Helmikuun pörinät

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti Pilvilinna, 1 helmi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Esper Näppärä viestien naputtelija

17+2 ja pari vkoa sitten ostettiin travelsystem eli vaunut + kaukalo. Oli yksityiseltä niin siksi ei voinut jäädä mietiskelemään. Lisäksi kovan kopan ostin alesta noihin brioihin.

Muut hankinnat koitan vielä odotella tonne ru-jälkeiseen, joka on siis 1.3.

Olisko jollain vinkkiä mistä kehto+hoitotaso siihen?
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Minä teetän sen hoitotason pinnikseen paikallisella palavaneri firmalla. Tekivät mun pinnikseen pikkurahalla uuden Pohjanki :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  3. Penni Päivystävä dosentti Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Minä olen ihan tunnekuohussa, siskon poika syntyi tänäiltana kiireellisellä sektiolla 2,5 vkoa ennen la, kaikki hyvin molemmilla :Heartred ihanaa!!
    • Tykkään Tykkään x 9
  4. Jennamarina Hyväntuulinen höpöttäjä

Onnea Penni tuoreelle tädille :) Täällä kans jo hoitopöytä hankittuna kun kierrätysryhmästä löyty :) parit bodyt myös tullut kirppikseltä shoppailtua, mutta myös tunne että vaunut ja isommat odottelee rakenneultran jälkeistä aikaa.... kuukaus vielä :)
  5. Penni Päivystävä dosentti Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Kiitos :) nyt olen tuplatäti, toisella siskolla myös poika. Konkretisoituu oma odotus varmasti eritavalla kun saadaan ensi viikolla sylitellä vastasyntynyttä. Siitä on pitkä aika kun olen niin pientä nähnyt.
    • Tykkään Tykkään x 4
  6. Adeline Sanavalmis juttuseppä Helmikuiset 2021 Heinämammat 2017

Olen paljon miettinyt tulevia hankintoja vauvaa varten ja mietinkin, meinaatteko ostaa vauvalle lyhythihaisia bodeja, kun kuitenkin kesävauvasta on kyse? Tietenkään ei voi vielä tietää kuinka lämmin kesästä on tulossa, mutta tällaistakin tulee miettineeksi, kun netissä selailee vauvanvaatteita ja -tarvikkeita :D
  7. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

En osta. Vauva pitää kuitenkin suojata ulkona auringolta ja sisällä voi sit olla vaikka vaippasilteen jos on tarvetta.
    Jonkun verran mulla on esikoisen lyhythihaisia, mut ne jäi suurilta osin käyttämättä. Esikoinen oli viime kesänä 4-6kk
    • Tykkään Tykkään x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  8. Meridiaani Hyväntuulinen höpöttäjä

Samaa mieltä Balacenian kanssa. Lyhythihaiset on jääneet tosi vähälle käytölle vaikka meilläkin on kaksi kesävauvaa ennestään. Myös kaikki pään yli vedettävät vaatteet on no-no, liian hankalia sellaiselle vetelälle pötkölle, mitä ne aluksi tuppaa olemaan. Helpoimmat on ne sivuilta napitettavat kietaisubodyt.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  9. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Meillä oli esikoinen helteillä kyllä lyhyt hihaisilla. Oli kyl älytön amazon kesä (heinäkuussa), että pakko oli pitää jopa vaippasillaan varjossa tietenkin.
  10. Adeline Sanavalmis juttuseppä Helmikuiset 2021 Heinämammat 2017

Kiitos vastauksista :) näin vähän mietinkin, mahtaako olla turhake. Ehkä ostan yhden, jos kirpparilta löydän, niin ei sitten harmita jos jää käyttämättä. Tykkään kirjoittaa listoja ja olenkin tehnyt jo listan hankinnoista vauvaa varten. Vaatteita en ole erikseen eritellyt, joten kiva kun täältä saa myös vähän vinkkejä :)
  11. Eloinen. Asioista perillä oleva Elomammat 2017

Mun vatsan kasvatessa kävin zalandossa tilaamassa äitiysvaatteita ja heti perään perkasin vaatekaappini sisältöä ja n 60% vaatteista totesin epäkelvoiksi! Moni paita liian lyhyt, housut ja hameet liian kireät ja kaikki poolokaulukset ovat ihan nou nou. Väsähdin niin vaatteiden järjestellystä että zalandonlaatikko ollut kotona jo 3 päivää koskemattomana :joyful:

Vauvalle en ole hankkinut vielä mitään... Tiistaina on neuvolalääkäri jonka pitäisi ultrata ja jotenkin niin toivon saavamme silloin jo sukupuolen selville... Hyviä vinkkejä tuossa edellisissä kirjoituksissa vaatteista kun itsekin pohtinut että mitä ja millaista pitäisi hankkia.
    • Tykkään Tykkään x 2
  12. Tanni31 Jostain jotain jo tietävä

Moikkelis ☺️ Jokos te ootte itelle äippävaatteita joutuneet hankkimaan? Minä kävin eilen ostaan ensimmäiset äitiyshousut kun ei enää mahtuneet mitkään jalkaan tai kiristi vyötäröstä jo niin paljon että masu tuli kipeeksi. Tosi kivoja housuja oli H&M:llä. Yhet farkut ostin ja haen varmaan vielä toiset erin väriset, 30e maksoi. Koko mahan yli menevä "resori" mikä onkaan nii tosi hyvin pysyy jalassa ja muuten normaalit, paidan kanssa ei huomaa yhtään että äippähousut jalassa ☺️ Pitkiä paitoja pitäis vielä ostaa kun kaikki liian lyhyitä kun nousee tuosta mahan kohdalta :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  13. Esper Näppärä viestien naputtelija

Täällä varmaan kk kuljettu mamma vaatteissa..

Itse en ole uusia ostanut vielä ollenkaan vaan käytettynä onnistunut löytämään :)

Ulko- kevyt toppahousut on ainoa puute tällä hetkellä, vanhat menee kuminauhan kanssa sitoen vielä. koitan olla, ettei tarvitsisi hankkia kuukaudeksi niitä.
  14. Adeline Sanavalmis juttuseppä Helmikuiset 2021 Heinämammat 2017

Mä olen ostanut ensimmäiset äitiyshousut jo joskus viikolla 7. Turvotti niin paljon, ettei saanut vanhoja farkkuja kiinni. Jouluna olivatkin tosi kätevät, kun oli tilaa syödä :wink alkuvuodesta ostin toiset, eriväriset tosin, mutta muuten ihan samanlaiset farkut. Molemmat on ostettu H&M:ltä ja taisi juuri maksaa sen 30€/housut. Olen myös H&M:n alennuksesta ostanut yhden äitiysneuleen, muuten pärjännyt vielä vanhoilla paidoilla. Vanhat H&M:n trikoomekot ovat olleet myös kovassa käytössä, kun venyvät hyvin vielä, vaikka maha onkin kasvanut.
  15. Verde Kommentoinnin ninja Heinämammat 2017

Mä ostin joulun aikaan alemyynneistä H&M:n äitiysfarkut, toppatakin ja pari paitaa. Farkut ja takki on jo päivittäisessä käytössä. Paitoja en vielä kauheasti ole käyttänyt, koska yritän vielä töissä pitää mahaa piilossa. Himppasen hankalaa on, koska maha on jo ihan kunnolla pullahtanut. Nyt on rv 19+6.
    • Tykkään Tykkään x 3
  16. milli79 Näppärä viestien naputtelija

Ootteko ostanu mistään äitiystoppahousuja? Tai ootteko jostain löytäny niitä housun leveyden jatkajia, mitkä isketään napin ja napinreiän väliin antamaan tilaa vauvamasulle?
    • Tykkään Tykkään x 1
  17. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Mulla on perus henkselitoppikset niillä pysyy ylhäällä vaik vetskari auki :)
    • Tykkään Tykkään x 3
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  18. jupa- Asioista perillä oleva

Mä tuskin ees hankin äitiysvaatteita... Nyt menee vielä omat farkut hyvin (parit isommat jemmassa), kesällä mekot. On mulla vielä pari villasta tunikaa jotka menee sitten hyvin parien legginsien/sukkisten kaa keväämmällä :) kotona menee hyvin verkkarit ja kaupas voi pitää housujen nappia auki kun on pitkä takki :)
  19. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Kesäksi on varmaan pakko kyl muutama mekko hommata, mutta siihen on aikaa viel
  20. Kisu2 Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Vähän aikaa pärjäsin vanhalla kunnon kuminauhalenkillä. Pujotin siis hiuslenkin housunnapiille tarkoitetusta reiästä nappiin..antaa monta senttiä varaa masulle.
    • Tykkään Tykkään x 1