Himot ja ällötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nää ruokahimot ja ällötykset tasantuneet selvästi. Erilaisia vaiheita tässä ollut. Aluksi upposi tyyliin vaan ruisleipä, salaatit, hedelmämehut ja maito. Sit vaihtui leipä vaaleaan ja maito ei enää uppoa. Kaikki raskas ja rasvainen enimmäkseen ällöttänyt ja lihaa ei tee erityisemmin mieli. Ekaa odotellessa olin ollut 15v. kasvissyöjä, mut silloin lihanhimo tuli niin voimakkaaksi, et aloin taas syödä lihaa, joka siis jatkuu edelleen. Nykyinen mieheni ollut hyvillään siitä, et söin lihaa tavatessamme, kun on syöminen paljon helpompaa jne. Mut nyt olen vitsaillut tätä ensimmäistä yhteistä lasta odotellamme, et ehkä tän raskauden kohdalla muutunkin taas kasvissyöjäksi, kun ei liha oikein uppoa. :) Eilen illalla alkoi tehdä mieli popcorneja hirveesti, ei meillä tietenkään ollut. Nyt just ei tee mieli, mutta aattelin käydä ostamassa jos illalla taas himo iskee. Tossa yks ilta iski kauhea ällötys olo ja sattui olemaan just poppareita pöydässä ni söin niitä ja ällötys meni pois, josko ne popparit hiukat helpottais iltaällötykseen. Niitähän saa vähempirasvaisinakin, eli ihan terveystuote. :grin
 
Salmiakki ja lakritsa himo on älytön! Lakritsasta en edes pahemmin tykkää mutta jostain syystä voisin nyt elää sillä jos se ei olisi kielletty. Sen lisäksi äsken iski pakottava tarve saada Makuunin irtokarkkeja. Eikä tilannetta helpota yhtään se että lähin makuuni on 30km päässä viereisessä kaupungissa :D ei ihan terveellisimmästä päästä nämä himot tällähetkellä.
 
Omenat ja appelsiinimehu on ehdottomia ykkösiä. Muu ruoka maistuu milloin mitenkin, mutta kala, liha ja kana ällöttää. Jauheliha menee jotakuinkin. En millään keksi ruokia mitä tehdä kun tuntuu ettei mitään tee mieli. Salaatitkin tökkii.
 
Täällä myös appelsiinimehu on yksi himon kohde ja ajatus kanasta yököttää.. Suurimpana himona kaikki kirpeä, erityisesti sitruuna ja kirpeät karkit.
 
Kaikkea tuoretta ja raikasta tekee mieli kauheasti. Marjat ja (dippi)vihannekset erityisesti. :) ...ja kirpeät karkit.
Rasvainen ja raskas ruoka ei maistu yhtään. :hungover: Ihankuin kypsentäminen yht'äkkiä pilaisi ruoan... :grin
 
Eilen illalla iski erittäin omituinen himo, nimittäin piimä. En ole siitä ennen pitänyt, tänään piti hakea kaupasta ja mennytkin jo melkein koko tölkki :wacky: huomenna varmaan pitää hakea lisää..
 
Mulla oli alkuun himo suolakurkkuihin - ja siis maustekurkut eivät kelvanneet vaan piti saada niitä venäläisiä kurkkuja. :meh: Ja vapun aikaan oli hirmuinen polte simaan, vaikken normaalisti voi sietää sitä.

Myös kaakaota tuli lipitettyä, mutta nyt sitä ei taas tee mieli yhtään - sitrushedelmät (etenkin appelsiini ja verigreippi) ja omenat (pelkästään granny smith tai golden delicious..) on tällä hetkellä suurinta herkkua. Ja lauantaimakkara. :p

Eilen alkoi tekemään mieli niitä Kaatissäkin punaisia kaloja - luonnollisesti pussin muut karkit ei kelpaa.. :bored:

Ällötykset vaihtelee koko ajan: juustoista uppoaa vaan sulatejuustoviipaleet ja cheddar, esim. Oltermanni kuvottaa. Alkuun ei maistunut oikein mikään lämmin ruoka ja ajatus kermaisista ruoista oli hyvinkin vastenmielinen.

Ei oo helppoa, kun kaupasta joutuu ostamaan bingolla vähän sitä sun tätä, kun ei pysty ennalta arvioimaan, mitä milloinkin tekee mieli. Enkä ymmärrä, mistä nää kaikki mielihalut oikein kumpuaa? Saatika ällötykset sitten.. myös esim. kurkkusalaatti, perunamuusi ja jauhelihapihvi yhdessä oksettaa, mutta erikseen ei. :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin popparit on kovassa huudossa tällä hetkellä. Ja siis vieläpä ne valmiit pussissa olevat übersuolaiset popcornit :happy Njam!

Liha ällöttää, mutta pyrin sitä silti syömään edes jonkun verran. Tällä hetkellä himoitsen omenoita, kirsikkatomaatteja ja päärynöitä. Kaikkea mahdollisimman raikasta. Ja kauraleipää.

Useimmiten en pysty syömään perheen kanssa samaa ruokaa tai syön sitä pitkin hampain, koska olen aika herkkä sille, että jos jotain ei tee mieli, niin en pysty väkisin syömään. Sitten saatan kokata itselleni vaikka munakkaan tai jotain mitä nyt sillä hetkellä tekee mieli tai joka vähiten ällöttää. :grumpy: Nälän tunne on usein ja se on voimakas, mutta ongelmana on se, ettei välillä vaan tee mieli mitään. Silloin juon esim. smootheja tai jogurttijuomia, että saan edes vähän energiaa.

Mielenkiinnolla odotan, miten paino kehittyy. Syön siis ihan hyvin, mutta selkeästi vähemmän kuin ekassa raskaudessa, jolloin olin kova mässäilemään kebabia, sipsejä, hampurilaisia ynnä muuta mukavaa. Silloin paino nouskin sen yli 20 kiloa (lähtöpaino oli aika matala, joten painon nousua ei neuvolassa kommentoitu mitenkään). Voihan se nousta tietysti nytkin yhtä paljon, mutta ei se kyllä tällä menolla ruoan laadusta johdu :bored:
 
Kaatissäkit namnam mitä herkkua muutaman pussia menny :D ruokien hajut ällöttää sikana.. Mut kyl alas perus ruuat menee
 
Miun ällötys kana taitaa väistyä! Mies paistoi tänään jotain Korean BBQ -kanoja ja ne tuoksu niiiiiiin hyvältä!
Jos se on joku tietty marinadi joka paistuessaan saa melkein yrjön tulemaan kylään.
 
Miulla on nyt alkanu lisääntyy salmiakin himo :sad001 En tiiä miten saisin itteni olemaan syömättä salmiakkia kun kaikki yököttää ni sillon syö mitä vaan mikä maistuu, ja karkit helpottaa yökötykseen.. Hirveen huono omatunto koko ajan siitä kun salmiakkia välillä syön, vaikka tiedän että se on välttettävien ruokien listalla :sad001 Esikoista oottaessa pari vuotta sitten tuli syötyä salmiakkia koska se oli kielletty vain verenpainetta nostavan vaikutuksen vuoksi, miulla oli alhaset verenpaineet (niinku nytkii) ja sillon hyvillä mielin salmiakkia söin kun se oli siinä tilanteessa ihan suositeltua.
 
Usein tekee mieli suolakurkkuja, piimää ja lämminsavulohta :) Niin ja verigreippiä :) Jauhelihaa en oo pystyny syömään varmaan kuukauteen...
 
Viime kesänä maistoin ekan kerran purkkisilliä, ei ollu mikään erityinen herkku. Nyt tekee niin hirveesti mieli silliä ja ärsyttää kun sitä ei saa syödä! Asiaa ei helpota yhtään se, että niitä sillimainoksia pyörii tv:ssä.. "Toisille tavallista, toisille taivaallista" :D
 
Viime kesänä maistoin ekan kerran purkkisilliä, ei ollu mikään erityinen herkku. Nyt tekee niin hirveesti mieli silliä ja ärsyttää kun sitä ei saa syödä! Asiaa ei helpota yhtään se, että niitä sillimainoksia pyörii tv:ssä.. "Toisille tavallista, toisille taivaallista" :D

Kyllä kai silliä saa syödä? Miksei saisi? Mä just eilen haaveilin uusista perunoista, tillivoista ja sillistä :joyful:
 
Tää nyt ei ruokahimoihin tai ällötyksiin liity, mut normaalisti en siedä kalan hajua. Mut nyt työmatkalla järveltä puhaltaa kalanhajuisia tuulahduksia ja mulle tullut hirvee hinku lähteä järvelle kalastamaan. Ihan rupesi itkettämään kun ajattelin miten hienoa se olisi. Ja todennäkösesti jos nyt pääsisin kalaan ni en nauttisi siitä kuitenkaan yhtään. :grin
 
Viiperi keltaset kiivit on miun herkkua nyt :) Vihreet liian kirpeitä. Ihan en viittä syö kerralla mut päivittäin oon syöny, ei oikeen muut hedelmät maistu ja monille oon allerginen niin valikoima on suppeampi mitä vois syödä.
 
Ei nuo vihreet oo kyllä yhtään kirpeitä mun mielestä, mutta mulla on mun suu ja sulla, icequeen, on sun suu. :p
En mäkää ihan viittä syö kerralla vaikka mieli tekis, yleensä kaks vaan. :angelic:
 
Takaisin
Top