Himot ja ällötykset

Keskustelun 'Maaliskuiset 2020' aloitti Vargynja, 24 kesä 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
  2. little_angel Aloittelija

Suolaista kiitos, ranut ja sipsit tällä hetkellä mielen päällä. Sipuli haisee pahalle :p
  3. DeeDee Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020

Peruna maistuu niii hyvältä ja mones muodossa!
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Bolle29 Tuttu foorumilla Syysmammat 2017 Maalisäidit 2020

Kahvi väheni/jäi pois heti. Hedelmiä ja marjoja tekee mieli. Leipää söisin useammin.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. AryA Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020 Joulukuunmammat 2015

Mulla ei myöskään kahvi maistu. En ole juonut paljoa aikaisemminkaan mutta nyt muutaman hörpyn jälkeen pitää kaataa viemäriin. Muuten ei ole vielä rantautunut muita ellotuksia tai himoja mutta viime raskauden mukaan jos menee niin niitä odotellessa...:meh:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  6. Muruska Rakastunut foorumiin Maalisäidit 2020 Toukokuunmammat 2014

Ei juuri mitään poikkeavaa ja sehän tässä hämmentää
  7. plankton Aloittelija Maalisäidit 2020

Mikään erityinen ei ällötä ja porkkanat on hyviä :)))
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Nuppunen Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020 Toukomammat 2016

Ei varsinaisesti ällötä, mutta kahvia ei tee mieli totuttuun tapaan. Aamulla meni vain muutama huikka kupillisesta.
  9. Bella Swan Moderaattori Staff Member Maalisäidit 2020

Lähes kaikki ällöttää. Onneksi jotain aina saa menemään alas.
  10. Lp83 Aloittelija

Ihan jäätävä nälkä koko aika, nälkää ei saa millään sammutettua ja jos ei syö niin alkaa heikottamaan. Tietyt hajut ällöttää kuten paahdettu paahtoleipä :happy: kahviakaan ei enään pysty juomaan kunnolla mut pakollinen aamukaffi on saatava.
  11. AryA Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020 Joulukuunmammat 2015

Nyt olen huomannut, että kun edellisestä syömisestä on kulunut muutama tunti niin vatsa alkaa murista todella lujasti ja nälkäheikotusta tulee myös mutta kun ruuan saa eteensä, niin ei sitä paljoa saa alas kun alkaa ellottamaan ja tulee kertakaikkiaan niin täysi tunne. Sitten parin tunnin päästä koko homma alkaa taas alusta... :shy:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  12. Bolle29 Tuttu foorumilla Syysmammat 2017 Maalisäidit 2020

Ruokahalu on parantunut, täytyy 2-3h välein jotain popsia
  13. Muruska Rakastunut foorumiin Maalisäidit 2020 Toukokuunmammat 2014

Nälkä on täällä myös hyvin säännöllisesti ostin parin tunnin välein ja tietää et pakko syödä
  14. Pulla-ulla Aloittelija

Mulla himoja tällä hetkellä kanaan, sipuliin(raakaan) ja tomaattiin. :smiley-ashamed004 Kahvia ei kyllä enään tee samalla tavalla mieli.
  15. Bella Swan Moderaattori Staff Member Maalisäidit 2020

Lähes kaikki ällöttää yhä. Silti kun nälkä yllättää, olo on yhä huonompi:depressed:
  16. Spyro Peruskäyttäjä Maalisäidit 2020

Mitään erityistä himotusta tai ällötystä ei ole. Ei tee mieli batterya eikä salmiakkia vaikka salmiakki on mun suurin herkku :hilarious:
  17. Bolle29 Tuttu foorumilla Syysmammat 2017 Maalisäidit 2020

Nyt on pari päivää syöminen ollut vähän ”pakkopullaa”. Pari kauppakäyntiä ollut niin että ollut ällöttävä fiilis siellä shoppaila..
  18. AryA Tuttu foorumilla Maalisäidit 2020 Joulukuunmammat 2015

Tänään kaupassa käydessä iski julmettu himo perunasalaattiin! o_O
    En normaalisti edes juuri välitä siitä, majoneesipohjaiset jutut aiheuttavat nimittäin sen verran närästystä.
    Pitkään pyörittelin rasiaa kädessäni ja mietin, että olispa lusikka niin pistelisin menemään samantien. Aikani käytyäni pientä itse puhelua, jätin rasian ja painuin ostamaan uusia perunoita :grin
  19. Virmu Peruskäyttäjä

Pitsaa tekee mieli koko ajan :woot:
    Eilen löytyi pakastelokerosta pahimpaan himoon ja tänään mies joutui hakureissulle.
    Aiettä, en muista koska viimeksi pitsa olisi maistunut näin hyvälle :dead:
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Lp83 Aloittelija

Mun tekee koko aika mieli jotain, en vaan tiedä oikein mitä mun tekee mieli:laughing021
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2

Jaa tämä sivu