Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ällöttää kaikki terveellinen. Siis salaatti, keitetyt vihannekset yms. Voileipä ja jogurtti maistuu. Eilen himoitsin mäkkärin juustohampparia.

Miuk, mulla on sama juttu että kaikki terveellinen ällöttää. Tosi ärsyttävää, normaalisti oon salaatin ystävä. Onneksi hedelmät menee. Mutta voisin syödä nakkeja ja ranskalaisia päivittäin! Suolasuus houkuttaa! Makea ei!

Täälläkin parhaiten menee leipä ja sit hedelmät...
Mitään lämmintä ei tee mieli eikä kyl jogurttia tai mitään muutakaan maitotuotetta.. :rolleyes:

Äsken meni alas tomaatti, kurkku, feta sekoitus ( pastöroitu). Mutta oli virhe laitta oliiveja sekaan, ne oli ällöjä :hungover:

...nyt se iski taas..pakko saada suklaajätskiä ja grillisipsejä...sitte jätski hetkeksi mikroon sulamaan ja sen jälkeen sipsejä dippaamaan sinne..oi naaaaam!!sama ollu jokaisessa raskaudessa :)

Mulle iski äsken kaupassa himo kuumaan kaakaoon ja karjalanpiirakoihin. Niitä saunan jälkeen iltapalaks. :) Ostin myös valion sitruunan makuista kefiriä, voi jessus miten hyvää!!

Täällä aika samaa, kuin monella muulla. Leipä menee, kunhan se on vaaleaa ja päällä on jotain ihanan sitruunaista tonnikalalevitettä. Lämmin ruoka on hyi, paitsi jo pitkään haaveissa olleet tortillasipsit uunissa. Melkein tänään vihdoin ostin niitä kaupasta. :D Tavan sipsit ja dippi menis, mutta kerran vaan syöty. Muuten tulee vaan närpittyä sitä ja tätä. Karkkia, vaikkei sitä juurikaan tee mieli. Viinirypäleitä ja omenaa. Siinä tää ruokavalio taisi olla, ei tällä juhlita.

Kroppa kyllä selkeästi kaipaa suolaa, jännä juttu.

Hyiii tääl moni juttu kuulostaa kauheelta!! :D mulla tekis mieli paistinpannulla paistettua makkaraa. Ja en syö semmost ikinä? Viimeks varmaa joku 5 vuotta sitte :D :D

Tää on aina mielenkiintoista avata tää ketju, kun ei voi etukäteen tietää, tuleeko kiire vessaan vai kauppaan. :grin Mua inhottaa kaikki paistettu proteiinipitoinen, hyi yök. Viikonloppuna yritin syödä kanaa, mutta maistui ihan siltä kuin olisi ollut raakaa. :wtf: Sen sijaan tortillat kasvistäytteillä ja kylmillä kastikkeilla oli namia. Perushimotuksia on tällä hetkellä keltaiset kiivit (NAM!) ja kylmät jugurtit. Munkin tekisi kamalasti mieli sipsejä, vaikka en yleensä niitä himoitse, mutta olen yrittänyt taistella vastaan. Sen sijaan olen napostellut pistaasipähkinöitä.

Mulla on suurinta inhoa perunat, ne haisee ihan mullalle/navetalle ja maistuu ihan perunakellarille:o yäk! Sit jugurtti on kun limaa söis, tomaatti sellaisenaan (tai leivällä) on jotain aivan hirveetä ja noi koiran raksut, että ne haisee pahalle!!!
Viinirypäleet on kyl ihan pop! Muuten kyl voin syyä niinku ennenkin, paitsi noi yllämainitut.... Ei pysty!

miuk, sitruunanmakuinen kefir kuulostaa hyvältä! pitää varmaan käydä testaamassa :) oon yleensä tykänny kaikesta sitruunaisesta ja Suomessa ei oo koskaan ollu liikaa sitruunajuttuja tarjolla (samalla lailla ku esim etelä-Euroopan maissa)

Itellä himoina tällä hetkellä juotava jugurtti (en oo maitopohjaisia tai oikeastaan muitakaan jugurtteja vähään aikaan syöny paljon yhtään, ja aiemminkin ku söin enemmän ni aina maustamattomia, itse sekaan marjoja/hedelmiä.. juotavia sellaisia en muista ikinä fanittaneeni! mistä lie tääkin yhtäkkiä tuli) - lähinnä Eila juotava kreikkalainen jugurtti, vadelma-granaattiomena :p

Munariisipasteijat! Tätä en ees ite keksiny. Yks päivä kun oltiin lähössä autolla viikonloppuun mummolaan ja ostettiin evästä kaupasta, mietin et mitähän sieltä pystyis syömään. Mies ehdotti munariisipasteijoita ja ne ollu nyt siitä asti pop :grin

Hapankorppu. Päälle pelkkää oivariinia.

Varsinaisia ällökkeitä ei ole. Kaikki ällöttää tasapuolisesti vuorollaan.. nyt just lämmin ruoka yleisesti ottaen on haastava asia. Ja just nyt tuntuu, ettei oikein auta ees se, että yrittää tasaisesti syödä jotain koko ajan.

Kärhö ootko kokeillu sipsi himppaan juures sipsejä? Mä oon tehny itse palsternakka/punajuuri sipsejä ja on niin hyviä! Viipaloit ohueks esim juusto höylällä, vähän pyöräyttää oliiviöljyssä ja ripottelee suolaa päälle ja uuniin... Voispa tehä itsekin illaksi,namsk:p

Pitäis kyl testaa noit juuressipsejä! Äske himoitsin kaapis olevaa tonnikalasalaattia mut ku söin sitä ni aika väkisi sai pistellä suusta alas.. :D

Tiiamaria mä just viipaloin raitajuurta, porkkana ja palsternakkaa lisäks vielä valkosipulidippiä:p sit vaan herkuttelemaan kunhan saa lapset nukkumaan;)

Paahtoleipä on nyt pop. Juustolla ja kurkulla. Ja jugurtti. En yleensä syö, mutta nyt on mansikkajugurttia joko perinteisenä tai juotavana oltava saatavilla koko ajan. Tänä aamuna ällötti kahvi. En keittänyt edes aamukahvia.

Mulla tekee edellee sitä makkaraa mieli. En oo vielä syöny :D ja toisena jotain ihanaa italialaista pasta-annosta!

Takaisin