Himot ja ällötykset

Joo kyllä noi rajoitukset tuntuu aika tiukoilta. Mutta loppupeleissä jokainen päättää itse.

Feta on munkin herkkua. Sitä voi onneksi paistaa vaikka pannulla kuumaksi ja maku ja koostumus säilyy aika samana..
 
Mä ainekin aion käyttää maalaisjärkeä noissa, tuntuu että vaan suomessa noita kiellettyjä keksitään joka vika lisää. En viimeekskään noudattanu kaikkea mut tietty hyvä hygienia on tärkee ruuan laitossa ja tosiaan se on oma valinta kuinka orjallisesti noudattaa mut luulis esim fetan kohdalla et se suola on jo haitalliset bakteerit tappanu. Sen suolasuuden takia nyt harvemmin käytän ku tuppaa rr nousemaan raskaudessa.
 
Mut siis äääks, eikö Valionkaan raejuusto oo suositeltavaa? :mad: Mä oon toki lukenut kaikki noi ravintosuositusjutut mutta en pölvästinä taas osannut linkittää raejuustoa JUUSTOON. Piru sentään raejuusto on mun jokapäiväinen nautintoaine! :confused:
 
Ärsyttävää kun ei muka mitään saisi syödä, ihan älytöntä. Onko muka jollekin raskaana olevalle tullut jotain esim.joistain kielletyistä juustoista...?
 
Ärsyttävää kun ei muka mitään saisi syödä, ihan älytöntä. Onko muka jollekin raskaana olevalle tullut jotain esim.joistain kielletyistä juustoista...?

Suomalaisista pehmeistä juustoista ei ole viimeisten vuosikymmenten aikana ilmennyt listeriaa. Mutta nykyään on tarjolla niin paljon ulkomaalaisia juustoja, että osaksi varmaan niiden takia suositellaan, ettei mitään pehmeitä juustoja syötäisi raskausaikana. Itse juuston ystävänä rankkasin kaikki ulkomaalaiset juustot pois, mutta kotimaisia syön.
 
Mut siis äääks, eikö Valionkaan raejuusto oo suositeltavaa? :mad: Mä oon toki lukenut kaikki noi ravintosuositusjutut mutta en pölvästinä taas osannut linkittää raejuustoa JUUSTOON. Piru sentään raejuusto on mun jokapäiväinen nautintoaine! :confused:

:D sama täälä! Raejuusto sopii niin monen ruuan kanssa ja pelkiltäänkin NAM:P
 
Mä aion syödä Valion raejuustoa tässäkin raskaudessa. Mun teki eilen illalla mieli syödä lämpimiä voileipiä, söinkin kyllä ja sit tuli huono olo kun söi liikaa.. Yritän maalaisjärjellä elellä :)
Juustokakuista tuli mieleen, niin onneks voi myös paistaa uunissa..
 
Mulle on käynyt niin etten oo noihin juttuihin perehtynyt aikanaan esikoisen kohdalla. No sitten seuraavissa raskauksissa oppinut aina uutta:) kolmannen kohdalla joku sano mulle että kahvia ei sais ku yhen kupin päivässä juoda. Aina olin syönyt ja juonut oman voinnin mukaan, en mitään "osa-aluetta" erityisen paljon tai vähän.

Nyt oon oppinut jo tässäkin raskaudessa uutta: vitamiinien imeytymiseen vaikuttavat ruuat ja juomat. Aina oppii uutta:)
 
Musta tämä 9 kk on kuitenkin lyhyt aika vältellä tiettyjä ruoka-aineita, varsinkin jos niillä voi olla jotain negatiivistä vaikutusta vauvaan. Mulle juustot ovat suurin himo :p mutta miten ihanaa raskauden jälkeen syödä niitä kaikkia:Heartpink
 
Juu siksi itse noudatankin noita suosituksia, ettei tulis ressiä mitä on syöny :rolleyes:
 
Voi olla että (Valion) raejuusto palaa ruolavalioon ainaki sitten kun on neuvolassa jutellut. Muuten yritän seurailla ohjeistuksia. Lohesta en ole tajunnut katsoa onko Itämeren lohta vai muuta; sitä on siis tullut syötyä viikottain.
 
Pitäskö muuten olla oma ketju suosituksille/rajoituksille/terveysjutuille? Kun tää on tää Himot ja Ällötykset. :) Vai rupeeko ketjuja olee jo liikaa?
 
Mä muuten aika orjallisesti noudatan noita syömissääntöjä ja muita suosituksia. Mutta tässä alussa kun ruokavalio on muutenkin todella rajattu, niin olen kyllä syönyt suomalaisten isojen merkkien leikkeleitä ja pehmeitä juustoja. Panostan myös siihen maailman kuuluun terveelliseen ruokavalioon kunhan tästä pahoivoinnista päästään. Nyt jos irtarit uppoaa niin popsin niitä, jos salaatti on päivän juttu, niin sitten sitä :) Metukasta ja leikkeileistähän voi sitten tehdä vaikka uunissa lämpimiä voileipiä pehmeiden juustojen kanssa, jos tosissaan himo iskee ja ei halua ottaa mitään riskejä:wink Ja tietty jos pystyy sillä hetkellä syömään jotain kuumennettua :rolleyes:

Laivan seisovasta pöydästä ja muista hieman epäilyttävistä paikoista en todellakaan uskaltaisi syödä mitään. Ulkomailla keskittyisin syömään lähinnä jotain leipää ja täysin kypsiä pihvejä täysin kypsennettyjen lisukkeiden kera :nailbiting: Jotenkin täällä kotimaassa, missä evira laittaa parastaan niin luotto ruuan puhtauteen ja terveellisyyteen on kova. Juuri oltiin Italiassa ja siellä ne ihan reippaasti kaupassakin kantoi paljaita leipiä kainalossa eikä lihatiskeillä ollut mitään suuria roiske-esteitä vaan joku on hyvinkin voinut niihin kinkkuihin, juustoihin ja muihin siinä pärskiä. Ylipäätään hygieniaan suhtauduttiin paljon rennommin kuin mitä Suomessa suhtaudutaan.
 
Joka ikinen ruoka ällöttää ja syöminen on kovan taistelun takana :sad001
Mutta pakko on syödä tai tulee entistä huonompi olo
 
Mulla ihan samaa tällä hetkellä. Pakko väkisin syödä vaikka pahaa tekee. Yök. Kyllä niin odotan et tämä vaihe menee ohi.
 
Alkaa selvästi tää pahoinvointi pahentua. :confused: Ei oikeen mitään tee enää mieli. Kaikki oksettaa. Tänään menin jopa kaurahiutaleiden takia vessaan yökkimään. Kaupassakäynti on täyttä tuskaa...
 
Takaisin
Top