Himot ja ällötykset

Aamulla kun on huono olo herätessä niin kylmä vanukas on kyllä hyvä apu :)
 
Uusi ihastus oli kylmät keitetyt perunat+voi+tomaatti :P tämä oli näitä ns normaali himot uusia. Outoa on ollut se että normaalisti en voi sietää ranskalaisia niin nyt kuola valuu poskella ajatuksestakin :D
 
Nyt löytyy jo muutama asia, joita pystyn syömään melkein hyvällä ruokahalulla! Leipä (etenkin real) juustolla ja tomaatilla sekä fitnessmurot luonnonjugurtilla. Tomaatteihin muutenkin ihan himo suorastaan! Ai niin ja suolakeksit tuntuu vähän helpottavan kuvattavan olon iskiessä.
 
Kohmeiset mansikat on ihania! Ja huono olo lähtee vaalealla leivällä, jossa oivariinia ja kurkkua päällä. Olen myös alkanut juomaan tuoremehuja, joita en yleensä juo yhtään.
 
Mua alkanut ällöttää leivät, siis kaikki muut paitsi hapankorput... Ja joku ihme himo; pakko saada raejuustoa ja mehukeittoa... :p
 
mulla tökkii kahvi ja tee..:sad001 sehän se onki mahtavaa tämmösenä kofeiini addiktina ku kahvia ei pysty juomaan niin väsyttää vaan entistä enemmän ja pää kipee ja ku sen tietää että ei siihen pääkipuun lääkkeet auta..plääh! kokis on ihan jees mutta se on niin makeeta ja light versioihin mä en koske!

Ja mulla on kans tullu nuo tuoremehut, tai oikeestaan vaan appelsiinimehu! Yks päivä oli pakko ostaa omena mehua ku näin sitä kaupassa ja melkein maistoin sen maun niin oli pakko ostaa! Noh, kotia ku pääsin niin mua ällötti ajatuski omenamehusta:rolleyes:
 
Mkm kokista ei sais juoda ku rajoitetusti, lisää keskenmenon riskiä ja vauvan syntymäpaino voi olla sit pieni
 
niin, sehän se siinä kokiksessa onki että se on liian makeeta niin en pysty juomaan :confused:
 
Tuo kokiksen rajotuskin on vähän niin ja näin.. Kofeiinia ei ole kuitenkaan paljon ja esim zerossa käytetyt makeutusaineet on turvallisia. Laskin näitä turvallisia makeutusaine ja kofeiinipitosuuksia viime raskaudessa ja päädyin siihen että 3 litraa voi juoda päivässä, ennen kuin raja tulee vastaan (kofeiini), makeutusaineissa raja "vasta" 4,5l. Kukaan ei varmaan vetäse 2-3 pulloa illassa.. Itse satunnaisesti join pullollisen esim saunassa. Tietty jos juo jo sen 3 kuppii kahvia niin ei ihan himona kannata kokista juoda päälle (kofeiini). Litrassa kokista kofeiinia suunnilleen samanverran kuin kupissa kahvia.
 
Eikös Zerossa käytetä aspartaamia? Itse en kyseistä makeutusainetta käytä edes normaalisti, sellaista myrkkyä on että oksat pois. Mutta silti ainakin minun neuvolasta saamalla listalla aspartaami on sallittujen listalla.:confused:

Lapsena mut on kyllä kyllästetty aspartaamilla, kun sisareni on 1.tyypin diabeetikko niin meillähän oli lapsena kaikki makeutettu aspartaamilla, koska kultaisella 1990-luvulla kyseinen makeutusaine oli niin "in". :grin
 
Sydänkäpynen, juu aspartamiinia ja asesulfaami k:ta. Molemmat sallittuja raskaana. Tietty paras ois se steviamakeutettu versio mut eihän sitä suomesta saa :rolleyes:
 
Juu Suomi on aika jäljessä ton stevian suhteen, vaikka ihan kiitettävästi joitain tuotteita tullut stevialla makeutettuina.

Tän hetken himo: raejuusto ja ananas :p
 
Mä pyrin välttämään nimenomaan aspartaamia ja asesulfaami K:ta ja ylipäätään kaikkea missä lukee kevyt-rasvaton jne. Meillä sokeri syödään sokerina ja rasva rasvana. Mä aikoinaan söin moista kuraa kun luulin sen olevan terveellistä ja lopputulos oli et kun lopetin niiden syömisen ja aloin syödä tavallisia rasvallisia ja sokerisia tuotteita niin laihduin 20kg.
Mä en anna lastenkaan syödä tommosia, oon näiden suhteen "ruokanatsi"
 
Odecca en minäkään muuten noita kevyt tuotteita harrasta ja ihan voita käytän.. Mutta limpparissa on kyllä niin paljon sokeria et ei sitä tavallista voi oikein janojuomana vetää.
 
Tän voisi varmaan luokitella raskaushimoksi: prinssinakkeja (muut ei käy) ja perunasalaattia!! Tekee joka päivä mieli. Yks päivä mies sitten toi mulle ja vedin kaikki nakit yheltä istumalta ja puolet salaatista. Ja seuraavana päivänä aamupalaki loput salaatista... :D Toinen on näkkäri ja juusto. Ällötyksistä ehkä hajut joista en oo ennenkään tykännyt niin ovat pahentuneet. En oo esim. koskaan voinut sietää tupakan hajua, ja eilen juuri tupakalla ollut henkilö tuli mun viereen istumaan... hyvä etten rynnännyt vessaan saman tien! Ruuista ajatus raejuustosta ja rahkasta on no no no. Vaikka ennen tätä kuului päivittäiseen ruokavalioon. :D
 
Takaisin
Top