Himot ja ällötykset

niukku

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Listataas tähän himot ja ällötykset, niin juomisten, syömisten, hajujen, tuoksujen, kaikkien kohdalta! Mä rakastan puhtaan pyykin tuoksua! Oon aina tykänny siitä, mutta nyt eritoten on mieluinen. Ruokapuolesta mua etoo kaikki sokerinen, miksi joka paikassa pitääkin olla niin paljon lisättyä sokeria, hyi! (Viime raskauden suurin intohimo oli suklaa:D) Mites teillä muilla? :)
 
Meetvursti ja kahvi etoo. Tai kahvia haluttais mutta jokin paha maku maistuu kahvissa. Jäätelö on ykkös herkku muuten ei halutakkaan kun kunnon kotiruokaa.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
mulla mielitekoina jogurtti, pähkinät, minttujäätelö, tonnikala, sipsit ja siihe dippikastike lisäks jostai syystä, tuoreet hedelmät, appelsiinilimsa, mehut, maito. ällöttää tehtaan hajut jotka tulee meille välillä, välil haistan jotai iha outoi juttui, puhdistusaine ällöttää kans hajultaa.
 
Mulla hajuaisti herkistynyt tosi paljon. Pissavaippa haisee PAHALLE! Siis ei se hyvälle koskaan ole haissut, mutta nyt jotenkin tosi pahalle.
Kahvia pitää joka aamu saada, mutta puolen kupin jälkeen totean että tää on pahaa - näin joka aamu :D
Ällöttää kaikki kakut ja muffinit ja ruoka himottaa. Valkosipulikastike NAM!
Ja kovat karkit on ihania :)
 
Kahvi on jäänyt pois. Mä joka rakastan kahvia, olen vaihtanut tavalliseen mustaan teehen. Tee pitää olla läpinäkyvässä mukissa/lasissa ja sitruunaviipale on ehdoton. Kasvikset yököttää edelleen, ja sipsit ja leivonnaiset. Elän leivällä ja kaurapuurolla.
Himottaa tulinen ruoka ja paistetut nuudelit sekä majoneesi leivän päällä. Laitan leivälle habaneroa tms extratulista tahnaa :)
Salmiakki maistuu ja hiilihapolliset juomat.
Neuvolassa sanottiin, että maksamakkaraa voi huoletta syödä. Hyvä, koska sitä mun tekeekin mieli. Ruisleipää ja maksamakkaraa -nam!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Maksamaggara! Mä en osannut sitä syödä ennen mun edellistä raskautta!
Mikään ei ole niin hyvää kuin paahdettu ruisleipä ja kunnon kerrosmaksamakkaraa ja tuorekurkkua päälle :p
 
Paahtoleipä ja appelsiini! Nam ! (Ei siis appelsiiniä sentään paahtoleivälle... hih)
 
Maksamaggara! Mä en osannut sitä syödä ennen mun edellistä raskautta!
Mikään ei ole niin hyvää kuin paahdettu ruisleipä ja kunnon kerrosmaksamakkaraa ja tuorekurkkua päälle :p

Aamen!!!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä haluan vaaleata leipää jonka päällä on margariinia, kurkkua ja aromisuolaa. Tää ei ole tosin mikään ihan uusi tuttavuus, mutta nyt taas pitkästä aikaa himo näihin! Paljon muita mielitekoja ei olekaan...
Ällötyksiä, noh, isännän deodorantti haisee tosi voimakkaasti pahalle, samaten hänen hiukset työpäivän jälkeen (on raskaankaluston asentajana linja-autofirmalla). EI kai muuta.

Tänään tuli ekaa kertaa aamulla sellainen olo, että jos en nopeasti saa jotain suuhuni, oksennan. No, en saanut mitään suuhuni kun esikoinen piti kiireisenä, enkä kyllä oksentanutkaan, mutta olo oli HUONO!
 
Kahvia en ole kohta pystynyt pariin viikkoon juomaan, teehen olen sen vaihtanut. Kahvin haju, etenkin aamuisin ällöttää.

Kaikki rasvainen ruoka ja erityisesti rasvan käry tai ruoan tekemisessä/paistamisessa tuleva käry ällöttää ihan suunnattomasti. Hiilareita tekee kovasti mieli, voisin syödä vaikka joka päivä pelkkää perunaa tai makaronia jollakin kastikkeella. Riittäisi varmaan vaikka kastikkeessa ei edes olisi mitään :D

Alkuun himona oli piimä, mutta kun kärsin kahden viikon ajan ihan hirveästä ummetuksesta jäi jotenkin sellainen olo että entä jos se tulikin siitä älyttömästä piimän litkimisestä, joten se jäi.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Omenaa, banaania, kiiviä, viinirypäleitä ja maustamatonta jugurttia, nami!
 
kahvisakkojen haju ällöttää. Miehen dödö haisee ihan jonku vanhan ukon partavedelle yök.. Itse tehty pinaattikeitto himottaa samoin ku manna-ja kaurapuuro.
 
Hesen kanatortillan voisin syödä vaikka muutamankin päivässä. Mikään ei oikeestaan ällötä, mutta ei vaan tee pahemmin mitään mieli. :<


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eikö maksamakkara ja maksa ruuat ole kiellettyjen ruokien listalla?

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Maksamakkaraa saa syödä rajoitetusti. Muita maksaruokia ei suositella. Syynä a-vitamiinin mahdollinen liikasaanti. Tosin tuskin siitä kauheita seuraa jos kerran jotain maksalaatikkoakin syö kunhan ei suuria määriä ja/tai säännöllisesti.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Toove, mä olin jo ihan unohtanu koko hesen kanatortillan olemassaolon. Oon viimeksi syöny sitä ehkä 3? vuotta sitten, ja nyt iski niihin aivan jäätävä himo! :happy093Vaarallista kun hese on tästä meiltä vaan ihan lyhyen kävelymatkan päässä..
 
Mä en voi mennä kaupassa pesuaineiden osastolle, se haju on todella kamala! Perunasoselaatikko, salaatti, yöks! Sen sijaan makkara, nakit yms epätervelleeset kyllä maistuu. Eilen söin hernekeittoa ja nakkeja, oli hyvää! :) Jäätelöhimo on..joka päivä pitäis saada jädeä, mutta onneksi en ole vielä sortunut joka päivä sitä ostamaan :):)
 
_KAIKKI_ ruuat ja hajut ei pelkästään ällötä vaan oksettaa, marjamehu ainoo mikä pysyy sisällä! Ällötystä kestänyt jo kolme viikkoo ja oksentelua reipas viikon, joko tää vois kohta loppua !! :sad001
 
Takaisin
Top