Himot ja ällötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotkut makeutusaineet on kiellettyjä raskaana oleville, ei vaan oo tullu niitä missään vastaan että en tiiä käytetäänkö niitä kiellettyjä ees suomessa o_O Aspartaami ja asesulfaami k on sallittuja. Kofeiinissa on rajat, yhessä cola annoksessa on niin vähän kofeiinia että en oo sitäkään miettiny kun kahvia en juo niin siitä ei kofeiinia tule. Radi diagnoosin jälkeen kokeilin jos tuo zero taas maistuis, no sehän menee taas ni muutama tölkki viikossa menee. Otan siis välillä karkin tai sokerilimun sijasta cola zeron.
 
Niin ja keinomakeutettua marjakeittoa juon välillä rahkajuomaan sekoitettuna. Löytyy radi ohjeista tuo makeutusaine marjakeitto ni sitä kokeilin ja on ihan hyvä juoma :) Aika vähän on tullu raskausaikana makeutusaineita käytettyä, tietoisesti vähensin vaikka ei ole haitallista. Nyt kuitenkii radin myötä joitain sokereita vaihdoin makeutusaineeseen.
 
Lidlin voicroissantit :love7 Mun ja molempien lasteni himo! :grin Kerran viikossa ostetaan niitä ja tänään oli taas se päivä.
 
Kaikki juotavat on nyt himojen ykkösenä. Limpparit, mehut, vichyt, kaakao ym. Ei tee mieli suklaapatukoita mutta kylmä cokis - ai että!
 
Ootteko te syöneet aurajuustoa raskausaikana? Sehän on käsittääkseni kiellettyjen listalla..
Minun tekis mieli aina silloin tällöin aurajuustoa, esim. aurajuustobroileria, tai aurajuustopatonkia.. Ei ole siis mitenkään himoa siihen, mutta joskus vaan tulee sellanen fiilis, että ai että se olis hyvää! :happy: Mutta olen miettinyt, että uskaltaakohan sitä syödä?! :eek:
 
Ootteko te syöneet aurajuustoa raskausaikana? Sehän on käsittääkseni kiellettyjen listalla..
Minun tekis mieli aina silloin tällöin aurajuustoa, esim. aurajuustobroileria, tai aurajuustopatonkia.. Ei ole siis mitenkään himoa siihen, mutta joskus vaan tulee sellanen fiilis, että ai että se olis hyvää! :happy: Mutta olen miettinyt, että uskaltaakohan sitä syödä?! :eek:
Aurajuustoa saa syödä kun sen kuumentaa ensin :) mä kysyin tätä joskus alkuraskaudessa neuvolassa ku rakastan kinkku-ananas-aurajuusto pitsaa ylikaiken, ja aurajuustopastaa myös :D eli elä syö suoraa paketista mut lämpimässä ruuassa saa syödä :)
 
Aurajuustoa saa syödä kun sen kuumentaa ensin :) mä kysyin tätä joskus alkuraskaudessa neuvolassa ku rakastan kinkku-ananas-aurajuusto pitsaa ylikaiken, ja aurajuustopastaa myös :D eli elä syö suoraa paketista mut lämpimässä ruuassa saa syödä :)
APUA, ja nyt vasta älysin tätä kysyä teiltä!!!! :nailbiting:
Olisinpa älynnyt kysyä tätä aikaisemmin, niin voi tokkiisa miten ois ollut kiva syödä ulkona käydessä aurajuustobroileria (meitsin super herkkua!!) ja aurajuustopatonkia vois joskus iltaisin iltapalaks tehdä. hmmm.. Taidankin tänään käydä kaupassa ja tänään meillä herkutellaan aurajuustopatongilla!! :happy::joyful:
Minulle siis neuvolassa sanottiin, ettei saada syödä yhtään, missään muodossa.. :sad001 Muista juustoista sanoi, että kuumennettuna ja sit pastöroidusta maidosta tehtyjä saa kylmänäkin syödä.
Kiitos nempsu87!! :happy:
 
Täällä oli sillon alkuraskauden aikaan juustoista jossain ketjussa jonkun verran juttua. Mie oon syöny aurajuustoa ihan sellasenaankin raskauden aikana, se tehdään pastöroidusta maidosta niin ei pitäs olla mitään hätää. Muitakii pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja olen syöny, täytyy vaan varmistaa että on tuoretta, ja jonkun aikaa avattuna olleesta paketista en oo ottanu. Kotimaiset juustot uskon turvallisiksi :) Neuvolassakaan niitä ei oo kielletty.
 
Itelläni on salmiakki ollut himon kohde, mutta ei sitä viitsi ylettömiä syödä. Varsinkin Missä X-karkkipussit menisi nopeasti kun kirpeät menisi kyllä. Sairaalakassiin pakkasin yhen pussin.
Mandariinit menee kans hyvin ja jostain syystä mansikkamehu laskee (normaalisti en pystyisi koskemaankaan), sitten erilaiset rahkat maistuu maustettuna tai maustamattomana. Edellisissä raskauksissa tuo rahka on ollut aina se juttu. :D
 
Mandariinit/satsumat. Voi NAM! oon kolmen päivän aikana tuhonnu niitä parisen kiloa. Onneks sentää ne on terveellisiä.. muutenki tuntuu et syön nykyää iha koko ajan.. se on taas huomenna kauppareissu edessä,lisää mandariineja!! :)
 
Ai kauhee! Tulee lakritsi ja salmiakkihimo ihan vaan lukiessa! :p
Mut mitä ihmeelisin himotus tullu. Sinappi! Ja tarkemmin vielä, ni kotisinappi, ei niinkään ne muut. :woot:
Leivälle kinkun päälle, ah nam...
Välillä täytyy syödä nakki kylmänä suoraan paketista jotta saa dipata isoon kotisinappilammikkoon...laughing7
 
Mä syön normaalistikkin sinappia melkein lusikalla. :angelic:

Ja hedelmiä söisin ihan kahmalokaupalla, mutta esim. viiden luumun, parin persikan, mandariinin, omenan ja puolikkaan rypälerasian jälkeen alkaa mahaa kivistämään, niin pakko vähän rajoittaa niidenkin syömistä.

Mutta voileivät on nyt viimeisin ja koko raskauden kestänyt himo: sulatejuustoa, metwurstia, tomaattia, kurkkua ja päälle rouhittua mustapippuria.. mm..
 
Muokattu viimeksi:
Minä oon kyllä ihan kohtuudella syönyt läpi raskauden lakritsia ja salmiakkia :) määrät ovat tietty huomattavasti pienempiä kuin normaalisti mutta en minä niitä kokonaan kieltänytkään ole.
 
Minä oon kyllä ihan kohtuudella syönyt läpi raskauden lakritsia ja salmiakkia :) määrät ovat tietty huomattavasti pienempiä kuin normaalisti mutta en minä niitä kokonaan kieltänytkään ole.

Ite olen kans kohtuudella syönyt eli pieniä määriä silloin tällöin. Vaikka sisältävätkin vehnää, mutta vatsa sietää pienen määrän kyllä. :)
 
Muokattu viimeksi:
Miun tekee ihan sikana mieli keitettyä jasminriisiä.. pelkästään.. vähän suolaa vaan... voisin syödä kattilallisen :hilarious:
 
Ja se vispipuuro!! Viimeksi tein omenoista ja puolukoista, voi nammm. Mutta eniten ärsyttää se että nukkumaan mentäessä alkaa tekemään grillimakkaraa mieli, ja oikein kunnolla sinappia päälle! Hehe :D eräs aamuyö olisin voinut tehdä vaikka mitä että saisin tonnikalamajoneesia. Tällä hetkellä kärkipäässä on kuitenkin kaikki juotavat; teet, glögi (kuumana että jääkaappikylmänä), COKIS, maito jne..
 
Oi nam, vispipuuro! Ja mannapuuro ja riisipuuro.. ja kaurapuuro! :D rakas mies teki viime viikolla yks ilta mannapuuroo mä söin melkei koko kattilallisen yksin,mies sai tyylii kaks lusikallista. Ja toisena iltana kävi riisipuuron kanssa sama juttu :D yhtenä iltana teki kovasti mieli vispipuuroo(sitä oli kyl kaapissa mut ei yhtää maitoo!) Ni piti tehä kaurapuuroo,ei ollu iha yhtä hyvää mut kelpas kuitenki :)
 
Ooo vispipuuro <3 tiiänpä taas mitä tänään illalla keittelen..
Ja aamupalaks oli saatava kaurapuuroa pakastemustikoilla (ite kerätyillä ja pestyillä, ei tarvinnu keitellä eka :D)
 
Täälläkin puurot maistuu ja kun ne ei ala heti närästää :grin Onneks tuli kerättyä niitä marjoja melkein kolme pakastinta täyteen :hilarious:.. Meillä on melkein aina jostain marjoista tehtyä vispipuuroa. Porkkanoita, mandariinejä ja kurkkua menisi kiloittain.
 
Takaisin
Top