Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Kahvi väheni/jäi pois heti. Hedelmiä ja marjoja tekee mieli. Leipää söisin useammin.
 
Mulla ei myöskään kahvi maistu. En ole juonut paljoa aikaisemminkaan mutta nyt muutaman hörpyn jälkeen pitää kaataa viemäriin. Muuten ei ole vielä rantautunut muita ellotuksia tai himoja mutta viime raskauden mukaan jos menee niin niitä odotellessa...:meh:
 
Ei varsinaisesti ällötä, mutta kahvia ei tee mieli totuttuun tapaan. Aamulla meni vain muutama huikka kupillisesta.
 
Lähes kaikki ällöttää. Onneksi jotain aina saa menemään alas.
 
Ihan jäätävä nälkä koko aika, nälkää ei saa millään sammutettua ja jos ei syö niin alkaa heikottamaan. Tietyt hajut ällöttää kuten paahdettu paahtoleipä :happy: kahviakaan ei enään pysty juomaan kunnolla mut pakollinen aamukaffi on saatava.
 
Nyt olen huomannut, että kun edellisestä syömisestä on kulunut muutama tunti niin vatsa alkaa murista todella lujasti ja nälkäheikotusta tulee myös mutta kun ruuan saa eteensä, niin ei sitä paljoa saa alas kun alkaa ellottamaan ja tulee kertakaikkiaan niin täysi tunne. Sitten parin tunnin päästä koko homma alkaa taas alusta... :shy:
 
Ruokahalu on parantunut, täytyy 2-3h välein jotain popsia
 
Nälkä on täällä myös hyvin säännöllisesti ostin parin tunnin välein ja tietää et pakko syödä
 
Mulla himoja tällä hetkellä kanaan, sipuliin(raakaan) ja tomaattiin. :smiley-ashamed004 Kahvia ei kyllä enään tee samalla tavalla mieli.
 
Lähes kaikki ällöttää yhä. Silti kun nälkä yllättää, olo on yhä huonompi:depressed:
 
Mitään erityistä himotusta tai ällötystä ei ole. Ei tee mieli batterya eikä salmiakkia vaikka salmiakki on mun suurin herkku :hilarious:
 
Nyt on pari päivää syöminen ollut vähän ”pakkopullaa”. Pari kauppakäyntiä ollut niin että ollut ällöttävä fiilis siellä shoppaila..
 
Tänään kaupassa käydessä iski julmettu himo perunasalaattiin! o_O
En normaalisti edes juuri välitä siitä, majoneesipohjaiset jutut aiheuttavat nimittäin sen verran närästystä.
Pitkään pyörittelin rasiaa kädessäni ja mietin, että olispa lusikka niin pistelisin menemään samantien. Aikani käytyäni pientä itse puhelua, jätin rasian ja painuin ostamaan uusia perunoita :grin
 
Pitsaa tekee mieli koko ajan :woot:
Eilen löytyi pakastelokerosta pahimpaan himoon ja tänään mies joutui hakureissulle.
Aiettä, en muista koska viimeksi pitsa olisi maistunut näin hyvälle :dead:
 
Mun tekee koko aika mieli jotain, en vaan tiedä oikein mitä mun tekee mieli:laughing021
 
Takaisin
Top