Helteisen heinäkuun höpinät

Suahili90: Ei Kcatri varmaan pääse kännykällä tälle foorumille, luulisin. Ja siellä oli nyt muuten tullut vauvauutisia Kutvoseltakin. :) Ja voi että kyllä mäkin oon kateellinen.. On tää kumma, et nyt tuntuu viikot ikuisuuksilta, vaikka sitten kun se syntyy niin on sen kanssa kaikki monet vuodet sen kanssa edessä.. No, siitä voimme syyttää loppuraskauden vaivojen kirjavaa tarjontaa..!!! >:|
 
täällähän on tapahtunu jänniä kun ite on vedelly hirsiä.. Onnea jakautuneille..
illala kun menin sänkyyn niin supisteli mut sain ihmeen hyvin nukuttua jospa se olis tyyntyä myrskyn edellä.. toivossa on hyvä elää.. tänään kun vein kaverin kotia niin käytiin kaupassa niin siellä taas supisteli ja sit kotiin tultua sattu ihan sika kipeetä nivusiin ja ollu koko ajan masu pinkee.. tekis niin mieli soittaa äiteelle et vois tulla tänne viikoks että olis lapsen vahti koko ajan, mut tuskin suostuu tulemaan... ja ukkokin toivoo että vasta keskiviikon jälkeen syntys... 
 
Ai että ku närästää.  Nyt ei rohdotkaan pure.  Oon pistäny merkille että kun mua kiukuttaa niin sappikin kiehuu, kirjaimellisesti.  Pitäis varmaan opetella joku mielenrauha <:)

Mies ja poika lähti rullaluistelemaan.  Minä teen lättyjä.  Saa ukko huolehtia oman ruokansa tänään.  Oli tarkotus tehdä spagettibolognesea mutta ei ole valkosipulia enkä jaksa mennä kauppaan.  Huomenna uusi päivä.

Ja huomenna neuvola.  Ihanaa mennä sinne puntarille...  Tuntuu jotenkin turhalta juosta siellä näin tiuhaan kun ei siellä mitään uutta ole ja itelläkään ei mitään huolenaiheita ole.  Ainakaan siis semmosia mitkä liittyis raskauteen :D

Ihan omituista kun porukka vaan synnyttää.  Tulee helpolla semmonen reilun kuukauden jopa parin ikäero lapsille vaikka kaikki "elokuisia" onkin!

Ja niin tosiaan, tuskin kenelläkään on niin hifi-kännykkää että pystyis laitokselta tänne forumille kirjoittamaan, mutta eiköhän me fb-narkit niitä terkkuja välitetä :)
 
Että ku ärsyttää taas tää olotila. Perkele. Ainoot kunnon kivut on issiaskivut sillonku vauva tykkää kunnolla möyriä tuolla. Kauhee ummetus taas päällä ja nyt tuntuu, et kohta alkaa olemaan hiivatulehdus. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHHH!

Ja voin suoraan myöntää, että kateellinen olen heille joilla jo vaavelit on.. Jotenkin naiviisti ajattelin, et olen ekojen joukossa, ku laskettu aika on jo alkukuusta. Huoh.. Ois pitäny esikoisesta jo jotain oppia.. Syntyi siis viikolla 41+3...

Ärsyttää ku kaikki sanoo, et kohta se syntyy ku on niin laskeutunu toi maha. Koitan aina sanoa, et se on ollu koko raskauden jo semmonen.. Ja sit taas ärsyttää miehes, ku sanoo ettei se sieltä vielä tule piitkään aikaan.. Mitä sekin muka mistään mitään tietää??!!?? :D

Raskaana oleville olis hyvä järjestää joku majotuspaikka pari viikkoa ennen laskettua aikaa.. Säästyttäis monelta riidalta.. Semmonen paikka, misä sais vähän huutaa ja raivota ja mahollisesti joku pehmeä huone, misä sais purkaa vähän fyysisestikin tätä olotilaa.. Jollain pehmeillä pampuilla.. Hyvä liikeidea..

Voi meitä raukkoja.. Josain vaiheessa käydään lukemassa näitä juttuja ja kaivataan sitä masua.. Sekin vituttaa jo nyt..:D
 
idaho:  Ihan LOISTAVA idea!  Mä haluun just tommoseen raskaanaolevien reservaattiin mutta mielellään ihan eristykseen, mua vituttais vaan lisää kun kaikki muut lähtis sieltä mua ennen laitokselle :D

Hei oottehan naiset tietosia siitä että sinne synnärille voi mennä taksilla kelan piikkiin?  Tai siis se pitää maksaa eka ite ja sitten hakea kuittia vastaan korvaus Kelalta, sairaalasta saa tarvittavat laput siihen.  Ja oiskohan se ambulanssikomento jotenkin sidonnainen siihen millä viikolla synnyttää?  Kun mulle ei ainakaan viimeksi semmosia ohjeita synnäriltä annettu, synnytin 40 viikolla.  Mua nimenomaan taas kannustettiin liikkumaan ja ei ees ollu mitään kiirettä sairaalaan.  Lähti siis synnytys vesien menolla käyntiin ja siihen asti lapsi ei ollu kiinnittyny vielä.

Ja tosissaan, joku kommentoi jossain vaiheessa sitä kun laskettu aika lähestyy ja alkaa puhelinterrorismi "Joko?  Joko nyt?"  Mä oon onneks ollu jo pitkään niin pahalla päällä etten vastaa puhelimeenkaan kuin tosi harvoin ja varmaan laitan koko härvelin pois päältä lähempänä synnytystä - niin tein viimeksikin.  Ei vaan kiinnosta vastailla miljoonaa kertaa niihin samoihin kysymyksiin.  Eniten otti päähän kun käly kysyi viime kerralla että "kauanko ajattelit pantata sitä vauvaa?"  kun tuskastutti jo valmiiksi...  Mä aion kyllä kostaa sen sille jos ja kun se itse joskus on raskaana.
 
Suahili90: Tuskin sulla jää mikään muu ohi paitsi meidän loputon valitus tästä kaameesta olosta ja nonstop spekulaatiot limatulpista :D
Tänne foorumille on tosiaan vähän vaikee päästä kännykällä niin sen takia Kcatrikaan ei oo varmaan tänne kommentoinut vauvauutisiaan.
Meillä muuten suahili on melkein sama la, mulla 25.8. ja oon jo niiiiiiin kyllästynyt tähän raskaana olemiseen! Kuukausi on ihan liian pitkä aika tässä olotilassa.

Tänään taitaa olla joku virallinen vitutuspäivä. :D Miten voikaan kiukuttaa ihan pelkkä oleminen.
Käytiin päivällä ostamassa uusi pyykkikone ja minuu ärsytti se vässykkä myyjäkin niin paljon että halusin vaan mahdollisimman nopeesti saada sen koneen ostettua! :D
Ruokakaupassa meinasi lähteä jalat alta kun tuli melko ikävä muutaman sekunnin supistus. Onneksi oli mies vieressä pitämässä pystyssä etten tuupertunut leipähyllyjen väliin. Enemmän tai vähemmän kovaa kipuilua on ollut jo muutaman päivän. Vihloo melkein koko ajan ja nivuset on ihan jumissa. Sitten noi kivat supparitkin viihdyttää mun päivää.. Meilläkin vähän peittoa heilutettiin toissailtana ja eilen aamulla oli joka paikka niin kipeä etten meinannut päästä sängystä ylös. Huoh, varsinainen valivali viesti taas. :D
 
ja jollain takseilla on myös jo itellään noi sopimukset kelan kanssa ettei sitä tarvi maksaa kun se oma vastuu, joka on jotain 10-12 euroa.. et jos tilaa taksin esim vaikka taksikeskuksessa niin sanoo siellä sit vaikka et joku semmonen taksi mis on kelan kans sopimukset ettei tarvi maksaa kun omavastuu... 

Täällä muuten supistelee ja sattuu, kaveri meinas et nää kivut ei lopu ennenku vauva on maailmassa. joten sitä ootellassa... miekään en pääse puhelimella tänne niin sit ilmottelen varmaan faces jos kiirettä pitää :D
 
Tänään on sitten käytetty kumpaakin S:ää, pois jäänyt on vain sauna koska meillä ei sellaista ole ja tää asunto on muutenki ihan tarpeeks sauna taas vaihteeks :D Äsken tosiaan imuroin ihan vimmoissani, taidampa palkita itteni miehen mummun lähettämillä pullilla ;) Ihanko en olis eilen vetässy puolta levyä suklaata, reilusti karkkia ja vielä reilummin sipsejä. Noh  en jaksa nyt ressata ku ärsyttää jotenki muutenki niin paljon!!  Huomena pääsee onneks kauppaan piiiiitkästä aikaa kun tulee rahaa, ihanaa vaan mennä ostamaan esim. JUUSTOO ja HEDELMIÄ!! Kyllä on pieni ihminen pienestä onnellinen :D Siinä taas semmosta sekasta kuulumista, eli ei mitään uutta toisin sanoen.
 
Voi että osaa väsyttää. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. En päässy päikkäreille kun äitillä on nyt niin vauhti päällä siivouksen kanssa. Nyt imuroidaan ja nyt pestään ikkunoita.
Kuulostan tosi kiittämättömältä, ihanaa että äiti auttaa kun ite ei jaksa, mutta kun tuntuu että mä väsyn vain enemmän kun katon äidin touhuamista.

Kaikilla tuntuu tänään olevan kiukku päällä, niin minullakin. Heti kun aamulla silmät avasi niin tuntui että tekis mieli vain huutaa.

Noh, ehkä mä lopetan tän valituksen...
 
Ihanaa, mä en ole ainoa jota ärsyttää ja vituttaa kaikki.
Täällä vaihteeks kiukuttaa tuo miehen roikale, joka ei muuhun kai taas kykene kun
telkkarin katteluun, syömiseen ja valittamiseen.

Valituksen aihe hänellä on rahan puute, kas kun meni törsäämään palkkansa sen sileän
tien uuteen kännykkään, peleihin ja herraties mihin muuhun paskaan.
Joten nyt kun pitäis laskuja maksaa, niin hän olettaa että minä toki maksan joka ainoan
laskun, onhan mulla tililläni lomarahat. Yeah right!

Kaippa nuo laskut on pakko jonkun maksaa, ettei sähkön tulo katkea ja kännykät hiljene..
Vituttaapa vaan niin perkeleesti taas. Arvatkaa toki, kuka saa maksaa myöskin miehen safkat, röökit ja auton tankkaukset ensi kuun puoleen väliin asti...
Ja haaveissa kun oli laittaa vähän rahaa säästöön myöhempää varten. Noh, haaveeksi jäi.

Mulla tuli tossa viime viikolla Kelalta päätös vanhempainrahasta. Millasia summia teille tulee? Itelle tulee 36e/pvä, kiinnostais tietää miten alakanttiin se on muihin verrattuna. :P
 
Suahili90, muhun verrattuna saat ainakin yläkanttiin :) Mä saan siis minimimäärää eli onkohan se sen 22e/pvä.. Sitte vielä 20%veroihin, että ei paljo juhlita.. :/ No ehkä tässä jotenki pärjäillään.
Ens syksynä (eli 2012) kun palaan opiskelemaan meille taitaa tulla vielä tiukempaa koska mä en saa ku 200 euroo opintotukee enkä mitään muuta! HIPHURRAA :D Mutta en viihti vielä ressata tämmösistä vuoden päässä olevista asioista, jos sitten lähempänä :)
 
Suahili90 mulla on ihan sama laskettu aika ku sulla..Veikkaan et tää meijän vekara päättää olla siitäkin vielä yliaikaa.. Tai ainakaan ei oo minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä. Vähän vaan on menkkakipumaisia jomotuksia ollu ja alaselkäsärkyä mut ei ne mitään tunnu merkkaavan. Muksu ei ollu ees kiinnittyny, tosin ei se kai merkkaa mitään mut kuitenki.

Huoh! Kauhee valitus.. Ärsyttää vaan suunnattomasti ku kaikki muut poksahtelee tai on ainakin lupaavia merkkejä alkavasta synnytyksestä..
 
onneks olkoon kaikille jakautuneille :) ihanaa lukea että meitä elokuisiakin alkaa jo poksahtelemaan mutta samalla lukiessani saitte aikaan synnytyskateutta >:) tahtoo itekkin jo!!

mä oon tänään herätelly toiveita että joskos sitä viikon sisään pääsis tosi toimiin. nyt on useempana yönä ollu lievää (lue tosi lievää) menkkamaista jomottavaa tunnetta alaselässä, tänään se on tuntunut nyt illalla jo hieman voimakkaammin :) jospa se siitä kovenis. tällä hetkellä sitä ei voi sanoa ees menkkakivuks. se on lähinnä semmosta jännää tunnetta.
voi olla toiveajattelua. laskettuun aikaan on kuitenki vielä kolme viikkoa...

onko muilla ilmaantunu muuten huimauskohtauksia? musta tuntuu et oon siirtyny näissä oireissa takasin lähtöpisteeseen, on tullu pahoinvointia ja huimausta mitä oli alkuraskaudessa. vielä ei ole tarvinnut onneksi oksentaa mutta tänäkin aamuna tuli kunnon yökkäyskohtaus... :/ ja saattaa istuviltaankin alkaa pyörryttään ihan ykskaks. toivottavasti ei oo mitään vialla...
 
Niin unohdin äsken mainita tosta kelan rahasta.. Saan ekat 3kk 47€ päivä ja sitte siitä eteenpäin 36€ päivä..Ihan siis kiitettävästi, kyllä tuolla toimeen tulee. Eka aattelin et sieltä tulee paljon vähemmän..
 
mulla tais tulla jotain 56 ekoilta päiviltä ja sit tippu lähemmäs viittäkymppiä, mut mie teinki aivan sikana töitä just tona vuonna miltä se laskettiin. ha alasin aina kun vaan sai ylimääräsiä vuoroja :D 
 
Suahili90: Mä saan sen minimimäärän, eli 22e/päivä.. Ja samoin kun laukulla niin mulla on kans tiukkoja aikoja eessä rahan suhteen.. Mut ei ressiä, uskon kyl et pärjätään ihan hyvin. Säästöön ei kyllä mitään jää.. :/ Mikä on harmi kun ois kuitenkin joskus sit toiveissa omakotitalo tai rivitalo aluksi.. Sit jos pääsee säästämään sitä varten vasta kun rahantulo alkaa olemaan parempi, niin saa ootella piiitkään.

savanna90: Mulla on kauheeta pyörrytystä ja huimausta. Alkuraskaudessa se oli ihan nonstoppina, sit helpotti ja loppua kohden on tullu takas taas. Se on ihan hirveetä kun välillä esim. kaupassa käynti tai kokkaus muuttuu sellaseks selviytymistaisteluks.. Ja saattaa tosiaan alkaa tosi voimakkaana ihan tosta noin vaan, tai sitten olla siinä kokoajan sellanen semipaha huimaus. Ei oo kiva vaiva.. :s Neuvolassa muuten sanottiin, että voi johtua alhasesta verenpaineesta. Välillä ne on sillein "voi hienot alhaset paineet" ja sit kuitenkin alhaset paineet aiheuttas tollasta paskaa vaivaa? En taas tiiä mitä ajatella..

Aijai.. Maha on kipee.. Menkkamaista kipua, polttavaa jomotusta siellä täällä välillä, kylkiluut paskana, välillä sattuu koko mahaan.. Mut ei, tää ei enteile synnytyksestä.. Samaa tuskaa tää on kun on ollu jo monta viikkoa.. Voisin jatkaa valivalia, mut en jaksa.. Nyt nukkumaan, toivottavasti saisin pitkästä aikaa rauhallisen yön enkä pyöris taas koko yötä jossain synnytykseen liittyvissä puolivalveunissa. =(
 
hetken sai nukuttua viime yönä, mut silloinki näin niin ihmeellistä unta että huh huh... yhessä välissä olin synnyttämässä mutta en saanu nähdä vauvaa vaan piti mennä yöks kotiin ja aamulla tulla hakemaan 5 aikaan vauva kotiin..
no sitten kun menin ja näin vauvan niin se oli ihan kun kutistettu mun veli :D mie olin ettei se voi mun lapsi olla etten mie ole veljen kanssa mitään tehny (siis vauva näytti nyt siltä että veli olis vaan kutistettu, ei vauvana)
 
Huomenta leidit!
Nyt tuli nukuttua paremmin kun mies nukkui sohvalla :)  Vessassa piti tietty ravata sen 65 kertaa yön aikana mutta eipä ollu meluaja häiritsemässä uudelleen nukahtamista.

Mä näin unta että olin saanu pari supparia ja heti riensin synnärille vaikkei oikeesti ollu merkkiäkään synnytyksestä...  Ja sitten Supo tuli pidättämään mun miehen niin ettei se edes päässy synnytykseen mukaan, en ees muista mistä syystä :D

Huh, poika oli jo eilen illalla kuumeinen ja yön aikana oli sitten taas noussu päälle neljäänkymppiin lääkkeistä huolimatta...  Oli melko pihalla pikkumies aamulla, itki ja hoippui ympäri kämppää ja etsi isiä.  On tainnu äkänen äiti tehdä halla itelleen kun ei enää lohduttajaksi kelpaa...  No nyt on onneks tilanne parempi kun on Buranaa, maitoa ja puuroa nautittu.

Tänään sitten iltapäivällä neuvolaan.  Sitä ennen täytyy ainakin syödä jätskiä :)

Ai joo, mulla tulee tota äitiysrahaa eka n.44€ ja sen jälkeen n.34€.  Nyt se tuntuu aika luksukselta ton kodinhoidontuen jälkeen :D
 
Huomenta naiset.

Täällä siis veemäinen yö taas kerran takana. Yhdeen jälkeen kukkusin muutaman tunnin hereillä.. Hirvee nälkä ja vitutti taas kerran miehen käytös..  Vessassa piti juosta ja supisteli normaalia enempi. Mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Ärsyttävää tommonen välimuoto. Noh.. Kohta ikeaan.. Ja muualle ostelemaan tavaroita.

Meillä siis äijä päätti nyt ruveta repimään pojan huoneesta tapetteja ja maalailemaan.. Huoh.. Täällä eletään ainakin tää viikko siis kaaoksessa. HUOH.. Toivottavasti saadaan kuntoon ennen vauvaa..

Suahili: Ah.. raha.. se on niin ihana riidanaihe.. Meillä mä ostan pääsääntösesti ruuat sun muut. Ja äijä näitä ei yleensä ota huomioon, ku jaetaan laskut.. Meillä menee ihan sikana ruokaan rahaa.. Huoh..

Mijo: Tuttu tunne.. Oon niin kateellinen näille vauvautuneille.. Huoh.. ja ku täällä ei pahemmin mitään merkkejä..

Cilmi: mites yö meni? Josko kuitenkin olis lähtö lähellä?

Moon: Niin kurjaa ku lapsi sairastaa ja ku ei ite voi oikeen asialle mitään.. Aa.. ihanaa jätskiä.. mäkin haluun..Joo toi kodinhoidontuki on ihan turha.. Täällä Turussa ei saada ees kuntalisää..

Mä saan kelasta ekaks 72 euroa päivästä.. sitten 56 euroa.. Tulee edellisen tukien mukaan..

Mutta nyt ikeaan valmistautumaan.. Jei.. Saas nähä mitä tulee mukaan..
 
Täällä rupes alaselkää jomottaan aivan vietävästi kun heräsin ensin kauheeseen nälkään. Ja semmsota jännää niinku paineen tunnetta alapäässä. :D Eipä se mitään kuitenkaan tarkota..

Meillä mies hoitaa laskut suurimmaksosaks (mä maksan omia H&M:n laskujani ja jahka lapsilisää alkaa tulla eli varmasti mun tuurilla joskus lokakuussa niin minä rupean maksamaan vauvan vaunujen eriä pois..) ja minä sitten huolehin, että rahat riittää ruokaan ja bensaan. Ja jos miehellä jää jotain ylimäärästä sillä ostetaan jotain ylimäärästä sitte miehelle, mulle, vauvalle tai kaikille meille :D Raha-asioista meillä riidellään olemattomat vähän siis, joskus vaan yhessä ressataan..

Tää alaselkäkipu on nyt kyllä aivan kauheeta.. täytyy mennä koittaan kiehnätä miestä jos se heräis "vahingossa" niin voi lähtiä kauppaan :)
 
Takaisin
Top