Himot ja ällötykset

Mun herkkua on tällä hetkellä juotava jogurtti ja piimä sekä myös appelsiinimehu. Kaikki lämmin ruoka pitää jäähdyttää ensin kylmäks ennen ku menee alas, en oo vielä sentään oksentanut :)
 
Mulla on kaikki hedelmät semmosia, jotka menee ja muutenkin semmoset ns. Puhtaat ruoat. Siis normaalisti rakastan TODELLA maustettua ruokaa niin nyt ei puhettakaan. Mies teki ruokaa niin pyysin, että paistaa vaan naudan jauhelihan ja lisää vain vähän suolaa ja pippuria sekä keittää kaveriksi riisin. En voi yhtään mitään rasvasta/mausteista edes ajatella. Hyih pelkkä ajatuskin kuvottaa :D tämmösillä eväillä on nyt menty muutama viikko. Muutama päivä sitten uutena "himona" eli ruokana, jota edes tekee mieli, paahtoleipä! Paahtoleipä ja kylmä kaakao aamuoksentelujen jälkeen on tehnyt hyvää :)
 
Niin kun miettii et jos on joku ihan perus vatsatautikin, niin miedot maut on sillon parhaat.. ja just PAAHTOLEIPÄ!! Sehän toimii aina :) hyvä kun saat ruokaa kummiskin alas, vaikkei kaikki maistukaan..!
 
Mua himottaa tänään niinkin erikoiset asiat kuin jääkylmä vesi ja raitis ilma. Pitää oikeen työpäivän lomassakin käydä välillä pihalla hengittelemässä syvään kun tuoksuu niin ihanalta ja tuntuu kivalta kitalaessa se kylmän kirpeä ilma. :D :D
 
Mulla on kauhea himo haistella parkkihallien tuoksua. Jotenkin se tuoksu vaan on niin hyvä näin raskaana ollessa :hungry:. Outoa.
 
Mulla on samat kun esikoisesta punajuuret ja suolakurkut. Eilen teki mieli ihan törkeesti lihapullia ja niin se mies lähti hakee. ♡
 
Apua tänään tuli ekat ruokaällötykset - lohikastike. Huh, ihan kaameeta! Mitään himoja ei ole ollut, yleinen kuvotus koko ajan. Edellisessä raskaudessa oli tooosi vähäistä pahoinvointi. Nyt tiedän mitä tarkoitetaan raskauspahoinvoinnilla [emoji28]
 
Niin kun miettii et jos on joku ihan perus vatsatautikin, niin miedot maut on sillon parhaat.. ja just PAAHTOLEIPÄ!! Sehän toimii aina :) hyvä kun saat ruokaa kummiskin alas, vaikkei kaikki maistukaan..!

Joo paahtoleipä on jotenkin niin mahtava! Tuntuu ihan hassulta, kun ei ole moneen moneen vuoteen tullut syötyä paahtoleipiä ja nyt ne on niin hyviä :)
 
Mulla alko viime viikolla kuvotus, nyt oon viikolla 7+. Ensin oli tasasta kuvotusta, sit tuli aamu oksentaminen ja pahaolo kestää kokopäivän. Tähä mennessä oksentaminen on jääny siihe yhtee kertaa päivässä. Tänää aattelin et juon vettä et olis neutraalimpaa ku appelsiinimehu. Virhe! Oliha se aluks iha neutraalii mut lopun vatsahapot aiheutti maultaa vaa lisää yökkäilyy :sad001

Mulla on epäsäännöllinen työ ruokakaupas ja aamut o pahimpii ku joutuu nousee tosi aikasi et ehtii valmistautuu tän pahanolon kaa ja varmasti syödä jotain jotta jaksaa ekalle tauolle. Ja kaikki ruoka kuvottaa! Taino mielessä ku miettii saatan keksii jonkun mitä sit tekee mieli :D mutta jos mietin sen makua ni yököttää heti. Mut sitku syö ni ei teekkää pahaa, kuhan ei vaan mieti sitä makua ja syömistä. Monesti joutunu miehelle sanoo hiljaa! Ku alkaa puhuu jostai ruuast ku syön :D

Töissä pahinta yrittää keksii mitä tekis mieli ja oon nyt huomannu et vähintää 2h välein pitäs syödä ettei ylly kuvotus.

P.s hmm paahtoleipää...taidanpa poiketa kaupas :D
 
Ennen oksentelua paahtis oli just hyvää. Nyt en vois ees kuvitella! :yuck:

Tällä hetkellä hyvää on tonnikalapitsa, kaakao, munkit, nepalilainen ruoka ja banaani. Ostin kanssa aivan taivaallista pähkinä-karpalo leipää ja sitä syön tyyliin itkien onnesta oivariinin kanssa :grin
 
Hyi tonnikalaa en oo kertaakaa pystyny syömää plussan jälkee! Oksettaa ajatuskin :facepalm::p

Kylmä kaakao, ananas, hunaja- ja vesimeloni :p ja ne sipsit edelleen.

Salmiakkia on tehny mieli mut ei saa syödä :banghead: muuta namia ei tee mieli tietenkää :arghh:

Ja tomaatti-mozzarella salaattia oon himoinnu kauheesti, mut hitsin mozzarella!
 
Meritähti, toimisko tomaatti&mozzarella paistos uunin kautta? :) ehkä hetken jäähtyneenä ja salaatti lisukkeeksi? :wink
 
Pookkana, en usko että toimii. Kaikki lämmin ruoka ällöttää ja toi on vaan kylmänä niin herkkua! :rolleyes: En ymmärrä miks sen pitää olla pästöroitunakin kielletty:banghead:
 
Ootteko muuten pystyneet jatkamaan kahvin juontia raskaudesta huolimatta? Mua mietityttää, kun aiemmissa raskauksissa kahvi on alkanut alussa jollain viikolla ällöttämään, mutta nyt vielä maistuu aamukahvi viikolla 8+5. Monesti vielä toinen kuppi menee iltapäivällä kotiin tullessa töistä.
 
Takaisin
Top