Helmikuun helmet

^^^Joo ja se stressaaminen ei ihan heti lopu. Siihen vain jotenkin kasvaa ja tottuu, että se tuolla takaraivossa koko ajan jyskyttää. Joskus aktivoituu milloin kenenkin tenavan kohdalla ja sitten miettii kyseenomaisen tyypin asioita päänsä puhki ja valvoo öitä...
Nuo näppylät voivat hyvinkin olla myös allergiaperäisiä, etenkin jos vaikuttaa siltä, että kutiavat ja vauva pyrkii hankaamaan niitä. Lääkärihän en ole, mutta juuri kasvoilla ja kaulalla meidän tytölle allergiaihottuma. Hormoninäppylät eivät kutise samoin kuin oikein ihottuma. Meidän tytöstä laitoinkin joskus kuvaa, millaiseksi tuon naama nykyäänkin vetää kun syö jotain epäsopivaa.

meemi, meillä alkoi myös runsas puklailu ihan yllättäen jossain vaiheessa. Taisi olla muuten suunnilleen saman ikäisenä kuin mitä teidän tyttö on nyt. Meillä syynä oli ja on ylensyönti. Äkkiseltään veikkaisin, että voi olla teilläkin. Vai oliko teillä siinä myös mukana itkuisuutta? Loppuuko puklun jälkeen? Jos nimittäin syö nyt tiheämmin, koska tilaa lisää maitoa tulevaa kasvupyrähdystä varten, mutta ei vielä tarvitse niin paljoa joten ylimääräinen tulee ulos? Tä on nyt tämmöstä insinööriajattelua. Mutta tääkin vois siis olla yks syy, voi tietty olla sitä mahatautiakin mitä muut ovat ehdottaneet. Tai jotain ihan muuta :) Ja siis jos itku loppuu puklaamisen jälkeen, niin tuskin on nälkäinen vaan oli vaan liikaa maitoa. Meillä Aleksi on koko ajan ollut hirmu ahne, nyt hiukan jo rauhoittunut, mutta vieläkin tulee välillä syötyä ihan liikaa innostuksissaan ja sitten puklaillaan. Mutta en ole enää ollut huolissani, kun näyttää hyvin voivan ja kasvaa omalla käyrällään.

Noniin, nyt luen teidän muiden viestit. Pakko tehä pätkissä ni muistaa mitä piti sanoa :)

Hormoninäppyjä täälläkin hiukan, nyt on alkanut tulla myös ajoittain kuolaihottumaa kun on alkanut kuolaamaan sen verran ja syö nyrkkiä niin innokkaasti välillä, että kuolat on pisin naamaa. Kokonaisvaltainen kokemus :D

Ihanaa, anoppi ja appi on täällä, saa vähän heijaus- ja leikkiapua :) Nenäongelma pikkusen ehkä helpottanut, fridalla tosiaan on saanut hiukan räkää imettyä pois. Seurailen vielä tarkkaan tilannetta. Hiukan olen kyllä rauhoittunut yleisesti ottaen, enkä enää koko ajan pelkää pahinta.

EDIT:
Kakasta vielä, kun se on mun suosikkiaihe :) Kakkaa ei tule ihan niin paljon enää kuin ennen, mutta monen monta kertaa päivässä kuitenkin. (Noi harvemmatkin kakkaukset voi olla vauvoilla ihan normaaleja, mutta tietysti ikävää jos sitten pusertamisesta tulee vaikeaa) Mutta eilen siis itseä kyllä nauratti, vaikka Aleksi sitten hiukan itse hermostui sitä ruljanssia heti aamusta. Odottelin äitikaveria poikansa kanssa kylään ja Aleksin kakatessa ajattelin odottaa vaipanvaihtoa siihen asti, että kyläilijät tulevat ja saan ne otettua vastaan. No sain oven avattua kun sitten totesin, että kakat oli tullut yli vaipasta (Aleksi onnistuu muutenkin usein kakkaamaan selkäänsä kun pieraisee oikein voimalla ja purskauttaa kakat kattoon, niinkuin tosimiehen kuuluukin) ja läpi paidasta koko selän leveydeltä. Yleensä jos on tullut yli vaipasta, niin ei sentään paljoa joten nyt oli todelliset kakkameret tullut housuun. Oma paitani oli tietysti käsivarresta myös kakassa, kun Aleksi oli sylissä. Kun päästiin vaihtamaan vaippaa, ei ollut mitään toivoakaan saada bodya pois päältä sotkematta koko poikaa. Yritin kyllä oikeasti kovasti, mutta kakkaa vain oli joka paikassa. Kakkaryynejä ja -limaa sai sitten putsata selän ja pyllyn lisäksi kainaloista, olkapäistä ja korvien takaa :D

Että sellainen kakkatarina :)

Ei nuo näpyt tunnu tyttöä häiritsevän mitenkään - ei siis vissiinkään kutise... Eli toistaiseksi tuudittaudun siihen, että kyse on hormooninäpyistä. Täytyy siltä lääkäriltä kysäistä samalla kun mennään. :)

Tää on kyllä hyvä palsta kun saa nopeesti vinkkiä muilta. Kiitokset! :)

Muoks...

Pääskynen: Itse ajattelin samalla insinöörilogiikalla. :) Mutta sitten huolestuin siitä, että puklaa monta kertaa isoja määriä yhden syötön jälkeen. Puklu saattaa lentää tunninkin päästä syötöstä vielä. Se mua ihmetyttää. Ei kai se niin hirveesti voi sitä ylimääräistä vetää?? Äh, kyllä on ahdistavaa kun ei tiedä ja on huolissaan... mutta kuten tättärä sanoi, niin se taitaa kuulua tähän äitiyteen.

Mä kanssa veikkaisin hormooninäppylää, meillä oli aika tehokkaat sellaiset nyt poistumaan päin..

Kiitos tsemppauksista ja vinkeistä- me käytiin tänään sit lekurilla, neuvolatäti laittoi päivystysajalle lääkärille. Tämä totesi ettei hänen ja puhelinkonsultaation perusteella ole vakavaa pelättävä. Lähinnä maitoallergia tai koliikki. Saatiin nyt testiin maitoallergikon korviketta. Maksaa maltaita mutta jos todetaan allergia niin saa kelakorvauksella edullisemmin. Tytteli pitikin kunnon metelin käynnillä niin kuulivat mistä on kyse, ettei turhia valitella..

Nyt pari kertaa syönyt tätä allergiakorviketta ja... nyt neiti nukkuu vaunuissa!! Liekö sattumaa vai vaikuttiko heti?!! Vaikka en toivo allergiaa, niin apua toivon. Siinä mielessä tämä auttaisi neitiä ja sitä kautta meitäkin. Toivon todella että tämä keino auttaisi. Jos tehoaa niin sitten kuulema altistustestiin sairaalaan, vasta sitten voi saada jos siellä todetaan allergia, kela-korvauksen piiriin.

Tällainen oma napa viesti, äkkiä tulin kertomaan, kun sekka vapaata aikaa käsillä.

Meille muuten neuvottiin että DDS junior maitohapot ovat paljon paremmat maitohapot vauvalle. Se on jauhe, ja rela on öljypohjainen, niin voi aiheuttaa vaivoi. Meillä siirryttiin nyt siihen.

Hyvä et saitte apua! :) Niin ja tosta DDS Juniorista..oon sitä mainostanu kovasti täällä. Meillä käytössä se, ite nettikeskustelujen perusteella otin sen käyttöön, ku ihmiset sitä niin kovasti kehu, eikä kellään näyttäny olevan yhtään negatiivista sanottavaa siitä (toisin ku relatipoista, gefiluksesta, cuplatoneista ym.) Tosiaan jauhemainen, ilman mitään auringonkukkaöljyjä, niin hyvin siedetty valmiste. Meillä kans siis hyvää kokemusta siitä, mahavaivat sun muut loppu siihen. Ollaan nyt parisen kuukautta käytetty. Ja ite oon syöny vastaavia kapseleita reilun vuoden..:)

Nopeesti vaan laitan viestiä, kun pakko mennä nukkumaan: väsyttää niin kovasti ku menkat alko tossa pari päivää sitte...

Pääskynen: Siis nauroin ääneen täällä sun kakkakertomusta!! :D :D Meillä tulee yleensä noin kerran vuorokaudessa kakka, joskus tulee toisenkin kerran. Jos tyttö on just kakatessaan sylissä niin, että peppu on joko reittä tai kättä vasten, niin kakat lentää vaipassa ylöspäin ja tulee selkään ja kaikki vaatteet menee vaihtoon. Oon yrittäny seurata, millon tulee sen näköstä ähinää, että vois olla kakkaaminen kyseessä, niin vältän sillon pitämästä kiinni niin, että vaippa ois pepussa kiinni. Tulee vähemmän pyykkiä ;)

meemi: tsemppiä!! Toivottavasti löytyy puklailuun syy nopeasti. Ja jos yhtään lohduttaa, niin mun yks kaveri sano just, että jos on helppo vauva, niin teininä se on sit ihan kaamee ja toisinpäin. Eli teillä ois tän mukaan sit odotettavissa ihan iisit teinivuodet! :)

km70: tsemppiä sinnekin!
Ja kaikille muillekin, joilla vaivoja on!

Meillä menee ihan hienosti edelleen. Maidon lisätilaus onnistui tytöltä hyvin tuossa viikko sitte ja ilmiselvästi nykyinen määrä on siis tarpeeksi. Äiti saa nukuttua hyvin, kun tyttö nukahtaa yleensä klo 22-23 aikaan ja nukkuu usein aamuun n. klo 6-7 asti, toisinaan herää yhden kerran syömään siinä 3-4 aikaan.

Nytkin siis pitäisi olla jo nukkumassa, mutta kun päivällä tyttö nukkuu niin lyhyitä pätkiä, että tää yöaika on oikeestaan ainoo hetki ku ehdin täällä juttuja lukea. Siksipä en joka päivä vastaakaan, vaikka jutut luenkin, kun nukkumaan on aina kiire. :) Ja NYT siis painun pehkuihin... tuli taas pidempi juttu ku suunnittelin... ;)

Nyt tulee omaa napaa...

Huh huh... Rankka vuorokausi takana. Mentiin siis eilen tytön kanssa yksityiselle lääkärille runsaan pulauttelun takia. Tai no, lääkärin mukaan tämä on jo selvästi oksentelua. Lääkäri oli kovin huolissaan tytöstä ja laittoi lähetteen Lastenklinikalle ja käski lähteä sinne heti. Siispä lähdettiin ajamaan sairaalaan. Siellä päästiin heti omaan huoneeseen. Sinne päästyä tyttö alkoi myös ripuloida. Molemmista päistä lensi tavaraa. Pidin tyttöä koko ajan rinnalla, että saa nesteitä. Kuulemma siitä imeytyy kuitenkin osa, niin parempi imettää. Tyttö onneksi jaksoi syödä. Tämän ansiosta päästiin usean tunnin seurannan ansiosta kotiin yöksi, kunhan lähdetään heti takaisin jos vointi yhtään alkaa huonontua. Korostivat sitä, että tämän ikäisellä/kokoisella vointi voi mennä todella huonoksi jo puolessa tunnissa. Kohta pitää lähteä takaisin sairaalaan kontrolliin. Vähän huolissaan olen, koska tyttöä piti herätellä syömään ja nyt aamulla Mette ei jaksanut kunnolla itkeä. Onneksi jaksaa imeä. Yöllä katselin kun oksenteli unissaan. :( Toivottavasti tämä nyt alkaisi helpottaa... Klo 12 pitäisi olla sairaalassa taas...

meemi: Varmasti kamalaa aikaa. Toivon todella, että vaivat vähenisi ja saisit itsekin levättyä. Meillä oli vauvan kanssa kaikkein vaikeinta viikot 3-5. Toivotaan että teilläkin helpottaa, kun neiti hieman kasvaa ja alkaa elimistö toimia paremmin. Toivon että saisit nukuttua itse, niin olisi sitten edes vähän voimia kestää sitä touhua.

Mites olette ajatelleet hoitaa ehkäisy puolen jatkossa. Itse sain neuvolalääkäriltä kolme levyllistä minipillereitä, cerazette-merkiltään. Niitä ehdin melkein levyllisen napsia ja aika kamalaksi olotilani meni. Itkukohtauksia, raivareita, masennusta, heräsin yöllä hirveeseen nälkään, en saanut nukuttua.. valvoin usein klo:03-06.. kun vauva nukkui. Tuntui että sydän hakkasi yöllä ja oli kiukkuinen ja levoton olo. Käsivarsien iho meni näppyläiseksi.. ja mitä kaikkee.. hoh hoijaa todellisia kauhunappeja! Mietin että miltä se kierukan laittaminen tuntuu ja mitä haittoja siitä on? Synnytys traumojen jälkeen kun ei jotenkin haluais että tuonne alueelle kauheesti koskettais;)

Harmi kun ulkona on niin kylmä, meidän neiti kun vaatii 1h lenkin, ennen kun alkaa nukkua tarpeeksi sikeästi, että vaunut voi jättää paikoilleen. Yksi päivä yritin lyhyempiä lenkkejä.. ja lopulta huomasin olleeni 2h ulkona, ennen kun sain sen nukkumaan. Nyt sit lenkin jälkeen nostan vaunut eteiseen, jossa +17. Nukkuu siinä, kunnes tulee kuuma. Olkaa iloisia, jotka saa vauvat nukkuun ilman lenkkiä (minä en osaa opettaa, tai sit tää on niin sitkee tapaus).

Kirjoittelitte myös siitä sitterin käytöstä aamuyön ähinöihin. Mä kokeilin turvakaukaloa ja se toimi myös hyvin. Neiti kun on pulautellut aika runsaasti sen rota rokotteen jälkeen ja menee iltasin useemmat vaatteet vaihtoon, niin kaukalossa ei pulauttele kuten sägyssä. Olen laittanut kaukaloon siinä aamuyön syötöllä, jos tuntuu ähisevän. Tietääkö kukaan onko noi pulautukset myös sellasia että niistä voi saada itse rota-mahataudin? Kun tuntuu että olen itse kokoajan ihan puklussa. Sitä lentää hoitopöydälläkin niin, että lähellä on ollu ettei vauvan silmätkin ole siinä itsessään.

Muuten on alkanu mennä ihan kohtuullisesti *koputtaa puuta, tsemppiä muillekin.

lumin: Mä kyselin kans tossa jo viime kuun puolella näistä ehkäisyasioista, enkä kyllä muista saaneeni varsinaisesti vastausta keltään... :)
Sain kans lääkäriltä reseptin siihen yhteen pakkaukseen (3 liuskaa) sitä cerazette-minipilleriä. En oo vieläkään aloittanut niitä... Mä luin pakkausselosteesta ne sivuvaikutukset, ja epäilen kans, että mulle nää pillerit ei käy.
Yleisimpiin sivuvaikutuksiin kuuluu just mielialanvaihtelut ja painonnousu ja mua kaikkein eniten pelottava päänsärky. Mulla on migreeni (yleensä aina menkkojen aikaan, ja se on alkanut mulla ensimmäisistä ehkäisypillereistä), enkä TODELLAKAAN halua sitä yhtään pahemmaksi ku mitä se nyt on. Mulla oli tällä viikolla sit ekat menkat synnytyksen jälkeen enkä voinu ees ottaa migreenilääkettä, kun imetän. Yritin taas Buranaa, mut eihän se auta (edelleenkään) migreeniin...

Ja mä en haluais sitä kierukkaa, kun mulla on jo omasta mielestäni tarpeeksi runsaat menkat (joillakin nimittäin tulee kierukasta johtuen vielä runsaammat ja kivuliaammat menkat) ja siksikään en haluais sitä, kun en ajatellut ootella useampaa vuotta ennen seuraavaa (toivottavasti) raskautta. Se kierukkahan on vähän pidemmän aikavälin ehkäisy.

Ja sit on se ehkäisykapseli, joka on vielä pidemmän aikavälin ratkaisu, 3-5v, mutta siitä mä oon kuullu vain niitä sivuvaikutusjuttuja, joten sitäkään en laittais, vaikka sit meinaisinki oottaa ennen uutta raskautta...

DDS Junioria saa ainakin luontaistuotekaupoista ja joistain apteekeistakin voi saada, en ole varma.

Meemille tiedoksi, et sitä muutes suositellaan myös koliikkiin. Kai ne aattelee, et voi olla herkkä vatsa tms., mikä sit aiheuttaa itkua, vaikka ei varsinaista allergiaa olisikaan.

Meemi: meillä oli yhessä vaiheessa saman kuulosta pulautteluu ja naamassa näppyjä. me vaihdettiin korvike merkkii nii johan loppu pulauttelu ju näpyt hävis tosi nopeesti, tosin jokasella vauvalla on varmaan eri jutut.

vitsit että on ollu ihana viikko. :) Aatu on nukkunu niiiiin hyvin. Aatu  menee illalla 9 aikaa nukkuu ja herää 7 aikaa aamulla. voi vitsi et oon onnellinen. ja vihdoin alettiin nukuttaa poikaa omassa sängyssä, ollaan vähän pelätty ettei se nuku, mutta arvatkaapa vaan heti ekana yönä vetäs 10 tunnin unet ja aamulla herätessä oli tosi ilonen ja jokelteli siellä. päivisinkin nukkuu 3 tunnin päikkäreitä.

Aatu teki ekan pitkän reissun mun kanssa mun vanhemmille 500 km päähän. poika nukku melkeenpä koko matkan ja söi kun meki pysähyttiin. tosi hyvin meni matka. ihanaa että meillä alkaa maha vaivat oikeestaan olee ohi. harmi ku teillä jollain on vielä maha vaivoja, tosi kurjaa. :/  koittakaa nyt jaksella, kyllä se vielä helpottaa.

tosta kakka jutusta mitä pääskynen kerto oli jotenki niin tuttua. :D tänä aamuna taas oli paskaa joka paikassa  kainaloihin asti. xD heh, kyllä äiti oli taas ilonen. heh. meillä kakataan oikeestaan joka päivä, hyvä vaan nii ei tuu niitä maha vaivoija.

jaksamisia teille ihanaisille. :)

Heips!

Tyttö on nyt kotiutunut sairaalasta ja voi jo paremmin onneksi.

Muakin nuo ehkäisyasiat mietityttää jo etukäteen. En millään haluaisi minipillereitä sivuvaikutusten takia. En myöskään pidemmän aikavälin ehkäisyä. Toisaalta ollaan mietitty miehen kanssa, että jospa tekis niin, että luotetaan imetyksen antamaan suojaan ja kierron puolivälissä käytetään kortsua. Jos lapsi silti saa alkunsa, niin se on tervetullut. Kyllä me joka tapauksessa pikkukakkonen jossain vaiheessa halutaan. Ei nyt ehkä ihan heti ruveta kyllä varta vasten yrittämään... Eipä silti - vielä ei tunnu siltä, että kykenisi lakanoiden välissä muuta kuin nukkumaan. Jälkivuoto jatkuu nyt kuudetta viikkoa ja aika hellänä on paikat vieläkin. En oo varma noista tikkien sulamisistakaan. Kolmessa kohtaa niitäkin...

Olikos se Peekay joka migreeenistä ja imetyksestä kirjoitteli? Mä kyselin jo synnärillä migreenilääkkeiden vaikutuksesta imetykseen. Vastaus oli, että osaa migreenilääkkeistä voi käyttää. Mulla esim. on imigran ja sitä voi kuulemma käyttää. Seratologian keskuksesta? voi näistä kysyä tarkemmin. Lääkkeiden tuoteselosteessa lukee turhan usein vaan varmuuden vuoksi, ettei sovi imetyksen kanssa, ettei jouduta vastuuseen jos joku käyttää paljon tuota lääkettä. Normaaliannostuksella moni lääke on ok.

Ihana kuulla että meemin beibi voi paremmin ja olette kotituneet!!

DDS junioria saa tosiaan ainakin apteekista, sieltä me sitä haettiin.

Meidän elämä on muuttunut dramaattisesti sen allergiakorvikkeen myötä. Ollaan ihan huuli pyöreänä.. beibi nukkuu parhaillaankin vaunuissa. Tää on ihan ihmeellistä. En voi ymmärtää.
Huolena kylläkin on edelleen jatkuva ripuli.. vihreää kakkaa ja osin imeytyy vaippaan ja tahti on kiihtynyt. Toivon vaan että loppuisi nyt itsestään tuo, eikä jouduta sairaalareissulle mekin.
Pienen ihmistaimen kanssa saa olla koko ajan varpaillaan ja pelätä. Ainakin nyt tuntuu siltä.
Mutta onnellisia todella ollaan siitä millaista elo nyt on. Toivon todella että jatkuu näin.

Mä käytän migreeniin täsmälääkettä nimeltä relert ja siinä ainakin sanotaan että 24 h käytön jälkeen pitäisi olla imettämättä. Mutta vaihtelee varmaan lääkkeittäin.

Pika pikaa...
KM70: Tuo vihreä kakka on ihan normaalia allergiakorvikkeella olevilla vauvoilla eli ei syytä huoleen. Ihanaa, että teillä löytyi helpotus vaikka maitoallergia osaakin olla aika ärsyttävä seuralainen.
Oltiin tänään kyläyhdistyksen järjestämässä tilaisuudessa, jossa kylän viimevuotiset vauvat saivat pienen lahjan, 50€ lahjakortti kyläkauppaan.
Leikkasin tuossa ruanlaitossa vasemmasta pikkusormesta palan pois -kiva kiva...

Mulla oli ennen raskautta Cerazette-minipillerit. Niihin vaihdettiin edellisenä kesänä tavallisista yhdistelmäpillereistä juuri migreenin takia. Mulla oli aina migreeni pilleritauon aikana ja minipillereiden tasainen hormonimäärä ympäri kuukauden auttoi siihen vaivaan. 

Muutenkin olivat ihanat pillerit! Käytön aloittamisen jälkeen tuli yhdet tai kahdet menkat ja sitten loppuivat! Kun lopetin pillerit, ei ehtinyt tulla yksiäkään, kun olin jo raskaana. :) Mulla on siis edelliset kuukautiset olleet puolitoista vuotta sitten.

Itse ajattelin kyllä jatkaa noilla pillereillä. Ne on sitten helppo jättää poiskin, kun taas on se aika, eikä tarvitse mitään kierukoita ronklailla.

Ainoa, mikä sekä pillereissä, että kierukassa on vikana, on se, että käytön voi aloittaa, kun kuukautisetkin alkavat. No höh! Mitäs jos siihen menee pitkä aika? Raskaaksihan voi napsahtaa jo ekasta kierrosta ennen kuukautisia, kuten mulle kävi pillerien lopettamisen jälkeenkin. En mä jaksa mitään kortsua käyttää! *kiukuttelee* Ollaan varmaan yhden kerran käytetty koko 6-vuotisen yhdessäolon aikana ja se on ihan tarpeeksi. Vakituisen parisuhteen etuihin mielestäni kuuluu juuri se, ettei kumin kanssa tarvitse sählätä tautien pelossa, joten en halua käyttää sitä raskauden ehkäisyynkään, jos muita vaihtoehtoja on tarjolla.

Mitämitä? Onko rock peipen Aatu samanlainen nukkuja, kuin meidän tyttö? Ei siis herää yöllä syömään lainkaan? Hyvä Aatu! Meillä tosin nukutaan niitä 6 tunnin päiväunia lisäksi... :D Likka taitaa kasvattaa aivoja näin alkuun.

Kakkaamisesta: meillä kakitaan joka kolmas päivä. Silloin ihan alkuun kakkaa tuli joka päivä monesti, ja koska tyttö oli niin pieni, olivat pienimmätkin vaipat aika väljiä ja silloin kävi kakkakatastrofeja, mutta nykyään kakataan siististi, eikä pyykkiä tule enää niin paljon.

Pikaisesti: mulla jälkivuoto teki loppua n.3vkoa synnytyksestä, tuli enää haalean ruskeaa ja tosi vähän. Harrastettiin seksiäkin, ku tuntui että tikkikohta parantunut. Ihan hyvin menikin.. mutta sitten alkoikin uus vuoto, ja vaikuttaa täysin kuukautisilta! Jumankauta, 5vkoa synnytyksestä! Huomenna neuvolaan vielä soittoa..et pitäskö vielä tarkistaa että mistä vuoto peräisin.. hämärää. Ehkäisyasiat sit vaan kuntoon..

Pienellä vatsa vaivaa edelleen, mutta.. eip mitään mahdotonta.

Ehkäisystä mainitsin täälläkin sillon ku olin käynyt jälkitarkastuksessa, eli en ottanut vielä mitään. Jos tämä petielämä joskus elpyy tästä, niin sitten harkitsen niitä pillerimeininkejä. Yhdistelmäpillereistä on hyvä kokemus, joten en vielä pelkää noita minipillereitäkään. Tosin voi olla, että imetys on ohi siinä vaiheessa kun ehkäisylle tulee tarvetta niin on imetyskin ohi ja voisin palata yhdistelmäpillereihin. Mutta luulenpa että alotellaan kumeilla jos ja toivottavasti kun taas tulee tarvetta.

Kyllä noi seksihommat niin mietityttää. Ollaan siitä puhuttu ja ei pitäs ollaan mitään ongelmaa esim. halujen osalta. Viimeks kun puhuttiin niin mies lähinnä halusi odottaa jälkitarkastusta, että kaikki on varmasti kunnossa ja palautunut synnytyksestä. Tilaisuuksia tietysti on aika vähän. Yöt ensinnäkin nukutaan eri huoneissa ja itse menen nukkumaan Aleksin kanssa samaan aikaan. Päivisin taas Aleksi nukkuu tasan yhdet pitkät päiväunet (sisällä sekin paljon haastavampaa), joten viikonloppusin tietysti sillon voisi yrittää. Mutta suoraan sanottuna ei paljon kiinnosta ruveta virittäytyä mihinkään sellaseen toimintaan. Ennemmin tulee ihan vaan otettua rennosti yhdessä tai erikseen tilanteen mukaan.

Toisaalta ei kyllä yhtään häiritse tämä tilanne. Ainoastaan siinä mielessä, että miten sitä saa sitten joskus aikanaan palautettua sen seksielämänkin. Koska mitä pidempään ollaan ilman, sitä korkeampi ainakin itselle se kynnyskin on. Alkaa jo tuntua melkein kuin eka kerta olisi edessä. Eli jännittää yksinkertaisesti. Kiitos olemassaolostanne, piti saada tästäkin vähän purkautua. Ei oikein ole sellaisia kavereita, joiden kanssa tästä puhua. Tai olisi kai, mutta nyt kun muutenkin on tullut vähän heikommin pidettyä yhteyttä niin ei viitsisi soittaa "moi, mitä sulle kuuluu, meidän seksielämä on edelleen kuollut" :D

Ja sitä vielä, että eikös synnytyksen jälkeen voi tehdä poikkeuksen ton pillereiden alottamisajankohdan kanssa? Jostain muistelisin kuulleeni, että kun kuukautiset ei monellakaan ala täysimetyksen aikana niin pillerit voi kuitenkin aloittaa.

Noniin, tässä tällainen seksipäivitys :D Miehellä oli varpajaiset, joten tulin viettämään viikonloppua anoppilaan. Mukavaa kun saa itse vähän relailla, vaikka onkin Aleksia ikävä koko ajan kun se ei ole omassa sylissä :D Huomenna sitten tulee mies tänne vielä pariksi päiväksi lomailemaan. Loppuviikosta vielä pitäisi ajella pohjoisen suuntaan ja kyllä hirvittää pitkä automatka Aleksin kanssa. Koko ajan mietin, pitäisikö itse mennä Aleksin kanssa junalla tai lentäen. Inhottaa istuttaa puolet päivästä autossa typerässä kaukalossa. Ja kun Aleksi ei hirveästi siinä viihdy hereillä ollessaan. Eikä tod nuku koko matkaa. Eilisen n. puolentoistakin tunnin reissun aika jouduttiin pysähtymään. Joo tsemppiä vaan meille.

Tällä kertaa vähän omanapainen hommeli, en viitsi enää jatkaa kun tulee niin pitkä :) Palaillaan taas ja olette kuitenkin ajatuksissani!

Takaisin