Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oikeen tienny pitäskö ees kirjottaa ettei tuu taas kauheeta valitusvirttä. Yritän pitää asiat ytimekkäinä.

Mijo: mullakin tullu lähiaikoina paljon valkovuotoo. Ja sit eilen tuli ihme lorauksellakin (ehkä pari ruokalusikallista) ihan läpinäkyvää niin kerkesin jo ajattelee et onko lapsivettä, mut sitä ei sen koommin taas tullu. Meille ainakin synnytysvalmennuksessa annettiin sellanen neuvo, et jos epäilee lapsiveden tulemista, niin voi laittaa siteen ja jos se on puolessa tunnissa litimärkä niin on lapsivettä.

Osaako joku kertoa mulle mitä eroa on kohdun kaulalla ja - suulla? Mulla on oma teoria tästä, mut sen paikkaansapitävyydestä ei tietoa.. Siis kun ihmetyttää tavallaan se, että voi olla samaan aikaan x senttiä avautunut ja silti x senttiä kohdun suuta jäljellä. Yritin löytää googlesta jotain informaatiota asiasta, mut eipä sieltä mitään löytyny.

Mulle muuten sano eilen neuvola-th sen lääkärin tarkastuksen jälkeen et jos menee olo kovin tukalaks, voi mennä synnytyspäivystykseen(ei tällä viitannut siihen että synnytys olisi käynnistymässä). No siis olohan tässä on menny aikapäiviä sitten helvetilliseks.. että tuota juu-u. Tuli vaan semmonen mieleen et jossei sitä vauvaa ala tässä viikossa kuulumaan niin pitäsköhän sitä marssia TAYS:iin ihan vaan koska olo ei enää kestä tätä raskaana olemista. No onneks mulla on ens perjantaina neuvola joten jos silloin siis yhtenä kappaleena oon, niin voin neuvotella noista mahdollisuuksista terkan kanssa. Oi, tämmöset ajatukset kirkastaa hiukan mieltä. :)

Yhtenä kappaleena edelleen. Nyt on muutamana päivänä ollu semmosta menkkamaista jomotusta ilman supistuksia. Tiedä sitten mitä tarkottaa.

Yöllä taas nukuttu huonosti. Nyt tuntuu toi ilma olevan täällä turussa pikkasen viileempi. Sadekuurjoa tullut aamusta asti. Harmittaa nyt vaan, ku en tie et päästäänkö tänäänkään pojan kaa puistoon. Käy sääliksi pikkurukkaa, ku heti aamusta alkoi hokemaan puistoa.. Toivottavasti ei nyt koko päivää sada.

Me ollaan kaikki vähän kiukkusia varmaan täällä..:) Hormoonit hormoonit.. (huoh.. sekin tylsää että niitä aina syytetään)..

Cilmi: Kiva et oot saanu tommosen mahollisuuden. Musta vaan tuntuu semmoselt, et kyl se sun synnytys lähtee ihan ittekseen käyntiin lähipäivinä. Rentoudut vaan kunnolla. Voit vähän avittaa tekemällä jotain pitkiä kävelylenkkejä ja nousemalla rappusia ylös..

Muuten. Pussillinen irtokarkkeja tuntuu hyvältä ajatukselta sillon ku se on pussillinen irtokarkkeja. Sillon ku se muuttuu tyhjäksi pussiksi irtokarkkeja.. ei todellakaan hyvä idea. Niin ällö olo oli kyllä eilen mussuttelun jälkeen et oksennus meinas yöllä lentää.. YÖK.

Leluponi: Jaksamisia perhees kanssa. Täälläkin enemmän ja vähemmän ihmetellään pikkusiskoni paapomista.

Moon: Hyvä että miehes sano ton, ni tiiät tulevaisuudessa sitten. Toivottavasti nyt auttaa sinnuu enemmän. Mä saan sanoa äijälle ihan suoraan kaikki, mut siltikään ei hänestä paljon apua ole. Edelleenkään ei suostu uskomaan sitä, että mä en oikeesti pysty nostelemaan tavaroita lattialta. Ja toi pojan ulkoilujuttukin. Monasti aina puhun, etten pysty yksin sinne menemään että miehen tarvitsee tulla mukaan sinne. Siltikään ei pahemmin ole lupautunut mukaan. MIEHET!

Nyt väsyttää.. Tahtois nukkumaan, mut mitäs tekis tolle kaksvuotiaal? Äääh..

idaho: Mun miehellä on sama ongelma, et jättää tavaroita lattialle. Tästä asiasta käyty moneen kertaan vähän luvattoman pitkiä keskusteluita. Kun sen on niin vaikee käsittää, että jos ei tiedä mihin joku tavara kuuluis, tai ei jaksa heti viedä sitä paikoilleen, niin sen voi laittaa pöydälle eikä lattialle!! Aina oikeen vihlasee vattassa jo valmiiks kun näkee sen levittelevän tavaroita lattialle. No ehkä jotain parannusta on tapahtunut, mut tollasen jutun nyt pitäis olla selvä kerrasta. Niin ja kiitos lohduttavista sanoista synnytyksen suhteen, just tollaset auttaa mua selviämään sekoamatta tästä härdellistä. :D :)

Nam, irttiksii. Mä tyhjensin jo yhen pussin toissapäivänä/eilen mut mieli tekis lisää.

Me oltiin eilen ostoksilla miehen kanssa ja käytiin sit syömässä Raxissa. Olin ihan tuupertumassa ennen sitä, joka kaupassa pyörrytti ja nojailin hyllyihin. Sit kun päästiin Raxiin mulla oli kauhee vessahätä mut vessasta ei merkkiäkään. Kysyttiin että missä täällä on vessa niin olis pitänyt kävellä kauppakeskuksen yleiseen vessaan joka mun huimauksen mittapuulla oli kaaaukana. Itkuhan siinä pääsi. Ja päätin pidätellä. Hyvin esimerkillistä toimintaa taas mun hormooneilta.. :D Nyt vähän jo huvittaa. Sillon se oli kauhea kurjien sattumusten sarja. Ja onhan näitä skenaarioita ollut..

Loppuun vielä pieni valitusvirsi. AAAARGH mun yks kaveri on niin raivostuttava. Sellanen jolla on 2-vuotias lapsi. Kokoajan kertomassa mulle mikä millonkin johtuu mun hormooneista ja kertoo kaikkea raskauteen ja synnytykseen liittyvää mitä mä kyllä TIEDÄN. Sitä ärsyttävyyttä on niin vaikea pukee sanoiks, mutta esimerkkinä mm. se että pidän mun ilmanraikastimen tuoksusta, johtuu hormooneista. No ei kyllä johdu.. aina ennenkin oon tykänny.. Se tyyppi verrainnollistaa mun raskauden ihan täysin omaan raskauteen: "ootas vaan kun sulla alkaa hormoonit kunnolla heittelee, mulla alko siinä ja siinä vaiheessa" PLAAPLAAPLAA... aaaaaaaaaargh. Sen pituinen se. :)

Cilmi, varsinkin ekassa raskaudessa noita neuvojia piisaa, mitkä tietää tasan tarkkaan miltä susta tuntuu ja minkä takia!!!!!! Hih, tästä eteenpäin et tiä enää mistään mitään, mulle on ainakin käyny niin! Onneks useimmat kaverit vaan kertoo asioita, mut osa oli sellasia päsmäreitä että!! Hoettiin et maha ja raskaus on niin ihanaa, koita ny siihen väliin sanoo ettei omasta mielestä ni sut lytätään täysin. Ja että ihan varmasti tulee ikävä raskausaikaa ja blaa blaa, no ei todella tullu!! Nyt ei niin paljon kukaan tuu sanoon ja lyttään omia mielipiteitä, mut osa jaksaa viäkin. Ei voi tietää mitään, koska on vasta toinen tulossa ja meillä on sentäs jo kolme ja teiän esikoinenkin on niin helppo ettette ees tiä lapsenhoidosta mitään jne jne...!!

Eniten mua ärsyttää tällä hetkellä, kun kaikki vittu hokee et nopeesti se aika menee!!!!!!!!!! Miten niin???? Eikö kaikki jumalauta tiä et odottavan aika on aina tuskasen pitkä, lasket helvetti päiviä ja tunteja koko ajan??? Pakkoko lässyttää tollasia fraasilauseita vaan sanookseen jotain??? Olis hiljaa.... Huh, tulipa siinä tuuletettua :)

Itekkin oon ollu kiukkusempi raskausaikana, mut en kuitenka liikaa. Ja se on vähän ärsyttävää, et jos oot kiukkunen, niin se johtuu tasan hormoneista!! Ihan kun ihmiset vaan lakkais yhtäkkiä olemasta ääliöitä eikä muuten voi vituttaa kun hormonien takia??? Daa....

Ihme pyörimistäyö, hiki valu naamassa ja pää märkänä, aloin jo haiseen niin pahalle et oli pakko mennä keskellä yötä suihkuun!! Ja sit loppuyön pyörin ja pelottelin itteeni. Jotenkin illalla tää mun maha näytti pienentyneeltä???? Tuli kauhee paniikki et joku on hullusti, et eikö toi vaavi kasva enää, ja vyötärönympärys on pitkän aikaa ollu sama!! Ja alko taas miettiin, et kun selvinny niin vähillä oireilla et onks kaikki ok?? Vittu, ellei oo oireita pahemmin niin siitäkin täytyy sit ressata!! :)  Sama se oli viimeks, eka ressas ultraa, ja aatteli et sen jälkeen voi huokasta. Sit ressas rakenneultraa, sen jälkeen täysaikasuutta, sit et onko kaikki ok kun vauva syntyy, et jos tapahtuukin jotain ja kun ei kerran oo noita oireitakaan pahemmin, sit vauvan synnyttyä et jos sille tapahtuu jotain... Ei tää murehtiminen siis lopu enää ikinä kun on lapsia alkanu tekeen :)

Jes, maanantaina tulee tili, mies menee iltavuoroon ja tyttö hoitoon!! Päästään siis kaksin kaupoille, wuhuu!!

Voi vitunvitunvitunvitunvitunvitunVITTU tätä SAATANAN kuumuutta!  Ei helvetti mä en jaksa enää!  Täällä ihan saatanan kosteeta ja koko kämppä haisee mädäntyneeltä kengältä kun hautoo hautoo hautoo...  Ilma seisoo niin ettei mitään rajaa.  Mä haluun pois...  Tulis jo mies töistä että vois viedä ton mukulan edes jonnekin.  Mä voisin mennä vaikka alasti kylppärin lattialle makaamaan...  Musta kehkeytyy vielä joku psykopaatti täällä, ties mihin hirmutekoihin mä ryhdyn kohta.

Cilmi:  Noi kaikkitietävät neuvojat on kyllä niin perseestä kuin olla voi.  Mäkin kyllä paljon kyselin ihmisiltä asioita mitkä mua kiinnosti mutta jos joku saneli varmana miten mulla kaikki menee niin alko nähä punasta.  Yäk.

Moon ja Yohanna: Joo, sillon alkuraskaudessa vielä kun olin kuullut kyllä noista neuvojista niin ajattelin että mulle kyllä kelpaa kaikki neuvot, poimin niistä sitten vaan ittelleni sopivat. No en tienny sillon todellakaan mistä puhuin!! :D Ärsyttävin kaikista jutuista oli ehkä se kun toi sama kaveri josta äsken selitin niin sai kauheen paniikin siitä että me oltiin otettu kissan pentu. Et ai kamala entäs jos vauvalla on kissa-allergia(koska hänen lapsellaan on..) ja kai me tiedetään että vauvaa ei saa nukuttaa kissojen kanssa samassa tilassa. Tuli vähän sellanen olo että pidetäänpäs mua huonona äitinä jo näin valmiiks..

Juu niitä neuvojia riittää. Ja vielä enemmän ku vauva on syntynyt. Sillon tosin kannattaa poimia jyvät akanoista. Joiltakin tulee ihan oikeasti hyviä neuvoja ja vinkkejä. Joiltakin ei. Esimerkiksi töissä eräs sijainen sanoi, että hän antoi kaksi viikkoiselle vauvalle perunaa, kun oli niin nälkäinen. No joo..

Moon: Mä vihaan kanssa tätä kuumuutta. Hirvee ilma. Hiki valuu ja misään ei oo hyvä olla. Ällöpylly sentään.

Cilmi: Mullakin meni hermot ku yks kamu kysy heti ku sain plussan (ekan lapsen kaa), et mihis kissat laitat.. Siis anteeks. Miten niin laitan? Ihanku lapsiperheessä ei vois olla kisuja. Huoh. No, meillä kävi loppujen lopuks niin, et kisut lähti vanhemmilleni, mut ihan vaan sen takia, ku rotu semmonen et olivat hivenen villejä.. Meillä oli kaksi cornish rexiä ja ovat hippasen sosiaalisia kisuja.. Ja vilkkaita.. Ni ei oikeen natsannu, ku juoksivat vauvan päältä yms.. Eivät tietenkään tahalteen vaan kun leikkivät keskenään. Ajatuksissa oli, että otetaan takaisin ku vauva kasvaa, mutta nyt sitten toinen jo tuloillaan ja en viitti kissoja ees taas hypyttää.. Mies ite ei pidä kissoista.. mul taas isona haaveena on, että joku päivä meillä taas muutama kisu. Sitten joskus.. Ja tästä aion pitää kiinni.. Meille tulee joskus muutama ihanata paksua maatiaiskissaa..:D

Nojuu.. Kakkastoori jatkuu (naamakirjassa jo kirjoitin) Eli heti aamusta menkkamaista jomotusta selässä ilman supistuksia.. Sitten vatta toimi kahteen kertaan.. Ei normaalia.. Ja vielä jopa kolmannen kerran.. Sit alko supistelut.. mut perkeleet loppu ku seinään.. Äsken vatta toimi taas.. Eli neljä kertaa jo ja päivä vasta puolessa.. Normaalisti hyvä jos saa sen kerran vatsan toimimaan..

Nyt tiiän, et herättelen ittessäni nyt toiveita siitä, et synnytys lähestyy. Ja ei kuitenkaan mitään tapahdu.. No.. ainaki vatta toimii..:D

Pesutuvassa oltu.. Huoh.. Tylsää.. lauantai ja mä pesen pyykkiä. Meiltä meni viikko sitten kone rikki. Tosi kiva juttu.. Toivottavasti saadaan kuntoon ennen vaavia..

Nyt herätteleen ukko..

Mää kans täällä ootan jo valmiiks vihasena sitä ku meijän vauva syntyy ja mulle ruvetaan tuputtamaan kaikenmaailman neuvoja! Nyt oon kyllä päässy vähällä ja oon oikeestaan ite joutunu kysellä niitä vinkkejä, mutta tiedän että osa rupeaa vauvan synnyttyä niitä mulle jakelemaan...

Tuosta limatulpasta kyselisin. Minkälainen se on?? Mua rupes nimittäin vähän jänskättää ku tänä aamuna oli tullu semmonen allöttävän iljettävä tahmea klimppi housuihin!! Siinä ei kyllä ollu verta, mutta oon kuullu että ei niissä aina niitä ole. Tänään kuitenkin vielä tasan kuukausi laskettuun aikaan ja eikö limatulpan irtoaminen meinaa että synnytys ois melko lähellä? Ois kyllä ihanaa päästä tästä olosta, mutta vielä on hommia tekemättä mitä pitäis ennen vauvan syntymää tehä (huoneen tapetointi) ja ens viikolla pitäis lähtiä vielä ouluu pariks yöks... Ja en kyllä kestä sitä jos vauva viiän synnyttyä pois multa! Menkkamaisia kipuja ja vihlontoja on ollu...

Cilmi ja Idaho täällä kyllä ihan sama ongelma miehen kanssa! Levittelee tavaroita ympäriinsä... Ja oon kyllä välillä aivan kauhee akka ku niistä valitan, mutta ei esim. märkää pyyhettä vaan voi jättää petamattomaan sänkyyn etenkään mun puolelle kastelemaan lakanoita :)

En yhtään osaa sanoa, millanen limatulppa on. Voikin juuri olla just se mikä sult ois liikkeelle lähteny. Mut sen oon kuullu, et voi mennä vielä jonkin aikaa limatulpan lähtemisestä et synnytys käynnistyy.. Ettei kyl välttämättä ihan muutamaan päivään synny.. Mut en tie varmaks sanoa.

Yritin tosa kävellä vähän rivakkaampaa kaupasta josko ois saanu supistukset liikenteeseen.. Pyh ja pyh.. Eli kuukaushan tässä vielä menee..:)

Ihanaa, kohta on jälleen yksi päivä voiton puolella!  Tässä ois vaan yksi inhottava tehtävä jäljellä - nimittäin ruuanlaitto.  Ei oo herkkua kuuman hellan äärellä puuhastelu... 

Mies lähti piipahtamaan pojan kanssa uimarannalla.  Sen jälkeen meneekin muksu puuron kautta nukkumaan ja saa taas avattua ikkunat :)  Jos vähän tuoreempaa ilmaa sais tähän kämppään.

Inhaa kolotusta ilmassa, lantiossa ja alaselässä.  Enkä edes usko että olis mitään synnytystä enteilevää.  Toisaalta ei just nyt viikonloppuna tarttiskaan tulla kun ei ole yhtä ainutta lapsenvahtia käytettävissä.  Mutta vaikka maanantai ois ihan jees.  Sitten ei tarttis mennä tiistaina neuvolaankaan kattomaan kuinka iso määrä jäätelöä muhun on taas iskostunu kiinteästi X)

Huomenna luvassa helpompi päivä kun mies lähtee kattomaan kaverinsa kisoja Alastaroon ja ottaa pojan mukaansa.  Toivottavasti ovat siellä koko päivän :)  Ainakin saan aamulla taas makoilla pidempään, jipii!  Pientä hemmottelua tännekin :)

Sun_:  Se limatulppa saattaa irrota hyvissäkin ajoin ennen synnytystä tai sitten vasta synnytyksessä tai sitten ei edes huomaa koko limatulppaa.  Mulla taisi olla semmosta klönttiä useempana palasena sillon kun synnytys käynnistyi.  Nyt ei oo vielä havaintoa.

Yäk, tuntuu että vuotaa kuin seula.  Sitten ei viitti noita pikkuhousunsuojiakaan koko aikaa pitää kun ne taas aiheuttaa ärsytystä ja en nyt oikeesti sitä hiivaa halua.

Tänään pystytin hoitopöydän.  Se on kyllä rumempi kuin muistinkaan, mutta ajaa asiansa.  Pitää vielä käydä ostamassa korivaunu pikkuisen vaipoille niin alkaa olla hoitopistekin valmis.

Idaho Meille kanssa sanoi yksi perhetuttu alkuraskaudessa, että meidän pitäis hävittää meidän koira.. Oltiin kumpikin että mitä hel*ettiä? Mun mies vielä varsinkin on AINA kasvanut koirien kanssa (ei ole sisaruksia), eikä ole ollut mitään ongelmaa. Kyllä me alkuun laitetaan koira varmaan pariks päiväks mummolaan (anoppilaan) hoitoon, mutta tämä on myös meidän koiran koti eikä siitä muuksi muutu.

Sun_ Mä en osaa sanoa tuosta limatulpasta. Ite mietin aamulla kanssa että miltähän se näyttää... Multa tuli aamulla tosi paljon kirkasta limaa alapäästä pyyhittäessä, ja kun oikein tarkkaan sitä tuijotin niin se näytti aavistuksen vaaleanpunaiselta... Tiiä sitten oliko vaan mun mielikuvitusta. :) Mitä muuten tarkoitit tuolla että et kestä jos vauva viedään synnyttyä pois sulta??

Mulla tuli aamulla yksi supistus ja äsken tuli toinen... Rupeaa paikat harjoittelemaan... Välillä tuntuu että saisi jo tulla pois, mutta välillä tuntuu sitten että ei, en halua vielä kokea sitä kamalaa kipua... :( Kun sitä ei voi tajuta miten paljon sitten sattuu... tuntuu yksi pieni supistus jo niin ikävältä. Aamulla vissiin johtu supistus siitä kun oli kova vessahätä... :)

Iltapäivällä jouduin vähän juoksentelemaan, kun koira jäi takapihalle yksin viiden ampiaisen kanssa, enkä uskaltanut aukaista ovea että ne ampiaiset olis tullut sisälle. Juoksin kauheeta kyytiä etuoven kautta takapihalle koiraa hakemaan pois sieltä. Olis saattanut henki lähteä poloiselta aika äkkiä jos olisivat kaikki pistäneet sitä kuonoon. :( Muakaan ei ole koskaan pistänyt ampiainen, ja pelkään että saatan saada siitä ison reaktion, joten en halua nyt ottaa yhtään turhia riskejä... Meillä on siis takaoven takana seinän sisässä ilmeisesti ampiaispesä. Kolmatta kertaa jo mies suihkutti sinne myrkkyä, aina niitä ampiaisia vaan tulee jostain lisää... :( En kyllä nukuta hetkeäkään vauvaa takapihalla vaikka mikä itikkaverkko olis vaunuissa... Hengenvaarallista... :(

Kcatri meinasin sillä vauvan pois viennillä että jos raukka joutuu vaikka keskolaan tms. Ja nyt vielä todennäköisesti kyllä vietäis kaappiin hengittelemään jos syntyis, ainakin uskoisin... Oon niin haaveillu siitä että synnytän pienokaisen ja saan sen rinnalle heti ni tuntuu tosi pahalta ajatella että se vietäis pois.

Moon ihanaa, että oot saanut/saat vähän hengähtää  :)

Täällä tänää aivan järkyttävä ilma, varmaa ukkonen tulossa.... Ilma seisoo ja lämpöä +34 C

Mulla 99% varmuudella irtosi tama limatulppa pari tuntia sitten!  Paivalla tossa touhuilin ja sit kavin lukee kirjaa ja alavatsassa vahan kipristeli kuin menkoissa  (kuten jo viikon ajan on tehnyt) ja alaselkaa hieman kolotti. Sit lahdin uudestaan ulos ja tunsin kuinka pikkuhousut kastu vahan. Ajattelin et pissaa karkas. No kavin sit vessassa ja oli sellasta (anteeksi nyt kuvailut) verista/limasta vuotoa. Soitin sairaalaa ja kaski olla rauhassa (sen perusteella mita kuvailin) jos veren vuoto ei lisaanyt merkittavasti. Ja nyt oli jalkeen pain limasta kellertavaa/oransia vuotoa hieman. Kaikki siis tasmaa. Mutta tassahan voi menna viela viikkokin et kaveri syntyy. :)  Mutta kiva tietaa et jotain tapahtuu!
Iski kylla sen jalkee hetkellinen paniikki et en ole viela valmis synnyttaa, antakaa viela pari kuukautta aikaa! :) Nyt taas normaalia meininkin, vahan alavatsaan sattuu...

Katsotaan miten tilanne kehittyy!

Kylläpä on jännittäviä aikoja.. Yhtään ei tiiä kuka jakautuu seuraavaks. Jotenki jännittää muitten ja ittensä puolesta.Hui!

Kiva Moon kun saat vähän omaa aikaa. Oot sen kyllä ansainnu. Muistakki ottaa rennosti:)

Mulle kans muutama on antanu kaikenlaisia neuvoja.Tähän mennessä ei ainakaan vielä oo ärsyttäny. Mut tiedän kyllä et ku vauva syntyy ni jokanen varmaan antaa oman mielipiteensä miten sitä vauvaa kuuluu hoitaa..

Täälläki saa juosta miehen perässä siivoomassa ku se jättää tavarat mihin sattuu. Aina saa olla jäkättämässä et vois laittaa tavarat paikoilleen.

Huomenna olis ne rippijuhlat saas nähä millanen ilma et jaksaako sitä lähtä miehen sukulaisten keskelle. Niitä ku ei nää niin usein niin kaikki varmaan pörrää mahan kimpussa. Ärsyttää muuten ku ihmiset ei kysy et saako koskea?

Täällä myös saattoi irrota juuri tuo kuuluisa limatulppa tai osa siitä. Sellainen about ehkä vähän yli puolikkaan teelusikan verran tuli valkoista (ehkä ihan vähän kellertävää) bikinihousuihin uimareissun jälkeen. Ja alapäätä juilii välillä todella kipeästi. Saa nähdä, saa nähdä. Tästähän tosin voi mennä vielä vaikka monta viikkoa jos se nyt edes sitä limatulppaa oli :D Katsotaan..

Täällä on sit supistellu abaut 4 asti, melko tiheään. välillä ollu kipeempiä ku välillä... leffan aikana tuli noin 10 minuutin välein, mut ei ollu kovin älyttömän kipeitä. ja sit on tullu pitkin päivää.. pitiköhän sitä lähtee näytille huomenissa jos jatkuu... 

Sun_: Mulla limatulppa tuli ulos synnyttäessä ja voin kertoa, ettei se ollut mikään pikkuinen kikkare :D. Se oli semmoista kerreltävää erittäin paksua jankkia, vähän samanlaista paksua limaa, mitä lapsille leluina myydään jossain lelukaupoissa, mitä lie slimyjä :D. Limatulppa oli siis tosi paksua, kellertävää, siinä oli veriraitoja ja sitä tuli PALJON.Oikein semmoista venyvää. Voitte kuvitella, jos mietitte, että minkähänlaista olis valkovuoto kun sen antais jähiä 9kk jossain paikassa, missä ei ilma kierrä. Ei ollut mitenkään miellyttävää. Meillä pieni syntyi kuukautta etuajassa ja hyvinkin virkeä tapaus oli. Ei tarvinnut lähteä keskolaan, täysin valmis pakkaus. Sain heti nähdä, mutta aikaa meni, että sain rinnalle, koska minulle tehtiin tosiaan se hätäsektio, niin piti mennä ensin heräämöön. Keuhkot oli valmiit ja syöminen onnistui. Mutta jokainen vauva tietenkin yksilöllinen.

Täällä kans neuvojia riittää. Kuka tietää vaipanvaihdosta, kuka imettämisestä ja korviketta ei sais kuulemma missään nimessä antaa ja meidän pienelle pitää antaa, kun paino putoaa ja tissimaito ei riitä.. huh.

Kauhean paljon tullut tekstiä. En millään ehdi lukea, enkä kommentoida. Tulin pikaisesti vain vilkuilemaan viimeisimmät tekstit. Täytyy yrittää jotenkin pysyä kärryillä teidän kuulumisissa. Kävin kirjoittamassa synnytyskertomuksen ja kerroinpa teille vielä ah, niin mukavista peräpukamista!

Kiva Nia kuulla sinustakin. Täällä oon kärkkyny koska jaksat tulla kirjottelemaan jotain.. Ikäviä nuo peräpukamat.

Toivotaan että ei tulisi ihan tuollaisia peräpukamia kuin sinulle, Nia! En ole ikinä niistä kärsinyt ja voisin nytkin skipata koko aiheen. :) Välillä on ollut maha niin kovalla että on jännittänyt änkeä, kun tuntunut että paikat repeää. Ennen koko raskautta mulla oli välillä verenvuotoa ummetuksen yhteydessä, peräaukon suulta saattoi tällöin revetä laskimo. :(

Mä olen varma että se oli limatulppa joka lähti eilen. Aamulla tuli kirkasta limaa, mutta sitten iltapäivällä semmoinen kunnon klöntti oranssiin vivahtavaa, erittäin sitkeää (joo piti mennä kokeilemaan, ällöä) limaa, joka haisi imelän makealle... Illalla limaa tuli vielä pariin otteeseen, aina siis pyyhittäessä, housuihin ei valahtanut mitään tms. Yöllä limassa oli vielä veriviiruja mukana. Noh. Synnytys on siis lähellä. Tai sitten se on kaukana, parin viikon päässä. Sama asia on ollu tiedossa kyllä jo aiemminkin, mutta nyt mies jotenkin sen vasta tajusi. Vauvahan "ei saisi" syntyä vielä kahteen viikkoon, ennenkuin miehen kesäloma alkaa ja saa tehtyä kaikki työt valmiiksi (sähkösuunnittelija). Joo, mähän pidän sitten jalkoja ristissä pari viikkoa... :)

Alapäätä juilinut tasaisesti koko illan, yön ja aamun, mutta supistuksia ei (onneksi vielä) ole. Eilen oli aamulla yksi ja illalla yksi.

Elämme jännittäviä aikoja!

Joo ei herkulta kuulosta noi pukamat :/  Mulla on kerran ollu kun oli ankara norovirus jota podin sitten viikon verran...  Se voi ripulikin sitä aiheuttaa kun miljoona kertaa päivässä joutuu pöntöllä juoksemaan pidemmän aikaa.  Mutta mulla tuli vain yksi ja sekin parani itestään, lähinnä tuntui kurjalta kun ensin tihkui vähän verta ja sitten kutitti.

Nyt lähti poika ja "sisi" reissuun, mä taidan painua jäätelölle.  Ja sitten alan suunnittelemaan kauppareissua, pitänee täydentää varastoja :)

Pakko tehdä ensi viikolla Ikea-reissu.  Nyt kun on vihdoin ojennuksessa toi lastenhuone niin pitää jotain lelulaatikoita yms. pientä hommata.  Ja korivaunu, tosin sitä ei Ikeasta saa.  Täytyy vaan joku pikkuvippi jostain pummata, rahaa tulee vasta elokuun puolessa välissä mutta silloin tuskin enää pystyy mitään shoppailureissuja tekemään eikä varmaan ihan heti kahden pikkuisen kanssa muutenkaan.

Nia:  Liity ihmeessä meidän facebook-ryhmään, siellä onnistuu melko pikaisestikin kuulumisten vaihto :)

Hitsi, mua ihan jännittää miten ite sitten ehtii koneelle jahka pikkuinen syntyy.  Esikoisen kanssa roikuin ihan vanhaan malliin, välillä imetin koneella ja toisella kädellä naputtelin :D  Nyt saattaa olla vähän hankalampaa kun on kaksi lasta.  Oon kuitenkin ihan tyystin riippuvainen sekä forumista että facebookista että enköhän mä sitä aikaa jostain revi.

Takaisin