Helmikuun pörinät

Juuri eilen sain vastata myöntävästi kaverin pyyntöön ryhtyä neiti Beelle miehen kanssa kummeiksi! :Heartpink Kolmas kummitettava minulle! :angelic: Neiti A saa oman kummipariskunnan. Meillä ois muutama vaihtoehto, ainakin miehen ainut veli vaimoineen ja ehkä joku kaveripariskunta.. Jos joskus siunaantuu pikkukakkonen (kun nyt ensin tämä ensimmäinen saatais kunnialla maaliin..:oops:), hälle sitten oma sisko miehineen. En oo ees aatellu, miten kysyä.. Vois kyllä jotain kehittää!:wink
 
Me varmaan kysytään mun parasta kaveria (ei päässyt esikoisen kummiksi kun oli Australiassa reissaamassa ku esikko synty), meidän kummipojan vanhempia ja miehen kolmea siskoa. :) (eli molemmille vauvoille 3 kummia)
 
itse olen ajatellut kahta molemman puolelta tälle meidän tulevalle.
Itsellä 4 kummia ja suht hyvin pysynyt läpi elämän. Siskolla 4 kummia ja ketään ei ole vuosiin ollut matkassa mukana. Onneksi omat kummini muistavat myös siskoani aina.

Mulla yksi ystävä ilmoitti ryhtyvänsä kummiksi ja toista kysyin :) mies ei ymmärrä kummiutta ensinnäkään joten hänen ajatuksiaan vielä odotellaan.
 
Mulla eikä miehellä oo kummallakaa yhteyttä pitäviä kummeja. Mä en ees tienny että mulla oli kummeja kun ruvettii miettimää kuka mut siunaa konfirmaatiossa... Eivätkä silloin halunneet osallistua kun ehkä olivat lähdössä silloin mökille.... Ilmotettii n. 5kk ennen konfista.... Nojoo sit mun "varakummi" pianonsoiton opettaja siunas mut mutta valitettavasti kuoli uusiutuneeseen syöpään n. Vuosi sen jälkeen...

Pojalle otettii kummeiks miehen sisko miehensä kanssa sekä miehen serkku epävirallisesti kun ei enää kirkkoon kuulu. No sit miehen sisko kun sai poikansa niin he päättivät että vaan ottavat mun miehen kummiks sekä siskon siskopuolen ja hänen miehen veljen. Otin kyllä pikkasen nokkiini... Mua ei oo pyydetty kenenkää kummiks ja tuskin sellaiseksi tulen pääsemään...

Nyt ollaan pyydetty mun tätä lapsuudenystävää (ollaan ihan perhetuttuja lapsuudesta) sekä miehen serkku jonka mä oon kans tuntenu ennen ku tutustuin mun mieheen :)
 
ja tosiaan tuosta virallisuudesta vielä.
Mä en vielä tiedä tullaanko meidän pientä kastamaan vai onko nimiäiset vain. Seurakunnan palvelut kyllä houkuttaa :) .

Mulle kaikki olisi yhtä "virallisia" tai ei virallisia. Itse olen kolmen lapsen "kummi" en siis virallinen, mutta yhtä tärkeä silti :)
 
Me aiotaan ihan vaan kysyä kummeja. Tarkoitus on kysyä ainakin kahta pariskuntaa, joiden lasten kummeja me ollaan, ja mahdollisesti vielä kolmatta hyvää ystäväpariskuntaa. Kaikilla näillä pariskunnilla isommat lapset on samaa ikäluokkaa kuin meidän koululaiset, ja ollaan paljon tekemisissä.

Meillä on miehen kanssa seitsemän kummilasta ja mulla vielä yksi siihen päälle, tosin hän on jo aikuinen. Ihanaa ja suuri kunnia saada olla kummi, mutta ihan käytännön syistä nyt toivotaan, että ihan hirveän monta kummipyyntöä ei enää tule... Alkaa olla aika ruljanssi joulu- ja synttärilahjojen hommaaminen.
 
Oho onpa paljo kummitettavia! :)

Mie en toivo, kun että veljen tulevien jos tulee niin hänen lapsen kummiksi pääsisin, muuten en välitä. Miehen sukuki on nii hitos asti eikä mulla oo mitää ns suhteita sinne niin hyvä vain, että en oo kummina kenellekään. Sinällään ois kiva jos olis oikeesti hyvät ja läheiset välit, että pääsisi kummiksi ja, että olis mahdollista nähdä eli asuisi lähellä. Mutta se, että asut hitsin Nevadassa ja oot kummi ni ei sytytä. Mies on just sillee kummina yhdelle niin hän on vain se joka lähettää lahjan synttärinä ja jouluna ja that's it. Ei oikein kiva. No sama se on meidän pojalla kyllä, että on kaksi just semmosta joilta hyvä kun ees saa pakettia poika. Että ei tiedä sen kummempaa heistä. Itse yritetty pitää yhteyttä, että ei ole meistä kiinni.

Sinällään kiva ajatus toi kummi jos se toimii, mutta välillä kyl jokseenkin turha. Ja kummi pakko ristiäisissä on Älytön,jos ei oikeesti oo kuin 1 vaihtoehto niin pakotetaan ne 4 vaik ei miellyttäisi..
 
2 on pakko olla jos ristii...
Ja seurakunnan erikoisluvalla riittää yksikin.
Meillä on esikoisella 2 virallista kummia ja yksi kirkkoon kuulumaton "pakanakummi". Tuplille tarkoitus pyytää molemmille 3 kummia per lapsi.
Mulla itelläni on vain yksi kummilapsi, hän on hyvän ystäväni 1v 4kk poitsu. Toisen lapsen kummiksi ollaan ajateltu pyytää kummipojan vanhempia. :)
 
Mistähän ne ton neljä saa? Se on mun mielestä ihan maksimi, itse voisin jättää kummimäärän tohon kahteen... Mulla ja mun kaksoisveljellä on yks yhteinen kummipariskunta, sillon kasikytäluvulla kun ei vielä harrastettu kummiarmeijaa! :rolleyes: Toki muksu saa "todennäköisesti enemmän lahjoja", kun kauhee määrä kummeja ostaa velvollisuudentunnosta lahjat - tämmösen perustelun kerran kuulin 8 kummin lapsen äidiltä..:bored:
 
Meillä on mietittynä kolme kummia, mutta olen miettinyt vielä yhtä ystävääni. Yksi näistä kummiehdokkaista ei kuulu kirkkoon, mutta se ei haittaa. Mietin vain jos olisin askarrellut jokaiselle kummiehdokkaalle kortit, missä voisi kysyä kummiudesta. Netistä olen sopivia runoja yrittänyt metsästää, jonka voisi korttiin kirjoittaa. Toisaalta Pinterestissä oli hauska idea myös kortista, jossa lukee "will you be The Godfather?" ja siihen korttiin on liimattu myös The Godfather -elokuvasta tunnetun hahmon kuva. Tämä tosin sopisi vain yhdelle kummiehdokkaista :)
 
Nytpä ei anneta papille periksi, että pitäköön pakkonsa. Kaksi tulee.

Aika outo kyllä tommonen neljä! Millä perusteella se edes niin olis? :D jos ihan alkukantaan palataan niin kummithan ovat sitä varten että jos vanhemmat kuolee niin on ketkä hoitaa ja antavat kristillisen kasvatuksen, kun ennen ei ollu tätä nykystä sossu järjestelmää... Sen takiahan yleensä valitaan pariskunta. Nykyää tosta kummiudesta on tehty samanlainen kaupallinen paska ku esim joulu...
 
Enpä tiedä. Eipä käynyt mielessäkään ruveta papille vänkäämään joka meille sanoi noin, että 4. Kyllä sen luuli, että pappi tietää noista asioista.
 
Olen tänä aamuna lueskellut isyyspakkauksista. Tulevat äidit siis kokoavat tulevalle isälle oman isyyspakkauksen enimmäkseen huumorimielellä, mutta pakkaus sisältää myös vauvan hoitoon tarpeellista tavaraa. Onko kukaan koonnut tällaista? Mielestäni hauska idea ja nyt varsinkin, kun esikoista odotellaan, niin olisi kiva yllätys lapsen isälle :)
 
Mie voisin tehdä tommosen esikoiselle isoveli pakkauksen. Esikoisesta tein miehelle, mutta en iha tiedä oliko nyt iha tarpeen, miehet:grin
 
Isovelipakkaus olis hauska idea! Esikoisen kohdalla varmasti myös isyyspakkaus, ja taisin joskus aikanaan sellaisen kootakin. Nyt voisi laittaa meidän koululaisille isosisaruspakkaukseen ainakin korvatulppia ja sitten jotain leluja tai kirjoja, mitä voisivat näyttää vauvalle. Mitähän muuta sinne voisi keksiä?
 
Takaisin
Top