Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meitsi veteli taas eilen vähän mars-patukkaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

muikkukukko on herkkua!!!

jep jep eipäs puhuta mars patukoista tai mä alan täällä kiukuttelee ukolle että haluun mars patukan. :)

juuri ku olin tänää laittan muutamia reseptei tuol kuumeilijoiden puolella hein pyynnöstä ni oli pakko mennä ite tekasee kisra taikina eli sellai leipätaikina joka paistetaa pannulla...alko tekee mieli ja samallaha mä saan yllätettyä miehenki ku hän tykkää kisrasta.

Muikkukukko on hyvää, samoin myös oman äitini tekemä pottukukko, ai että! :love017

Mitä on muikkukukko, pottukukko? Oon kai elänyt liikaa tynnyrissä...
a020.gif
Kuulostaa vaan niiiin herkulliselta silti.... :D

muistaakseni ruiskuoressa uunissa kypsennetty muikku "piiras". sisällä on muikkua ja jotain rasvaa ainakin ja maistuu tajuttoman hyvälle, ainoa oikea muikkukukko on savosta :) pottukukko on taas perunasta tehty vastaava ruoka ymmärtääkseni.

soitin ukolle että tuo kaupasta mulle pullapitkon tietyn merkkisen ja mallisen ja ilmoitin että syön sen kokonaan,noh ukko tuli ja toi pitkon,mastettuani ei se niin hyvää ollukkaan..noh ukko oli ostanu itselleen kahvin kanssa korvapuusteja..kun se avasi sen pussin ja se tuoksu tuli mun nenään suutuin sille ja otin pussin ja piilotin sen,hyi olkoon mikä haju!!ilmotin että tässä talossa ei pullaa syyä!:angel13
on kyllä niin ailahteleva olo...hyi minua!

torilta ja kaupasta saa kans aitoa savolaista muikkukukkoa useimmiten ostettua eli pistät miehen ostamaa ni pääset maistaa mabness... :)

jolianna toivottavast oireet helpottaa että pystyt syömää mitä tykkäät...ja mies kans :)

Tänään oli pakko saada viiliä... minä vihaan viiliä... ai kun olikin hyvää :) Muita pakkomielteitä on ollut se rockyroad jätski ja eilen mielin, että voiko mennä saunaan syömään ihan vähän sitä kun muuten on niin älyttömän kylmä... Maltoin mieleni... :)

Mä en voi kala-allergikkona syödä kalakukkoa, mutta lanttukukko maistuisi. Sellainen Kuopion torilta ostettu lämmin. Täytyy varmaan kesällä ajella johonkin kuopion kautta :)

Kalakukossa on tosiaan yksinkertaisen ruistaikinakuoren sisällä pieniä muikkuja tai ahvenia ja possunkylkeä, mausteena vain suola. Paistetaan tuntitolkulla kuumassa uunissa, jolloin kuoresta tulee rapea ja kalat paistuvat pehmeiksi, possu antaa makua. Kuorta myös voidellaa paiston aikana silavalla ja lopuksi kääritään sanomalehteen hautumaan. Mmmm... Pikakalakukkoja voi tehdä laittamalla reissumiehen väliin palan lohifiletä ja pekonisiivuja ja käärimällä sen folioon. Paistetaan uunissa 150 asteessa tunti tai pari, ei ole niin justiinsa.

Meillä Kainuussa (sieltä kotosin) on aina kans tehty kukkoja, pottukukko on tosiaan vähän vastaavanlainen, pottua ja lihaa sisällä, yleensä ohrataikinaan tehty, namnam, pitääpä laittaa tilaukseen kuhan seuraavan kerran mennään mummolaan käymään. ;)

Mä oon ollut tosi pieniruokainen, mikään ei ole oikein maistunut eikä ole huvittanut juuri syödä. Siksi painokkaan ei ole tullut, esikoisesta meni samalla lailla. Mutta eilen.... En tiiä mistä kummasta sain päähäni amerikkalaisen voileivän, mutta rupes tekemään NIIN mieli että oli pakko hakea aineet kaupasta ja siis mä taisin vetää 7! Siivua leipää höysteineen :) :) jösses siunakkoon :) eikä edes tehnyt tiukkaa, heh. Huh huh.. :)

Täällä yksi paljasjalkainen Kuopiolainen lukee huvittuneena teidän kukkojuttuja. Olen asunut ikäni täällä, enkä koskaan ole ymmärtänyt niiden päälle. Tuosta toriltahan niitä tuoreeltaan saisi, ei kyllä nappaa. Mutta vastaavasti samasta kojusta voisin käydä hakemassa lihapiirakan, sitä suosittelen kaikille Kuopiossa vieraileville. Hanna Partasen lihapiirakka, nam! Ja mitä vielä kukkoihin tulee niin mustikkakukko kyllä maistuu, kunnon vanilija kastikkeella! :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mä olen lapsuuteni viettänyt Kuopiossa ja Hanna Partasen lihapiirakka on taivaallista!!! Hakkaa Irene Partasen piirakat mennen tullen.
Täältä hämeestä ei tod saa mitään saman veroista. Ei sinnepäinkään.
Lörsyjä joo, mutta ne nyt ei ole lihapiirakkaa nähnytkään. Lähinnä irvikuva.
Mun äiti on kuopiosta ja osaa tehdä aika hyviä kukkoja. Täytyykin häneltä toivoa yksi lanttukukko vaikka juhannukseksi :)

mä meinasin et oisin valmistan mut sit ku muistin että meillä kaasuliesi ja uuni ni sain haudata suunnitelman kukon valmistuksesta ku vie niin kauan kypsyttää... tulis turhan kalliiks se ruoka. ja pitäs muokata siitä hala versio ku en sianlihaa enkä mitää siast valmistettua syö, liivatettakaa en käytä missää leivoksis.

Älkää viittikö. Laurikaisen lörtsy se pitää olla. Väliin suomimakkaraa ja päälle ketsuppia, kurkkusalaattia ja sipulia. Oon tuota kuolannu varmaan kolme viikkoa siitä lähtien, kun isukki soitti käyneensä grillillä. Kalakukko on kyllä hyvää. Oon sitä paistanukkin useasti mummon kanssa, kuten karjalanpiirakoita. Karjalanpiirakoita oon kerran täällä ollessani tehny, mutta kun kummastakaan ei tule hyvää ilman leivinuunia. Sähköuunissa tehdyt on vaan niin säälittäviä. :oops: Tai sitten en oo vaan koskaan oppinu tekemään kunnollisia karjalanpiirakoita sähköuunissa.

Mulla on sama Mars himo kun Rositalla. 1 patukka per päivä :D

Takaisin