Himot ja ällötykset

Mun tekis mieli koko ajan ruokaa :D siia lämmintä ruokaa. Aamupuuro jäi syömättä, kun ei uponnut kokonaan. Mä haluaisin koko ajan vaan ruokaa. Hitsi.

Mulle tuli nälkä ultran jälkeen ja hyvä etten rynännyt roskaruokaa ostamaan vaikka tiesin että anopilla lounas (poika oli hoidossa anopilla ultran ajan)... sain sentään himot pidettyä kurissa :D

Apua siis tieto lisää tuskaa. Raejuusto esim, en ees mielessäni juustoksi mieltänyt :D Vielä ei ole tarvinut pönttöä onneksi halailla. Himona nyt suolukka. Nam nam. Mutta ei mitään suurempia himojakaan vielä.

Minulla oli eilen niin nälkä, että melkein itkien kaksin käsin vedin ruokaa naamariin ja olisi niiin tehnyt mieli syödä koko mureke perunamuusseineen ja keittää vielä säkillinen vihanneksia :hilarious: Pahimpaan himonälkään olenkin keittänyt vihanneksia, parempihan ne on kuin jotain makaroonia pussillista kiskoa.
Ai hitsi, nyt alkoi tekemään mieli pelkkää makaroonia! :woot:

Haha. Apua. :D tätä kaikkea odotellessa

Minulla oli eilen niin nälkä, että melkein itkien kaksin käsin vedin ruokaa naamariin ja olisi niiin tehnyt mieli syödä koko mureke perunamuusseineen ja keittää vielä säkillinen vihanneksia :hilarious: Pahimpaan himonälkään olenkin keittänyt vihanneksia, parempihan ne on kuin jotain makaroonia pussillista kiskoa.
Ai hitsi, nyt alkoi tekemään mieli pelkkää makaroonia! :woot:

Tuli nälkä lukiessa.

Siis mä oon tänään himoinnut kokoajan paistettuja kanankoipia ja etenkin sitä nahkaa :D No käytiin ostamassa kanarullakebappii ja oli kyllä hyvää :P Kylmä vesi on kanssa ihan ykkönen ja sit kaikki tuoreet raa'at vihannekset sekä hedelmät, sama oli esikoisestakin :)

Yyhh. Oksettaa pelkkä ajatus ruuasta :yuck:

Mulla uppoo tällä hetkellä lähinnä maissi, leipä ja jugurtti :p Mies oli just yötä myöten metsästämässä kaupoista oikeanlaista maissia :rolleyes:

Nyt on aika paha tilanne tän pahoinvoinnin kanssa (aamusta asti ollut ja kello jo puoli kaksi..), mutta jo useemman viikon oon ollut aika ruokahaluton vaihdellen. Maistuu lähinnä kylmät ja mauttomat ruuat: salaatti, kylmät kananugetit, maustamaton jugurtti. Ajatuskin lämpimästä ruuasta ällöttää! Ja makeeta en oi pystynyt syömään moneen viikkoon (oikeesti rakastan suklaata!!), kahvia en pysty edes haistelemaan.

Mutta on mulla mielitekojakin ollut: yks ilta haaveilin nukkumaan käydessä ääneen jääpaloista, joissa olis häivähdys tuoreen mintun makua. Puoliso ehdotti, että olisko tippa sitruunaa myös siihen hyvä, mutta mä katoin sitä kuin hullua ja ilmoitin, että ei todellakaan! Ainoastaan lime kävis siihen :D. On se tarkkaa.

Ja hei Pookkana: mulla kanssa maissi menis!

Mullakin melkeen kaikki tekee pahaa, babyporkkanat meni kyllä alas ja samoten jotkin hedelmät ja mehut mutta aamusta iltaan paha olo ollut nyt ehkä viisi päivää :yuck: toivottavasti menee tää vaihe sit ohi...

Jopas nyt! [emoji4] mulla on pahoinvointia enempi illalla joten päivällä pystyy syömään. Savustettu kirjolohi on mun suosikki.. [emoji14] sitten kanaruuat, ruisleipä, hedelmät ja kaurapuuro. Ennen raskautta tykkäsin makeasta, mutta ei pysty syömään makeeta.

Saniais, mulla on sama homma, et vaan kylmät ruoat maistuis! Salaatti on ihan nam! Jogurtti menee aamulla.
Lämmin ruoka oksettaa jo ajatuksena niin paljon, ettei pysty syömään.

Eilen kauheessa kiireessä söin mäkkärin tuplajuustohampparin ja siitä tuli niin huono olo, et oksensin ulos.
Tänää lapsimessuil käytii heses ja sama homma, ällöttää ja oksettaa tommonen rasvanen niin paljon, että oksentamiseks meni taas.
Eli pysyn erossä tollasest rasvamätöstä:grin

Täällä podetaan jatkuvaa huonoa ja etovaa oloa. Syöminen tuottaa ongelmaa, kun ei tee oikeen mitään mieli ja on huono olo ennen ja jälkeen syömisen! :facepalm: Eilen söin salaattiannoksen, mutta syömisen aikana monesti tuli olo, että juoksen oksentamaan. Söin sinnikkäästi, mutta ei edes auttanut huonoon oloon. Illalla söin lämppäreitä, mutta eipä niistäkään apua ollut. :p Vesikin saa välillä huonon olon aikaan. Huolestuttaa saakohan pikkuinen masussa tarpeeksi ravintoaineita. Ja huolettaa myös oma jaksaminen, kun syömättömyydestä tulee loputon kierre: on huono olo ja ei ole energiaa tehdä mitään - edes syödä - ja sitten on huonompi ja väsyneempi olo.

Aamuisin oon onneksi saanut syötyä kaurapuuroa ja töissä ollessa syön jotain aina lounaalla ja välipalana. Leipä maistuu juuston kanssa, mutta se ei paljoa energiaa tuo. Proteiinia pitäisi saada!

Miehelle just eilen itkin, että toivon niin tän alkuraskauden menevän nopeesti ohi, et pahoinvointi ja väsymys hellittäisi. :whacky059

Ainoo mikä on tällä hetkellä auttanut hieman on sipsit. Mutta niitäkään kun ei voi aina syödä... :woot:

Sinikka, mulla oli edellisessä raskaudessa tosi pahaa oksentamista. Olin ihan nuutunu ja väsynyt, voimia ei riittänyt mihinkään ja mietin myös saako vauva tarpeeksi ravintoa. Silloin neuvolasta sanottiin, että vauva ottaa tarvitsemansa eikä siitä pitäisi olla huolta :) äidin oma olo voi olla kökkö.
Mullekin sipsit maistuu kun on tosi huono olo, ei tartte montaa syödä niin olo helpottaa! :grin

Sitä kun haluis tarjota parhaimman kasvuympäristön pienelle ja st ei kunnolla kykene siihen. Toivon kovasti, että pikkunen saa kaiken tarvitsemansa. Ite en oksentele (2 kertaa on tosissaan laatta lentäny), mutta olo on vaan kamala! Mut ehkä tää tästä jossain vaiheessa. :rolleyes:

Komppaan Meritähteä. Sikiö ottaa omansa, ja esimerkiksi mulle viime raskaudessa neuvottiin ottamaan kalkkilisää jotta omat luut ei haurastu ei suinkaan sikiön vuoksi.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville. Viime raskaudessa mulla ei tullut pahoinvointia ellei pientä etovaa oloa lasketa. Nyt tässä alkuraskaudessa on tullut muutamia kertoja pahaa oloa, mutta enimmäkseen hajuista. Esim tänään vessaa pestessä pesuaineen haju sai oksetuksen aikaan.

Joo tuota kalkkia saa ottaa jo ihan hampaidenkin kannalta, mä oon ite ravannu koko kevään hammaslääkärissä paikkailemassa edellisen raskauden aiheuttamia vaurioita. Kannattaa käydä hoidattaa hampaat ajoissa nyt kun vielä pystyy. Just sisko laitto viestii et häneltä lohjennut jo 2 hammasta, la on ens kuussa eikä enää pysty olee hammaslääkärituolissa.

Mulle ultraava lääkäri sanoi niin hienosti, että nyt on mentävä mieliteot edellä ja syödä sitä mitä vain pystyy syömään, kunhan syö. Jos yks viikko menee pelkällä jäätelöllä niin se on aina parempi kuin se, ettei syö tai juo mitään. Viisas lääkäri. :D Itse luotan siihen, että tämä vaihe kestää nyt hetken ja kun vointi kohenee, tekee ihan varmasti jo mieli syödä terveellisesti. Mies lähti just kauppaan hakemaan lisää mehujäätelöä, siitä tulee mulle ainakin hetkeksi parempi olo. :) ProFeel -proteiinijuomat on ollu myös hyviä kylmänä.

Siis mä oon tänään himoinnut kokoajan paistettuja kanankoipia ja etenkin sitä nahkaa :D No käytiin ostamassa kanarullakebappii ja oli kyllä hyvää :P Kylmä vesi on kanssa ihan ykkönen ja sit kaikki tuoreet raa'at vihannekset sekä hedelmät, sama oli esikoisestakin :)

Mäkin himoitsin joskus kanan nahkaa, kunnes isäni kertoi, että sitä syömällä voi saada kihdin, niin sen jälkeen en oo sitä kyllä syönyt. Ilmeisesti etenkin poikalapsille se nahka on haitallista.

Mun teki tänään niin mieli panchon purilaista, jäi saamatta :/ ja irtokarkkeja. Suolakurkku on ihan ykkönen. :P en mä muista viime raskaudesta tämmösiä himoja..

Takaisin