Helmikuun pörinät

Ne H&M farkut kivat jalassa, sellasta ohutta joustavaa farkkua niin ei ahista yhtään. Mulla menee omat housut vielä jalkaan hyvin ja kiinnikin mutta kun esim istuu niin pakko avata nappi :D ja kyllä ne jo sen verran painoi vyötäröstä.. paitoja ostin kaks myös mutta ihan normaalien joukosta löysin gina tricosta, alennuksesta, ostin vaan L koot niin mahtuu hyvin loppuun asti päälle. Gina tricolla todella hyviä toppeja, sellaisia jämäköitä paksua kangasta ja paksut olkaimet ja pitkä malli, venyy mahan mukana ja siihen päälle vaan villatakki niin ei tartte ku muutama erivärinen toppi ja vaihtelee omia villatakkeja jne :) Toppiksia mulla ei tuu hirveenä käytettyä. Takki on onneksi nii iso ja siinä sellaset kiristysnyörit nii ulkovaatteiden osalta pärjää varmaan loppuun asti, keväällä voi pitää takkia auki jos lämmin nii mahtuu vanhatkin :)
 
Hep, täälläkin ilmoittautuu yksi joka on ostanut H&M mammahousut! :D Jouduin ostamaan jo rv12 kun vatsa oli sen verran turvonnut että vanhat housut puristi ikävästi. Nyt jo kuukauden verran housuja käyttäneeni voin todeta että ovat niiiiin 30 euron arvoiset! Yhteensä pareja (erivärisiä) on mulla jo kolmet eri. Kangasresori on aivan ihana eikä purista housut yhtään mistään. En tiedä miten pystyn ikinä palaamaan normaaleihin housuihin kun nämä on vaan niin ihanat :) Saa nähdä milloin joutuu ostamaan mammapaitoja... Trikoomekot otan käyttöön myös jossain vaiheessa!
 
Mä ostin kans nää ekat Mammahousut jo joulun jälkeen heti, maksoin hm:llä näistä 15e ja nää on kyllä hyvät. Toiset vois hankkia vielä jostain jos löytyis hyvään hintaan. Pitää käydä kapphallista katsomassa farkkuja..
 
Mä ostin vähän liian aikaisin (ehkä rv 14?) myös H&M mammahousut, maha kyllä mahtuu mutta muuten kiristää! Joten oon nyt kulkenut julkisilla paikoilla samoissa mustissa jumppatrikoissa pari kuukautta.. Olispa jo leggings-kelit!
 
Ilmoitin meidät perhevalmennuksiin! :) on niihin vielä aikaa mutta eipähän unohdu. Itse en ole ummikko näissä asioissa mutta miehelle tekee kyllä hyvää ja varmasti opin itsekin uutta ja nyt kuuntelee eri näkökulmalla kun odottaa omaa vauvaa :)
 
Mie sain onneksi ison pinon mammavaatteita parilta kaverilta ja huh kun helpotti jo tammikuun puolella siirtyä äitiyshousuihin! Tavan housut vaikka mahtuisi niin jossain vaiheessa tai istuessa ahdistaa ym. Toppahousut ostin cittarista miesten puolelta 10€, menee sitten miehellä tän jälkeen niin ei hukkaan jää vaikka halvat olikin. Paitoja on tullut löydettyä kirpparilta niin halvalta ettei voinut sinne jättää. Ja pari ihan kaupastakin, vaan siitä ilosta että voi jotain hankintoja tehdä[emoji18] tosin tulevalle vauvallekin on jo vaatetta kirpparilta ja sänky valmiina sekä rattaat postissa kiitos innokkaan isoäidin [emoji23] sitteri löytyi halvalla torista ja kaukalon napattiin ystävän siskolta ilmaiseksi, alun ajatus itsellä kun oli odotella rakenneultraa, mutta näin siinä pääsi käymään! Yksikin kaveri innoissaan odottaa että pääsee tuomaan oman lapsensa vanhat vauvakamat meille, joten ei paljoa näytä tarvitsevan itse edes hankkia[emoji4]
 
Onko joku miettinyt tai jo ottanut vakuutusta syntymättömälle lapselle yms? Te joilla on jo muksuja niin kokemusta, tietoa kannattavuudesta?

Lisäksi täällä on niin ihanat liitoskivut palanneet ja sen myötä hermot palaneet :D . Eilen illalla ovet paukkuen nukkumaan, kun tuntui että ahdistaa kaikki mahdollinen, onneksi uni tulikin pitkän tyynyillä venkslaamisen jälkeen.
 
Me otetaan vakuutus ehdottomasti, jos vaan saadaan. Ru:n jälkeen sit haetaan. :)

Esikoisesta otettiin myös. Ei me olla ku pari kertaa tän vuoden aikana käyty lääkärissä, mutta helpottaa se tieto, että aina pääsee tarvittaessa heti lääkäriin yksityiselle ja vakuutus korvaa. Meillä on vakuutukset lähitapiolassa.
 
Kuinkahan kauan ennen laskettua aikaa sitä vakuutusta tulisi hakea? Meillä on ollut tästä puhetta ja ehdottomasti otetaan se, mutta en ole vielä tutkiskellut, että mistä ja milloin.
 
Kuinkahan kauan ennen laskettua aikaa sitä vakuutusta tulisi hakea? Meillä on ollut tästä puhetta ja ehdottomasti otetaan se, mutta en ole vielä tutkiskellut, että mistä ja milloin.

Luin juuri OP:n sivuilta, että ru:n jälkeen voi ottaa.
Meille suositeltiin OP:ta - eka vuosi ilmainen :wink .

Meillä tosiaan RU 1.3. ja ensiviikolla mies käy parissakin paikassa kilpailuttamassa kaikki vakuutukset.
 
Kuinkahan kauan ennen laskettua aikaa sitä vakuutusta tulisi hakea? Meillä on ollut tästä puhetta ja ehdottomasti otetaan se, mutta en ole vielä tutkiskellut, että mistä ja milloin.
Vakuutusyhtiöstä riippuen 1-3kk ennen la pitää viimeistään hakea.
 
Me ei otettu esikoiselle vakuutusta eikä varmaan oteta tällekään. Esikoista ei oo tarvinnut kertaakaan viedä minnekään, ikää nyt 1v4kk (*kop kop*).
 
Meilläkään ei oo eikä oo tarvittu. 2v 9kk sisään vaan yksi turha poli käynti ollut 40€.

En hirveästi usko, että saisin ees tälle tokalle, kun on ollu keskenmenoja.
 
Meillä on harkinnassa OP-Pohjolan vakuutus, kun tosiaan eka vuosi ottohetkestä on ilmainen ja saatetaan hyötykäyttää muitakin #perheenlisä-etuja. Muutenkin ollaan pariskunta, joka ottaa vakuutuksen lähes kaikkeen, ja paljon ne on itseään maksaneet takaisin mm. koirien kohdalla ja tupa-asioissa.. Niin huono tsäkä on tässä elämässä ollut, että vakuutuksen ottamatta jättämisellä kerjää korvakierre-astmalapsen!o_O Ehdotin isännälle jo koliikkikeinun ostamisella samalla periaatteella: jos sen hankkii, sitä ei tarvita ja jos ei hanki, ni varmasti on :grin Inhorealisti pettyy harvoin:wink
 
Mä en vielä oo yhtään perehtynyt noihin eri vakuutuksiin, mutta varmasti joku vakuutus otetaan!
 
Me varmaan otetaan kans se OPn vauvavakuutus, toivottavasti ei ikinä vaan tarvitse.
Äitiysfarkkuja olen nyt käyttänyt 2 viikkoa, HMstä löysin kahdet sopivat ä-farkut, niillä ajattelin pärjätä. Suosiolla kuitenkin viime viikonloppuna siivosin ja lajittelin vaatekaapista ylähyllylle jemmaan sellaiset vaatteet, joita ei tule nyt enää hetkeen pidettyä. Jospa kesän lopulla saisin ne kaivaa sitten takas käyttöön..:rolleyes: Omia löysempiä paitoja olen nyt käyttänyt, netistä ostin käytettyjä ä-paitoja valmiiksi, jossain kohtaa niihin kuitenkin siirryttävä.

Kunhan nyt ensin menis hyvin maanantaina koittava rakenneultra. Se on alkanut suorastaan ahdistamaan! :nailbiting:
 
Takaisin
Top