Helmikuun höpinät

Onko täällä Tampereella varhaisultrassa käyneitä tai menossa olevia? Missä/mitä paikkaa suosittelisitte? Harkinnassa on, mennäänkö. Ei mitään varsinaista syytä, kuin vain tarkistaa tilanne :)

Mä meen ens viikolla Pihlajalinnaan Koskiklinikalle. En kyllä tiedä yhtään, mitä se siellä kustantaa, kun ajanvarauksesta oli jotenkin tosi tympeä vastaanotto. Meillä sairauskassa maksaa gynen tekemästä ultrasta osan, niin uskon tämän olevan silti ihan järkevän hintainen.
 
Asutaan Lempäälässä ja päästään ensi viikolla terveyskeskukseen varhaisultraan kun heillä laitteet. Koitin itsekin metsästää missä Tampereella olisi ja missä edullisin.. ainut järkevä minkä löysin oli Terveystalo ja nettisivujen mukaan olisikohan hinta ollut 112e tai 122e :bored: ja tiedä sitten lasketaanko tuohon lisäksi vielä toimistokuluja yms :grin

Kannattaa siis vielä kysyä omalta terveysasemalta/neuvolasta pystyvätkö tekemään. Itse otin lääkärin kanssa jutuiksi kun olin muilla asioilla käymässä ja mainitsin kyllä myös että maksan itse mutta kunhan jossain pääsisi varhaisultraan :hilarious: kertoi sitten että heillä on kyllä laitteet ja tuskin ainakaan kovin isoa laskua tuosta sitten tulee :joyful:

Oliskin pitänyt kysyä asiaa, mutta en tajunnut! Aiemmin asuttiin Lappeenrannassa, niin siellä ei ainakaan päässyt millään. Jotenkin ajattelin, että kaikkialla sama meininki :grin Asutaan nyt siis Kangasalla.
 
Kävin tänään paikallisessa Lidlissä, ja ainakin siellä näytti nyt olevan myynnissä vartalotyynyjä (n. 140x40 taisi olla mitat), hinta oli 12,90. Varsin kohtuullinen verrattuna ”oikeisiin” raskaustyynyihin! Itselläni on ollut tällainen jo pitkään, mutta voisin kuvitella, että etenkin mahan tästä kasvaessa tuo mukavaa lisätukea öisin. Ihan siis vain vinkkinä, jos jotain kiinnostaa. :happy:
 
Vartalotyynyjä! Vihdoin! Olen niitä jo hyvän tovin vaaninut, täytyy huomenna käydä katsomassa mikä on meidän Lidlissä tilanne. Minä nukun aina tyyny käsien välissä (pään alla ei tyynyä ollenkaan) ja peitto mytättynä jalkojen välissä, mutta vartalotyyny olisi varmasti jämäkämpi moiseen käyttöön. :)
 
Kun maha alkaa kasvaa niin yksi suositeltu asento on kyljellään siten että alempi jalka on suorana ja päällimmäinen 90 asteen kulmassa (lonkka ja polvi) ja tyyny tämän kulmassa olevan jalan polven alla. Jos nukkuu kyljellään niin suosituksena on nukkua vasemmalla kyljellään sillä se edistää verenkiertoa ja ravintoaineiden kulkeutumista.

Itse nukun mieluiten mahallaan tyynyä halaten, tyyny osittain ylävartalon ja pään alla joten joudun muuttamaan tapaa kun maha alkaa kasvamaan.

Lisätietoja raskauden aikaisista nukkuma-asennoista https://aitiydenihme.fi/raskaus/parhaat-nukkuma-asennot-odottavalle-aidille/
 
Meille on tänään ennustettu iltapäivälle peräti 8 astetta lämmintä :love017 josko se kevät sieltä pikkuhiljaa saapuu. Tänään olin ajatellut jaksaa lähteä pienemmän päiväunien ajaksi kävelylle, mutta just nyt mua väsyttää ja uuvuttaa taas niin, että tekee pahaa pelkkä ajatus. Ja pienen päikkärit on se hetki päivästä kun saan levätä. Koululaiselle tulee tänään kaveri iltapäiväksi niin siinäkin riittää taas vilinää.:scared001huomenna apiksen keikalle.. Millähän sitä jaksaa, kun ollaan kotona varmaan joskus puolilta öin. :help minähän menen nukkumaan normaalisti jo viimeistään kymmeneltä :sleep011
 
Mäkin kävin Tokmannilta noutaa vartalotyynyn jota tosin itse sanon halityynyksi :joyful: Pitäis vielä löytää tohon tyynyliina. Nyt on käärittynä pussilakanaan. Ihana kyllä jo nyt kun mulla toi maha jo aika pallo turvotuksesta.
 
Siellä makso jotain 24.90€ onpa harmi ku en tajunnut että ois saanu Lidlistä halvemmalla!
 
Oottepa ehtineet kirjoitella paljon, en ehdi kaikkia ees lukemaan taaksepäin. Tuntuu, ettei ehdi käydä täällä tarpeeksi ja tippuu ihan kyydistä. Kaikki aika menee lapsen kanssa touhutessa, niin ei voi olla kännykällä ikinä.. Hän on vielä pieni, eikä viihdy 5 sek kauempaa yksin :hungover:
 
Huomenna olisi vielä vapaa tai siis sairauslomapäivä ja tiistaina tarvis jaksaa aamuvuoroon. :sad010toki tänään voi väsyttää ihan vaan kun eilen meni myöhään Apulantaa katsellessa. Sain kyllä aamulla nukkua vähän pidempään kun mies hoiti lapset, mutta silti :sleep011
 
Huomenna olisi vielä vapaa tai siis sairauslomapäivä ja tiistaina tarvis jaksaa aamuvuoroon. :sad010

Mulla loppuu saikku tänään eli huomenna töihin :sad010Ei kiinnostais sitten yhtään kun tiedän mikä kiire siellä on kun muut ovat joutuneet vajaa miehityksellä painaa duunia :confused1

Ylihuomenna sentään pääsen sinne varhaisultraan kuulemaan toivottavasti hyviä uutisia :smiley-angelic001 harmittaa kun mies ei töiltään pääse mukaan ja jännittää ihan törkeästi jos huonoja uutisia tulee :pale
 
Mä painan taas työreissussa. Aika tuskaa oli tänään ajella ja etova olo on lisääntynyt viime päivinä. Muutaman kerran on jäänyt ruoka kokonaan syömättä kun ei vaan pysty. Oon myös vanhempia tapaamassa työreissun lomassa ja aika haastavaa piilotella. En halua vielä kertoa kun äiti ei kuitenkaan malta olla levittelemättä uutista.:meh:
 
Mulla oli tänään aamulla tosi hutera olo. Herättyä piti jäädä puoleksi tunniksi sänkyyn istumaan kun tuntui että päässä oli pelkkää utua. Mies toi vettä ja tulikin hetkellisesti parempi olo ja lähdin vessaan aamutoimille, mutta sitten ihan yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta oksennus vaan nousi kurkkuun ja se oli menoa. :yuck: Heti sen jälkeen olo parani huomattavasti, ei mitään öllötystä tai utupäisyyttä koko päivänä ja ruokakin maistui harvinaisen hyvin. :grin Siippareppana välillä aivan ihmeissään kun mun olotilat ja mielialatkin vaihtelee niin nopeasti. Onneksi tämä ei ole ikuista. :happy:
 
Varasin sitten ajan varhaisultraan Terveystaloon. Maksaa jotain 200+ €, mutta päätettiin että halutaan varmistaa asia.

Jännä, miten mieli tässä on muuttunut. Ekassa raskaudessa käytiin vasta NT-litrassa. Ja nyt ennen raskaaksi tulemista tuntui, että tällä kertaa on paljon levollisempi olo kaiken suhteen. Meillä siis jo yksi lapsi. Mutta nyt plussan jälkeen tuntuu, että kaikki huolettaa enemmän kuin ekalla kerralla. Kun silloin meni kaikki tosi hyvin. Niin nyt miettii, että voiko mennä toistamiseen samalla lailla.
 
Apuva tän väsymyksen kanssa :hungover::arghh:

8-16 työvuoro tällä viikolla ja tänään olin jo ennen 12 ihan valmis menee nukkumaa:confused: voi tietty johtua kyllä todella huonoista yöunistakin.. mut silti:sleep002
 
Heippa! Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Ajattelin jos täältä löytyisi höpöttelykaveria ja vertaistukea :) En ole pitkiin aikoihin ollut tällaisella vanhalla kunnon foorumilla! L.a. 11.10. ja toka lapsi tulossa. Kangasalla asustelen.
 
Hellurei, osaako joku sanoa voisiko kaupungilta saada jotain palkatonta vapaata niin että voi työskennellä toisessa paikassa kunnes jää äitiyslomalle?

Mulla on siis tilanne et esikoinen ehtii täyttää 3 ennen uutta äitiyslomaa ja tarvii mennä töihin siinä välissä n 6kk ksi. Mutta asutaan väliaikaisesti (miehen työn takia) eri kaupungissa kuin missä mun työpaikka on. En haluaisi irtisanoutua kun ollaan ens vuonna muuttamassa takas sille paikkakunnalle. Kauhee mietintö et miten tää menee.
 
Hellurei, osaako joku sanoa voisiko kaupungilta saada jotain palkatonta vapaata niin että voi työskennellä toisessa paikassa kunnes jää äitiyslomalle?

Mulla on siis tilanne et esikoinen ehtii täyttää 3 ennen uutta äitiyslomaa ja tarvii mennä töihin siinä välissä n 6kk ksi. Mutta asutaan väliaikaisesti (miehen työn takia) eri kaupungissa kuin missä mun työpaikka on. En haluaisi irtisanoutua kun ollaan ens vuonna muuttamassa takas sille paikkakunnalle. Kauhee mietintö et miten tää menee.

Onnistuisiko työ-/ virkavapaa?
 
Virkavapaata voi anoa, ajoissa vaan työnantajaan yhteys että ehtii varautua ja sopia onko se ylipäätään mahdollista. :)
 
Takaisin
Top