Himot ja ällötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Himoja ei ole sen ihmeemmin. Kahvia ei tee enää mieli ollenkaan, sitä ei ole tullut juotua kun pari kuppia tässä viikkojen saatossa. Alussa ei tehnyt yhtään mieli mitään sokerista, suolaista vaan. Nyt suklaa on taas löytänyt tiensä meille.. muut karkit ja herkut ei kiinnosta.

Ehdoton ällötys: KANA.. varsinkin uunissa paistettu joku marinoitu.. hyi hyi hyi. Se kärykin on asunnossa vielä ainakin vuorokauden paistamisen jälkeen. Ja mikä parasta, mies syö kanaa 2x viikossa, eikä suostu vaihtamaan sitä muuhun.. (kiltisti kyllä heti korjaa kaikki paistopaperit ym. roskikseen ja vie roskat ulos + tuulettaa.. mutta kun haistan sen silti! :( )
 
Enpä ole yli 20 vuoteen tykänny mämmistä, mutta "jostain kumman syystä" tänä vuonna iskikin ihan hirvee himo ja meni siinä sitten enemmänkin, kuin vain yksi loota. Ihan piti melkein sormille itteä läppästä, että nyt riittää! :)
Ja ällötyksistä voisin mainita ainakin jauhelihan.
Miten kaikki haiseekii mukamas ihan vanhalle ja pilaantuneelle?? :wtf:
Ja kahvi, hyi! Ja meidän koirat??!! :yuck:
Ja enemmän on kyllä noita ällötyksiä, ku himoja...mut ehkä parempi niin?? :happy:
 
Joo siis miunkin nenään meidän koirat haisee ihan kauheelle.. vaikka on lyhytkarvasia.. silti jotenkin lemuaa nenään.. saati jos henkäsee naaman lähellä, örk :hungover:
Ennen ei oo haissu näin voimakkaasti tai haittaavasti.
 
Karkkeja jäätelöa ja omenia tekee mieli. :) Pitää rajottaa karkin ja jäätelön syöntiä on tullu syötyä jo ihan liikaa.
 
Teki sit eilen mieli vähän sipsejä ja valkosipulidippiä.
Eikä menny kauaakaan kun kaikki tuli ylös... :yuck:
En taida enään himoita ainakaan sipsejä. :p
 
Mie yks päivä himoitsin hirveesti valkosipulisipsejä, sit kun niitä ostin seuraavana päivänä kaupassa käydessä ni en pystynykkää montaa syömään... Avattu pussi on nyt ollu viikon kaapissa ja meillähän ei normaalisti koskaan säily sipsit niin pitkään :grin
 
Sipsit ei oo mikään himo mulle mutta hyvin ovat uponneet kun pari kertaa niitä olen syönyt. Mutta oiskohan ehkä vähän liian matala verenpaine syynä kun muutenkin suolainen uppoaa. Pihviä tekisi mieli ja samoin kananmunaa eli vissiin proteiinivajaustakin ilmassa :grin Normaalisti en pihvistä välitä...
 
Mustikkahan on hyvä :) Mie en ees kehtaa sanoo millä kaikella epäterveellisellä tämä lapsi kasvaa :sad001 Kaikki tavallinen ruoka yököttää ni syötävä on mitä pystyy. Huonoo omatuntoa poden siitä millä itteni nyt ruokin mut ei auta nyt mikään tähän, toivottavasti ajan myötä helpottaa, nimittäin esikoista odottaessa yökötys kesti synnytykseen asti...

IceQueen rv 13+3
 
Mikään ns. Tavallinen kotiruoka ei maistu ja välillä ei vaan maistu mikään. Salaattia ja hedelmiä on nyt muutaman päivän tehnyt mieli. Karkkia on tullut syötyä myös yllättävän paljon kun normaalisti en karkeista pahemmin välitä. Suklaan ystävä olen ollut aina mutta nyt se ei maistu ollenkaan ja sama juttu kahvin kanssa. Esikoisesta maistui kahvi ihan samaan malliin kun normaalistikin. Nyt juon ehkä 1-2 kuppia viikossa :D ja salmiakkia tekisi hirveästi mieli, ärsyttää kun se on kieltolistalla :D
 
Minua on alkanut tässä raskaudessa, kuten edellisessäkin, ällöttää ylikypsä possu. Lisäksi raa'an kalan ja lihan haju saa karvat nousemaan pystyyn vielä voimakkaammin, kuin käytetyn kahvisuodattimen haju, joka sekin etoo. Himoni kohdistuvat lähinnä jäätelöön, smoothieihin, ruisleipään ja puuroon. Näitä on kaikista helpointa vetää tyhjäänkin vatsaan.
 
Hyi yäk puuro :yuck: Ennen söin aina pojan kanssa aamuin illoin puuroa, nyt kun ne samat puurot pitää edelleen pojalle keitellä ni saan nieleskellä oksennusta kun se haju on ihan hirvee, ja muutenkii yököttää ajatuskii et joutuis sellasta limasta mössöö syömään... Ei ihme ettei maha toimi kunnolla kun vaihtu puurot kaikkeen epäterveelliseen :meh:
 
Erityisesti ällöttää suklaa ja jugurtti, mutta melkein kaikki maistuu oudolle/pahalle.

Ainoat himot on omena, mansikat, ruisleipä ja hienon hieno porkkanaraaste, jonka käytän pakastimessa, jotta on ihan jääkylmää kun syön sen.
 
Himo kaikkeen raikkaaseen ja makeaan, esim ananakseen ja muihin hedelmiin. Marjoihin myös.
Yököttäny rasvaiset ruoat, esim. pizza ja hampparit sekä mausteiset ruoat.
Suklaata tekee mieli ja makeaa. Mehujäätä on menny kans ihan hyvin :D
Ihan perus kotiruoka maistuu :) Salmiakkia himottais kamalasti.
 
Mä oon rakastunu keitettyihin pakastevihanneksiin! En kyllä muuta tarvis, ja mikään muu lämmin ruoka ei vaan uppoo..
 
Satsumat! Nam, niitä syön päivittäin. Leivät on yököttäny, mutta tänään laitoin leivän päälle appelsiinimarmeladia ja johan maistui! :p Myös tomaatti leivän päällä maistuu hyvältä, aluksi en voinut sietää ajatustakaan tomaateista. Kahvia en ole juonut moneen viikkoon kun ällöttää niin kovaa. Oikeastaan melkein kaikki ruuat ällöttää edelleen, mutta pystyn syömään niitä paremmin kuin joku aika sitten. Ihanaa kun mies on tehnyt meillä kaikki ruuat tämän mun pahoinvoinnin ajan. :)

Rv 14+6
 
Olin alunperin kirjoittanut tämän viestin epähuomiossa tuonne painonnousu-osioon. :facepalm:Eli mitään oikeaa ruokaa ei tee mieli ja kala (mitä pitäisi nyt syödä monta kertaa viikossa) äklöttää. Voisin elää hedelmillä ja jogutilla. Muroja en ole syönyt sitten lapsuuden, mutta himona viime viikosta alkaen kaura-cheerios-murot kylmällä rasvattomalla maidolla ja mansikka- sekä banaaniviipaleilla. :p Tätä settiä oon vetänyt muutamana päivänä ainoana ruokalajina.
 
Voi kunpa muakin himottais mustikat ja hedelmät! :) Mutta ei - suolakurkut, sipsit ja juustovoileivät ja majoneesi menis ihan määrissä :D Ja salmiakkia söisin varmaan pussitolkulla jos sais. Oli pakko lahjottaa muille täkäläisille suomalaisille vanhempien lähettämät salmiakit, kun niitä oli niin paljon ja olis menny pahaksi ennen syksyä... saapahan joku muu nauttia, pyh. Esikoisen aikaan halusin synnytyssairaalaan sushia ja mozzarella-tomaatti-parmankinkkuleipiä, nyt tuntuu että eka ateria synnytyksen jälkeen olis pussillinen turkinpippureita, maksamakkaravoileipä suolakurkulla sekä kunnon lasi punkkua :D :D :D
 
mun ei tee vieläkään mieli yhtään lämmintä ruokaa. siis mitään ruokaa. välillä tekee mieli jotain hampurilaista, ranskalaisia / muuta herkkuruokaa, mutta sit kun ne on nokan eessä niin ei maita.

onneks oksentaminen on nyt ollu viikon poissa ja olo parantunut. ei enää joka syömisen jälkeen ala kauheat vatsakivut.
 
Takaisin
Top