Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pepsi max!voih,mä nään siitä unia ja ja...oiskohan joku laitti limu turvallisempi nautiskella silloin tällön lasillinen..

Mua himottaa vähän väliä karkit ja vähän väliä suolaiset. Koko ajan pitäisi saada jotain mussuttaa. Nyt olen pyrkinyt pitämään vain sen kerran viikossa karkki päivän. Mutta ärsyttävää on tämä himotus.

Täällä varmaan pitkäkestoisimpana mielihaluna olleet satsumat. Omenat oli kanssa jossain vaiheessa, mutta ne on jotenkin jääneet. Näistä suolaisemmista himottaa lähinnä pekoni sekä kaviaari, mutta jälkimmäiseen ei kyllä ihan joka päivä tai edes kuukausi ole varaa :D

Miksei muka Pepsi maxia saisi juoda? Kofeiinin vuoksi joo, mutta jos ei juo muutoin kofeiinipitoisia juomia niin ei lasillisesta tai edes pullollisesta vuorokausimäärät täyty. Makeutusaineita saisi vetää aikamoisen määrän että niistä mitään riskejä koituisi.

Mun ei tee oikeestaan enää mieli mitään!!? Närästää niin kovin niin mistään ei oikein nauti :sad001 tulee toosi kiva loppuraskaus...

Diabeteshoitajan suusta: kaikkia zero-limsoja tai light-limsoja saa juoda päivässä NELJÄ LITRAA :D että ottakaa rauhassa lasi tai kaks.

hmm, mä en tiedä mitä jolianna meinasi mutta oma näkymykseni aspartaamiin on hyvin kielteinen. Samoin kun sokeri on ihmiselle turhake muttei sentään niin vaarallinen kun fenyleenidiamiinilähteen sisältävä light juoma tms. Korostan että tämä on vain mun mielipide, en tuomitse toisin ajattelevia ja tutkimusta on asiasta puolesta ja vastaan. Niinkun ruokateollisuudesta ja siellä käytettävistä aineista kokonaisuudessaan. Tämä kirjotus kuuluisi tuonne kielletyt ja sallitut ruuat&kemikaalit otsikon alle mutta vastasin nyt tähän tänne. Mun neuvolatäti edustaa maalaisjärkeä ja vanhankansan mietteitä ja hänkin neuvoo välttämään light tuotteet raskausaikana, ja olen aivan samaa mieltä. Puhdasta kotiruokaa, mieluiten luomuna, sokeri sokerina ja mahd vähän... Mutta varmasti pienestä määrästä light tuotteita ei koidu yhtään mitään, itse vain valitsen olla niitä käyttämättä. Kukin tavallaan! :)

Meidänkään perheessä ei käytetä light-tuotteita, ja toinen mikä on vältettävien listalla on glugoosi-fruktoosisiirappi. Sillä on nykyään korvattu karkeissa, jäätelöissä ja jukurteissa sokeri, kun on halvempaa. Mä luokittelen sen elimistön täysin sekoittavaksi myrkyksi! Mieluummin vähän sokeria, kun näitä korvikkeita.
Mutta tämäkin on vain mun mielipide ja toimintatapa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja eihän lasillisessa limsaa ole sen enempää sokeria, kuin purkillisessa tavallista maustettua jukurttia.
Jättää jukurtin syömättä ja juo limsan.

Mullekkin neuvolassa sanottiin että jos limsaa tekee mieli niin juo ihan sokerilimsaa, kunhan ei ole kolaa. Eli light kolajuomat oon jättäny ihan täysin pois. Ennen niitä meni paljon!

Samaa mieltä..ei light tuotteita meidän taloudessa. En käytä muutenkaan, mut mitä lukenutkin raskaus+light tuotteista, niin ei kiitos. Jos juon limua niin sit juon kunnon sokerilimua, maistuukin paremmalle :D

rosita, ihailen tota frukt.glug.siirapin välttämistä, haluaisin pyrkiä samaan mutta piru sitä on meinaan ihan joka puolella!! Sitä kun rupeaa kyttäämään niin on aika uskomatonta kuinka paljon sitä viljellään joka paikkaan!

emmastiina, en nyt taas totuutta tiedä mutta voi olla että diabeteshoitaja light tuotteita suosittelee vain ammattinsa puolesta. Kun sokeri tuottaa ongelmia, he varmaan liitossa isostikkin tarjoavat asiakkailleen vaihtoehtoa, ettei kokonaan makeasta tarvisi luopua. Näin voisin kuvitella.. Tuskin siellä mietitään pidemmälle terveyttä ja luomua ja kemikaaleja, kunhan as pärjää diabeteksesa kanssa. Edelleen, näin epäilen, muttei tämä välttämättä ole totuus. Tuli vain mieleen...

Tää on ihan kamalaa, kun on ruvennut kauheesti tekemään mieli karkkia ja suklaata. Ihan saa itsensä kanssa kamppailla ettei ihan koko ajan olisi mussuttamassa jotakin makeaa. Parempi kun ei kaupassa käy liian usein niin ei tule ostettua jos siellö pystyy pysymään tiukkana. Mut sitten kotona käyn joka kaapin läpi ja alkaa jo kelvat ihan mikä vaan makea... en kyllä tykkää tästä yhtään! Onneksi en ole joutunut ainakaan vielä sokerirasitukseen narahtaisin ihan taatusti...

mä juon yleensä päivässä 1-2 lasillista pepsiä..pepsi maksin sijaan..
korvaan tuolla limu määrällä suurimman osan muista mielihaluistani (kakut,pullat,suklaat,vanukkaat)joita todella himoitsen...nyt alkanu lipsumaan sen verran että haen jokapäivä aamulla vasta leivotun lämpösen berliini munkin ja jätän sen limun juomatta..mutta jonpi kumpi on saatava..

Mulle taas uppoaa fantaa ihan päivittäin ja jos satun näkemään avoimena olevan karkkipussin, niin kyllähän ne karkit tiensä mun suuhuni löytävät. Nam nam! (nautin kunnes saan törky huonon omantunnon tai sokerirasitustestin jälkeen "haukut")

Mulla on melkein koko raskauden ajan ällötyksen aiheena olleet pizzat ja kebabit. Kun jo ajatteleekin pizzaa ja sitä rasvasta juustoa, ajatuksestakin tulee paha olo. Yökk, mutta onneksi näin, ei harmita yhtään :)

Mun tekee kans mieli kaikkea makeaa ja rasvaista ja suolaista eli siis kaikkea TOSI terveellistä! Onneksi mä tiedän jo etukäteen, että ne kaikki närästää niin kamalasti, että yleensä jää mielihalut toteuttamatta. Tulkoot sitten syntymämerkki lapselle, ei voi mitään :rolleyes:

Jaa että mitä , syntymämerkki lapselle mistä? En ookkaan kuullut tälläisestä.. :) onko se jokin "vanhankansan" uskomus tms? :)

Takaisin