Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut vielä minultakin Barbababa  emoticon
Naimisissa oleminen on niin ihanaa :)
Täälläkin sitten 30 viikkoa täynnä. Hui, kohta alkaa jänskättämään. Miehelle voi tulla työmatka Venäjälle tässä helmikuun-maaliskuun aikana. Mä en kyllä yhtään tykkää siitä. Mun tuurilla vauva syntyy sitten etuajassa ja juuri silloin :( Ja kun kyse on Venäjästä, pelkään kuitenkin kokoajan, ettei hänelle tapahdu mitään. Matka saattaa kestää kuitenkin viikonkin. On niiden firmalla kyllä järjestetty siellä kaikki kuljetukset hotellilta toimistolle, mutta silti.
Nukkuminen on täälläkin vähän huonossa hapessa nykyään. Herään joka yö siihen, että lonkkia vihloo, sitten en välttämättä saa heti unenpäästä kiinni ja saatan valvoa jonkun tunninkin.
Jännä juttu muuten, olen huomannut, että jos mä olen tosi väsynyt kun on joutunut jonain päivänä olemaan normaali kuvioista poiketen paljon jalkeilla tai istualteen, niin vauva on seuraavana päivänä tosi vaisu koska mä olen niin väsynyt. Esim. perjantaina oltiin kavereiden synttäreitä juhlimassa ensin syömässä jossa istuin kolme tuntia ja sen jälkeen käytiin baarissa jossa seisoin toiset kolme tuntia ja nukkumaan pääsin vasta yhden aikaan yöllä ja nukuin huonosti ja aamulla olin tosi väsy, niin tyyppi masussa oli tosi hlijainen. Vasta tänään hyvin nukutun yön jälkeen on taas normaaliriehakas. Onko muilla samoja kokemuksia, että oma mieliala tai vireystilanne vaikuttaa vauvaan?

Kyllä meidän vauvalla on erilaisia junppapäiviä :) Tuosta puhuin neuvolassakin, ettei vauva joka päivä samalla tavoin melskaa.
Periaate on kuitenkin, että sitten kun pysähtyy kuulostelemaan liikkeitä, pitäis 10x tuntiin tuntua jotain. Jos ei, juo lasillisen mehua ja kokeilee uudelleen. Liikehälytyksistä (kun mitään ei kuulu pidempään aikaan) tarttee käydä mammapolilla tsekkauttamassa. Ei ole tarvinnut mennä, mutta tällaiset ohjeet sain omalta neuvolatantalta.

Ja ihan sama murhe tuo yöllinen lonkkien vihlonta. Alkanut nyt viikon sisällä, pikkuisen helpottaa kun pitää yöllä tyynyä jalkojen (polvien) välissä mutta jomottelee siltikin.

Kiitos Cava tuosta, hyvät naurut sain :D

Nyt tänne eksyi jostain samperin hiivatulehdus, huoh. Onneks on nopeet lääkkeet apuna. Ja voi hitto tätä mahaa, mä en jaksais enää tätä kannella.. Painaa ihan sikana joka paikkaan ja ahistaa istuminenkin niin maan perkeleesti! Mulla on kasvanu kahen päivän aikana 2 senttiä mun mahan ympärys ja nyt ottaa kylkiluihin inhottavasti tuo korkein kohta, kivaa.. NOT! Supistelut muuttunu tooosi ilkeiks! Mä haluun tästä eroon! Mut, kai se on pakko vaan kestää :/ Mä muistin että raskaana olo ois kivaa, mut ei se ookkaan. Ainakaan tän kanssa.

Jos tää kerta vielä 12 viikkoo tässä kasvaa ni miten iso pallo tästä oikein tulee!?!?!?! Yhyhyy..

Joo, sori valitus :P

Enkuli: Vieläkö sulla on se syöttötuoli myynnissä? Laitoin sulle priva viestiä asiasta :)
Mulla on myös nyt vkl aikana noussut maha jotenkin tohon kylkiluiden melkein päälle! Istuminen ei tunnu mitenkään mukavalta ja alkanut närästää tosissaan oikeastaan joka päivä! Mulla lähes koko maha on tossa navan yläpuolella. Hyvähän se on ettei vielä ole lähtenyt laskeutumaan, mutta tuntuu että pikkaisen kyllä saisi olla alempana, niin olis helpompi olla.

Voi Enkuli85 mulla on justiinsa sama olo.
Kaikki on niin vaivanloista tämän pallon kans. juuri ja juuri saapi sukat itte jalkaan. mitähän kun kasvaa vielä 7 viikkoa, niin varmaan tulee pyörittyä eteenpäin... :D

Siirsin kuvat kamerasta koneelle niin järkytyin kun oli mies ottanut musta kuvan mahan kera että kuinka iso se jo on! aivan kuin viimeisillänsä olis... että ei ihme kun neuvolas puhu että jos aiemmin joutuu jo käynnistellä...

Mä kyllä tykkään tästä raskaana olosta muuten ja siedän nää olo tilat yllättävän hyvin mut  ainut on että kun ei saa nukuttua kunnolla öitänsä.. joka välis heräilee ja menee kauan ennen kuin saa uudestaan unen päästä kiinni... mä niin rakastan nukkumista.. täytyy sit kesken päivän ottaa päikkäreitä ku ei vajailla yöunilla jaksa mitenkään..

Mulla alkoi eilen ihan hillitön nenäverenvuoto, mä jo ajattelin ettei se lopu koskaan! siis aivan yhtenä purona verta vain valu. ja ku tuo hemoglobiini on niin matala niin ei sit millään meinannut tyrehtyä, yli puoli tuntia siinä meni että lakkas se mahdotona valuminen ja toinen puol tuntia meni että sai sen kokonaan loppumaan..emoticon

Synnytyssalin ovella jaetaan sellasia synnytyssukkahousuja joihin voi lapsen päästää

emoticon

Hmmjoo, terve vaan.
Heräsin tuossa n.1,5h sitten klo 3:15 ja oon valvonut siitä saakka. Yritin kyllä kovastikin päästä takaisin uneen, mutta kun on tunnin valvonut, niin nälkähän siinä tulee. Nousin syömään leipäpalasen ja oon virkeä kuin peipponen! Kello on siis 4:40.

Että tämmöstä, kiitos hormonit! Just tätä minä kaipaankin. :)

Jään ihan suosiolla huomenna (eli siis tänään) kotiin. Kyllä mua taas kohta alkaa väsyttämään ja meinaan nukkua niin pitkään kun pystyn. Mikä lienee ainakin kahdeksaan, jee!
Oon ollut viime päivät vaan ihan tolkuttoman väsynyt, vaikka oisin nukkunut hyvinkin, että varsinkin tän yön jälkeen pitää ehkä ottaa vaan vielä iisimmin. Kroppaa pitää näköjään tajuta kuunnella ja just nyt mun kroppa kertoo, että välipäivä töistä on paikallaan. Onneks ei oo mitään kriittistä päällä, että voi päivän ollakin pois. Keskiviikkona uusi yritys. :P

Voi Cava, ei kuulosta kivalta :( Mulla on kyllä tosi katkonaiset unet joka ainut yö mutta luen kirjaa yleensä johonki 12 asti illalla niin hyvin maistuu ne unenpätkät aamuun asti :) Viime yönä tuli oikee itku kun alko aivan järjetön kramppi jalassa ja pompin pitkin olkkaria sitten ja ähisin ja puhisin. Se ei meinannu laueta millään! Kertaakaan en oo herännyt vauvan liikkeisiin mutta muutaman kerran on käyny niin että kun oon herännyt, vauveli antaa pari mojovaa potkua :)

Mua alko eilen vähän pelottaa.. Koko päivän oli aivan järjetön painontunne vatsassa, ei kärsiny seistä hetkeekään kauemmin ja sit illemmalla kun makasin sohvalla, kokeilin ja hellästi painelin häpyluun yläpuolelta kohtua ja siinä tuntu kohouma, pallo mikä lie. Ei oo ennen tuntunut. Kun vauva asettuu lähtökuoppiin, tuntuuko se pää siinä vai onko se pää jossain ihan muualla? + Mua vihlo kohdunsuulle tosi ilkeesti :/

pisces, en ollut minä myymässä mitään, sekoitit johonkin toiseen :)

Onkohan mammamhöperyyttä jo ilmassa kun noin sujuvasti sekoitatte kaikki keskenänne: Ihanainen AkinnAlla taisi olla se syöttötuoli myytävänä eikä Enkulilla. Enkuli, se oli siis Ihanainen eikä Pisces, joka kyseli tuolin perään....

Toivottavasti nämä meni oikein ettei tullut vielä suurempaa vyyhtiä luotua emoticon  On ollut meinaan täälläkin ilmassa että tarkkaavaisuuden taso laskee, ja sen huomaa valitettavasti heti ainakin työnsä laadussa.

Joo taisin siis mennä sekaisin, no jos jollain oli se Stokke vielä myynnissä niin voisin olla kiinnostunut ;) Kiitos Kaisa oikaisusta.
Mulla on työmotivaatio nyt kadonnut. Ei oikein nappaa enää tehdä mitään. Onneksi vanhoista dokuista on hyvä keräillä tippejä seuraajalle niin josko sitten auttaisi vähän. Alkaa olla jotenkin niin huono istua, mulla painaa toi ylämaha kylkiluihin ja se tuntuu inhottavalta, jotenkin puutuu tuo rinnusten ja mahan välinen alue.

Mulla on alkanu nyt ihan todenteolla öisin puutumaan kädet. Nukun kyljellään siten että käsi kulkee pään ali. Ja se käsi sitten on alkanut puutua, kumpi nyt pään alla onkaan (eli kummalla kyljellä olen). Inhottavaa!
Maha kasvaa ja eilen oli ihmeet rallit pikkuisella koko päivän tuolla. :D Se muljus minkä kerkes ja siis koko päivän!

Odottavan aika alkaa olemaan pitkä, nyt viikkoja 31+5. Tuntuu että aika matelee. Kotona nyhjätään, joten sekin voi vaikuttaa ajan kulumiseen. En kyllä vielä jaksa lähteä ulos, joten jos hyppäis töllön eteen ja nauttis eiliset täykkärit ja sinkkuelämät. :)

Voi mikä karkinhimo mulle on iskenyt, ihan järkyttävä!
Mulla ei nukkuessa muut kipeydy kun lonkka aina siltä puoleta kummalla kyljellä nukun. Sitä suorastaan alkaa vihlomaan. Sitten aina vaihdan puolta kunnes herään taas vihlontaan.

Mulla masussa tuntuu välillä sellaista inhottavaa ihankun suonenvetoa kun tyyppi jotain puuhaa, mitä lie koloa yrittää kaivertaa. Välillä taas tuntuu että se juoksee tai nyrkkeilee kun tulee sellasta sarjatulta että :)

Poikittain se tuolla vielä taitaa pötkötellä kun masu on aika leveä ja liikkeet tuntuu molemmilla puolilla ja aika alhaalla.

Näyttääpi siltä, että olen vielä 5 viikkoa töissä kun sijaisen haastattelut on vasta nyt käynnissä. Hän voi kuitenkin aloittaa aikaisintaan viikolla 8 ja sitten mulla olis kolme viikkoa aikaa perehdyttää. Huoh, pitkä aika.

Ultimate kuulostaapas tutulta, toi sun viesti olis voinut olla mun itseni kirjottama, ainut poikkeus, että viikkoja 31+6 ;) Vaavi on rymynnyt eilisen ja tän päivän ihan hulluna, ilmankos omat energiat on kadoksissa kun pieni käyttää ne. Viime yönä mätkäytti suoraan johonkin lonkkaluun kohdille, oli muuten melko metka tunne! :D

Kotona olen lymyillyt jo kaksi kuukautta, tänään tuli lääkärin päätös että äippälomaan asti vielä sairaslomaa töistä. Viime päivät onkin olleet jokseenkin itkuherkkiä ja henkisesti romahduttavia, normaalisti en istu sohvalla kuin Salkkareiden ajan. Arvatkaa vaan saako sitä aikaan yhtään mitään kun on kotona kaikki päivät? Ei!

Ai että sain mahtavat naurut tosta Cavan linkistä! Mielikuvitus kunniaan x)

Päivää. Täällä alkaa tuleen aika pitkäksi, kun oon ollut nyt puolitoista viikkoa lomalla! Oon pessyt koko asunnon lattiasta kattoon joka ikistä nurkkaa myöten, käynyt joka päivä lenkillä jne....

Oon nyt sit mittaillu verensokereita tänään ekaa päivää.

Jep. Viime neuvolassa oli glukoosit 2 plussalla
(olin viettänyt edellisenä iltana mässäilyillan: söin kaksi laskiaspullaa ja levyn suklaata)

Menin sit sokerirasitukseen jossa arvot oli: 5.3, 8.6 ja 6.9
(Rajat 5.3, 10.0, 8.6) eli paastoarvo oli juuri ylärajalla.

Tämän vuoksi mittaan nyt sit sokereita neljästi päivässä kuuden päivän ajan.. Eilen kun hain mittaisvälineet, tein samalla virtsatestin, joka oli puhdas, nyt kun oon mitannut jo 6 kertaa verensokerin, on ne arvot normaaleja, jopa melko alhaisia, vaikka ihan normaalisti olen syönyt (lue: pistänyt pari palaa suklaata suuhun sillon kun tekee mieli)

Vituttaa tällanen............ Okei, ymmärrän että mut laitettaisiin tekeen tää jos mun ruokavalio ois ollu edellisenä päivänä ihan normaali tai jos mun paino olis selkeesti noussut tai vauvan koko iso, mutta kun oon hoikka, urheilen, vauvan koko menee käyrillä (sitä ollaan sanottu siroksi) ja sairaanhoitajana ymmärrän kerrasta et nyt pitää alkaa tarkkaileen ruokavalioo ja jättää mässäilyt, niin sit teen sen ja se ois siinä... Harva se päivä töissä itse ohjaan diabeetikkoja, joten tuntuu ihan vittuilulta sen neuvolatädin puolesta tämä touhu.

No kyllä mä tiedän! Ei se mitään vittuilua ole. Ihan tässä vauvan ja minun parasta ajatellaan. Ärsyttää vaan että oon päästänyt itseni tällaiseen tilanteeseen, että joudun pisteleen itseeni. Itseeni mä tässä pettynyt olen. =(

Mä lasken kyllä jo päiviä äitiylomaan.. 25 näyttäisi laskuri vielä :/ Ois kyllä ihan sellainen olo, että keksisin niin paljon parempaakin tekemistä kuin töissä istuminen :) Ainakin kun ei mikään vaivaa tällä hetkellä. Mulla on mennyt koko alkuvuosi ihan loistavasti (verrattuna syksyyn). Syksyllä mulla oli uniongelmia, lonkat särki ja joka paikkaan sattui. Nyt nuo kaikki on menneet ohi. Viime yönä en herännyt ees vessaan.

Mut kyllä varmaan kotona istuminenkin alkaa maistua puulta, jos ei pysty tai jaksa tehdä mitään. Kurjaa vaan, ettei saa palkallista vapaata töistä tällai ihan terveenä :) Tosin sairasajaltakin maksettaisiin palkkaa vain yhdeksältä päivältä kuukaudessa, joten jos sitä ajattelee, niin työtkin alkaa kummasti motivoimaan..

Vesimeloni:

älä suotta piekse itseäsi tuosta!
Sullahan on todella hyvissä kantimissa sekä liikunta, että ruokavalio. Siis oikein ihailtavasti hanskassa tuo tilanne myös sitä tietoa myöten.
Ja ne satunnaiset suklaapalat ei todellakaan ketään ojaan kaada.

Todennäköisesti kyse ei todellakaan ole siitä että neuvolassa ajateltais että "tuo tyttöpolo se ei tiedä terveistä elämäntavaoista mitään ja sen vuoksi vaarantaa sekä oman, että vauvansa terveyden". En todellakaan usko tätä nimenomaan sun kohdalla.

Raskaus vaan muuttaa kehossa niin uskomattoman montaa asiaa, ja ehkä sun kohdalla halutaan seurata just sitä, että sun kroppa pilkkoo sokerit ja insuliinituotanto pysyy kunnossa, eikä heittele ihan miten sattuu. Aina sitä ei voi tosiaan edes omalla toiminnalla varmistamaan ja ehkä sä oot just semmonen tyyppi, että täysin ilman omaa syytäsi sun kroppa vaan päättää heittäytyä vähän "raja-arvohankalaksi" nyt raskauden aikana.

Kyllä ymmärrän että vituttaa se jatkuva kyttäily, yksi ylimääräinen huolen- tai ainakin ajatuksenaihe sekin ja voi tuntua viikot pitkältä kun rytmittää sitä itteään tökkimällä. Mutta hei: jos tässä vielä 7 viikkoakin kestetään, niin raskaus ois täysaikainen ja vauva vois tulla ihan millon vaan.

Ja siinä vaiheessa muuten unohtuu jotkut sokerimittailut ihan sekunnissa. :)

Voimia!

Enkuli,

Ikäviä vaivoja sinulla, toivottavasti vaavi ei halua ulos.

Mullakin on ajoittain suppareita, ja ne aina palautttavat maanpinnalle.  Tätä hankalaa masua kestää niiiin paljon paremmin kun aina välillä joutuu miettimään et entäs jos vaavi tuliskin maailmaan jo huomenna? 

Mulla alkaa nää työt sitten ihan oiekasti ärsyttämään. Ei huvittais hoidella asioita joista tuntuu että porukalla on ihan alkukantaiset käsitykset, siis käytännön ymmärrys puuttuu kokonaan! Vois jäädä jo pois...

Takaisin