Himot ja ällötykset

Mä olen kokonaan unohtanut karkit o_O ja ennen niitä meni....Nykyään kaupassa ollessa meen niin lujaa marjojen ja hedelmien kimppuun, että en enää ole osannut niitä kaivata.. mutta nyt kun oikein asiaa ajattelen, niin irtokarkit olisi niin nam. Onneksi meillä on kauppaan 5 km, joten niiden takia ei todellakaan tuu lähettyä. Ehkä mä vaan meen tekemään jonkun hyvän salaatin :happy:
 
Ihan kamalasti tekee mieli jäätelöä ja sokeria koko ajan. Olen vetänyt sitä sen verran, että pieni sokerilakko kaiken kaikkiaan olisi nyt tarpeen. Edes marjat ja hedelmät eivät vie sokerihimoa pois :/ Kahvikin taas maistuu liian hyvältä.
 
Mun sokerin himo on jotain niin käsittämätöntä, että vain odotan sitä epätoivon hetkeä kun huomaan vetäväni sokeria sellaisenaan lusikalla suoraan pussista :dead:
 
Täälläki yks sokerin himoitsija! Mitä vaan makeeta, tänne vaan kaikki!! Ärsyttävää...
 
Tääläkin bingo ton sokerin kans! Vanilija jäätelöö ja kinuskikastiketta menny varmaan tuhat litraa tän raskauden aikana, siitä syystä varmaan painookin tullu 15 kiloo :"D rv 33+2 nyt siis.
 
Pakko kysyy, kuinka moni on juonut kahvia raskauden aikana? Mä rupesin puolen välin jälkeen juomaan ja nyt ei lähde aamut käyntiin ilman aamukahvia! :eek:
 
Kyfi, raskauden ekan puoliskon oli kokonaan juomatta kahvia. Pelkkä kahvin haju oksetti, maistamisesta puhumattakaan. Sittemmin oon palannut normaalitilaan eli kahvi tuoksuu ja maistuu taas hyvältä. Tosin pienin rajoituksin. En halua vauvan altistuvan suurille määrille kofeiinia. Oon pitänyt siksi kaffemäärät alle virallisesti suositellun kolmen kupillisen päivässä. Yleensä juon kahvit kerran päivässä, yhden tai kaksi kupillista. Joinain päivinä skippaan kahvit kokonaan, jos oon jo syönyt suklaata, juonut kaakaota tai kofeiinia sisältävää teetä.

Paljonko Kyfi sulla menee kahvia? :)

Nessu 31+6
 
Pakko kysyy, kuinka moni on juonut kahvia raskauden aikana? Mä rupesin puolen välin jälkeen juomaan ja nyt ei lähde aamut käyntiin ilman aamukahvia! :eek:


Mä olin alkuraskauden juomatta, mutta varmaan n. viikosta 11 lähtien oon juonut aamukahvin. Joinakin päivinä myös päivällä kupillisen.
 
Kahvi maistuu täälläkin ja koska oon vanha kahvijuoppo, oon joutunut rajoittamaan sitä ihan tosissani. Juon n. neljä kuppia päivässä. Mun kahvi on kyllä laihaa ja mukissa on puolet maitoa joten olen tämän ilon itselleni suonut ilman suurempia omantunnon tuskia.
 
Mä olen koko raskauden ajan juonut kahvia kahdesti päivässä: aamulla ja päivällä. Kuppi on kyllä mulla muki. Välillä ei mennyt kyllä kahvi alas, mutta nyt tekee oikeinkin kovasti mieli. Välillä olen juonut puolikkaan mukin. Teetä join yhteen väliin, mutta kuulin, että se kovettaa entisestään, joten jätin sen pois. En tiedä, voisi varmaan nyt loppuajaksi koittaa vähän vielä vähentää kahvin määrää.
 
Mä en alkuraskaudessa juonut kahvia juuri ollenkaan kun yökötti. Sitten se vähän kuin unohtui koko kahvi, että lähinnä vieraiden kanssa/ kylässä. Nyt kun mies oli lomalla, niin se keitti aina aamukahvit ja niinhän mä taas koukutuin ja taas tarvin sen aamukahvin herätäkseni... Teetä join tuossa välillä, mutta nyt se on tosiaan korvautunut taas kahvilla.
 
Niin ja mikä mua erityisesti himottaa on letut!! En edes muista milloin olisin niitä viimeksi syönyt/paistanut, kun meillä ei tyttö eikä mies niistä välitä. Mut nyt viimeisen kuukauden aikana olen varmaan kerran viikossa lättyjä paistellut. Viimeksi eilen.
 
Blommai, kun otit puheeksi letut, alkoipa tehdä niitä mieli. Namms, sellaisia pitsireunaisia oikein ohuita. Vielä jos olis muurinpohjalättyjä! Ja siihen aitoa kermavaahtoa ja ite tehtyä luonnonmarjahilloa, namm. Tiedänkin, mitä herkkua teen seuraavaks! :)
 
Kyfi, raskauden ekan puoliskon oli kokonaan juomatta kahvia. Pelkkä kahvin haju oksetti, maistamisesta puhumattakaan. Sittemmin oon palannut normaalitilaan eli kahvi tuoksuu ja maistuu taas hyvältä. Tosin pienin rajoituksin. En halua vauvan altistuvan suurille määrille kofeiinia. Oon pitänyt siksi kaffemäärät alle virallisesti suositellun kolmen kupillisen päivässä. Yleensä juon kahvit kerran päivässä, yhden tai kaksi kupillista. Joinain päivinä skippaan kahvit kokonaan, jos oon jo syönyt suklaata, juonut kaakaota tai kofeiinia sisältävää teetä.

Paljonko Kyfi sulla menee kahvia? :)

Nessu 31+6
Eikös se uusin suositus ole 2 kuppia, ennen oli 3? Näin ainakin oli ohjeissa jotka mä sain neuvolasta. Kupillisen vedän joka aamu, toisinaan (harvemmin) vielä toisen päivällä. Kolajuomia en oo käyttänyt raskauden aikana ollenkaan, suklaata on tullut mussutettua, ja siinähän on myös kofeiinia.
 
Kahvia menee aamuisin, päivällä ja joskus illalla. En jaksa kytätä määriä. Toki esim. ennen muutaman ystävän kanssa tuli keitettyä pannu jos toinenkin, niin sellaisia övereitä ei tule enää vedettyä. Enkä juurikaan mukillisen jälkeen santsaile muutenkaan. Saattaapa sekaan mahtua päiviä kokonaan ilman kahvia. Alkuraskaudessa ei uponnut!!!
 
Mä olen kans aina ollut hirvee kahvisieppo. Mutta tammikuusta alkaen jätin sen pois, ensin ihan siksi kun ei tehnyt mieli, ja nyt sitten olen vain ollut ilman, päätin lopulta etten juo raskauden aikana. Jatkan taas lipittämistä kun vauva on syntynyt.. Sen sijaan olen juonut aamuisin kupin teetä. Mulla ei ole teen kanssa ollut mitään ongelmia, etteikö vatsa toimisi tms. kai sekin on ihan yksilöllistä.
 
Ennen raskautta join kahvia joka päivä. Joskus rv 5-6 alkoi iltapäiväkahvi jälkeen pyörryttää, joten jätin kahvin ja siirryin teehen. Eikä tehnyt yhtään mielikään. Kesällä join teetä joitain kertoja, jolloin se maistuikin oikein hyvin. Kunnes taas rv 29 kahvi pyörrytti. Teetä juon ja suklaata syön ja kolajuomiakin silloin tällöin.
 
Mää vierotin itteni kahvista esikoista odottaessa. Nyt oon saattanut juoda kupillisen silloin tällöin, mut teetä oon juonut melkein joka aamu kupillisen.
 
Takaisin
Top