Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tiedän ettei saisi syödä Oikeen lakritsia ja salmiakkia mut jostain kumman syystä nyt on iskeny kauhea himo varsinki hopea toffee on naminami :P

Mulle sanottiin neuvolassa että saan syyä salmiakkia enemmänkin, kunhan en ihan pussia päivässä vedä kun on niin matalat verenpaineet. Ihan mahti juttu kun en oikeestaan muuta karkkia syökkään :p

Hyi, jotkut hajut on nykyään entistä ällöttävämpiä ja aiheuttavat oksetusta ja pääkipua. Esim. Pomon parin tunnin välein litkimä mikälie metsämarjatee on hajultaan todella kuvottava, sekä meidän vahingossa ostamat hajulliset astianpesutabletit aiheuttavat heti jysärin ja miehen ennen niiiiin hyvän tuoksuinen shampoo haisee ällölle.

Kahvi haisee nykyään niin pahalle :( ja minäki ennen todellaki rakastanu kahvin tuoksua..nyt en siis myöskään minä pysty kahvia juomaan, onneks sentään teetä :)
Mulla ei ole oikein mitään aina hyvältä tuntuvaa ruokaa löytyny :/ vaihtelee niin kovasti se mikä ällöttää/mitä pystyy syömään. Siks pitääki olla kunnon arsenaali eväitä töissä et voi valita :D appelsiinimehu kyl iteasiassa menee lähes aina.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Herranjumala miten on ällöttävä olo, kun on tullut tänään syötyä mitä sattuu ja milloin sattuu. Ja liikaa. Hyi olkoon!! Kaikki juhlapäivät on saatanasta..
Haluun vaan sänkyyn nukkumaan ja herätä aamulla paremmissa tunnelmissa, kiitos.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei ollu edellisessä raskaudessa oikein mitään himojabtai ällötyksiä eikä oo pahemmin nytkään. Jalapenot on oikeastaan ainoa mitä lisäilen melkein kaikkeen ja saatanpa napsia niitä töissä ihan yksinäänkin :D en nyt paljoa mutta niitä syö mutta enemmän kuitenkin kuin aiemmin

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

mulla on alkanu nyt vähän aikaa sit kaikki makea ja mausteinen tekeen kauteen huonon olon.. Että ei tässä Oikeen mitään voi syödä ku tulee kauteen huono olo. Viiliä voi syödä mut viili vaan haisee pahalle:(

Sama täällä Rosita :confused: Kakkuja,keksejä,kahvia,pitsaa..Menikin ilta nuokkuessa/nukkuessa sohvalla!

Mulla on nälkä. Jatkuvasti. Kokoajan. Ihan sama mihin aikaan päivästä. Ja ihan sama milloin on syönyt viimeksi. Onneksi tekee mieli enimmäkseen vain oikeaa ruokaa, ruisleipää ja omenaa/mandariinia. Kaikki makea menee alas myös, jos sellaista sattuu olemaan, mutta onneksi siihen on helppo vaikuttaa kun ei osta makeaa kotiin.

Mun jatkuva nälkä ja kaiken epäterveellisen himo on nyt onneksi talttunut (vko 8+6). Nyt parhaalta maistuu hedelmät ja jopa ruisleipää voi taas syödä. Ja mansikat, ah miten hyviä on jopa espanjalaiset mansikat! Liha ei maistu ollenkaan ja sokeri on pahinta! Etova olo on vähentyny tosi paljon, kun tajusin, ettei kannata syödä yhtäkään karkkia, palaakaan suklaata tai edes jogurttia. Pahimpien päivien yli mentiin perunalastujen voimalla..

Minulla pahoinvointi ja ällötys tulevat aaltoina. Välillä on päiviä, jolloin on ihan oikeasti nälkä ja ruokakin maistuu olon ollessa lähinnä normaalia. Näitä päiviä seuraa tosin aina ällötyspäiviä, jolloin ei tahdo edes sängystä pystyä nousemaan, kun niin pahaa tekee. Onneksi mies kantaa kiltisti appelsiinimehua yöpöydälle, ennen kuin lähtee töihin. Myös suolakekseja saatan haukata pari, ennen kuin nousen ylös. Aina sitä ei vain tahdo muistaa ja sitten siihen pahaan oloon ei auta enää yhtään mikään, vaan se jatkuu ja jatkuu koko päivän. Kun on paha olo, ei ruoka tahdo maistua, mutta nälkä toisaalta huonontaa oloa vielä entisestään. Yökkien on pakko jotain syödä, jotta olo helpottaa. Oksentanut olen onneksi vain kerran.

Paahtoleipä juustolla ja kinkulla maistuu aina, samaten Yosat makuina sitruuna tai paratiisi. Ovat vähän raikkaampia ja kirpakoita.. Maitotuotteet maistuvat välillä, välillä aiheuttavat hurjan huonon olon. Hedelmiä pitäisi ostaa enemmän - niitä kun saa menemään alas hyvin. Suolaista mättöruokaa voisin syödä vaikka joka päivä (jos ei ole ihan pahin ällötys päällä) ja nyt viikonlopuna tulikin syötyä muutaman kerran epäterveellisemmin. Onneksi mättöruokaan kelpaa myös kotitekoinen pizza, jolloin pystyy vähän kontrolloimaan ruuan epäterveellisyyttä. Fantaa voisin juoda myös koko ajan, kun maistuu appelsiini ja on kuplia. Parhaiten auttaa, kun ei osta kotiin liikaa mitään epäterveellistä, vaikka miten tekisi mieli. Pystyn vielä perustelemaan itselleni valintani. :)

Nyt löysin myös pienen helpotuksen pahoinvointiin - salmiakki! Olen rakastanut sitä aina, mutta nyt se on ihan erityisen hyvää ja helpottaa hieman oloakin. Liikaahan sitä ei saisi syödä, joten ostin kaupasta vain pienen askin pastilleja ja imeskelen niitä, jos tuntuu liikaa ällötystä. Autolla ajaessa ne auttavat paljon, sillä etenkin autossa pahoinvointi korostuu.

Ainoa, joka minua tällä hetkellä himottaa, ovat oman kasvihuoneen kurkut. Niitä saakin sitten himoilla vielä jonkun aikaa, kun kurkut ovat vielä taimia ja kelit tuollaisia, ettei niitä voi ulos vielä viedä. Hölskykurkkuja omista kurkuista tänne heti nyt kiitos!!

Makea ei juuri maistu, vaikka mieli tekisi syödä. Hassua..

Hajut eivät enää ole yhtä voimakkaita kuin ihan alussa, mutta hyhhyh, kun jotkut ihmiset voivatkin haista pahalle. Tai tupakka! Viikonloppuna kylässä oli miehen ystävä, joka polttaa ja kun autolla lähdettiin johonkin, hän tietenkin poltti tupakan ennen autoon istumista ja hyi että, kun pidättelin hengitystäni ensimmäiset kilometrit ja toivoin vain, että oksennus ei nouse suuhun asti. Jotkut hajuvedet aiheuttavat saman reaktion. Kahvi ei myöskään enää ole pariin viikkoon maistunut.

Nyt on menossa 8+5, toivottavasti tuo ällötys pian helpottaisi jo..

Inhottavin haju kaikista tuntuu olevan jääkaapin haju, oli kyseessä sitten kuinka siisti jääkaappi tahansa. Johtuukohan osaksi jatkuvasta janosta, mutta kurkkua tulee vedettyä ihan hulluna, ja pari kertaa on tullut syötyä kokonainen vesimeloni lähes itsekseni. Muita herkkuja on satsumat ja greippi. Välillä tekis mieli roskaruokaa, mutta makeaa ei. Banaaneja, luumuja ja pähkinöitä kulkee mukana käsilaukussa kaikkialle, jotain kun on vähän väliä saatava suuhun. Ja yrjö lentää edelleen, voi kuinka odotankaan pahoinvoinnin loppumista! Onneksi fyysinen työ raikkaassa ulkoilmassa tuntuu helpottavan pahoinvointia, voin yleensä huonommin vapaapäivinä kuin työpäivinä :D

Mulla on lähinnä nyt vaan makee mitä tekee mieli.Voisin elää suklaalla :grin Joku aika sitten oli himona liha,olisin voinu vedellä vaikka kokonaisen lehmän naamaan!

Mulla kaikki rasvainen ja "epäterveellinen" ällöttää. Kauhee nälkä ois, mut kun ei tee oikein mieli syyä mitää. Pahintahan se on jos antaa masun olla ihan tyhjä, silloin se ällötys vasta kamalaa onkin. Pitäisi syyä säännöllisesti...
En ole kylläkään oksentanut tai kokenut sen kummempaa aamupahoinvointia, mutta olen viikolla 8 ja on sanottu että aamupahoinvoinnit olisi pahimmillaan viikolla 9-10. Niitä sitten odotellessa. :oops:

Tosin kaikki hedelmät ja oikeat mehut (ei siis juissit yms.) ovat ihania. :p

Mua ällöttää salaatti, raejuusto ja seksi. Aikaisemmin nämä olivat suorastaan päivittäisiä himojani...

Mulla ei ole ollut mitään erityisiä himoja, mutta äsken huomasin haluavani ihan tavallista maustamatonta mustaa teetä. Mä en normaalisti koskaan juo maustamatonta vaan aina jotain maustettua :-)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Takaisin