulla tekis kans mieli vaan kaikkea epäterveellistä. Onneksi maistuu myös salaatti, jossa on fetoja ja keitettyä kananmunaa. Päivä kerrallaan pitää mennä ja tehdä sellaista ruokaa, mikä maistuu..
 
Mulla on mielitekona peruskotiruokia ja ennen kaikkea perunoita!:joyful: Spagetti, muut makaroonit, riisit ym tökkivät nyt parhaillaan oikein olan takaa.
Aamuisin syön sellaisen uusavuttomien valmispuuron, joka vain yksittäispussista kipataan kuppiin ja kiehuvaa vettä päälle. Makuna joku mustikka-omena. Itse keitetty puuro tai voileivät aamuisin tökkii.
Luomuomenoita syön edelleen päivittäin. Niissä ei tunnu mikään tökkivän.
Vähän tuli jopa yllätyksenä nämä ällötykset, kun ei edellisissä raskauksissa nuorempana oikein oireita ollut. Maha vaan kasvoi hitaasti, mutta varmasti.:grin
 
Yyh, nyt oon siinäpisteessä et kaikki ällöttää, kokoajan pitäis syödä jotain pientä mut mitään ei tee mieli. Gefilus smoothiejuomat on nyt pop, vissiin rauhottaa ärtynyttä mahaa.. jos erehtyy oikeaa ruokaa syömään, ni jossain vaiheessa ajatus sen oksentamisesta iskee ja saa jättään sen sit kesken kun ei vaan maha vedä enempää :lurking:
 
Kroisantyi ja Nutella :hilarious: ei terve, ikinä ennen en oo ostanu nutellapurkkia mut nyt oli pakko
 
Vissyvesi (suolaton) on oikein hyvää. Kaikki maistuu paremmalle kylmänä kuin kuumana. Aika moni ruoka ällöttää ja varsinkin ruoan valmistaminen: kalaa en valmista enkä voi syödä, jauhelihan joutuu toinen valmistamaan, sitä syön kyllä. Kasvikset, hedelmät ja marjat maistuu. Smoothiena parhaiten. Olen hyvin haju-ja näköherkkä monelle asialle..ei voi edes ennustaa, että mikä sen yökötysrefleksin laukaisee..
 
Mulle on maistunu nyt kylmä kaakao, se on semmosta mitä pystyy aina juomaan jos on ällöttävä olo. Nyt parina iltana oon paistanu lettuja, hillolla ja kermavaahdolla. Mut nyt tuntuu että tuli niihin kiintiö täyteen:joyful:
 
Takaisin
Top