Helmikuun höpinät

Mun mies on hirmu vähäeleinen yleensäkin, niin ei se mitenkään hepulia saanut kun kerroin positiivisesta testistä. Koko päivänä se ei edes sanonut mitään vauvaan liittyvää, kai sillä meni hetki että prosessoi asiaa omassa mielessään. :grin Sitten kun mentiin saman päivän iltana nukkumaan niin se antoi sekä minulle että mun mahalle hyvänyönpusun ja mietiskeli ääneen että "minähän saatan päästä viettämään tänä vuonna ekaa isänpäivää". :Heartred

Huomaa kyllä että asia on miehellekin ihan uusi ja vieras, kun välillä jos sanon että huh miten väsyttää tai onpa järkyttävä närästys tai kylläpä särkee vatsaan, niin se tuumailee vaan että "mistäs moinen nyt yhtäkkiä?" ja on ihan kummissaan kun sanon että varmaankin raskauden "oireita". :grin Sen mielestä on hassua miten raskaus voi jo näin aikaisin niin kovasti vaikuttaa, mutta onhan se kropalle ja mielellekin iso muutos työstettäväksi kun mahassa killuukin pikkutyyppi. Onneksi ollaan molemmat ihan yhtä ummikoita vauva-asioissa niin voidaan yhdessä totutella ja opetella, vaikka mies ei samalla tavalla fyysisesti pääsekään sitä kokemaan. :happy:

Tänään tosin mulla ei ole närästänyt, ei särkenyt mahaa eikä rintoja eikä kyllä väsytäkään vaikka nukuin viime yön tosi huonosti kun mulla oli koko ajan liian kuuma. Toisaalta nyt sitä kaipaisi edes jotain tuntemuksia, kun tällaisesta "tasaisesta" olotilasta tulee vähän semmoinen epäuskoinen olo että noinkohan minä olen raskaana ollenkaan vai olenko vaan kuvitellut koko jutun. :rolleyes:
 
Huomaa kyllä että asia on miehellekin ihan uusi ja vieras, kun välillä jos sanon että huh miten väsyttää tai onpa järkyttävä närästys tai kylläpä särkee vatsaan, niin se tuumailee vaan että "mistäs moinen nyt yhtäkkiä?" ja on ihan kummissaan kun sanon että varmaankin raskauden "oireita". :grin Sen mielestä on hassua miten raskaus voi jo näin aikaisin niin kovasti vaikuttaa, mutta onhan se kropalle ja mielellekin iso muutos työstettäväksi kun mahassa killuukin pikkutyyppi. Onneksi ollaan molemmat ihan yhtä ummikoita vauva-asioissa niin voidaan yhdessä totutella ja opetella, vaikka mies ei samalla tavalla fyysisesti pääsekään sitä kokemaan. :happy:

Tänään tosin mulla ei ole närästänyt, ei särkenyt mahaa eikä rintoja eikä kyllä väsytäkään vaikka nukuin viime yön tosi huonosti kun mulla oli koko ajan liian kuuma. Toisaalta nyt sitä kaipaisi edes jotain tuntemuksia, kun tällaisesta "tasaisesta" olotilasta tulee vähän semmoinen epäuskoinen olo että noinkohan minä olen raskaana ollenkaan vai olenko vaan kuvitellut koko jutun. :rolleyes:

Kuullostaa tutulta :grin Mies on onneksi tukena kaikessa:Heartred On jo joutunut kaupastakin tuomaa herkkuja mitä on tehnyt mieli :wacky:

Itsellä ollut alusta asti rinnat tooodella kipeät ja nyt kun eivät olekkaan niin kipeät ja eilen pientä vuotoa niin kyllä heti heräsi kova huoli :sad001 eli kyllä, nyt niitä tuntemuksia todellakin kaipaa :rolleyes:
 
Onko täällä Tampereella varhaisultrassa käyneitä tai menossa olevia? Missä/mitä paikkaa suosittelisitte? Harkinnassa on, mennäänkö. Ei mitään varsinaista syytä, kuin vain tarkistaa tilanne :)
 
Onko täällä Tampereella varhaisultrassa käyneitä tai menossa olevia? Missä/mitä paikkaa suosittelisitte? Harkinnassa on, mennäänkö. Ei mitään varsinaista syytä, kuin vain tarkistaa tilanne :)

Asutaan Lempäälässä ja päästään ensi viikolla terveyskeskukseen varhaisultraan kun heillä laitteet. Koitin itsekin metsästää missä Tampereella olisi ja missä edullisin.. ainut järkevä minkä löysin oli Terveystalo ja nettisivujen mukaan olisikohan hinta ollut 112e tai 122e :bored: ja tiedä sitten lasketaanko tuohon lisäksi vielä toimistokuluja yms :grin

Kannattaa siis vielä kysyä omalta terveysasemalta/neuvolasta pystyvätkö tekemään. Itse otin lääkärin kanssa jutuiksi kun olin muilla asioilla käymässä ja mainitsin kyllä myös että maksan itse mutta kunhan jossain pääsisi varhaisultraan :hilarious: kertoi sitten että heillä on kyllä laitteet ja tuskin ainakaan kovin isoa laskua tuosta sitten tulee :joyful:
 
Liityin jo pari päivää sitten mutta tänään se sit varmistui mulle että olen raskaana. Sain siis haalean viivan liuskatestiin ja mökillä kun ollaan niin päästiin vasta nyt apteekkiin. Ja kyllä raskaana ollaan ja arvio ois 4+3. Mut raskaustesti näytti raskaana 2-3.. ?
Mulla siis kolmas tulossa ja varmaan viimeinen raskaus jos kaikki menee hyvin.
Raskaudet on alussa olleet ihan helvettiä. Keski- ja loppuraskaus ekassa oli tosi hyvä ja tokan kohdalla pahoinvointia jatkui lievänä ihan synnärille melkeen saakka. Mut 8-10 viikkoa ihan helvettiä. Nyt sit plussasin ja toivottu on ollut jo useemman kuukauden :)
 
Mä kyllä kaipaisin ihan hirveesti jo nyt sitä faceryhmää. Paljon helpompi kirjoitella ihmisille facessa kun nimimerkeille foorumilla musta.
 
Täällä kun ei saa näitä faceryhmiä mainostaa. Itse kyllä kuulun keskimmäisestä tosi tiiviiseen ryhmään, joka on salainen. Nyt on vähän keinot hukassa kuinka sellaisen tosiaan lokakuisellekin saisi, kun en kuitenkaan julkiseen ryhmään haluaisi liittyä, koska en halua huudella odotuksesta vielä.
 
Jep, täällä ei saanut noista Facebook-ryhmistä jutella tai niitä suositella.

Mutta kohta saadaan anyway tänne foorumille oma salainen ryhmä :)
 
Katselin kans ettei montaa viestiä puutu. Minä kun loin taas uuden käyttiksen (joskus ennenkin ollut, muttei mitään hajua tunnuksista) niin joudun odottelemaan loppukuuhun että tulee kuukausi täyteen rekisteröitymisestä.
 
Minä toisaalta tykkään tästä keskustelupalstameiningistäkin, olen sen verran vanhanaikainen että välillä oikein harmittaa kun vanhat kunnon keskustelupalstat näivettyy ja kaikki tuntuu tapahtuvan aina facebookissa. Ei sillä, olen aktiivinen fb:n käyttäjä myös, mutta silti toisinaan muistelen lämmöllä keskustelupalstojen kulta-aikaa 2000-luvun taitteessa ja alkupuolella.. :) Keskustelupalstoilla aihealueet on helppo jaotella ja samat aiheet harvoin toistuu kun kaikki aiheet on otsikoitu ja helposti kerralla nähtävillä. Fb-ryhmissä saattaa yhden päivän aikana olla useampikin saman aiheen aloitus ja se on toisinaan melko ärsyttävää kun ei muista että mihin saman aiheen keskusteluun on jo kommenttinsa laittanut. :D Toki salaiseen ryhmään olisi kiva päästä, että voisi jutustella vähän privaatimmistakin asioista mitä ei näin kaikkien nähden kyllä viitsi huudella.
 
Itse en kovin aktiivisesti käytä FB:tä, joten en tiedä tulisiko siellä olevassa ryhmässä sitten keskusteltua oikein mistään.. En ylipäätään ole kovin aktiivinen somettaja (tai verkkokeskustelija), mutta nyt jotenkin on kiva kun on tällainen tukiryhmä täällä, varsinkin kun raskaudesta ei ole vielä kertonut kenellekään IRL. :)
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille :) :Heartred

Kiitos! Minunkin puolesta hyvää ystävänpäivää kaikille!
305.jpg
 
Liityin jo pari päivää sitten mutta tänään se sit varmistui mulle että olen raskaana. Sain siis haalean viivan liuskatestiin ja mökillä kun ollaan niin päästiin vasta nyt apteekkiin. Ja kyllä raskaana ollaan ja arvio ois 4+3. Mut raskaustesti näytti raskaana 2-3.. ?
Mulla siis kolmas tulossa ja varmaan viimeinen raskaus jos kaikki menee hyvin.
Raskaudet on alussa olleet ihan helvettiä. Keski- ja loppuraskaus ekassa oli tosi hyvä ja tokan kohdalla pahoinvointia jatkui lievänä ihan synnärille melkeen saakka. Mut 8-10 viikkoa ihan helvettiä. Nyt sit plussasin ja toivottu on ollut jo useemman kuukauden :)


2-3 tarkoittaa 2-3 viikkoa hedelmöitymisestä eli raskaus olisi neljännellä tai viidennellä viikolla kun menkkojen ensimmäisestä päivästä lasketaan. :)
 
Moi lokakuiset!

WhatsApp-, Facebookryhmien yms. perään huhuilu täällä vau-foorumilla on tosiaan säännöissä kielletty. Lisää säännöistä tätä koskien voi lukea täältä :)
 
Ihanaa ystävänpäivää! :Heartred

Täällä pahoinvointi on muuttunut sellaiseksi 24/7-olotilaksi. Oksentaa ei välttämättä tarvitse kertaakaan päivän aikana, mutta sellainen jatkuva yökkiminen on kyllä tullut jäädäkseen :sad001
 
Niin ja mikään ei tunnu enää maistuvan! Yhtäkkiä alkaa tehdä mieli jotain erikoista, mutta jos sitä ei saa juuri silloin, niin peli on jo menetetty. Väkisin joutuu syömään, kun yhtään ei tee mieli mitään. :depressed:
 
Takaisin
Top