Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kauheeta, en oo hetkeen lukenu tätä ketjua kun ajattelin että huono olo tulee mutta kyllä valuu kuola leukaa pitkin, hirveä nälkä kun teidän himoja lukee :p tiedänkin sitten mitä ketjua katsella kun tulee huono olo eikä mitään tee mieli, huhhuh.

Mä oon huomannu vaan yhden ällötykset, majoneesi. Ja siis yleensä rakastan majoneesia kaikessa ja kaiken kanssa, mutta kerran söin leivän päällä sitä viime viikolla ja se oli ainoa kerta kun yökkä yritti kylään, enpä koske siihen myrkkyyn ihan heti..
Mustikat ei myös maistunu millekään vaikka niitä himoitsin, suuri pettymys :sad001

Yks suurimmista himoista on mullakin perus paahtoleipä, kultaseks paahdettuna ja kanaleikkelettä päällä...

Mua etoo lähes kaikki ruoka tällä hetkellä. Ainut mitä pystyn syömään ilman, että väkisin pakotan itseni on raejuusto ja greippimehu. Myös hapanta tehnyt tänään mieli, joskos sitä puolukoita poimimaan...

Voihan himppa, koko päivän tehny mieli niitä rainbown kinkku kolmio leipiä, mies saa luvan tuua kun töistä pääsee:p
Päivän inhokki riisi, yök:o
Niin ja mä en sit millään pääse yli tästä viinirypäle himosta...

Ensimmäiset inhot tuli eilen kaupassa lihahyllyn luona, yöks! Ja sitten voisin syödä vaikka kuinka paljon keitettyä perunaa ja leipää. Ja tänään kesken hieronnan alkoi tehdä mieli grilli makkaraa!

No niin 2pkt rainbown kinkku-juustokolmioleipiä, kipollinen viinirypäleitä ja kipollinen pistaaseja mahassa :) et oli hyvää! Mies jo ilmoitti että kunhan laitan txt kun se on pääsemässä töistä niin tuo vauvalle päivän himpat❤️ noh jännä nähä mikä on huomisen himon kohde... Ainakin noi viinirypäleet:p

Mä olen alkanut leipomaan :D olen tehnyt mustikkapiirakkaa, pannaria, mozzarellapiirakkaa, sämpylöitä, kakkua, kääretorttua, hedelmärahkaa ja kokeillut mitä erikoisimpia ruokareseptejä :D ja kaikki siis viikon aikana :D normaalisti keittiössä teen vain pakolliset.

Mulla ei ällötä vielä mikään. Sipsit on himon kohteena. Tosin ihan hyvä syödä niitä, kun on matala verenpaine.

Yllätyshimo tuli nakkeihin vkoloppuna, pitänee olla ostamatta ettei lähde lapasesta! Mikään ei tee huonoa oloa, ainoastaan vesi aamulla tyhjään mahaan vähän heikottaa mikä jaksaa yllättää joka kerta.

Mua ei ole vielä mi(t)kään ällöttäny, välillä vaan saattaa yllättäen alkaa etomaan, mutta ruuasta se ei johdu. Onneksi suht terveellisesti on tullu syötyä, vaikka välillä lipsuu kun iskee makean nälkä tai alkaa suolaista tekemään mieli. Alkuviikosta tein iltapalaksi omatekemiä kanahamppareita, oi että miten hyvää oli! :p Useasti tulee kyllä semmonen olo että on kova nälkä, mutta etovan olon takia on ihan ymmällään että mitä sitä söisi ja mitä tekee mieli...

Tääläkin yritetään pitää maltti näissä himpoissa, vaikka ovat kovin fiksua luokkaa... Pakkohan se on kun en oikein halua 3 kertaa sitä diabetestä joten riskitekijät siihen mahdollisen pieneksi:p ja kun tätä kirjotan mulla on kaapissa odottamassa täytetty croisantti, rypäleitä(yllätys) ja pistaaseja...kohta herkutellaan;)

Namnam... himoina nuudelikeitto (kasvis) ja subit... pari viikkoa himottanu ruoka ku ruoka. Pari iltaa sitten olin jo nukkumassa kun iski hirviä himo subiin. Subi oli jo kiinni. Meinas itku päästä.
Eilen piti alkaa tekee kaalikääryleitä vaikka kova kuume ja flunssa.
Vielä ei okseta mikään.. jeiiii. No kohta se muuttuu........

Mä olen alkanut kantaa käsilaukussa koko ajan suolapähkinöitä! Niitä on helppo napostella missä vaan ja mulla auttavat jos alkaa heikottaa, tulee pahoinvointia tai nälkä iskee kesken kaiken. Eivät myöskään muussannut. Suosittelen!

Mun on kyl pakko sanoo et mä ihmettelen tätä mun himppa hommaa kun mun tekee mieli kaikkea terveellistä ja fiksua, kuten tänään on pakko tehdä päivälliseksi bataattigratiinia, lohipyöryköitä ja kreikkalaista salaattia, nam sanon minä:p jääkaappi on täynnä rypäleitä, päärynöitä, mandariineja ja kaikkia ihania salaatti tarpeita! Sit toi inho perunoihin on ja pysyy, tee pääsi inhokki listalle ja kahvia menee just se sallittu määrä(enempikin menis).
Esikosta teki mieli tomaatteja koko 9kk ja toisesta himoitsin omenoita ja 3/4 olikin sit kaikki epäterveellinen (lihapiirakat, Lidlin kinkku/määpähkinävoi croisantit, kebab tms) ja ton viimeisimmän kanssa söin jalopenoja purkki kaupalla, siis kyllä suoraan purkista!!! Pahoittelen jos jollekin tulee tästä viestistä kiire vessaan/kauppaan, anteeksi :p
Ps Subi vois kyl olla aika hyvä iltapala;)

Subi on kyllä niin hyvää! Tai oikeestaan kaikki tuore leipä, nam! Mutta mulla niissä subeissa mietityttää ne kastikkeet.. kaikissa hyvissä kastikkeissa on sitä kananmunaa. :shifty: Oon vähä kahen vaiheilla uskaltaako niitä hyvällä omalla tunnolla syyä. Ne ku on niin ulkomailta tulleet kaikki että ei varmasti oo pastöroitua mikään..?! :grin

Jesu voihan niitä tehä kotonakin... Mikä siis jos jaksaa! Mä oon kyl huoleta syönyt majoneesiakin kunhan siinä lukee et pastoroidusta munasta!
Kannattaa kysyä:)Ajattelin pistää miehelle kohta viestiä et saa tuua "Subi" tarpeet kotiin!

No se! En ees ajatellu että vois tehä kotonaki :grin Ja taishan subilla olla muutama soosiki missä ei oo kananmunaa. Pittää tutkia asiaa. Muistaakseni ainaki se tavallinen juustoki oli tehty pastöroidusta maidosta mutta se uus juusto ei. Mulla rupes niin tekeen mieli subia :joyful: joko ite tehtyä tai haettua! Ja pieniä suolakurkkuja, nam.

Juu, kinkkua,paprikaa,suolakurkkua,sipulia,tomaattia,juustoa, ranch kastiketta... Ei hitto nyt tuli nälkä :p

Subi on kyllä niin hyvää! Tai oikeestaan kaikki tuore leipä, nam! Mutta mulla niissä subeissa mietityttää ne kastikkeet.. kaikissa hyvissä kastikkeissa on sitä kananmunaa. :shifty: Oon vähä kahen vaiheilla uskaltaako niitä hyvällä omalla tunnolla syyä. Ne ku on niin ulkomailta tulleet kaikki että ei varmasti oo pastöroitua mikään..?! :grin

Otan subiin ne öljyt. En syö mitään salaatinkastikkeita.... ku valkosipulimajoneesi. Mutta nyt sitä ei oo tehny mieli yhtään...

Takaisin