Helmikuun pörinät

Mä luulen, että noita ultria jännittää aina kaikista eniten, verrattuna esim. neuvolassa kuunneltaviin sydänääniin. Ainakin itse olen jo melkein nt-ultrasts lähtien miettinyt tulevaa rakenneultraa ja mitä lähemmäs aikaa mennään, sitä enemmän jännittää.
 
Joo varsinkin RU:ssa voi selvitä kaikenlaista, ja se mua stressasi ihan eniten. Enemmän kuin
edellisissä, koska ikää alkaa olla...

Vakuutuksesta, meillä kahdella lapsella se on ja ehkä nippanappa maksanut viime vuosina itsensä takas. Ekoina vuosina oli vähemmän onneksi tarvetta. Olen vähän kahden vaiheilla kannattaako ottaa tulokkaalle, mut tasapuolisuuden nimissä kai se on otettava...

Noissa lapsivakuutuksissa voimassaoloaika rajataan muistaakseni 18 tai 20 ikävuoteen, mikä on todella typerää. Jos todetaan joku krooninen sairaus, niin arvatkaapa korvataanko sen kuluja enää seuraavassa vakuutuksessa jonka ottaa aikuisena...? Siinä mielessä pidän huijauksena noita.
 
Meillä lapsivakuutus on muistaakseni voimassa siihen asti kun tyttö on 100v. Tai jos ite irtisanotaan se aiemmin. Meillä vakuutus lähitapiolasta.
 
Joo ja vakuuksissa on sekin, että aina etsitään yleensä syy iha hornan tuutista, kun itse syystä. Äidillä ei vakuutus korvannut polvileikkausta, kierukka pamahti, koska on ollut kohdunkaulan syöpä joten syy oli 10 vuotta sit sairastaneessa syövässä. Jotenkin.. Öhömm..
 
Meillä myös LähiTapsa..Miten Balacenia onnistuitte saamaan tollasen vakuutuksen? Vai oliko joku kalliimpi. ?

Pilvilinna, vähän sama tuntuma noihin vakuutuksiin, että ei aina ihan loogisia nuo päätelmät. Mut teidän äidin kohdalla täysin absurdia!
 
Emmä tiiä. :D käytiin ihan virkailijalla hakemassa vakuutus ja muistaakseni se tosiaan oli noin, et voimassa 100v asti. En kyl oo ihan varma, saatan muistaa omiani. :D
 
Meilläki sairasvakuutus pojalle 100v asti. LähiTapiolassa. Tosin irtisanon sen vaarmaan sitten tän ekan vuoden jälkeen kun nyt on ilmanen. Meillä kun on vakuutuksia talo, 2x autot, koira(toisen jo irtisanoin), mun henki+tapaturma ja matkustajavakuutus. Miehel ei tosissaa oo kuin tuo oman auton jota nyt ei ole mutta kesäksi tulee taas. Onneksi en joudu maksaa ite henki+tapaturma ja matkustajavakuutusta kun ne maksaa mun isä. Muutenki tää okt elämä on niin kallista ettei turhaan viitti kaikkee vakuuttaa jossei niitä todellisuudessa tarvii. Koirankin vakuutukset lopetan 3v mennes/kun jalostustarkastukset tehty :)
 
Pakko muuten kysästä täällä, kun en kehdannut uutta tämmöistä "palstaa" aloittaa, että voiko juustokakkuja syödä raskausaikana? Ois isoveljen valmistujaiset ihan juuri ja se tietysti tahtoo sinne juustokakun, mutta viitsiikö sitä syödä kun odottaa vauvaa :D
 
Mun mielestä jonku tietyn merkin tuorejuustot oli sallittuja (viola? Eila?) vai mitä ne olikaan, on pastöroituja. Mutta toki jos haluaa varman päälle ottaa ni ei syö, mutta kyllä minäki maistoin pienen palan kaverin tekemää mangojuustokakkua :)
 
Ai hitonkainen, miten mulla on mennyt tollanen vakuutus ihan ohi...!? On vissiin ollut ovela vakuutusvirkailija :D Pitääpä selvittää voiko enää muuttaa... Ja jupa, kuluja on meilläkin omakotitalossa ja vakuutuksiin uppoaa järkyt summat. Yritän itsekin nyt miettiä pitäskö jostain vakuutuksista luopua.

Mehupuristin, tuorejuustoa ei tiukimmissa ohjeissa suositella vaikka olis pastöroitu. Mut Valion juustoissa ei o ollu listeriaa 10 vuoteen niin sillä olen niitä erikoistilanteissa uskaltanu syödä. Tietty jos on paistettava juustokakku niin ei riskiä ollenkaan.
 
Mä söin esikoisen 1v synttäreillä juustokakkuja. Mut mä en ihan orjallisesti muutenkaan noudata noita suosituksia. Esimerkiksi jouluna söin myös kaloja.
 
Mä en noudata kans orjallisesti, sillon tällöin jos jotakin syö niin mitä sitten. Ollaanhan mekin terveitä lapsia oltu vaikka äideillä ei oo ollu tällästä litaniaa vältettäviä ruokia kuin nyt :D
 
Ai hitonkainen, miten mulla on mennyt tollanen vakuutus ihan ohi...!? On vissiin ollut ovela vakuutusvirkailija :D Pitääpä selvittää voiko enää muuttaa... Ja jupa, kuluja on meilläkin omakotitalossa ja vakuutuksiin uppoaa järkyt summat. Yritän itsekin nyt miettiä pitäskö jostain vakuutuksista luopua.

Yks mikä kannattaa tarkistaa jos on LähiTapiola niin liikennevakuutus. Mulla tippu melkee 100€ uuden järjestelmän takia :)
 
Ite olen pyrkinyt katsomaan ja varmistamaan, että juusto olisi pastoröity, mutta toden totta en ole sit ihan hirveesti kysynyt, koska kakku tms on tehty ja miten säilytetty.

Vaikka olenkin suht tarkka ollut siitä mitä suuhuni laitan..

Oih, graavilohileipä :Heartred sua odotan.
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko ajatelleet jo tulevalle lapsellenne kummeja ja millä tavalla pyytää kummeiksi? Jos teillä on jotain hyviä ideoita, millä keinoin (esim. tekemällä kortin) pyytää kummiksi, niin olisi kiva kuulla niitä :happy:
 
Me meinattiin kysyä mun lapsuudenystävältä että haluaako ryhtyä "kimppakivaan" ja sit paljastettu samalla raskaus että niin kasvatuskimppaan :D ei sit kysytty silleen mutta salamyhkäisesti jututtii miehen kaa hänen kuullen että no mites me kysyttäs ja kaveri meni ihan hämilleen ja kerrottiin kyllä sit tosta kimppakiva ideasta :D
 
Eipä hirveesti ole vaihtoehtoja, vähemmän kuin esikoisesta. Mun veli ainakin. Ja varmaan sama kaveri mikä on esikoisellakin. Ihan kysytään. Tai no veli tietää jo, että joutuu taas kummin hommiin :D
 
Minulla on muutama kummi jo mielessä, mutta pitää tässä matkan varrella miettiä, ketä ja montako. Ajattelin lapsen synnyttyä lähettää hänen ja meidän nimissä pyynnön postitse. Jotain liikkistekstiä siitä kuinka meille tärkeä ihminen halutaan lapsenkin tärkeäksi tukijaksi elämän varrella / runo tms.
 
Minäkin esikoisesta suunnittelin vaikka ketä lapsuuden aikaista kaveria kummiksi, mutta se muuttui kun tiet eros useamman kanssa raskauden myötä.
 
Takaisin
Top