Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lauantaimakkara on hyvää, halpaa ja siinä on mukavasti suolaa... :excited001 Myös mun herkkua aina ollut.:grin

HK plöö ja kylmänä tietty+ suolakurkut. Onneks myös hedelmät, kotimaiset vihannekset, marjat ja kurkku on nykyään semmoset joita on vaan pakko saada. Ja hedelmät ja vihannekset on oltava sellaisia ehdottoman raikkaita ja tuoreita, muuten jääpi syömättä vaikken nirso ruuan kanssa olekkaan. :smiley-angelic002 Ilman lihaa nyt en voisi elää muutenkaan joten sitä menee kyllä.

onko ne jotenkin kiellettyjen listalla? mä en ole kyllä koko listaa opetellut sen ihmeemmin, muistan maksan, kraavikalan ja aurajuuston niin se riittää minulle ja tyytyväisenä olen kyllä mustikat ja mansikat syönyt.

minulle neuvolassa sanottiin että harkiten jos syö,mieluiten keittää ne hilloksi..en nyt muista tarkkaan mitä sanoi kun jäin kauhistelemaan asiaa, ei mansikka kakkua!jostain suuresta kettu kannasta puhui ja niidenn kantamasta taudista...joka on vaarallista. ..plaa plaa..samaa ois kuulema mustikoissa.. ja mansikoissa on niitä torjunta aineita....voiko sitä mitää syyä enää hyvällä omalla tunnolla....mansikat:sad010

meillä on ollu usein tapana käydä itse poimimassa mansikoita ja tietty popsin niitä suoraan puskasta pesemättä niitä niinkuin evira suosittelee...

Muokattu viimeksi:
Mä aijon kyllä syödä mansikoita tänäkin vuonna hyvällä omallatunnolla. Varsinki kun on ite poimittuja :) en oo muutenkaan mitenkään erityisesti tarkkaillu mitä suuhuni laitan, paitsi kalojen osalta. Eilettäin söin pitsan missä oli aurajuustoa päällä ja tänään aamupalaks maksamakkaravoikkareita :) Suomessa on kuitenkin niin tarkkaa tuo ruuan valvonta että... Ulkomailla ois sitte hieman eri meininki mutta onneks ollaan kotona ;)

Ulkomaalaiset pakastemarjat on se, mihin liittyy riski (oli raskaana tai ei), mutta tuo että kotimaisia puutarha- tai metsämarjoja ei saisi syödä raakana, kuulostaa kyllä ihan hullulta. Ei ainakaan minun neuvolasta saamissa ohjeissa ole mitään mainintaa, eli täytyy olla jonkun yksittäisen neuvolatädin keksintöjä.

Mie oon ainakin vetäny kotimaisia mansikoita suoraan pellolta ja rasiasta ilman minkäänlaisia omantunnon tuskia

Valion Aurajuusto, kuten 99% kaikki Suomessa valmistetut pehmeät juustot, on tehty pastöroidusta maidosta, eli niitäkin voi sen puoleen syödä huoletta.

Nyt iski semmonen juustonaksuhimo, että oksat pois! Kohta on puoli pussia menny eikä loppua näy... Kyllä yöllä varmaan närästää niin perkeleesti, mutta ei auta! Mua närästää nykyään päivisinkin ja ihan kaikki ruuat. Tänään kokeilin pinaattikeittoa, sekin närästi! Eli Renniet vaan kehiin seuraavaksi. Nyt mä mässytän! (Muuten ekaa kertaa tän raskauden aikana jos lähes päivittäisiä pikkutikkujätskejä ei lasketa).

Okei... piti lopettaa kesken, kun iski ällötys. Sitten vähän mansikoita, ettei menisi ihan pieleen tän illan ruokavalio. Yöks!

Mun on alkanut tehdä mieli pitsaa, ihan joka päivä! Yleensä olen syönyt pitsaa noin kerran puolessa vuodessa ehkä. En nyt sit kuitenkaan ole syönyt pitsaa kovin usein, mutta vähän mietin joka päivä, että koskas sitä voisi ostaa seuraavan kerran, joka viikko ei viisisti sellaista ruokaa kuitenkaan syödä... mutta haaveilla saa...:happy7

Ja tosi monet ruuat närästää myös, ihan vaan karjalanpiirakkaa söin ja nyt tuntuu että olisi syönyt kilona rasvaa ja suolaa.

Mun tekeemyös ihan törkesti mieli pitsaa. Ja syönkin sitä joka päivä melkein. Teen sellaista vähähiilarista karppausversiota, jota voi hyvällä omalla tunmolla syödä :) Mä kun oikeesti yritän välttää hiilareita sekä painon, että sokereitten takia. Tänään oli kyllä pakko maistaa yksi pinaattilettu, kun oikein voissa paistoin. Samoin uunituoretta mustikkapiirakkaa, mutta niitä ei lasketa ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on muuten auttanut närästykseen rintsikoitten ympäryksen jatkopala. Tuntuu, että kun liivit ei anna tarpeeksi periksi, rintakehä ei mahdu syönnin jälkeen joustamaan tarpeeksi rentoon hengitykseen, joka siis auttaa vatsalaukkua ja pitää mahaportin läpän paremmassa kuosissa. Läppä on siellä pallean keskellä ja suoraan hengityksen kanssa tekemisissä.

Harmittaa toki, kun pitää valita närästys tai tuki rinnoille, mutta mielummin ilman närästystä. (Mulla on yleensä aika napakat liivit, kun rinnat on aika painavat.)

Ehkä tossa on osasyy mun päivänärästykselle, kun en oo noita liivejä hirveesti tottunu käyttään. Oli ennen raskautta niin pienet tissit, etten paljoo käyttäny koko liivejä, paitsi jos piti olla t-paita päällä, ettei nypykät näy :oops: Töissäkin on senverran peittävä "univormu", ettei sen alla tarvinnu, mut nyt on alkanu kuppikoko kasvamaan. Pidän liivejä joka päivä, mut ne on niitä ennen raskautta ostettuja ja tiukahkoja. Pitäs varmaan mennä liivikaupoille, mut kun ne on niin pirun kalliita! Sit imetysliivejä mulla on vielä edellisestä raskaudesta tallella, mut eihän nekään varmaan sovi, kun sillon ei tullu tota liivintäytettä näin paljon. Nyt on jostain syystä tullu enemmän jo ennen synnytystä, ku viimeks ne kasvo oikeestaan vasta sit, kun alko maito nousemaan. Eli täytyy ostaa myös imetysliivejä taas... Onneksi kerkee tulla veronpalautukset ennen syntymää (toivottavasti), sit ei ku liivikaupoille :p

Appelsiini, mandariinit , persikat ja jogurtti , näkkileivät, nam!
Kahvi ja kaikki makea(jäde käy) ja rasvanen ja ruuankäry yök! Saas nähdä miten töissä pärjään nyt loman jälkeen,keittiössä kun oon :-) alkuraskauden aikana oli kyllä ongelma se ruuan käry

Limsaa voisin juoda vaikka koko ajan, samoin kaikkia mehuja! Ja mässyttää karkkia..eli epäterveelliset on ihan nams nyt. Yleensä en edes pidä limuista.
Sipsit yöks, samoin rasvainen ruoan haju esim.pikaruoat.oksettaa ajatuskin.

Mä en pysty juomaan mitään mehuja tai sokerisia juomia, vesilinjalla on menty jo pitkään :-) Tänään söin 2 karkkia ja heti tuli huono olo :-( nyt toivotaan ettei tulisi myöskään turhia raskauskiloja!

Takaisin