Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moon:  Joo niin mäkin haluaisin uskotella ittelleni. Et turvotus ois nyt sit oire siihen, et synnytys olis lähellä. Mut epäilenpä tätäkin nyt niin syvästi..:) Hiivatulehdus näillä ilmoilla.. YÖK.. Toivottavasti säästyt siltä..

Cilmi: Onko uutisia kuulunut? Miten labrat? Jännittää.. Ja toivottavasti nyt ei ihan sitten mene lääkärin ennustus pieleen..

Siala: Josko nyt alkais sitten synnytys lähestymään..

Josku: siis katotaaks teillä neuvolassa kohdunsuun tilanne?? Aika luksusta..

Mä en jaksa oikeen enää innostua mun supistuksista. Ku niitä tulee joka päivä ja on tosi kipeitä. Mut siltikään mihinkään ei olla lähetty. Ja painetta tuntuu ja vihloo ja sattuu. Mut ku se on niin jokapäivästä, et niihinkin on ny jo tottunu. Kait se joskus tästä näin..

Voisinpa mennä neuvolajutut kirjottaa ihan tonne oikeeseen osotteeseen..

Äh.. Täällä taas kunnon helle!! Siis ihan törkeen kuuma.. HUOH!

Viime yönä ei tullu oikeen nukuttuu.. mut aamulla olisin voinu nukkuu vaiks kui pitkään.. mut piti neuvolaan lähteä.. Ja toisaalta poikaki olis jo heräilly..

Mies siis lähtee tänään humppailemaan.. Se tarkoittaa herkkupäivää äitille.. Kaapissa irtonamuja ja jädeä.. Nam nam.. Niitä odotellessa..

Hyvää viikonloppua!!

Itsekkin voisin välillä kirjoittaa vähän kuulumisiani. Ahkerasti yritän seurata kirjoituksianne, mutta jotenkin aina on niin kiire, ettei ehdi omia kuulumisiaan kirjoittaa. Todella hienoa kyllä, että ihmiset ovat aktivoituneet oikein kunnolla kirjoittamaan kuulumisiaan, on nimittäin mukavaa lukea, miten olette jakselleet.

Itse olen päässyt muuttamaan miesystäväni kanssa heinäkuun alusta omaan asuntoon (vuokralle omakotitalon yläkertaan) ja sen takia on ollut hieman kiireitä, enkä ole laisinkaan ehtinyt tänne kirjoitella. Vieläkin olisi vaikka kuinka paljon tavaroita laitettavana paikoilleen, mutta nyt päätin, että tänään kirjoitan tänne välillä jotain. Onneksi raskaus ei ole itselläni oireillut vaan olen aika hyvin jaksanut tehdä kaikkea vain painavimmat tavarat on jäänyt miehien kannettavaksi ja siirreltäviksi. Vaikka ton miehen hermot kyllä meinaa mennä, kun saankin aina välillä mieleeni vähän erilaista huonekalu järjestystä, että eikö ne oo jo hyvin. Mutta toivottavasti se jaksaa näitä mun mielenmuutoksia.

Itse en osaa vielä reagoida oikein mitenkään synnytykseen. Jotenkin vain itsellä on sellainen olotila, että se alkaa kun alkaa ja sujuu niin kuin sujuu. Ainakin lääkärin mukaan pitäisi pystyä normaalisti synnyttämään alakautta. Periaatteessa toivoisin, että se menisi lasketun ajan ylikin (nyt 38+2). Toivoisin kyllä että menisi reippaasti yli, jolloin voisin harkita vanhempien kotipaikkakunnalla sijaitsevassa sairaalassa synnyttämistä. Pitää vain saada toi mies suostuteltua siihenkin.

Mutta onnea kuitenkin kaikille synnytykseen, kun sen aika koittaa. Toisilla se tapahtuu aikaisemmin kuin toisilla, mutta kyllä se meillä kaikilla edessä on.

Täällä on palauduttu maan pinnalle ja ryminällä. Nyt mua ahdistaa ja stressaa että jos lääkäri onkin väärässä kuinka joudunkaan pettymään.. Mielessä pyörii samanaikaisesti niin miljoona ajatusta että pää räjähtää. En pysty enää oikeen keskittyy mihinkään.. Neuvolasta ei oo vielä ainakaan soitettu joten verikokeissa ei tainnut olla mitään sen ihmeempää. Tosin onhan tässä vielä aikaa.. Mut ainakin pääasia et edistystä sillä suunnalla on tapahtunut ja näin. Ja lääkäri tosiaan ei missään vaiheessa sanonu että voi ehkä syntyä pian tai että synnytys on pian mahdollista, vaan puhui asiasta ihan kuin olisi 100% tieto. Joten toivon että ois hyvät mahkut nyt sit päästä synnyttämään kohta. Siis mua stressaa ihan älypaljon. Kumpa naiset vois miesten tavoin olla vaan ajattelematta mitään. Mut ei... :( Päähän tässä sekoo. Nyt yritän saada muuta tekemistä ja ehkä saan ajatukset pois ees hetkeks koko v*tun synnytyksestä.

Aah, meidän lastenhuonetta on koristanu jo melkein vuoden päivät semmonen aivan käsittämättömän ruma vihreä nahkanojatuolipariskunta.  Nää tuli meille "hetkeksi" säilytykseen kun mienen kaveri sai häädön.  No tänään ne tuolit vihdoin ja viimein haettiin, jee!  Pääsen vihdoin pikkuhiljaa laittamaan sitä huonetta oikeeseen käyttöön :)  Tällä hetkellä siellä on siis laitettuna nukkumisalkovi esikoiselle mutta muu lapsimaisuus on vielä hakusessa.  Mulla on ollu jemmassa Ikeasta semmonen lasten pöytä tuoleineen ja nyt sain sen sitten vihdoin koottua :)  Yllättävän pitkään siinä meni, olin kerrankin satsannu vähän "parempiin" kalusteisiin joita ei sitten vaan parilla ruuvilla iskettykään kokoon.  Jahka ukko tulee töistä (ja poika herää päikkäreiltä) niin minä aion viettää omaa laatuaikaa siellä lastenhuoneessa tauluja ripustellen ja huonekaluja siirrellen :)

Illalla olis tarkoitus grillata pitkästä aikaa :)

Hiki valuu mutta onneksi mulla on seurana jääkylmä mansikka-limesiideri, alkoholiton luonnollisesti!

Cilmi, tsemppiä sulle nyt sinne! Koita kestää :) 

Ja ihanaa, tänään ois näköjäänkin vähän viileempi päivä. Onneks koska oon kotona jumissa tylsistyneenä. Mies töissä ja kaikki kaverit on jossaki. Siskoki töissä ja äitiki lähteny Kuusamoon :D Siis tylsää, ei mitään tekemistä. Tänään loppu mun siivous yms. kielto sentäs. Mutta aion siivota vasta huomenna tänään ei nappaa, väsyttää..
Huomenna oiski ohjelmassa jääkaapin pesu (ollaan asuttu vuosi täällä enkä oo kertaakaan pessy, HYI) ja parin keittiökaapin ratsaus kaikista vanhoista ruuista yms. Sitte pitää muovipussikaappi järjestää, kassit ei enään mahu sinne :D :D 
Sitte ajattelin siivota ihan muuten vaan ja laitan vauvan sängyn nyt kondikseen, eli lakanat ja reunasuojuksen paikalleen :)

Ainiin piti sanomani, että hyi, ostin eilen kasvisrasvavanilijajäätelöä. Ja voi itku ku se oli pahaa. Siis se ei oo kyllä jäätelöö nähnykkään :D Yökkis, vois pyytää jos mies vois tänään töistä tullessaan tuoda ihan kunnon kermajäätelöö :D 

Vittuako sitä suunnittelemaan että sais hetkeäkään omaa rauhaa.  Ukko painui heti ensimmäiseksi päikkäreille viisveisaamatta siitä että mulla on vitun huono olo ja haluaisin hetken olla rauhassa.  Vitut siitä että se ei ole edes nähnyt poikaa viimeisen kolmen päivän aikana kuin 10min yhteensä.

En ois mitään taukoa tähän helvettiin tarvinnukaan.

cilmi: toivottavasti nyt sieltä tulee. Ja voihan se hyvinkin pitää paikkaansa mitä lekuri sanoi.. Kait se ossaa tommoset kattoo.. Toivotaan ainakin.. Tiiä vaiks ens yönä jo olisitkin puhisemassa..

Mun ihan pakko tulla valittamaan.. Nyt meiän pojalla tosi rasittava vaihe päällä. Isä ei sais tehä mitään, vaan kaikki pitäis hoitua äitin kanssa. Isä ei saa nukuttaa,syöttää,vaihtaa vaippoja, kantaa, työntää rattoja yms.. Täst tulee kauhee itku, jos isi alkaa esim nukuttaa.. Ennen autto seki, et en ollu kotona mut nyt seki muuttunu.. Pistää tosi raskaaks ku joutuu ihan kaiken tääl tekemään..

valivali..

vitsi ku aika menis etiäpäin ja saisin ton pikkuherran nukkumaan ja pääsis ite herkkujen ääreen..

Joo tänään tosiaan loppui se rasituskielto ja tarkotuksena oli huomenna sitten hommailla kaikenlaista. No enpäs voinut olla tekemättä jotain kun on nini tylsää, niin rupesin sitten kääntämään häkkisänkyä ja laskemaan siitä laitaa alas. No se ei ollutkaan ihan yksinkertainen juttu :D Hommat sain kuitenkin valmiiksi ja niin tulivat muutamat kipeämmät supistukset ja nyt kyllä juilii nivusia niin että itken kohta :D Silti mua naurattaa jostain syystä. Toivotaan, ettei nyt nämä supistukset lopu tähän päivään ja muutamaan supistukseen vaan niitä vois piahkoin ruveta tulemaan tiheemmin :D Toiveajattelua  tietenki, mutta jostain se on ilonsa revittävä :)

Moon sullahan on taas lystikästä siellä :/ koita jaksaa! (klisee??)

idaho, mun siskontyttöni joka on tammikuussa täyttänyt kaksi on ruvennu sellaseks, että nukkumaan mennessä se rupee välillä huutamaan, että haluaakin nimenomaan sen toisen vanhemman sinne joka ei siellä nukuttamassa ole :D Tosi kivaa. 
Voimia sulle sinne, toivotaan että teiän pojan tilanne tuosta normalisoituu PIAN :)

idaho: ei meillä neuvolasa normaalisti katota, mutta nyt katto ku reissu oli eesä ja on ollu selkeesti kipeempiä supistuksia.

Sain streptokokkitestistä positiivisen tuloksen, joten joutuu synnytyksesä ottaan suonensisäset antibiootit. Tietääkö joku misä vaiheesa sitä aletaan synnytyksesä antaan? Estääkö tuo ammeeseen menon avautumisvaiheesa kokonaan ku tuskin tipan kans ammeeseen saa mennä...? Harmi jos tuon takia ei ammeeseen pääse ollenkaan. :(

Mua on ruvennu mietityttään tuo streptokokkibakteeri. Kun se tuntuu olevan melko yleistä? Niin mistä sen voi sitten tietää onko sitä vai tutkitaanko se jossain vaiheessa automaattisesti? Kun eikös siitä voi olla vauvalle ikäviä seurauksia jossei sitten sitä antibioottia oo synnytyksen aikana saanut? Auttakaa tyhmempää :)

Tosta antibiootista ja ammeesta jne.  Ainakin meillä oli se käytäntö sairaalassa että jos on jokin infektio niin ammeeseen ei asiaa.  Se tippa ei sinällään estä esim. suihkussa käymistä mutta vissiin siinä vedessä on sitten niin isot muhmisriskit tms. tai sitten jää omat bakteerit sinne muiden riesaksi tai jotain.  Ja ainiin, ainakin tuolla Hyvinkäällä ihan verenkuva otettiin.  Toki sen antibiootin saa myös "varmuuden vuoksi" jos menee vedet kovin varhaisessa vaiheessa.

Voi helvetti täällä on kuuma.

Kostoksi ukolle karkasin ite tonne makuuhuoneeseen tuulettimen alle jahka ukko oli herännyt.  Siellä sitten oli mukavan viileetä ja jahka olin levänny, kävin vielä sitä muksun huonetta laittelemassa.  HAHHAH!

Hyvä Moon! Kyllä sullakin on oikeus lepoon.

Täällä haistattelin tänään ukolle. Meille tuli riitaa niinkin tärkeästä asiasta kuin töllöstä. Ja kuka sitä saa katsoa. Mies seurailee tota pyöräilyä ja nyt on menossa just toi ranskan ympäriajot tai muut vastaavat. Huomenna kuulemma ratkaisun hetket. Ite oon harrastanut aikoinani pesäpalloa ja nyt huomenna on sitten tulossa naisten itä-länsi pelit. no eksnää nyt sit tuu tasan tarkkaan samaan aikaan. Kauheet riidat saatiin tästäkin sitten aikaseks. Huoh.. Mä en voinu käsittää nyt miehen kantaa ja mies ei mun kantaa. Saas nähä kumpi vie huomenna voiton.

Mies muuten tokaisi tuossa, että viimeksi mitä lähemmäs synnytys tuli ni sitä kiukkusempi olin. Ja oireet on näköjään nytkin havaittavissa. Ite nään kyl tän nyt sillai, et mitä pidemmälle raskaus venyy, ni sitä kiukkusemmaks tulen..

Ja oon kyl iteki huomannu saman.. Siis oon paljon kiukkusempi, ku mitä viikko sitten. Kaikki ärsyttää ja vituttaa.. HUOH! Pahimmillaan tätä vielä kuukaus.. Ei jaksa!

Anteeks taas tää valivali..

Voi kello ku menis etiäpäin.. saisin pojan nukkumaan.. Voisinhan jo nyt alotella iltapuuroja sun muita.. mut sit mentäis nukkumaan niin aikaste, et poika heräis huomen ennen aikojaan.. Voi tylsyys sentään.. Karkkivuori kutsuu...

miksi nämä supistukset ei voi olla yhtään tujumpia, koko pirun päivän olla vatta taas ihan pinkee ja aina kun ylös nousee niin tuntee että supistaa. muttei oo kipeitä 
pitäs varmaan vetää joku kyykky-ylösjumppa jos olis vaikutusta....

Nyt on makuuhuone pitkästä aikaa sen näkönen kun haluanki :) Paitsi haluaisin yhden valkoisen yöpöydän joka olis tarpeeks korkee tuon rumiluksen tilalle joka ei ees ylety samaan korkeuteen ku sänky :D
idaho, mä oon huomannu ton kiukkusuuden kyllä itessäni myös. Oon ihan hirvee hormonihirviö oikeesti. Eilen suutuin miehelle ku se ei suostunu ripustamaan pyykkejä. Sitte olin menossa hakeen niitä ite koneesta niin mies oliki kiltisti ajatellut samoin niin rupes sitte haistatteleen sille ja huusin että älä koske niihin pyykkeihin :D Nolotti kyllä jälestäpäin.. Kun ei tuo ees oikeesti mitään väärää tehny, raukka<3 :D 
siala, täällä sama ongelma, tulis sitte kunnolla jos on tullakseen. Huomaa kyllä kun maha menee pinkeeks mutta ainut kipu joka tulee sillon on se, että jatkuvasti kipeään alaselkään sattuu vielä enemmän :o Alavatsalla vaan aika heikkoa kipua havaittavissa. 
No neljä viikkoa enään laskettuun aikaa, jännää.

Niinjoo ja lisäyksenä idaholle, että kiitti vaan nyt mun tekee mieli hulluna jotain irtokarkkeja, MMMMMMMMMMMM :D

Multa löyty B- streptokokkibakteeri keväällä pariin otteeseen, mulla oli sellaisia oireita että kävellessä sattui vatsan sivuille ja alapää haisi semmoiselle kalamaiselle ja valkovuoto oli tosi runsasta...  En saanut ihan suoraa vastausta, oliko nämä bakteerista johtuvia, mutta itse huomasin että oireet hävisi antibioottikuurien myötä. Nyt on taas näitä samoja oireita. :( Ei se välttämättä oireile mitenkään... eli ei voi mistää tietää onko sitä... Neuvolassa ottivat bakteeriviljelyn emättimestä ja sieltä löytyi heikolla plussalla, eli ei ole/ ollut onneksi ärhäkkänä. Mä ymmärsin näin että joillain naisilla se on jo ennestään emättimen normaalifloorassa, ja se sitten raskausaikana saattaa aktivoitua ja tehdä oireita...

Antibiottitippa laitetaan synnytyksessä juuri sen vuoksi että bakteeri ei tarttuisi synnytyksen yhteydessä vauvaan. En tiiä yhtään että missä vaiheessa tms. ?
Voi aiheuttaa vauvalla kaikkea inhottavaa, mm. infektioita, verenmyrkytyksiä... onpa koitunut kuulemma jollekin vauvalle kuolemaksikin. Toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä pääse tarttumaan. Mä ainaki heti ensimmäisenä vaadin tipan käteen kun menen laitokselle. :)

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Vaivat-ja-komplikaatiot/B-streptokokki-raskausaikana/

mulla on tänään sit sattunu ylävattaan, mut luulen sen johtuvan siitä kun vaavi potkii jalat ihan kiinni kylkiä ja jättää sinne... minä kun en koti oloissa käyty liivejä niin tissit roikkuu :D

Huh tätä helettä! Pakastin on täynnä kylmiä pyyhkeitä ja lasissa jääkylmää siideriä jääpaloilla mutta ei vaan auta niin mikään. Mutta turhaan mä valitan, samassa veneessä tässä ollaan.

Mua on koko päivän, varsinkin istuessa juilinut alavatsaa ja kohdun pohjaa koko ajan. Toivottavasti tää melkoisen epämukava tunne ois jotain kohdunsuun pehmittelykipua :)

Täällä myös yksi maailman kiukkuisin ilmoittautuu!  Mä olen ollu kyllä pahalla päällä läpi raskauden - todella ärsyttävää!

Tuli tossa juteltua taas miehen kanssa.  Kerroin sille että nyt saa auttaa ihan vapaaehtoisesti kotitöissä ja lapsen hoidossa niin paljon kuin vaan ikinä jaksaa.  Ja jos vaan suinkin energiaa riittää niin touhuisi ton pojan kanssa ulkona kun mä en paahteella vaan kykene tonne ulos menemään.  Mieshän siihen totesi että näin pitääkin tehdä ja minun PITÄÄ sanoa suoraan kun jotain haluan kun hän ei sitä kuitenkaan hoksaa.  Ehkä mä edelleen odotan liikaa sitä rivienvälilukutaitoa vaikka tiedän ettei tolta sitä löydy <:)  Ja ite oon huono vääntämään rautalangasta ja sitten tulee helpolla riitaa.

Huh, sainpa sentään imuroitua tänään.  Nyt saa taas välttää tää kämppä viileämpiin ilmoihin asti.

Ai niin vielä siitä antibioottitipasta, mä en ollenkaan muista missä vaiheessa se muhun tuikattiin.  Me kun oltiin synnyttämässä 1,5vrk sairaalassa.  Oiskohan ollu aika varhasessa vaiheessa, kuitenkin mentiin sairaalaan kun vedet oli menny vissiin 12h aiemmin.  Kummasti pääsee unohtumaan nää asiat.

Ja tosiaan, täällä juilii häpyluuta ja lantionseutua ja paine on iso.  Paina paina vauva, jos vaikka kalvot puhkeais ja pääsis synnyttämään :)

Voisimpa taas vähän valittaa... :D
Tosi kiva oli tulla kotiin. Heti sisko rupee valittaa, kun en ollut vastannut sen facebook-viestiin, jossa oli kysynyt ollaanko me tulossa viikonloppuna kotiin. Selitykseksi ei kelvannut, etten ollut viestiä saanut, olisihan minun nyt herranjestas pitänyt tajuta hänelle siitä ilmoittaa!! Aaaargh! Puhelimet on keksitty, olis soittanu tai lähettäny viestin. Ja heti perään saarna siitä, kun minä ja mieheni maataan AINA omassa rauhassa huoneen ovi kiinni, eikä olla heidän kanssaan. Öööö? Ensinnäkin, me ei osuta kauhean usein samaan aikaan meille, ja toiseks, ei kauheesti kiinnosta olla niitten kanssa, kun siskon mies pätee joka hemmetin asiasta! Niin, ja mun pikkuveljen kanssa pitää aina olla haastamassa riitaa. Tänäänkin piti huomauttaa yhdestä asiasta ja pikkuveli suuttui siitä, kun piti taas niin ilkeästi se sanoa... Ja kaiken lisäksi kehtaavat käyttää äitiä aika häikäilemättä hyväksi! Valittavat, kun ei ole rahaa, mutta miehen pitää saada pelejä ja sisko shoppailee koruja ym. Ja äiti menee hyvää hyvyyttään ostamaan heidän tulevalle vauvalleen paljon kaikkea pikkuhärpäkettä, kun kerran heillä ei (muka) ole varaa. Murrrr pistää vihaksi!

Aamulla en kerenny ees tätä foorumia lueskella ni johan tänne oli tullu tekstiä.. Tässähän meni tovi näitä lueskellessa.Tosi kiva ku ihmiset jaksaa kirjotella kuulumisia.

Tänään tosiaan koko päivä liikenteessä.Tänään jotenki ollu tosi vetistä valkovuotoa..Mistäköhän johtuu? Ja on oikee saanu urakalla vaihtaa pikkuhousunsuojia..Kokoajan ollu ihan älyttömän kuuma. Sitte on joutunu juomaa kokoajan ja samaan tahtiin on saanu ravata vessassa. Alapäähänki juilinu koko päivän ja selkää jomottanu.

Vieläki täällä on 25 astetta lämmintä. Kattelin et ton ennustuksen mukaan täällä ois koko yön sen 20 astetta lämmintä. Kiva, ei siis nukuta ens yönä.Ulkona ku ei ees tuule yhtään niin ei tää sisäilmakaan mihinkään vaihdu. Arg!

Piti hieman herkutella isolla kasalla jäätelöä ja kaapissa olis viel irtokarkkeja nam! Kai se yö menee namejaki syödessä.. Tosin jossain vaihees voi tulla ällö olo.

Takaisin