Helteisen heinäkuun höpinät

Moon: Ehdottomasti liityn, miten se onnistuu? En saa lähetettyä sille wilperille sitä yksityisviestiä! Help me!
 
Laitan nyt samaa tekstiä kuin faceen eli ne jotka on sieltä jo lukeneet voi skipata tämän :)

Eli kotona ollaan ja yhtenä kappaleena. Eli ensin illalla kymmenen aikaan(?) suunnileen oli housuihin tullut vaalean kellertävä limaklöntti jota sitten limatulpaksi epäilin. Sitten vähän tämän jälkeen tiputteli jotain kirkasta nestettä. Lähettiin yöllä puoli kolmen aikaa käymään synnärillä kun epäilin sitä lapsivesien tihuttelua ja supistukset oli niin kipeitä ettei nukutuksi saanut ja väli suunnilleen 15-7min vajaa kolmen tunnin ajan. No voitte vaan arvata oliko se sitä lapsivettä?? No ei tietenkään. Saatiin kuitenki jotain ilosia uutisia eli torstainahan käytiin synnytystapa-arviossa ja siellä kohdunsuu raotti ja kaulaa oli vielä 2cm jäljellä. Nyt kaula oli hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu sormelle (1cm) auki. Olin siinä sitten käyrillä ja otettiin Streptokokkinäyte, jonka tulokset tulee ehkä huomenna. Neljältä yöllä päästiin siniseen synnytyssaliin ja sain Litalgin-kipupiikin pakaraan. Tuntui supistukset kipeinä ja ajattelin jo, että kohta kyllä soitan kelloa ja sanon, että nyt tarvitaan jotain vahvempaa. Kuuden aikaan sain kuitenkin unen päästä kiinni ja nukuinkin kymmeneen asti. Kätilö siinä sitten tuli käymään ja laittoi mut käyrille. Aamulla olin sama verran auki kuin illallakin joten mitään ei ollut enään tapahtunut. Epäili kätilö, että mulla voi supistukset johtua pissatulehuksesta. No annoin sitten tunti sitten pissanäytteen ja saatiin lähtiä kotiin mutta sanottiin, että eikun takasi jos alkaa taas tulla kipeitä supistuksia tai vesi menee. En jaksa uskoa, että synnytys käynnistyy vielä PIIITKÄÄN AIKAAN. :D Nyt sitten väsyttää ja tekis mieli mennä nukkumaan mutta käyn jollain helvetin ylikierroksilla.. -.-
 
Nia: Kiva kuulla sinustakin. Ja onnea vielä kerran..:)

Täällä ei sitten tapahdu yhtään mitään erikoista. Tylsää ihan kaikin puolin. Huoh.

Eikä oikeen jaksa enää kirjottaa sitä samaa valitusvirttäkään..

Jätetään tää nyt näin lyhyeksi. Oli nyt jotain pakko raaputtaa..
 
Täällä kanssa tilanne lähestyvän synnytyksen suhteen muuttumaton = ei mitään merkkejä ilmassa.

Sen sijaan muuten oon ollu aikaansaava tänään.  Innostuinpa sitten lähtemään jo tänään sinne Ikeaan.  Nyt on taas päässy järjestämään lastenhuonetta.  Osa olohuoneen romuista muutti nyt alakertaan.  Täytyy yrittää viettää sielläkin välillä aikaa, ottaa vaikka läppäri kainaloon ja muksun kanssa lastenhuoneeseen leikkimään.

Tuntuu muuten että pikkuhiljaa alkais helpottamaan toi esikoisen tutinkaipuu, tänäänkin nukuttiin päälle kaheksaan ja heräämiset ei oo enää hätähuutoa vaan pientä närkästynyttä parahtelua vain.  Ja nukkumaan mennessä kuuluu vaan leikkimisen ääniä itkuhälyttimestä.  Hyvä hyvä!

Nyt on myös pikkuisen vaipat omassa kärryssään järjestyksessä.  Ja kävin hakemassa kaupasta täydennystä herkkuvarastoihin.  Kyllä nyt taas muutaman päivän pärjää :)  Tuolla kauppareissulla kyllä juniori pisti parastaan, änki niin maan älyttömästi alakertaan ja nivusiin että meinas mennä jalat alta pariin otteeseen.  Jokohan se siellä harjottelis että "tohon suuntaan on mentävä"?  ;)

laukku:  Kyllä toi mun mielestä melko lupaavalta jo kuulostaa, ihme jos ei oikeesti piakkoin rytise jos on paikat jo noinkin auki!  Eli nyt oikeesti yrität levätä aina kun mahdollista, synnytys voi viedä pitkänkin ajan ja tosissaan niiltä supistuksilta on melko huono saada unta.  Tosin hyvä se on täällä neuvoa, mä en ainakaan ite osaa "väkisin" levätä vaikka kuinka väsyttäisi <:D
 
huh heijaa, kun osaa olla tukalaa...
taas kaupassa ollessa tuli supistuksia ja kipeitä, mut sit ne loppu kun kotiin pääs..
siis kipeet, pinkeeksi menee kyllä aika ajoin.
mut tää tukala olo jäi, ei täällä kovin lämmin olo, ulkona kuiten sataa tällä hetkelläkin vettä.. ei nyt onneks ukosta, kaupasta tullessa ukosti... 
oon yrittäny nukkua, mut ei oikein tule mitään kun esikko on tosiaan kipee, kuumetta oli viimeks 38.7, nukku sen jälkeen hetken päikkäreitä ja nyt ollu taas vähän virkeämpi, paitsi että alko valittamaan masua ja kurkku kipua... yritä siinä olla sit hyvä äiti kun itteä sattuu :( hiukka paskaäiti fiilis päällä, onneks on yks kaveri kylässä viel tän päivän, huomen lähtee vasta pois. 

toisaalta toivon että tää vaavi syntys nyt, mut toisaalta toivon ettei, en mie ole viel valmis... tuleva kummi tossa just päivällä soitti kun tultiin kaupasta ja just silloin oli kova supistus päällä niin tää alko jännäileen ihan sikana. saapi häntäki sit pyytää esikon vahdiksi kun synnytys alkaa :) jee, yks huoli vähemmän taas, tosin on hänki töissä et saattaa ikivästi mennä päälleikkäin.. mut kuiten...


onko kellään muulla muuten viel napakorua paikalla? tai sormusta sormessa? 
mulla on molemmat edelleen paikoillaan :D napakorussa on yli puol senttiä viel varaa ja sormi ei ole yhtään turvonnu, sen verta mitä normaalistiki näkyy jälkeä niin näkyy nytki..

muuten Nia se on ihan sama kenet saat kaveriks facebookissa joka on jo siin ryhmäs niin se voi pyytää sut liittymään, tai näin ainaki olen tajunnu sen :D
 
Oi kauheet. Nyt muistinkin mitä on edessä. Sitten ku se laskettu on käsillä, ni perkule ku jokanen kyselee.. JOKO? Huoh. Nyt jo valmiiksi vituttaa. Täl hetkel se ei ärsytä, mut ootas sit ku menee yli.. Itku.

Laukku:Joo kuulostaa ainakin lupaavalta. Ku toi kaulakin hävinnyt. Itelläni viimeks synnytyspäivänä olin ekaks kurkatessa sormelle auki ja poika syntyi siitä 10 tuntia etiäpäin. Näähän nyt on niin yksilökohtasii, mut kuiteski..

Mites cilmi? voi olla et naamakirjassa jo jotain sanoit?? en muista, ku ei noi nimet viel oikeen yhisty nimimerkkeihin..

Mul on ihan hirvee makeannälkä.. Koko ajan tekis mieli jotain hyvää. Mut ei nyt sais.. ku lihoon niin helposti..

Perskules.. Jotenkin oli eilen semmonen olo, et tänään syntyy. Mut ei ni ei.. Toisaalta tää on jollain tapaa ihan kivaakin.. ku jännää.. :)

Mut hei.. Viikko taas ohi... Viikon päästä elokuu.. (melkeen..)
 
siala:  Mä otin varmaan pari viikkoa sitten napakorun pois.  Samaan aikaan kun napa alkas uhkailemaan pullahtamisella :D  Sormus on kyllä sormessa, tänään on ollu ekaa kertaa semmonen tilanne että ei ois saanu pois sormesta.  Ja musta tuntuu että siihen se jääkin, hirveen vähästä ollu mulla sormien turvottelu ja jos nyt hirveesti turpoo niin vaikee sitä on enää irrottaakaan :D
 
Limatulpasta... No se oli just sellanen kuin Nia kuvailikin, mutta siinä ei ollu veriviiruja tms. Mutta semmonen limaklöntti ja iso! Tuntuu kuitenkin, että kyllä tota synnytystä saa melekosen kauan vielä odottaa, supistellu kyllä on mutta ei kipeesti vaikka olin tänäänkin kolme tuntuia asuntomessuilla kiertelemässä :( Kuitenkin menee syyskuulle....

Siala mää jouduin ottaa napakorun pois tosi aikasessa vaiheessa. Osittain otin sen takia koska oli se lapsivesipunktio ja koru ois häirinny toimenpidettä ja mulla napa pullahti jo joskus vkolla 25 ettei ois voinukaa enää pitäää. Nyt reikä on aivan ummessa :(. Sormuksen otin pois kun tää tämänhetkinen helleaalto alko.

Oon kyllä tosi kateellinen sulle laukku! Meillä oli 4pvää eroa la:ssa ja sulla on synnytystapa arvio ollu jo ja mulla on vasta yli viikon päästä vaikka meillä on sama sairaala! Kauheesti haluaisin tietää onko jotai tapahtunu tuolla alapäässä :)

Kohtaa ruvetaa grillaamaan, jee!!
 
Hei vaan kaikille!

Minä olen tuolla taustalla vaan lueskellut mitä täne on kirjoiteltu. Aattelin nyt kirjotella itsekkin.

Raskausviikkoja 38+4. Viime yönä kuvittelin lapsivesien menneen, kävin synnärillä tarkistuttamassa, ja väärä hälytyshän se oli. Lorahdus kun kävi vessanpöntöllä. Mutta toisaalta en ole kyllä huomannut että se limtulppa olis irronnut. Mutta pakko oli käydä tarkistuttamassa tilanne.Voi että harmitti, olisin niin valmis jo synnyttämään. Tää masu on ja etenki sen asukki on ihan mahdoton.

Tässä näin aluksi minun kuulumiseni.
 
Joo täällä todella toivon, että synnytys olisi lähellä. Ja unohdin tuohon edelliseen kirjoittaakkin, että sanoin kätilö yöllä, että ne kalvot pullottaa, tai se joku rakkula tai jotaki. Olin vähä väsyny niin ei oikeen jääny päähän :D Mitähän se mahto niinku tarkottaa, osaako kukaan auttaa?
 Mua kyllä kiinnostaa, että mitenhän yleensä kun tuo kaula on hävinny kokonaan niin kauankohan menee synnytyksen kunnolliseen käynnistymiseen. Vai onko sekin sitte niin tositosi yksilöllistä, että toisilla menee päivä ja toisilla viis viikkoo :D

Täällä onki nyt levätty, nukuin kolmesta seittemään kun oli niin ihanan viileetäki.

Kohta varmaan kunhan mies kotiutuu leffaillaan :) Ehotin, että katottas noin miljoonannen kerran sinkkuelämääleffa, ja ihana mies tietenkin suostu :) Harmi kun herkut puuttuu täysin ja raha tilanne on tiistaihin asti pyöree nolla, plääh.

Sun_, ompa kyllä outo, että noin pitkä väli meillä nuissa :o Mutta määkin kyllä ootin, että synnytystapa-arvio ois ollu joskus viikon 37 tienoilla niinku neuvolassa puhuttiin, mutta sitten se aika oliki tosi pian :D 
 
Täällä ei oo mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Alkaa vähän usko mennä lääkärin ennusteeseen. Minkähänlainen lääkäri uskaltaa ihan noin vaan mennä tommosia lupailee? :D No mut mä lohdutan itteeni sillä ajatuksella et perjantain neuvolasta lähtisinkin suoraan sairaalaan.. heh, kaikkee voi haaveilla.. :D Harmi kun ei enää oo lääkäriaikoja ni ei yhtään sit tiedä mikä tilanne tuolla on. Mun mielestä se olis ihan järkevää et niitä tarkistuksia vois olla useempikin tässä lopussa, mut ei, viimenen lääkäriaika ennen kun ees 37 täyttyy.. Vitsi kun osais jotenkin ite tulkita tota alapäätä. :D Ainakin vauva on siinä ihan törröllään. x) Tai siis toisin sanoen ei oo pitkä luola.. :D
 
Nyt on kyllä taas huumori loppu täysin...  Oli taas maailman ihanin yö.  Kerrankin kun olis ollu mukavan viileetä niin ukko kuorsaa ja möykkää kuin täryjyrä ja vauva pitää ihan jumalatonta jytää.  Unen päästä sain kiinni lähempänä neljää kun äijä nousi töihin.  Sitten olikin aika nousta seittemältä pirteenä kun poika heräsi....

Tässähän tää aamu on sitten menny.  Eka toi väänsi semmosen viiden kilon paskan pantattuaan koko eilisen päivän.  Poika suihkuun, vaatteet likoon...  Äiti siivoaa jälkiä ja poika tuhoaa kämppää.  Jääkaappi tyhjennetty, litra piimää kaadettu lattialle, matolle, ympäri vaatteita...  Poika suihkuun, vaatteet likoon, matto roskikseen.  MÄ EN JAKSA!!!

Pääsispä synnyttämään ja tulispa MULLE jotain komplikaatioita niin että tarttis olla useempi viikko sairaalassa että pääsisin tätä hullunmyllyä pakoon!  Oon kyllä ihan varma että se oon minä joka lähtee viimeisenä synnyttämään :(((
 
Nina: Tervetuloa mukaan. Kyllähän tänne vielä ehtii turisemaan.. Kaksi vasta syntynyt elokuisista..:)

Cilmi: Lohdutuksena, et se voi alkaa ihan yllättäenkin. Tai sitten merkkejä ilmassa, mutta ei vaan niitä osaa yhistää..:)

Moon: Inhottava yö teillä. Ja aamu.. Toivottavast loppupäivä menis paremmin. Väsyneenä on inhottavaa ku tulee ylimäärästä touhua.

Mulla meni yö suhteellisen hyvin. Muutaman kerran vessaan ja muutaman kerran kipee supistus. Nyt vaan viiden aikaan vauva rupes pitää semmosta monotusta tuolla alhaalla.. Ihan outoa ku ei normisti semmosta tee.. Eilen tuntus et väkisten tulee tuolta alapäästä ulos. Ei sattunut ollenkaan, mut alapäätä tykytti oudosti.. Jospas se siellä kiinnittyisi. Mulle ei oo muuten mitään sanottu neuvolassa, että onko kiinnittynyt vai ei.. Mistä tiiän sitten jos vedet menee..?? Perjantaina neuvola.. Täytynee sieltä kysyä..

Mäkin haluisin niiiiiiin jo synnyttymään... Miks kaikki muut mut en mää?? epistä!! :D

Hyvää maanantaita!!!

 


idaho kirjoitti:
Nina: Tervetuloa mukaan. Kyllähän tänne vielä ehtii turisemaan.. Kaksi vasta syntynyt elokuisista..:)

kaksi??!! mistä oon jääny paitsi? kenellä muulla on jo nyytti, kun Nialla? :o



 
plipp kcatri oli saanut yöllä pojan.. Tuolla facebookin puolella siitä oli ilmottanut. Oli joutunu lähtemään yöllä sairaalaan ku vedet oli menny.
 
Moon en kyllä yhtää ihmettele että oot huonolla tuulella tommosen yön ja aamun jälkeen :(

Kyllä nyt rupes jännittämään ku Kcatrikin jo jakautu! Millonkahan sitä oma vuoro ois. Keskiviikkona pitäis mennä kaverin ja sen miehen luoke ouluun pariks yöks :o  Melko jännää!! Toivottavasti ei siellä synny!

Nyt rupian siivoomaan oikeen kunnolla ja sitten ajattelin vähän sisustaa tota yhtä huonetta ku saatiin se eilen rempattua ja siivottua valmiiks :) Siinä sitä onkin tälle päivälle...

 
Tää ei oikeesti oo enää todellista...  Mä oon koko tän kamalan aamun lohduttautunu sillä ajatuksella että jahka muksu menee päikkäreille niin mäkin pääsen.  Ja mitä sitten tapahtuu...  Mies tulee kotiin, marssii suorilta tonne makuuhuoneeseen ja alottaa ihan jumalattoman kuorsaamisen.  Joo en ois halunnukaan nukkua kolmen tunnin yöunten jälkeen...  Yläkerrassa on ihan turha yrittääkään nukkua, täällä on niin helvetin kuuma.  Ja tosiaan, jos en kerran pysty yölläkään nukkumaan kun toi metelöi niin miten pirussa mä voisin nukkua päivällä siinä samassa metelissä???  Ja turha oottaa siihen että ois "mun vuoro", ei tuu ihan hirveesti mitään nukkumisesta jos lapsi huutaa hereillä...  Ja joo, väkisinkin nousee verenpaine kun toi perhanan kuorsaus kuuluu koko kämppään...

Vali vali vali...

Mä en oo kuulukaan semmosesta että jos vauva ei oo kiinnittyny ni pitäis ambulanssia tilailla.  Ainoa mistä meillä on sanottu että jos vauva on perätilassa ja vedet menee niin sitten ambulanssilla.  Toisethan ei kiinnity ollenkaan, suotta siihen lanssia tilailla, tuskin ottasivat kyytiinkään täällä päin.
 
Mää oon kuullu tosta että pitäis ambulanssi tilata jos ei oo kiinnittyny, koulun kautta ja siitä että mun mies on ambulanssissa töissä. Se on sen takia että jos ei ole kiinnittyny, on mahdollista että napanuora luiskahtaa ulos ennen vauvaa ja se on vaarallista. Saa nähä.. Voi olla että joudun menemää ambulanssissa jokatapauksessa jos mies on töissä, koska asutaan melko korvessa parinkymmenen kilsan päässä sairaalasta ja meillä ei ole täällä ketää tuttuja joka vois heittää sitten ja voi olla että mies ei heti saa tuuraajaa ku niillä on yksityinen firma eikä oikee voi ambulanssia laittaa pois valmiudesta. No ainakin se ois oma mies sitte joka veis.... Pitää toivoa että sattuu miehen vapaapäivälle synnytys.
 
Jääkö mult nyt pikku hiljaa kaikki ohi, kun siirryitte facebookiin? :( Minäki olin täysin tietämätön että Kcatri oli päässyt synnyttämään...

Mä alan olla nyt jo tässä vaiheessa mustasukkanen niille keillä vauva jo on, tai on ihan viime metreillä. Itellä LA on vasta 26.8, eli täs on kuukaus varmaan aikaa vielä kärsiä!

Mä niin toivoisin että multakin ihan tosta vaan menis vedet vaikka samantien, ei vaan tää raskaana olo nappaa enää. Eilen illalla peuhattiin miehen kans varmaan ekaan kertaan kolmeen viikkoon ja se oli kamalaa... Oli asento mikä tahansa niin pahalta tuntui ja touhun jälkeen alavatsaan teki monta tuntia tosi kipeää. Meinasin jo että tarviiko tässä soitella Jorviin mutta se menikin sitten nukkumalla ohi. Nyt on pitkin päivää tuntunu pahalta vatsas ja nivusis... Tarvii ottaa huomenna neuvolas puheeksi.

Kyllä tää pistää miettimään, josko sitä tyytyis ihan yhteen lapsoseen. :)
 
Takaisin
Top