Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullahan oli alkuraskaudessa se et ällötti varsinki suklaa tosi paljon ja kyllä muutki makeiset. Nyt sit yhtäkkiä tullu hirvee makeanhimo takas :woot: aina pitäs kahvinki kans olla jotain suklaata..saas nähä kuin monta kiloo sitä taas tulee tässä raskaudessa :rolleyes:

Mä taas yllätyin viikonloppuna, ettei tehnyt yhtään mieli karkkia. Mutta sitten kun miehen karkkipussilla kävin, niin kyllähän ne maistui kummasti.... Ruisleipä, juusto ja maustekurkut!

Ei nyt mitään himoja, mut sellasta mitä tällä hetkellä voi ees kuvitella syövänsä. Salt&vinegar -sipsit, tuc-keksit, appelsiinimehu. Kalapuikot ja keitetty makaroni ketsupilla. Jälkiuunileipä. Hernekeitto tabascolla.

:sick006: Kaikki liha, kana, kala (paitti ne puikot), juustot yms. proteiinipitoiset ja noiden lisäksi rasvaset ällöttää edelleen ihan kunnolla. Aina ollu juuston ja lohen ystävä, mutta tällä hetkellä en vois kuvitellakaan... Karkkia tai suklaata ei tee mieli, muttei oo tehny normaalistikaan.

14+0

Mun tämän hetkinen suurin himo on appelsiinimehu. Nytkin melkein kuola valuu, kun ajattelen sitä.

En juo yleensäkään paljon mehuja, ja ennen olen aina valinnut omenamehun. Mutta nyt, appelsiinimehu pyörii koko ajan mielessä :grin
Mulla sama :) Ei meinaa päivä käynnistyä, jos ei saa aamulla aplarimehua..

Aika samanlaisia himoja tuntuu olevan täällä suunnassa: appelsiinimehu, ruisleipä, juusto (sellainen tosi maistuva:D), maustekurkut ja jumbo juustonaksut. Makeeta tekee m mieli ruuan jälkeen, mutta kyllä se muulloinkin alas menee ;)

Sipsihimoja täälläkin. Tänään oon elänyt päivän smoothiella ja hedelmillä sekä marjoilla, parilla voikkarilla. Mies teki eilen härkäruukkua, jota en oo voinut kuvitellakaan syöväni tänään. Niinpä pyysin miekkosta poikkeamaan töistä tullessaan kaupassa ja hakemaan mulle merisuolasipsejä ja kirpeitä hedelmäkarkkeja. Ne uppos liiankin hyvin... :D

Mun tekis niiiiiiiiin mieli sipsejä ja salmiakkia mutta mun vatsa ei siedä kumpaakaan. :( Ihan pikkasen kerrallaan voisin syödä mut kuka nyt pystyy lopettaa sipsien syönnin kolmen sipsin jälkeen?!? Ja jos syön enemmän kerralla istun seuraavan aamun vessassa sellaisissa tuskissa et hiki valuu ja nään tähtiä.

Täällä myös maistuu appelsiinimehu, vaikka normaalisti meillä ei ole koskaan mehua. Viime raskaudessa taas söin ihan hulluna appelsiineja ja mandariineja. Nyt on pari viikkoa jo himottanut paahdettu ruisleipä, jonka päällä on juustoa ja kurkkua. Onneksi on välillä ihanan terveellinen himo! :grin Myös vispipuuroa tekee mieli. :rolleyes:

Ihan raskauden alussa tuntui oudolta kun kaikki makea ja epäterveellinen ällötti tosi paljon. Vein ulkomaanmatkalta työkavereille karkkeja enkä itse pystynyt syömään yhtään. No menihän sekin sitten ohi ja nyt kyllä himoitsen hirveesti salmiakkia. Parempi etten edes maista, tykkään siitä niin paljon että tuskin pystyisin rajoittaa sitä muutamaan karkkiin. Avokaado himotti myös alkuraskaudessa ihan tosi paljon, nyt en pysty katsomaankaan sinne päin. Suolakurkkuja pitäis taas saada! Lämpimän ruoan haju ällöttää usein, tää on kyllä jo onneks helpottanut vähän.

Vaihdoin tänään kuopuksen kakkavaipan ja se oli oikee mega-satsi, pursui yli äyräiden... Mutta se EI ällöttänyt mua. Mutta kun mies pyysi syöttämään tytölle loput ruuasta (jotain purkkiruokaa) meinas laatta lentää! Noiden purkkiruokien haju on jotain järkyttävää. Saapahan tyttö enemmän kotiruokaa nyt. :D

Hyi hitto, mies teki eilen kukkakaaligratiinia ja kalaa. Se gratiinin haju leijui koko kämpässä niin, että mun oli pakko avata ikkunat ja suihkia vessanraikastinta sekä hajuvettä ympäri huushollia.

Paras ylläri odotti, kun aamulla laitoin jogurttikulhoa pesukoneeseen. Yks sisäänhengitys nenän kautta riitti, kun tajusin, että koneessa on miehen kukkakaaligratiiniset lautaset (oli kyllä huuhdellut, mutta löyhkäs silti). Hyvä, ettei yrjö tullu siihen paikkaan!

Ja ei. En todellakaan syönyt kyseistä ruokalajia :D

Nessu 12+5

Nessu, kuulostaa siltä, että teillä on aikamoinen gourmet-meininki ja innokas kokki-mies! :p

Hahahh, ollaan kyllä miehen kanssa molemmat innokkaita kotikokkeja ja tykätään syödä hyvin, mutta tää raskausaika on tuonut "hieman" ruokarajoitteita, kun montaa ruokaa ei saa syödä, ja niitä, joita saa, ei saa välttämäti alas millään ilveellä... :D Miehellä on kyllä ollu hauskaa mun reaktioita seuraillessa!

Minulla ei ole ollut pahoinvointia yhtään.Viimeksi,kun oli niin se oli tuulimuna.Sen olen oppinut,että jos on huonovointinen jotain on vinossa. Siis näin vain minulla.Nyt ei ruoka maistu ja väsyttää.Mutta en uskalla tehdä raskaustestiä.Mitä jos tämäkin ei ole sitä mitä toivon.2 kertaa peräkkäin on surtu tätä kohtaloa.

Jännä kun niin monella on toi appelsiini mehu! Nimim. Mulla myös! Ja sit hedelmä salaatti, ja kaikki raikkaat hedelmät yms. Ei lihaa yms lämpimii ruokia, yök. Mut joo paahdettu ruisleipä tai paahtis ja juusto ja kurkku!! Mehujäät on pop! Vichyä ja kokista on kans menny aika paljon.. :(

Mua ei yhtään innosta lämpimät ruuat, ajatus vaan etoo, tai no ainut lämmin mitä voisin kuvitella syöväni ja mitä on tehnyt mieli on nakkikastike ja keitetyt perunat. Kaikki kylmä menis, esim olisin voinut syödä koko kipon makaronisalaattia.

Mulla tuli himo maksamakkaraan! Edellisen kerran olen syönyt maksamakkaraa esikoista odottaessa eli ei kuulu millään tavalla normiruokavalioon. :D Kaipa se kertoo jostain puutoksesta...

Takaisin