Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo ollut mitään kummempia himoja tai ällötyksiä. Nyt on jostain syystä tehnyt ihan hirveesti mieli kunnon GT:tä. Sikäli kummallista kun a) en juurikaan normaalisti edes käytä alkoholia ja b) ei kuitenkaan ihan oo mun lempidrinkkejä. Mut joo, nyt maistuis :p

Nyt vasta tullut sellaisia "ihan pakko saada"-himoja. Onneksi kuitenkin terveelliset himot. Näihin kuuluu nektariinit ja viinimarjat. Voi hyvänen aika ja niitähän menee!! Hätätilanteessa myös muut marjat ja hedelmät käy. Suklaata ei tee yhtään mieli ja se närästääkin inhottavasti.
Edellisessä raskaudessa näistä viikoista eteenpäin minun pääasiallista ravintoa oli appelsiinit ja mustikat. No, poikaraskauksia molemmat :grin

Muokattu viimeksi:
Mulla noi järkyttävimmät himot loppui ensimmäisen kolmanneksen pahoinvointien jälkeen. Eli ei ole ollut sellaisia pakko saada- himoja enää sen jälkeen. Pieniä himoja kyllä edelleen on, mut ne ovat onneksi terveellsiä kuten juurikin noi nektariinit, appelsiinit, omenat ja kaurapuuro. Ja edellisessä raskaudessa samat himot ja myös poikaraskauksia molemmat. :)

Tytöistä söin mandariineja hirveät määrät. Nyt olen syönyt ensin mustikoita kaikissa muodoissaan ja viime viikkojen villitys: kreikkalainen jogurtti ja hunaja.

Alkuraskaudessa oli pahoinvointia ekat 13 viikkoa ja oikein mikään ruoka ei maistunut,varsinkaan lämpimänä. Söin monesti vain sellaisen kaupan lättänä pitsan kylmänä :o ja nyt mietinkin että hyi hitto miten olen voinutkaan syödä sellaista. Nyt varmasti jäisi syömättä,eihän niissä ole mitään hyvää. Nyt ei ole mitään erityisiä himoja,itse tehty kotiruoka maistuu niin kuin normaalistikin :)

Jostain syystä minä oon saanu noi himot molemmissa raskauksissa vasta tässä vaiheessa :wideyed: Oltiin tänäänkin (kuten joka päivä) pojan (1v 4kk) kanssa marjapuskassa syömässä punaisia viinimarjoja. Siis oikein kourakaupalla. Loppujen lopuksi poika keräsi marjoja, eikä pistänytkään omaan suuhun vaan antoi äidille :grin

Tänään se iski... piti ihan kauppaan kävellä tämän takia. Ja kun muu perhe söi päivällistä, mä söin sitä mitä himotti niin että en tiennyt miten olla! Eli mun päivällinen oli kolme isoa porkkanaa ja tuopillinen kokista. Mikä kulinaristinen elämys! :hilarious:

Tänään se iski... piti ihan kauppaan kävellä tämän takia. Ja kun muu perhe söi päivällistä, mä söin sitä mitä himotti niin että en tiennyt miten olla! Eli mun päivällinen oli kolme isoa porkkanaa ja tuopillinen kokista. Mikä kulinaristinen elämys! :hilarious:

Mulla oli alussa toi cokishimo ja nyt se on tullu takasin!

Mä oletan, että tää 24/7 närästys on osasyyllinen miksi tekee mieli vissyä kokoajan ja nyt tosiaan kokista. Saan röyhtäistyä jotenkin helpommin ja kipu loppuu hetkeksi.

Täällä ei ole VIELÄ alkanut närästämään, paitsi suklaa. Yhden palan kun syö suklaata, niin alkaa heti polttamaan ruokatorvessa. Siis tämä kuulostaa hölmöltä, mutta suklaa vaikuttaa samalla tavalla tällä hetkellä, kuin konjakki muulloin. Samanlainen lämmöntunne leviää päähän ja kroppaan :eek:

Hapankorppu on ollut nyt ihan ehdoton suosikkini. Vähän sipaisen oivariinia päälle ja ääntä kohti, aijai!

Närästyksestä sen verran, että se meni mun kohdallani ihan mahdottomaksi. Renniet ei enää auttaneet yhtään, sama kun ois mynthoneita syönyt, happamuus vaan maistui vähän raikkaammalta 5 minuuttia. Sain sitten lekurilta reseptin Omeprazolia ja nyt voi taas elää ja voida hyvin.

Mä voisin syyä perunamuussia vaikka kuinka paljon! :D mies kysyy about päivittäin et mitä tahot syyä.. ja vastaus on perunamuussia! Voiskai tuo olla epäterveellisempikin vaihtoehto.. mua iha naurattaa,joudun jo välil kysyy mieheltä et tuleeko siltä muusi jo korvista ulos.. ei kuulema vielä..

Alkuraskaudessa söin iha hirveesti kuivaa koulunäkkiä.. mursin yhen näkkärin pienempiin osiin ja niitä napsin aina ku alko tuntuu et pahoinvointi iskee.. siitä mä vähä sen keksinki et voisin ola raskaana,ku alko tekee hirveesti mieli kuivaa näkkäriä.. :D

Rv 30+4

Täällä kans hirvee perunamuussihimo, luulin vaan olevani hullu mutta jos se vaivaa yhtäkään kanssaodottajaa niin... :D joka päivä vois syödä perunamuussia ja "jotain"!

Täällä kans hirvee perunamuussihimo, luulin vaan olevani hullu mutta jos se vaivaa yhtäkään kanssaodottajaa niin... :D joka päivä vois syödä perunamuussia ja "jotain"!
Noku mäki jo aattelin et mitä hittoo tää on ku koko ajan vaa perunamuusia! Oon toki sitä aiemminki syöny mut nyt on varmaa kolmatta viikkoo syöty perunamuusia :D mut en onneks oo siis ainut jolle perunamuusi on heikkous :D

Mun on pari päivää tehnyt ihan hirveesti mieli lakua!! Toki mulle aina laku maistuu mutta nyt on ollut välillä ihan tuskaa kun ei voi syödä.

Noitapillejä!!! Niitä on kyllä pakattava sairaalakassiin kunnon säkki! Normaalisti en niitä ees ostais, mut nyt ei voi paljo muuta ajatellakaan :wideyed:

Kylmä, vedellä lantrattu appelsiinimehu :happy: ja jos jääpaloja seassa ni vielä parempi. Voisin juoda purkki tolkulla. Oon rajottanu sen vaan aamupalalle yksi lasillinen, ettei mee ihan överiks. Mut koko ajan appelsiinimehu mielessä. Yleensä oon rakastanu aitoa kokista, juuri koskaan en muuta limpparia ostanut, mut nyt ei uppoo yhtään. Jaffat ja sprite on herkkua. :p
Muuten ei ookkaan mitään himoja, toisaalta ihan hyvä vaan. Toisaalta ois kiva, jos ois joku terveellinen himo :grin

Miulla oli tuo tuoremehuhimo pahimpana alussa ehkä 20 viikolle asti, sit helpotti hetkeks ja nyt on taas palannu mut ei niin kovana, aamuun täälläkii rajoitettu :) Ja kokiksen kanssa sama, tosin ite käytän zero colaa, se on molemmissa raskauksissa alkanu ällöttää mut nyt parin viikon ajan taas maistunu :P

Eikö tuo makeutusainecola ole kiellettyä raskaana oleville? ( en käytä mitään limsoja, mutta kerran meinasin ostaa keinomakeutettua marjakeittoa)

Takaisin