meemi: Varmasti kamalaa aikaa. Toivon todella, että vaivat vähenisi ja saisit itsekin levättyä. Meillä oli vauvan kanssa kaikkein vaikeinta viikot 3-5. Toivotaan että teilläkin helpottaa, kun neiti hieman kasvaa ja alkaa elimistö toimia paremmin. Toivon että saisit nukuttua itse, niin olisi sitten edes vähän voimia kestää sitä touhua.
Mites olette ajatelleet hoitaa ehkäisy puolen jatkossa. Itse sain neuvolalääkäriltä kolme levyllistä minipillereitä, cerazette-merkiltään. Niitä ehdin melkein levyllisen napsia ja aika kamalaksi olotilani meni. Itkukohtauksia, raivareita, masennusta, heräsin yöllä hirveeseen nälkään, en saanut nukuttua.. valvoin usein klo:03-06.. kun vauva nukkui. Tuntui että sydän hakkasi yöllä ja oli kiukkuinen ja levoton olo. Käsivarsien iho meni näppyläiseksi.. ja mitä kaikkee.. hoh hoijaa todellisia kauhunappeja! Mietin että miltä se kierukan laittaminen tuntuu ja mitä haittoja siitä on? Synnytys traumojen jälkeen kun ei jotenkin haluais että tuonne alueelle kauheesti koskettais;)
Harmi kun ulkona on niin kylmä, meidän neiti kun vaatii 1h lenkin, ennen kun alkaa nukkua tarpeeksi sikeästi, että vaunut voi jättää paikoilleen. Yksi päivä yritin lyhyempiä lenkkejä.. ja lopulta huomasin olleeni 2h ulkona, ennen kun sain sen nukkumaan. Nyt sit lenkin jälkeen nostan vaunut eteiseen, jossa +17. Nukkuu siinä, kunnes tulee kuuma. Olkaa iloisia, jotka saa vauvat nukkuun ilman lenkkiä (minä en osaa opettaa, tai sit tää on niin sitkee tapaus).
Kirjoittelitte myös siitä sitterin käytöstä aamuyön ähinöihin. Mä kokeilin turvakaukaloa ja se toimi myös hyvin. Neiti kun on pulautellut aika runsaasti sen rota rokotteen jälkeen ja menee iltasin useemmat vaatteet vaihtoon, niin kaukalossa ei pulauttele kuten sägyssä. Olen laittanut kaukaloon siinä aamuyön syötöllä, jos tuntuu ähisevän. Tietääkö kukaan onko noi pulautukset myös sellasia että niistä voi saada itse rota-mahataudin? Kun tuntuu että olen itse kokoajan ihan puklussa. Sitä lentää hoitopöydälläkin niin, että lähellä on ollu ettei vauvan silmätkin ole siinä itsessään.
Muuten on alkanu mennä ihan kohtuullisesti *koputtaa puuta, tsemppiä muillekin.