Himot ja ällötykset

Vois pitää joko muovipussia mukana tai sit vaan jonnekkin reunaa/sivummalle. Esikoisesta yrjösin monesti työmatkalla muutaman metrin välein pitkin hankia:D

Kiva joku muovipussi jos siin on reikä :woot::grin
Varmaan pakko tunkee pusseja laukkuun. Jotenki kauhee ajatus jossai julkisella paikalla oksentaa:sad001

Mulla on autossa aina oksupussi mukana ja ulkona yritän vaan tähdätä jonnekkin ei niin keskelle vaikka jonnekkin pensaan juureen. Eihän se kivaa ole kadulle tai laiturille oksentaa, mutta mä en kyllä pystyis yhtään pidättelemään. Siinä on se muutama sekuntti aikaa reagoida ja siinä sitten vaan punnitsen missä se oksennus on vähiten tiellä. Ehkä junan raiteella? :grin

Tein sit eilen munkkeja itse, mutta ei ne kauheen hyville maistuneet vaikka kaikki muut kehu taivaisiin :confused: maistoin vaan sen kookosrasvan :sad001 ja sit kotona lemusi koko eilisen että olin vähän väliä parvekkeella hengittelemässä vaikka kuinka tuuletettiin.

Mulla ei kyl toi vesi auta! Ensin oksentaa veden ja sit ne sappinesteet vikana!? Hyi yök! Mulla toimii parhainten mehu, se jotenki sekottaa eikä maistu sit pahalle sappinesteelle :D

Melkein kaikki ällötää ja on vaikeeta keksiä syötäviä asioita. Pitää pakottaa ittensä syömään muutakin kuin hedelmiä. Viinirypäleet, banaanit jne menee ja nesteet, mutta "oikea ruoka" ällöttää. Äsken sain syötyä mama-kananuudeleita herneiden kanssa ja meni alas suht ok. Eihän sekään mikään terveellinen ruoka oo, mutta parempi ku ei mitään. :D Lähes koko ajan yököttävä olo, vois itsekin alkaa kantamaan oksennuspussia. :P

Mulla veden juonti on tällä hetkellä aivan hirveää - heti alkaa yökkäyttää ja nousee oksennus kurkkuun :yuck: ja sitte samaan aikaan on kuitenkin kauhea jano.. jännä kun pystyy kuitenkin syömään (jopa vanukasta ja paahtoleipää suolakurkulla...) mutta neste alkaa saman tien yökkäyttää :inpain:

Aashiqui, mä oon ainaki ajatellu, et syön mitä pystyn sen aikaa kun on huono olo. Sit voi alkaa syyä terveellisemmin ku pahoinvointi loppuu.
Sipsi on mulla ollu se paha paha, mut helpottanu oloa.
Vesi- ja hunajameloni, ananas, mansikat..
salaatti ilman mitää proteiinia :grin ruisleipä. Valkosipulisuolakurkut!
Eilen sain syötyä lihapiirakan!

Ei kovin monipuolinen tää ruokavalio oo, mut kuhan jotain saa syötyä.
Vaikka oksentaminen pysyny kohtuullisena, ni paino tippunu jo 1kg alkupainosta. Ei vaan lämmin ruoka maistu yhtään.

Ruisleipä on mulla kanssa mennyt alas, onneksi. :) joo ja pakko se vaan on nyt mennä niillä ruoilla jotka menee alas ja ehkä myös pysyy alhaalla.. :P

Ruisleipä, siskonmakkarakeitto ja mustikkasoppa <3 Näillä on tullut viime päivät elettyä

Mä alotan aamuni aina kaurapuurolla johon laitan mustikkakeittoa tai banaania. Sit leipää juustolla kuluu paljon. Mut sekin on nyt alkanu ällöttää. Töissä syön lounaaksi mitä nyt sattuu olemaan tarjolla, mutta paljon jää aina lautaselle syömättä. Huonolla ruokavaliolla mennään, mutta ehkä tämä tästä. Kunhan nää olot helpottaa nii toivon, että sit voin syödä tuttuun tapaan terveellisesti. Olot tosiaan ovat helpottaneet jo hieman nyt 9+ viikon loppupuolelta alkaen. Nyt on rv 10+3 menossa ja ei oo koko aikaa niin huono ja väsynyt olo. Oon saanu jopa töiden jälkeen tehtyä kotonakin jotain!

Niin outoja nää mun mielihalut pahoinvoivalle! :eek: Tekee mieli pyttipannua, kiinalaista ja eilen olin ruokataivaassa kun söin kaslerpossua :Heartred Coleslaw on kanssa nam nam ja mies katto pitkään kun söin oliiveja, kanaa ja coleslawta sekaisin, siinä samalla hörpin maitokahvia kylmänä ja söin karjalanpiirakoita. :hungry:

Musta on tullut myös todella omistuhaluinen omia herkkujani kohtaan! Miehelle melkein murisen ja tekee tiukkaa jakaa esikoisen kanssa :shy:

Ja mehujäät:Heartred elämäni rakkaudet! Ja smurffi päärynälimu. Harmi kun sitä ei myydä 1,5l pulloissa. Tai ehkä hyvä vaan :hilarious:

Tänään löytyi ensimmäinen ällötys, avokado. Se pelkkä mielikuva koostumuksesta, niin meinaa laatta lentää. Vasta söin sitä hyvällä ruokahalulla ruisleivän päällä, mutta nyt... ei pysty, ei kykene. :hungover:

Ällötys grillattu broiler! Jäi syömättä ja se hajukin kuin vanhan miehen hiki..

Mun tekis mieli Felixin amerikkalaisia suolakurkkuja! Sit vähän niinku pookkanalla tuo coleslaw niin mun herkku on ollut sinappinen grillisalaatti..

Edellisessä raskaudessa söin nuudelit, perunasalaattin kanssa sekasin:D

Voi pitäskin mehujäitä maistaa! Mulla on auttanut ällöön oloon tikkarit. Jännä ku niitä imeskelee nii huono olo katoo. :grin Mä en nykysin voi ees suunnitella mitä mä söisin, koska pelkästä ajatuksesta tulee huono olo ja sit ei tee enää mitään mieli. Parempi vaan et ruoka tuotas mulle vaan nenän eteen nii söisin siitä sit mitä söisin. :joyful:

Nyt on iskenu himot ja ällöt päälle.. Aamulla on heti herättyä paha olo, pakko syödä vaikka mitään ei teekkään mieli. Saan syötyä puuroa tai kauraleipää ja kananmunia, tänä aamuna mies teki mulle safkat kun makasin yrjö kurkussa sohvalla. Jatkuva himo appelsiinimehuun/Jaffaan, ennen en oo juonu mitään limsoja tai mehuja! Vesi taas maistuu ihan kamalalle! Ja kokoajan kumminki jano..

Lämmintä ruokaa ei todella tee mieli, mutta mies sai äsken lähtee ostaa karkkia vaikka oon vannottanu että syön terveellisesti koko raskauden :D

Nyt on paljon jo muotoutunut himoja ja ällötyksiä. Parasta ikinä on Valion gefilus mansikka-banaanismoothie (en ollut tätä edes maistanut ennen raskautta) sekä monenmoiset hedelmät. Leipää en yleensä juurikaan syö, mutta nyt ruisleipä runsaalla juustolla on ihan maailman parasta. Sen sijaan esim. jo pelkkä hiivan haju saa kakomaan.
Lämmintä ruokaa ei tosiaan tee mieli, ajatuskin puurosta saa pahoinvoinnin aikaiseksi, samoin roskaruoka on ihan kauhistuttava ajatus. Salaatteja syön mielelläni kylläkin, ja esim. tortillat menee kanssa, vaikka siellä lämmintä onkin osa välissä. Karkit eivät houkuta ollenkaan, sitä salmiakkia varmaan söisin, jos vain saisi. Herkkunälkään syön viinirypäleitä.
Ikävä on salmiakin lisäksi sushia, mutta yllätyksekseni kahvin maku muuttui plussan jälkeen itsestään ihan järkyttäväksi, ja sen olen jättänyt pois kokonaan :D

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että nämä himot ja ällötykset ovat muokanneet ruokavaliota kertalaakista hurjan paljon terveellisempään suuntaan :D En olisi uskonut, mutta hyvä näin!

Mies toi laivalta 3 levyä suklaata mun pyynnöstä mut otin huimat 3 palaa ja nyt ällöttää :D Tuore ananas on ihan parasta ja sit varrasleipä oivariinilla :P Mies tossa muutama päivä sit oli ekaa kertaa huolissaan kun en syö ja et tulee hirveesti heitettyy sen takia ruokaa roskiin.

Takaisin