Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneks olkoon paljon Nia! :) Tää on ilmiselvä merkki siitä että kyllä se munkin aika varmaan sit ennemmin tai myöhemmin koittaa, heh.. :)

Mä voisin heittää omasta synnytyksestä niinkin karun veikkauksen kun... 41+4.. Yleensä on kiva olla oikeassa mutta tällä kertaa voisin jättää sen väliin!

Minulla oli pitkään semmoinen tunne, että ei varmasti mene laskettuun aikaan asti. Mutta tänään tuli täyteen 37 viikkoa ja 38. viikko alkaa... enkä oikein jaksa uskoa että vielä tulis lähtö... kun ei kerran pää ole kiinnittynyt, niin ei pitäis synnytyksen olla vielä lähellä... Kai se sitten saattaa kiinnittyäkin ihan yks kaks? Mutta sen vissiin huomaa, kuulemma jomotukset lisääntyy silloin. Jos syntyisi 39+1 niin syntyisi juuri meidän seurustelun vuosipäivänä (4.8.) jolloin meille tulee 9v täyteen. :) Rv 40+6 olisi taas mieheni 30v-syntymäpäivä, että toivottavasti ei mene niin pitkälle. :) Kyllä tuo ihan laskettu aikakin "kävisi", eihän siihen ole enää kuin 3 viikkoa, jäiks...!

Täällä on kanssa kämppä aika siivoton. Eilen lakasin lattialta enimmät koirankarvat ja niitä kertyi sen verran kuin tilaa on semmoisessa rikkalapiossa. :( Yks kaveri just valitteli kun ei tänään pääse käymään.. totesin että täällä oliskin koirankarvasohvaa tarjolla. Mä en jaksa siivota, ja mies lupasi siivota tällä viikolla, joten sitä odotellessa... Vaikka onkin vähän huono omatunto, kun mä olen päivät kotona ja mies töissä, ja sitten vielä odotan että hän jaksaa siivota työpäivän jälkeen... :( Mutta en mää jaksa nyt... äh.

supistus kyllä jatkuu vaikka kipu loppuu, se se jotenki niin hämääki. et harjottelee vain, tai ainaki luultavasti..
yön sain taas ihmeen hyvin nukuttua, oisko toi sit kun esikko nukkuu vieressä niin kuuluu jonku muunki äänen ku oman yöllä.
en ole ikinä tykänny yksin nukkua..
Mut toisaalta ei sinänsä ole hyvä ollu kun esikko yskii koko ajan ja sit se narisuttelee hampaita yöllä, mikä on muuten tosi tosi ilkeen kuulosta, mitenköhän sen sais loppumaan? 
onneks on jo keskiviikko, ei ole enää paljoa tätä viikkoa jäljellä.. mie niin ootan et tulis ens viikko... 

Voi APUA tätä hellettä!  Onhan se hyvä joo aamuvarhaisella ihastella kun on kämpässä viileetä...  No ei ole enää, kolmekymmentä mittarissa :(  Sitten miehellä on pakko lämmittää sauna joka päivä.  Tykkään itekin saunoa mutta vois tämmösillä säillä vähän miettiä!  Mä joudun kuitenkin täällä pätsissä kykkimään 24/7.  Toi on vielä puusauna joten lämpöä piisaa.  Pitkään.  Yyh.  Ja turha varmaan mainitakaan että lapsikaan ei ole kaikista iloisimmalla päällä sillon kun on näin tuskasen kuuma!  Eikä oikein voi keskellä päivää mennä tohon pihaankaan kun siihen paahtaa suoraan ja lämpöä on varmaan päälle 40 siinä paahteessa.  GAAH!

En tiiä, jotenkin on nyt taas tuntunu tosi epätodelliselta että kohta täällä olis vauva neljäntenä perheenjäsenenä :O  Hassua sinällään kun tiedostan hyvinkin vahvasti olevani raskaana mutta se että kohta on oikeesti VAUVA!  Ja kun meillähän on jo lapsi, miten voi toinen tulla?  ;D  On tääkin, ei nää asiat niin helpolla realisoidu mullekaan vaikka raskaana on ollu jo tuhat vuotta XD

Pää lyö ihan totaalisesti tyhjää mutta koitetaas nyt jotain tänne sepustaa.

Kurjaa kun ei yhtään pääse näistä helteistä nauttimaan. Tääkin päivä on mennyt kotona nukkuessa tai möllöttäessä. Nomaalisti tykkään kyllä kesästä ja mahdollisimman lämpöisestä mutta tän mahan kanssa on ihan tuskaa.

Omituisen ristiriitainen olo vähän kaikin puolin. Oon jo ihan kyllästynyt lainaamaan omaa kehoani tälle pikkutyypille mutta silti tuntuu haikealle että kohta tää on jo ohi. Kovasti odotan että saa pidellä omaa vauvaa sylissään mutta tähänkin löytyy varjopuoli. Kuinka se sitten vaikuttaa kaikkeen muuhun elämään... plaah. Ei pitäis miettii tämmösiä kun menee pieni pää ihan sekaisin. Tää taitaa olla jotain hellemelankoliaa.

Nyt vuorossa Wilperin unitulkinaa osa 2. :D Viime yönä näin semmoista unta että meidän vauva syntyi 17.8. Se ois ihan hyvä päivä. Siitä on tasan viikko mun omiin synttäreihin ja pikkuinen ois 8 päivää etuajassa. Saas nähdä kuin tän mun toiveajattelun käy. :P

Mun äiti kävi tänään tuomassa pakastimen täyteen mansikoita, nyt on sitten talven varalle valmiina. :) Sain myös ison kassillisen mun vanhoja vauvavaatteita ja pikkuveljen vanhan lemmikkipupun :) Ei niitä vaatteita varmaan käytettyä tule, mutta kivahan ne on muistona pitää. :) Äiti oli myös hankkinut vauvakirjan, Tatu Patu ja minä. Sen mä kyllä ihan pyysin kun musta tuntui hassulle itse hankkia se niin ulkoistin homman tulevalle mummolle.

Noista vauva-albumeista. Mulla on semmoinen albumi itselläni. Se taitaa alkaa Juhannuksesta -87 jossa olen vielä äidin masussa ja kuvia on parin vuoden ajalta. Tykkään siitä omastani valtavasti ja tehdään kyllä meidän pikkuiselle myös vastaavanlainen.

Hehee.. Oli pakko tulla pikaseen..

Äskettäin supisteli tosi kovaa ja tuntu et vaaveli väkisten tulis tuolta alhaalta ulos. Sen jälkeen isompi hätä iski ja oli pakko mennä vessaan. Pyyhkiessä paperiin tuli verta ja heti alko sydän tykyttää.. Viimekski se lähti sillä liikkeelle.. Onneks tajusin ihan tarkastaa tilanteen ennenku oisin soittanu synnärille.. Väärä puolihan sielä vuosi.. Blah. Eli joko on sit kivasti tullu pukamia tai muuten vaan haavoja..

Äh ällö mikä aihe.. mut kuiteski.. ois olli hiukka noloa mennä synnärille ihan täpinöissään.. Nyt se synnytys alkaa.. No joo..:D

Ja voi olla et tää iso hätä aiheutti myöski ton kovan supistelun..

Niin.. ja kylhän mua nopeasti alko harmittamaan.. Et nyt en sit pääse huomenna kampaajalle..:D

idaho:  Aika monta vastaavaa kertomusta lukenut ja telkkarin synnytysohjelmista nähnyt että on jo käynytkin synnärillä ja sitten on todettu että iso hätä siellä kaiken takana.  Yleistä siis.  Sikäli siis helpompaa jos lähtee synnytys käyntiin vesien menolla kun sillon sinne sairaalaan on joka tapauksessa 12h kuluessa mentävä <:)

Mäkin oon tänään saanut vähän makua siitä miltä liitoskivut tuntunevat.  Mukula on puskenu itteään miten sattuu ja häpyluuta juilii aika ikävästi, etenkin kävellessä.  No ei onneks rajoita mitenkään vielä liikkumista.  Ikään kuin mä edes hirveesti liikkuisin <:)

Hitsi, laukku, mä jo aattelin että säkin oot pikaseen kerenny synnyttämään kun olit kommentoinu tonne synnytystarinoihin <:)

mullakin muuten vessahätä aiheuttaa tosi inhottavan tuntusia supistuksia. siis jos joutuu vähän aikaa pidätteleen ettei pääsekkään vessaan. yks yö heräsin niin hirveeseen kipuun että luulin oikeesti synnytyksen alkaneen ku ei voinu vähään aikaan ees liikkua. noh, mahahan oli sekaisin ja kipu katosi kun pääsin vessaan.. :D

Pitaa varmaa lopettaa tama synnyttamisen odottelu, jos se sitten vaikka syntyis!?  Meilla mies sano kuukausi sitten etta syntyy 22. tai 23 paiva heinakuuta eli tulevana viikonloppuna!  Oli nahnyt nama numerot jossain kulma... :) Joku sano etta syntyy kun uusi Kuu (siis tuo taivaalla oleva) alkaa, vanha kansa kulma uskoo niin. Eli sit pitais syntya 29. vai 30.7. Nyt siis viikkoja 38+2.  No pàà asia etta syntyy :) Kuhan ei menis paljon yli lasketun ajan...

Kuulin tuossa yksi paiva etta sen nakee kulma naamasta ja silmista 2-3paivaa aikaisemmin kun synnyttaa. Onko kukaan muu kuullut vastaavaa? Mulle yksi ruova sano et "et viela synnyta kun olet noin kaunis! 2-3pva ennen synnytysta sita "rumentuu", naama turpoaa ja silmista nakee..."   Miten on??     Mutta sit jos uskoo kaikkea mita ihmiset sanoo, tassa tulee hulluksi ennen ku lapsi syntyy.

Heheheheheee AnnaItalia jos sen rumuudesta vois ennustaa niin mun vauva ois syntyny jo kuukausia sitten XD  Tosin onhan tämä ehkä vähän itseaiheutettua, kun ei jaksa itteään laittaa ja kun on pahantuulinen niin naama on norsun**tulla XD

oon kuullu ainoastaan sen että nenä leviää kun synnytys on ihan lähellä. en sit tiiä mitä tolla tarkotetaan.. 

Eiko joku neropatti sano etta "kauneus on katsojan silmassa" tms...?
 Siala ma olen kanssa kuullut jotain tollasta nenasta. Mut mulla vaan joku raskauden 4kuukaudella "ennusti" etta poika tulee ku nena on levinnyt. Poikahan taalla on tulossa.. :)

AnnaItalia oon kanssa kuullu joskus ton et naamasta sen kuulemma näkee koska synnytys on. Ton nenäjutun oon kans kuullu..

Taas palatakseni tähän vessakeskusteluun niin mullaki aina supistelee jos on vessahätä ja vaan voimistuu jos joutuu kävelee pidemmän matkan vessaan. Esim. kaupassa tai vastaavassa.Niin ja ei oo välii kumpi hätä on samalla tavalla supistelee.

Issiaskivut on palanneet.. Enää vaan ei tarvi ees tehä mitään niin jo särkee.. Eli siis mitä lähemmäs h-hetkeä mennään sitä enemmän näitä kipuja ilmaantuu.Sitäki suuremmalla syyllä oottaa et meijän poika sattuis saapumaan tähän maailmaan ennen sitä laskettua aikaa.

Jos nyt taas olis tosi järkevä ni menis jo nyt nukkuu,mut jotenki ei väsytä mukamas.. Tää meijän kämppä on kyl muutenki ku sauna..No jos kävis vaikka suihkussa jos se vähän viilentäis olotilaa..

Moon, joo yhtenä kappaleena ollaan vielä. Nyt sanon onneksi. Ylihuomenna sanoisin että ikävä kyllä :D 
Nyt on sitten mummolasta kotiuduttu ja taatusti viistuhatta kiloa painavampana, hehe!
Ihan hassua kyllä, että nyt niitä vauveleita alkaa tosiaankin maailmaan tupsahdella täällä meidän joukossa! Laittaa jännittään. Saatiin meidän turvakaukalo nyt kotiin ja se konkretisoi lisää sitä, että ei tässä nyt älyttömän kauan ole vaikka yli meniskin. jännittää.

Huomenna aamulla synnytystapa-arvio! JÄNNITTÄÄ! Tulen sitten jossain vaiheessa kunhan ehdin niin kertomaan mitä siellä sanottiin vai sanottiinko mitään :D 

Nyt tämä lähtis yrittämään nukkumista, toivottavasti saan näiltä kylkikivuilta (JA KUUMUUDELTA, onneksi tosiaan mies on hankkinut tänään sen tuulettimen joka tosin hurisee kuin helikopteri:D) nukuttua edes ne vessakäyntien välissä olevat hetket :)

Huh miten kiireisiä päiviä taas ollu! En oo ehtiny käyä tääläkään lukemasa kuulumisia saati sitte ehtiny kirjottaa ite mitään. On ollu vieraita läheltä ja kaukaa, kaverin häitten valmisteluja, raksamiesten ruokkimista ja kaffittamista jne... Nyt meijän talosa on seinät, jee! En oo pariin päivään häävisti ehtiny ees koko vauvaa ajatella ja siitäkös nyt on huono omatunto. :( Oon käyny ihan ylikierroksilla ja levänny ihan liian vähä, nyt joka paikkaa kolottaa! Mieski tekee raksalla nyt 17-tuntisia päiviä, joten ei paljo kehtaa sille valittaa tai vaatia sitä hieroon ku sitäki kolottaa joka paikasta. No, onneks enää pari tällasta päivää ja toivottavasti meno taas vähä rauhottuis. Tänään tuli täyteen 37+0, sitä oon oottanu viimeset pari kuukautta. Nyt sais vauva luvan syntyä! Tosin kahtena seuraavana lauantaina olis häät, joihin haluaisin päästä vielä osallistuun. Ja varmaan on ihan toiveajattelua kuvitella, että syntyis ennen laskettua aikaa...

Onnittelut Nialle tytöstä!

Jaahas...  Alotin aamun tyhjentämällä pakastinta kompostiin...  Pienet kädet kun olivat taiteilleet sen äidin huomaamatta auki ja jättäneet auki, oli tommonen kiva valuva ylläri aamulla odottamassa.  Ja tietenkin se pakastin jossa oli mun jäätelöni...  Onneksi sitä ei ollu kuin yksi paketti...  Ehkä ihan hyvä ennen neuvolaa.

Meillä olis kanssa yhdet häät 6.pvä.  Pakko vaan jättää väliin :(  Tosi mielelläni menisin mutta kun olis sitten taas melkein 1500km autossa istumista yhteensä sen reissun takia eikä enää kestä kyllä istua autossa.  Enkä sitäpaitsi halua ottaa sitä riskiä että lapsi syntyy tien päällä tai jossain välietapissa.

Kuka käski juoda eilen cokista ison pullon...  Oli aika hakusessa toi unensaanti viimeyönä.  Tulihan sitä muutama tunti horrostettua ja nähtyä levottomia unia.

Viime yönä oli pari kunnon kovaa supistusta. Joita ei oo siis aiemmin ollu.. Olispa merkki lähestyvästä synnytyksestä.. En kyl uskalla olettaa mitään, niitähän voi tulla vaikka kuinka kauan epäsäännöllisinä ennenkö mitään oikeastaan tapahtuu.. Tällä hetkellä muutenkin vähän sellanen olo että olinkohan unenpöpperössä ja se oli pelkkää toiveunta. :D No tänään on vihdoin se kauan odotettu lääkäriaika joten täytyy pitää peukkuja ja varpaita pystyssä että ois jotain edistystä tapahtunut. Joo ja vaikka noi supistukset ei kauheen mukavilta tunnu niin oon kyllä onnellinen että on ees pientä toivoa siitä että kohta vois tapahtua jotain.. Sen sijaan.. ei ollu kauheen mukava herätä yöllä siihen että oksensin suuhuni.. Yök, kaikkee sitä tarviikin kestää.. Ei sitä mitenkään litratolkulla tullu mut tarpeeks ollakseen tooodella epämiellyttävää. Oli sit kiva nukkuu koko loppuyö melkein pystyasennossa kun halusin välttää uuden oksennusheräämisen. :D

Mää oon kauan aatellu, että oonpas saanu ite nukuttua hyvin ja pitkää joka aamu, mutta nytpä tais tuokin muuttua. Tänä aamuna klo 5.00 meikä heräs ja nii virkeenä että!! Ärsyttävää!!! No onpahan saanu tehtyä paljon jo tälle päivälle.

Mulla kans on pimperoa vihlonu viime aikoina aivan järkyttävän paljon ja etenkin kävellessä. No kai se on iha hyväkin ni syntyykin tämä pienokainen joskus :) Sais kuitenkin vielä pari viikkoa pysyä sisuksissa, että kerkiäis tehä kaiken tehtävän. Mulla on ollu nii kiire, että tuntuu että aika loppuu!!! Kauhee pesänrakentamisvietti päällä :)

Tosi kurjaa Cilmi toi sun vaivas, mulla oli sitä samaa, mutta nyt mulla on loppunu kaikki närästys ja oksennus hommat oikeestaan kokonaa. Ehkä jotain pientä, mutta se ei oo mitää siihen aikasempaa verrrattuna.

Mulla onneks on suolentoiminta pysyny ihan normaalina...'

Voi kovasti nyt jännittää! Ollaan menossa kahtomaan kummipojan vastasyntynytta siskoa sairaalaan tänään!! Nii erikoista ku meille oli lasketuissa ajoissa vaan viikko eroa ja toinen on jo vaavinsa saanut ja ite voi joutua oottaa huonossa lykyssä syyskuulle asti!! No ei sitä ikinä tiiä, jotenki tuntuu että tämä syntyy vkolla 39. (nyt ku menin noin laittamaan ni saa varmaa oottaa syyskuulle!)
No josko sitä menis ottaa nyt pikku päikkärit että jaksaa touhuta loppu päivän!

Nooniin, nyt on se kovasti odotettu synnytystapa-arvio takana. 
Ensin siinä hoitaja tutki ja totes, että kaikki hyvin. Sitten kahto kortista, että kas sulla on skolioosi ja tuumas "No et sitten välttämättä saa selkäydinpuudutetta". Minä sitte järkytyin kovasti ja kun ooteltiin miehen kanssa lääkäriä niin mies koitti rauhotella, että kysy nyt ensin sitlä lääkäriltä.
No sitten mentiin lääkärille joka oli tosi mukava nuorehko nainen. Kertoi ultratessaan todella tarkasti vauvan asennon ja missä oli mitäkin ja myös moneen kertaan sen, että vauvan pää on TODELLA alhaalla eikä siellä enään oikeen liiku. (mahtaako tarkoittaa, että kiinnittynyt????) Oltais saatu vauvasta kasvokuvakin mutta se pää tosiaan oli niin alhaalla, että kuvaus oli mahotonta, jopa pään mittaus oli vaikeeta. Painoarvioksi saatiin tällä hetkellä 2700-2800g ja lasketunajan painoksi arvioi 3400g, eli melko pikkuinen, mutta keskikäyrää menevä poika.
Ultrattuaan hyvän tovin lääkäri tutki kohdunsuun ja lantion. Lantio on oikeen sopiva kuulemma tämän kokoisen vauvan synnyttämiseen. Kohdunkaula oli kyhentynyt 2cm kun viimeksi on ollut 2,5cm. Kohdunsuu pehmeä ja raottaa kuulemma, muttei osannut sanoa oliko sormelle auki kun sekin oli jotenkin ylhäällä :D 
Mutta tosiaan lääkäri sitten uskalsi sanoa, ettei usko menevän laskettuun aikaankaan asti muttei toki mitään luvannut sataprosenttisesti. No toivossa on hyvä elää jne.
Ja huomennahan mulla loppuukin kaikki kiellot joten eikun moppi heilumaan :D

Tuli nuista häistä yms mieleen, että meilläkin ois miehen serkun rippijuhlat 7. päivä mutta voi kyllä olla etten jaksa sinne lähteä pällistelemään, mutta katsotaan nyt :D

Vauvakirjoista sen verran, kun saatiin miehen äidin kätköistä hänen odotusajan päiväkirjansa ja miehen vauva-ajan kirjat meille tutkittavaksi. Niin ihanaa luettavaa oli kyllä se, että täytyy itsekin jonkunlaista muistelmaa pistää ylös vielä ennen synnytystä kun en ole kovin ahkerasti mitään ylös kirjoitellut. Olen omaan kalenteriin kyllä merkkaillut milloin on tuntunut ensimmäisiä liikkeitä ym.
Olo on kyllä tässä vaiheessa jo melko tukala, varsinkin öisin kun on kuuma ja kääntymisestä tai asennon vaihtamisesta ei meinaa tulla mitään! Mies sanoi tuossa yksi päivä, että miten me tullaan sitten vauvan synnyttyä toimeen ilman mun mahaa, että sitä tulee ikävä :D Sanoi, että pitää pistää sitten pian uusi maha aluilleen xD

Noista juhlista tuli mieleen kun meillä ei ole oikeastaan mitään muita juhlia tänä kesänä, paitsi meidän omat häät oli tossa kesäkuun alussa, silloin rv 31 :) Yllättävän keposasti meni ne juhlat painavasta puvusta, korkeista korkkareista ja hellekelistä huolimatta! Meillä oli kyllä niin ihana juhlapaikka, missä ilmastointi todellakin toimi! Meillä onkin nyt oikein juhlavuosi, kun tänä vuonna olemme olleet yhdessä 10 vuotta, menimme naimisiin ja saamme ensimmäisen lapsemme <3 Aloimme suunnittelemaan häitä joskus viime syksynä ja silloin pienokaisesta ei ollut vielä mitään tietoa, mutta ajoitimme häät kuitenkin niin että jos satun tulemaan raskaaksi, on vielä silloin alkukesästä mahdollista juhlia viettää, eikä ole ihan samoilla viikoilla lasketun kanssa :D

Takaisin