Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä työnimenä on hiutale, mutta välillä sanotaan vaan vauvaksi tai sitten masuasukiksi, riippuen paljon omasta olotilasta, kenen kanssa juttelen... :D
Nyt miehen kanssa ollaan puhuttu tulevalla nimelläkin kun sukupuoli saatiin tietoon. :)

Täällä kans tuo kuumuus on ihan mahotonta! :) siis vaikka vaan istuu ja on tekemättä mitään niin pukkaa hikeä pintaan. ja sitten jos tekee niin sitä hikeähän valuu melkein kuin jostain purosta! :D

Minä olin alkuun varautunut että menee varmasti yli, että varmaan joutuu jopa käynnistellä.. mutta nyt kun koko on niin suuri niin neuvolatäti käski varautua siihen että vauva tulee ennemmin ulos, jos ei itekseen niin voi olla että sitä käynnisteltäisiin ennen laskettua aikaa jos samaan tahtiin kasvaa.
Ja jokaisessa ultrassa isompi mitä neuvolan antama laskettu aika näyttää...

Kerkesinkin jo vähän googletella.. :D
Joo on se hyvä että saa liikkua ku mun pitää liikkua. :D
Toivotaan et sulla Elzu loppuu tai vähenee nuo kivut. Kyllä se alkaa tympäseen pitemmän päälle, jos ei saa muuta kuin maata ja maata.

Kuuma joo! Ollut jo kauan aikaa. ;) Tää ei enää pikku pakkasilla koirien kans ulos mentäessä laita takin alle ku t-paidan. Muuten siellä tukehtuu. Onneks en oo kesällä raskaana!

Mulla taas on kylmä koko ajan!! Kröhöhöm, otetaan aiheeksi eritteet.. Mun valkovuoto on muuttunut viime päivinä ihmeen vetiseks.. Miten muilla? Välillä mietin onks se valkovuotoa vai onko jopa lapsivettä kun välillä kun pissallekin meen ni pikkarit on kosteat mutta värittömät. Mut ei sitä kuitenkaan kauheesti oo, ainoastaan pikkareissa eli ei oo menny toisiin housuihin asti. Kai nää on niitä normaalihommeleita mut vaivaa itteesä.. ja kauhee paperin tutkiminen joka vessakäynnillä, huoh emoticon

sama vaiva täälläkin! pikkarit on ihan vetiset, mutta kaippa se valkovuotoa on kuitenki! :D

enkuli85 & Tiina^, no worries sielä! Mulla on ollut valkovuoto _koko_ raskauden ajan tosi vetistä ja runsasta. Siihenkin oon ihan kypsä, tosi hauskaa käydä kavereiden kanssa kaffella tai kävellä edes kauppaan kun tuntuu että "lorahtelee". Melkein koko raskauden siis sidettä käyttänyt, ihan että on itsestään mukavampaa. 
Kävin jossain testissäkin. Lääkäri sanoi jo etukäteen että tuskin mitään on kun aivan normaali vaiva, mutta vilkaistaan nyt varmuuden vuoksi. Ei sieläkään mitään epänormaalia sitten ollut, vaikka melkein toivoin että jotain hoidettavissa olevaa olis ollut :D

Mulla ainakin jalkoväli hikoaa ihan sikana. Silloin kun mulla on kuuma, niin pikkarit on ihan kosteet. Mä oon ollut muuten tosi kuiva koko alkuraskauden, nyt vasta viimeisellä kolmanneksella on alkanut taas valkovuotoa olemaan. Toistaiseksi se on pysynyt aisoissa.

Mulla on nyt joulun jälkeen alkanut ihan hillitön valkovuoto. Töissä istun jalka toisen päällä, ja välillä ku meen vessaan, ni oon hikoillut niin, että päälihousutkin on kosteat. Argh. Mitään virtsankarkailua mulla ei sentään ole, mutta tuota hikoilua ja valkovuota sitten senkin edestä. Se sentään lohduttaa, etten oo selvästikään ainut!

Ja loppukevennys: http://dalesdesigns.net/A-enersen.htm?sms_ss=facebook&at_xt=4d46d1aa203423c4%2C17

Täälläkin töissä t-paidassa, kun muut palelee poolot päällä. Ja sukkiksia on ihan turha yrittää pitää päällä sisällä, ja ilman kunnon pakkasta en pidä ulkonakaan...

Minä oon normaalisti tosi kylmänen, aina pitää olla villasukkaa ja lämmintä nuttua niskassa.
Villasukat on käytössä yhäkin, mutta muuten oon pystynyt keventämään vaatetusta. Eli sanotaan näin, että hormonit on lämmittäneet mun oloa hyväksi :)

Ei muuten sitten kannata ihmetellä, jos synnytyksen jälkeen etenkin ekat viikot tulee hikoiltua IHAN SIKANA! Siis nyt puhutaan skaalassa "herään aamulla tissiväli hiestä märkänä". :D
Imetys vaatii kropalta niin paljon kokoaikaista työtä (plus hormonit tietty vaikuttaa), että kuuma on ihan koko ajan.
Silleen vaan, että jos nyt tuntuu lämpimältä, niin oottakaapa vaan... :D
Noh, se kyllä tasaantuu siinä sitten, mutta ite olin ihan äimänä, että miten voi ihminen hikoilla näin paljon paikallaan maatessaan. En koskaan hikoile yöllä ja meillä on kesät talvet viileä makkari. Mut olipahan kokemus.

Se ois tasan 8 viikkoa laskettuun aikaan.. tuntuu kovin lyhyeltä ajalta! Eilen haettiin postista äitiyspakkaus ja tänää ois sitten muunlaista ohjelmaa tiedossa, koht ollaan rouva. Elämme jännittäviä aikoja :D

eilen illalla kattelin ihan ensimmäisiä ultrakuvia, jossa meidän mytyllä on vielä kaveri mukana..
mietin, että onko meissä enää ollenkaan kaksosten odottajia? :)

Barbapapa:
Onnea rouvalle! :D
Mahtavata!

Hyvissä ajoin teit miehestäsi kunniallisen vihkiherran, ei aleta kylillä juoruamaan :P

Onnea kovasti tuoreelle rouvalle ja miehelle tietty myös!

Pittääköhän munki nyt vähän vinkata tolle miehenpuolikkaalle, että muutki mennee nyt naimisiin.. Eikös mekin voitais vähän aikastaa xD

Mä olin eilen niin reipas että tänään en oo ku maannu sohvalla! :/
No kunhan mies tulee töistä, niin pakotan itseni, sen ja koirat ulos..

Huoh...
Heräsinpä tänään sitten klo 4:45, eikä uni enää tullut.
Alkaa taas hormonit tottutelemaan minuu yöheräämisiin. Itse kyllä mielelläni nukkuisin kun vielä vois! Tyhmät hormonit... >:

Noh, eipähän tässä. Sunnuntaihesari on tavattu läpi ihan huolella ja ajan kanssa, aamuteet keitelty ja aamupalakin syöty. Ihan rauhassa, muut vielä nukkuu. :) Sinällään siis ihan nautinnollinen aamu.
Tämmösellä vaan on tapana kostautua sitten taas iltapäivästä, ja päikkärit ei välttämättä vaan onnistu. Pitää kokeilla kuitenkin. Eihän 5h yössä vaan ole tarpeeksi unta, ei ainakaan mulle!

Mä olen herännyt jo useamman kuukauden nyt aina 04.30-05.00, joka saamarin yö. Noin tunti menee sängyssä pyörien ennen uudelleen nukahtamista, ja taas 08.30-09.00 viimeistään ylös sängystä, ihan sama mihin aikaan sitä on mennyt nukkumaan. Nii ja yleensä tulee herättyä vielä yhdenkin aikaa aamuyöstä ilman mitään näkyvää syytä. Meinaa olla vähän loppurikkiolo pikkuhiljaa, kun koulupäivätkin on sitten sen 8h plus 4h edestakaisin bussilla kun kulkee. :S

Kiitoksia kaikille onnitteluista :)

Unettomia öitä vietetään täälläkin.. aiemmin heräs yöllä 2-3 kertaa, mutta sai melkein heti unen päästä kiinni. Nyt kun herää, ei meinaa saada millään enää unta. Melkoisen zombie olo koko ajan. Koskahan sitä pystyy seuraavan kerran oikeasti nukkumaan.. 10v:n päästä..? :D
Eilen oli synnytysvalmennus keskussairaalassa.. Ihme kyllä ei alkanut pelottamaan synnytys vieläkään. Hassua, kun katseli niitä kaikkia isomahaisia naisia siellä ja mietti, että ei mulla vaan ole tuollasta, vaikka onkin :D Ei ole vielä vissiin sisäistänyt tätä asiaa. Toisaalta en oo sitä ihmistyyppiä, joka noin yleensäkään kiinnittää huomiota toisten vartaloihin, nyt niitä(..okei..meitä) oli vaan sattuneesta syystä paljon :D

Kiitoksia kaikille onnitteluista :)

Unettomia öitä vietetään täälläkin.. aiemmin heräs yöllä 2-3 kertaa, mutta sai melkein heti unen päästä kiinni. Nyt kun herää, ei meinaa saada millään enää unta. Melkoisen zombie olo koko ajan. Koskahan sitä pystyy seuraavan kerran oikeasti nukkumaan.. 10v:n päästä..? :D
Eilen oli synnytysvalmennus keskussairaalassa.. Ihme kyllä ei alkanut pelottamaan synnytys vieläkään. Hassua, kun katseli niitä kaikkia isomahaisia naisia siellä ja mietti, että ei mulla vaan ole tuollasta, vaikka onkin :D Ei ole vielä vissiin sisäistänyt tätä asiaa. Toisaalta en oo sitä ihmistyyppiä, joka noin yleensäkään kiinnittää huomiota toisten vartaloihin, nyt niitä(..okei..meitä) oli vaan sattuneesta syystä paljon :D

Takaisin