Himot ja ällötykset

Bonnen hedelmäsoseet, mä en ite saa syödä ollenkaan tuoreita hedelmiä, joten mulla hedelmät menee tuossa muodossa :)
 
Hauska ketju. Jännää kun monilla on samoja haluja ja ällötyksiä!

Itse söin ekoilla viikoilla vain appelsiineja, kurkkua ja suolakeksejä. Sitten siirryin vaaleisiin sämpylöihin ja jugurttiin. (Jugurttia ja maitoa käyttänyt noin 10 vuotta sitten viimeksi.)Hampurilaisetkin maistui. Sitten alkoi tehdä mieli kaikkia lapsena syömiäni ruokia kuten perunamuussi ja jauhelihakastike ja makkarakastike (en kyllä todellakaan itse voinut niitä valmistaa! :D) nakit, makaroni ketsupilla, lämmin kaakao ja korput. Tällähetkellä (rv 9) parhaimpia on ne jäiset marjat ja hapankorppu! Jätskiä ja perunasalaattia taidan kyllä käydä huomenna ostamassa. :D vaikka tuntuu että tässäkohtaa viikkoja on kyllä vaikeinta pitää oksennusrefleksiä aisoissa.

Sain hyvän vinkin närästykseen ja ruuansulatuksen avuksi; purista sitruunaa veden joukkoon ja juo illalla ja aamulla. Toimii itselläni hyvin ja tuli oikeen himo siihen sitruunaan. Keho kaipasi sitä. Suosittelen!
 
Mun teki viikonloppuna mieli vesimelonia ja sitten kun sitä sain, se alkoi ällöttää. Sama homma kävi Runebergin tortun kanssa. Oikeastaan kaikki kuulostaa hyvältä, mutta syötynä ällöttää ihan hirveesti. Ja nyt on ruvennut ällöttämään mun entinen lempi juusto.. Sitä olis tuolla työpaikan jääkaapissa, mutten taida sitä kyetä syömään..
 
Kun olisi edes joku ruoka joka himottaisi.. Närpin kaikkea mitä naaman eteen saan ja pahimmillaan tulee samantien ylös. Kraanavesi ei mene sellaisenaan alas vaan siihen laitan sitruunamehu tiivistettä. En ajatellutkaan, että se voisi helpottaa närästystä, joka on ajoittain tosi piinallista.
 
Mä laitan kanssa sitruunaviipaleen hiilihapotettuun lähdeveteen! Hanavesi ei oikein maistu vaikka normaalisti oon kova juomaan vettä.
 
Noni, oli sit pakko pyytää mies hakemaan karjalanpaistilihaa :D hirvenlihaa ei valitettavasti just nyt oo :wink
 
Ajaa se kaupan karjalanpaisti lihakin asiansa :) tuli ihan meijän maatila ruokailu mieleen kun söi. Siellä oli aina "läskisoosia" pöydässä kaiken muun ruoan lisäksi. Niitä ruokia kun pääsiskin maistelemaan, hyvinä vanhoina aikoina kun kaikki ruoka tuli omasta maasta ja omasta karjasta. Nyt taitaa navettakin olla vaan autotallina kun alkaa herrasväki olemaan jo niin vanhaa, ettei enään jaksa lehmiä hoidella. Just tossa syödessä totesin, et hittovie kun ei ens kesänä uskalla enään niin pitkälle lähteä, kun miehellä loma vasta loppukesästä.
 
Banaania tekee edelleen mieli, ja hapankorppua juustolla! Tietenkin myös lakua kun sitä ei sais syödä, punnitsen nöyränä itelleni sen 50g ja kyllä on muuten pieni määrä!!
 
Miehen leffaeväät; happamat karkit ja suolaiset popparit oli aika hyvä kombo. Oma suklaalevy ei niinkään.
 
jennyhannele, kyllä muuallakin Suomessa lapsia syntyy. :wink Eli lomalle vain, jos mieli tekee.

Karkeista tekee mieli vain salmiakkia ja vitsit, että ärsyttää tuo uusi täyskielto. Jos tämä raskaus päätyy vauvaan, tulen niin vetämään synnärillä salmiakkia. :grin
 
Viveka: ongelma onkin se, et sielt korvest lähimpään sairaalaan ajaa sen 3h, jos oikeen kiirellä alkaa syntymään niin siellä sit ollaan :D
 
Joo, toi salmiakki on paha :sad001 mä rakastan salmiakkijäätelöä, ja nyt jo tekee pahaa kun ei saa yhtään syödä!
 
Tänään lens aamusta laatta, koska esikoinen oli illalla unohtanut lautasen jossa rahkaa, pöydälle. Se oli mennyt sellaseks vetiseks ja pelkkä näkeminen sai puklun lentämään...

Tuli tuosta synnäristä mieleen et me ollaan tosiaan aina kesät mökillä ja siellä ollaan koulujen lopusta aina siihen saakka kuin koulut alkaa eli jos tää kolmonen ottaa varaslähdön niin lähin synnäri on 100km päässä ja sinne menee vaan pikkutie eli ajoaika on pari tuntia. Kuopuksen synnytyksen kesto oli 2h26min et saa nähä kuin käy :D Mulla kumpikaan raskaus ei oo menny yli lasketunajan.
 
Kyllä minä ajattelin salmiakkia syödä jos siltä tuntuu. Oon syönyt neljästä edellisestäkin ja suht normaaleja tuntuu olevan :D kohtuus kaikessa niin en usko että kuolemaksi on.
 
Kyllä minäkin salmiakkia syön satunnaisesti, mutta kiellon takia yritän vältellä isompia määriä ja viikoittaista käyttöä. Normaalisti se on lähes ainoa karkki, mitä syön. Ja Ainon lakujäätelöä aion myös joitain kertoja syödä. Esikoisesta söin salmiakkia huonoon oloon ja ihan normaali lapsi saatiin. Ärsyttää kaikki täyskiellot, joilla ei ole suoranaista terveydellistä vaaraa.
 
Salmiakista. THL:n päivitetyt ohjeet tosiaan kehottavat välttämään lakua, mutta samoissa ohjeissa sanotaan, että pienestä määrästä – kuten muutamasta makeisesta tai lakujäätelöannoksesta – ei ole todettu olevan haittaa. Minusta muutos uutisoitiin vähän isompana juttuna kuin lopulta olikaan.
 
Takaisin
Top