Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tekee hulluna mieli makkarakastiketta, perunamuusia ja suolakurkkuja. Eilen iski ihan hirvee himo kokikseen ja suklaakakkuun(tai kakkuun ylipäätään) ja mies ei suostunut hakemaan kokista kaupasta. Ehkä hyvä vaan ettei hakenut.

Mää oon pakottanut juomaan itteni, koska muuten se jäis. Esikoisen aikana kannoin töissä 0,5l pulloa jonka täytin aina kun oli tyhjä joten tuli juotua se 1,5-2l päivässä. Ootteko kokeillu esim kivennäisvettä juoda?

Suolakurkut ruisleivän päällä ja mandariinit. Niitä on tullut syötyä runsaasti viime päivinä vuorotellen :D

Ite oon huomannu että vesi ei tosiaan maistu mitenkääm erityisen hyvälle mutta just tota kivennäisvettä meneekin sit melkein puoltoista litraa päivässä! Jos saunassa käy niin sielä saunassa on aina pullo mukana joka menee sit sillä saunareissulla. :D

Kivennäisvedet röyhtäyttää niin älyttömästi, että ne ei siksi mee oikein alas. Hiilihapollisista juomista tulee mulle myös hullu limaneritys kurkkuun.

Mäki himoitsen mandariineja, luomuja onkin tullut vedettyä useampi kilo :p ja paahtoleipää, oi nam!
Suklaa-addiktina on ollut tosi outo huomata ettei se enää maistu ollenkaan. Lämmin ruoka on ajatuksena jo aika kuvottava. Kebsut, pizzat ja muu roskaruoka tulee ylös, vaikka ne kyllä maistuu ihan hyvältä.

Mulla on jatkuvasti JANO! Vettä menee paljon enemmän kuin ennen, yleensä mun on vaikea juoda pelkkää vettä. Viime raskaudessa paras apu pahoinvointiin oli Novelle Plus aprikoosi ja jasmiini. Sitä oli töissäkin jääkaapissa aina. Kaikki muut vissyt tuli ylös. Nyt olen juonut sitä kun kuvottaa ja se auttaa kyllä. Pepsi Maxia juon kans välillä. Soitin just miehelle et tuo Pepsiä kotimatkalla. :D Ja joudun ehkä soittamaan vielä uudestaan, rupes himottamaan makkaraperunoita! :D

Mun ei tee vieläkään mieli yhtään mitään :meh: Inhottavaa syödä väkisin, kun mikään ei vaan yksinkertaisesti maistu.
Helpoimmalla pääsen hedelmiä syöden, lämmintä ruokaa en oo syöny viikkoihin...

Piti vielä lisätä et mua himottaa päivisin salaatti ja iltaisin rasvaiset roskaruuat. Onneks oon kaupungin keskustassa töissä ja työmatkalla käyn hakemassa erilaisia salaatteja luonaaks. Kallista mutta niiiiiin herkkua. Tänään löysin kyllä parhaan salaatti-noutopöydän. :)

Eilen illalla piti pyytää miestä tuomaan lihapiirakkaa ja kurkkusalaattia. Hän tuumas et kyllä sä oot raskaana, koska ei oo koskaan nähnyt mun syövän lihistä yhdessäolomme aikana (5v). Hän tosin osti sitä tuorekurkkusalaattia ja halusin sitä perinteistä, joten piti sit tänään ostaa ja syödä vielä toinen lihis sillä ja nyt illalla kurkkusalaattia myös leivän päälle. :)

Eilen lähti syömiset lapasesta. Normiruokien lisäksi upposi herkkuja (leivoin pullaa - niitähän meni, katsottiin kuopuksen kanssa leffa - sipsit ja karkit maistuivat). Koko yö meni kärvistellessä ja vielä aamullakin on tuskainen olo, mahan sisältö ei vajene millään eikä tavara ala sulamaan. Toivottavasti opin virheestäni.

Sinappi-kurkkusalaatti-juustovoileivät ja alkoholitonta skumppaa iltapalaks. Oon varannu tiistaiksi ajan ar-ultraan, ku haluais saada varmuuden et onko kaikki hyvin, mut mietin kyllä, et pitäisköhän säästää sekin raha, koska nää himot on itselle sen verran erikoisia, et ei ehkä tarvis miettiä.

Tökkiikö muilla ruuanlaitossa käytettävät öljyt? En pysty syömään mitään missä on rypsiöljyä tai kun mies paistoi pinaattilettuja auringonkukkaöljyssä en saanut niitä syötyä. Jää niin kuvottava maku suuhun että ei vaan pysty. Kunnon voissa paistetut kyllä käy :D

Mulla tällä hetkellä pahin haju on kuopukselle purkkiruuan lämmittäminen! Yöks... Enimmäkseen hän syö samaa ruokaa kuin me muut mut välillä on kiire ja annetaan purkkiruokaa mut mä en yksinkertaisesti kykene lämmittämään sitä enkä syöttämään. :(

Nonni, nyt sitten viimeisetkin ruuat etoo, eli makkarat (kana/kalkkuna), punasta lihaa kun en syö. Tonnikalapizza tänään teki tiukkaa, koitin kuitenkin syödä, jotta saan yhden lämpimän aterian, eli tonnikala yöks. Sekä kana tekee pahaa. Kaikki salaatit ja vihannekset houkuttaa, sekä keitettyä perunaa tekee mieli tasaiseen tahtiin. Alussa mulla oli kauhea päärynähimo, mikä on nyt sitten vaihtunut tummiin rypäleihin ja punaisiin omenoihin, joita aina illalla kuorin yhden. Kahvihimo loppui jo alussa seinään, mutta sen tilalle olen saanut toisen eli tee, jota en normisti ennen olisi juonut kuin kylminä talvi-iltoina, nyt sitä juodaan säännöllisesti aamuisin =) Karkkia tekee mieli ihan hirveesti, eritoten kaikkia happamia ja salmiakkeja.

Oih tummat rypäleet ja riisipiirakat...
Sit piirakan päälle on pakko laittaa kurkkua ja aromisuolaa...muutenkin se tuore kurkku on niin parasta tällä hetkellä...

Se salmiakki ja lakukielto on kyllä veemäinen asia kun niitä tekee kaikista eniten mieli! Muutoin eniten tällä hetkellä kuluu maustekurkkuja (ah ihana etikka) ja riisikakkuja, joilla saa vähän huonoa oloa hillittyä. Kahvi taas maistuu ihan kauhean pahalle!

Pienet määrät salmiakkia tai lakritsia eivät ole haitaksi, eli jos kova himo iskee niin sallittakoon pieni nautiskelu.

Liitteet

• 1459283617249.jpg
    1459283617249.jpg
    54.9 KB · Katsottu: 29
Sanokaapas, mitä kalaa ja missä muodossa te syötte raskaana? Kun tonnikala on kielletty, ja mä en saa enää lohta missään muodossa alas, mitä voisin yrittää? Pelkästään lämpimän kalan haju laukaisee aikamoisen oksetuksen, varsinkin lohesta.

Kuitenkin pitäs kalaa pari kolme kertaa viikossa saada alas, enkä tiedä, miten tätä vois nyt noudattaa. Ja jos kalaa ei kerta kaikkiaan saa uppoamaan, millä voisin korvata sen, että saisin pienelle kuitenkin samoja ravintoaineita tarjolle?

Nessu 10+6

Takaisin