Himot ja ällötykset

Mä en kestä enää kahvinhajuakaan, tosi ällöö! Ja samoin kaikki rasvaiset :confused: mut nyt on alkanut tekee mieli suklaata ja karkkiakin vähän ja niitä just ei sais syödä. ..voi luoja mistä mä saan voimia vastustaa kiusausta? Ehkä huominen neuvolassa ja vaalla käynti herättää taas mun kurin ja itsehillinnän:grin
 
Tänne kaivattais kans vinkkejä miten makeennälän sais pysymään kurissa!

Ennen söin suklaalevystä pari palaa kerrallaan, nyt menee helposti puolikas levy! Kamalaa. Vaikkei kiloja oo kertynyt kuin kaksi koko raskauden aikana niin se sokerirasitus kyllä pelottaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täälläkin tuo makea maistuis turhanki paljon. Harrastan kans tota että kaupassa kun käy niin jos jollai ihmeen kaupalla pääsen sieltä ulos ilman mitään herkkua niin kotona kaivelen kaikki kaapit läpi ja syön ihan mitä vaan. :D Onneks oon nytte ruvennu täyttää kaapit ananaksella, mandariineilla ja omenalla sekä kirsikkatomaateilla! Nam! Niitä tulee nytte sitte popsittua. Töissä on vaikeinta. Sillon pitäisi aina saada jotakin herkkua. :/
 
Mulla kans aivan järkyttävä makeanhimo erityisesti töissä kokoajan! Kotona oon vaan päättänyt, että en osta tänne mitään mässyjä, mutta töissä niitä on kokoajan tyrkyllä (kahvila-ravintola). Siinä sitten koko päivän katselen, kun leipuri leipoo erilaisia kakkuja ja muita leivonnaisia :confused: Me saadaan vielä ruokarahalla vetääkkin niitä niin paljon kuin napa vetää ja leipuri jättää pöydän kulmalle yleensä henkilökunnalle maistiaisia vielä.
Onneksi meitä on useampi tyttö, jotka nyt kesän jäljiltä yritetään olla sokerilakossa niin ollaan välipalaksikin tehty smoothieta marjoista ja hedelmistä, mutta ei sekään vie ajatuksia herkuista pois. Eilenkin olin hienosti syömättä mitään herkkuja, kunnes tuli sulkemisaika ja maistoin palan porkkanakakkua ja sitten vielä vähän kurpitsapiirakkaa :oops:
 
Mulla on koko ajan nälkä, mutta paino tippuu. Ennen raskautta bmi 25,5 ja nyt 24,9. Muutuin raskausaikana normaalipainoiseksi..
On tääkin.
Suklaata tekee mieli, mutta ei muuta makeaa. Tummaa suklaata olen syönytkin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jonna.K onkohan sulla sit jonkun tärkeän hivenaineen puutosta? Jostakin olen lukenut, että nuo oudot himot voisi johtua siitä.

Ennen raskautta tein piruuttani kaupassa käydessä "mielen kovana pysymis-testejä". Ne olivat seuraavanlaisia: testasin mieleni lujuutta kävelemällä aina kassoille karkkihyllyjen läpi, kun pysyin kovana enkä ostanut mitään tuli kassalla ja sen jälkeen aina ihan tajuttoman hyvä fiilis. Nykyään en pysty tekemään näitä läpikävelyjä, joten pakko mennä eläinten ruokahyllyn läpi kassoille. Näitä samoja reittejä harrastin usein myös lapseni kanssa jonka tiesin karkkihyllyjen ohi mentäessä alkavan pyyttää ostaa karkkia. Tuli hyvä äiti olo kun en ostanut karkkia jos ei ollut karkkipäivä. Nyt on kyllä ihan niin että jotain makeeta on joka päivä saatava :sad001.
 
Wuhuu! Ensimmäinen päivä kokonaan ilman mitään makeeta! Tai no.. lasillisen limua join. :D Tälleen vapaapäivänä olikin suht helppoa. Katsotaan miten huominen työpäivä menee. :S
Mäkin oon kuullu ton että joku puutos olis jos tekee mieli jotakin outoa. En silti oikeen osaa sanoa että mikä puutos mahtaa olla jos hiekkaa tekee mieli :D
 
Pican kaltaisesta syömishäiriöstä on kyse kun himoitsee hiekkaa :D aika tavallista raskaana olevalle kuitenkin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kuulemma raudanpuutoksesta voi johtua, mutta rauta-arvokin ihan tikissään edelleen :) Vitskuja ja kalkkia syönyt muutenkin raskauden ajan (ja ennenkin).. Kauhein pelko on, että rupeen himoitsemaan pippuripihviä... :grin Olen siis ollut kasvissyöjä sen 14 vuotta...
 
Mimael: Joo se on vanhankansan uskomuksien sarjaa, että jos ei toteuta raskaudenaikaisia himojaan niin lapsella on syntymämerkki. Samaan sarjaan menee kuin sekin, että jos raskaana ollessa närästää on lapsella pitkä tukka syntyessään. Mä saan kuulla näitä päivittäin muutenkin, kun olen kaupan kassalla ja vanhoja mummoja käy paljon ostoksilla. Eilen sain kuulla olevani kaunis, niinkuin kaikki siunatussa tilassa olevat ovat. Tuntui ihan kivalta kommentilta, vaikka ajattelinkin, että älä mummo puhu paskaa, katoin kyllä aamulla peiliin...
 
Ei pidä ainakaa mun kohdalla paikkaansa se närästys ja pitkä tukka. Joka kerta olen kärsinyt pahasta närästyksestä,ja toinen toistaan kaljumpia vauvoja on ollut:grin . Taas närästää , inhottava vaiva. Mulla muuten on raudanpuutos mutta ei mulla mitään kummallisia mielitekoja oo tullut,ihan vaan suklaata tekis mieli :p
 
eipä itelle ol tullu hirveemmin muuta ku edelleen kalan haju on sellai mitä ei voi sietää. makeisia kyl tekis mieli tai no tarkemmin sanottuna suomalaisia makeisia... myös mehu, lähdevesi ja limsa on mieleen.
 
Salmiakki ja tumma suklaa on ihan must joka päivä! En pärjäis ilman vaikken olisi raskaanakaan... Raskauden myötä mulle ei oikeastaan ole tullut sen kummempia mielihaluja.
 
Joo tuplat! Ne on jotenki ihmeen pehmeitä ja tuoreita ollu nyt vaikka mistä kaupasta ostais, ei ne aina oo sellasia ollu!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla kanssa tupla patukat on nyt uutena juttuna tullut. En saisi radin takia syödä mitään herkkuja mut nyt lauantaina lankesin tuplaan:p
 
Toi suklaa on ihan ihme juttu. Ennen raskautta en syönyt suklaata ollenkaan, se on aina maistunut mielestäni todella pahalle yöks! Mutta nyt raskausaikana, niin kas kummaa, kun suklaata löytyy jääkaapista ja kaapeista...hmm..ja se on vielä hyvää :p
 
Mulla sama juttu suklaan kanssa ja nyt päässä pyörii jatkuvasti nimenomaan marabou :p Korvikkeeksi kelpaisi kyllä fazerin sininenkin tai mikä vaan twix, tupla tai mars..onneksi oon vielä toistaiseksi pystynyt pitään itseni kaukana niistä vaikka töissä voisin vetää niitä niin paljon kun napa vetää :grin
 
Takaisin
Top